abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79009313
Weh, 20 cent dividend van K+S (0,4%). Balen .
Ze leggen de lat voor 2010 wel hoog. Da's goed.
pi_79009515
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:44 schreef jaco het volgende:
Ik geloof best dat sommige beleggers hier 30 % of meer hebben gedraaid in 2009. Zelfs in 2008 zullen sommigen wel winst gemaakt hebben.

Veel forum deelnemers zijn echter beginnende beleggers met een paar duizend euro. Daar kun je best een paar honderd euro winst mee maken, met de opgaande beurs, het gebruik van opties en het geluk aan je zijde. De beginnende belegger beseft echter vaak niet welk risico hij genomen heeft en gaat er vervolgens vanuit dat 10 % rendement bescheiden is. Dit zag je ook in het 2010 voorspellingstopic waar door sommigen 30% als doelstelling werd genoemd.

Ennatuurlijk het feit dat volatiliteit geen rendement is
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:17:34 #178
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79009540
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:11 schreef tony_clifton- het volgende:
Weh, 20 cent dividend van K+S (0,4%). Balen .
Ze leggen de lat voor 2010 wel hoog. Da's goed.
Jij hebt daarnaast toch ook Fornix, of niet?
pi_79009589
Btw, SE, http://www.tijd.be/nieuws(...)City.8890548-439.art

Iets van gemerkt ?
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:17 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Jij hebt daarnaast toch ook Fornix, of niet?
Nog niet van gehoord .
(ik volg enkel Belgische kleine bedrijfjes aangezien die informatie daarrond gemakkelijker beschikbaar is voor mij )

Btw, onlangs vroeg iemand naar Monsanto; ik ben net op deze wiki gesukkeld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Monsanto_vs_Schmeiser
Best vreemd verhaal, maar waarom niet... Stel dat ze een geweldig gewas verkopen, je kan idd zoiets krijgen als mp3s downloaden: eentje koopt de cd legaal en zet 'm op internet, en de massa profiteert...
Geldt ook voor Devgen en hun hybride rijst...

Samenvatting; Monsanto maakt een herbicide en manipuleert hun gewas zo dat het daar resistent tegen is, dus veel gewas en weinig onkruid... Via natuurlijke weg komt het terecht op het akker van boer Teun, die daar dus niet voor betaald heeft maar wel de vruchten van plukt... Wie mag nu kwaad zijn op wie?

[ Bericht 32% gewijzigd door tony_clifton- op 11-03-2010 12:28:10 ]
pi_79009767
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:44 schreef jaco het volgende:
Ik geloof best dat sommige beleggers hier 30 % of meer hebben gedraaid in 2009. Zelfs in 2008 zullen sommigen wel winst gemaakt hebben.

Veel forum deelnemers zijn echter beginnende beleggers met een paar duizend euro. Daar kun je best een paar honderd euro winst mee maken, met de opgaande beurs, het gebruik van opties en het geluk aan je zijde. De beginnende belegger beseft echter vaak niet welk risico hij genomen heeft en gaat er vervolgens vanuit dat 10 % rendement bescheiden is. Dit zag je ook in het 2010 voorspellingstopic waar door sommigen 30% als doelstelling werd genoemd.

Er is waarschijnlijk ook een 'survivorship bias' onder de forumdeelnemers aanwezig. De beleggers die goed draaiden, blijven op het forum posten met hoge verwachtingen. De beleggers die uitgerookt worden (Vandergeld?) vinden het niet meer leuk en verdwijnen van het forum.
Ik denk dat je wel gelijk hebt. Het aantal afhakers is natuurlijk groot onder het aantal beginners. Maar de meeste die hier zaten toen het beursvloer topic begon zitten er nu nog steeds
Het aantal mensen wat per jaar excessieve rendementen haalt wordt per jaar ook kleiner omdat de toegepaste leverage je elk moment van tafel kan vegen. Ik blijf erbij dat leverage de methode is om in relatief korte tijd van weinig naar veel te gaan maar er een moment moet komen waar je de leverage de deur uit gooit en over gaat op de meer defensieve strategie.

Ik denk niet dat Vandergeld uitgerookt is maar meer een andere strategie aan het toepassen is op het moment. Zo slecht is de Eliot wave nou ook weer niet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_79015412
Ik heb een paar keer gepost in topic 25 blijkbaar, was 't al vergeten... De tijd daartussen niks (bestaan van 't topic vergeten I guess). Moet wel zeggen dat ik toen ook veel minder te zeggen had dan nu (toch zinnigs). Tijdens de kredietcrisis vrolijk blijven doorinvesteren (wat een fail met epische proporties was, maargoed), nu weer klein beetje in't groen overall. Koppig volharden is idd wel iets dat je moet kunnen (met leren uit je fouten)...
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:29:21 #182
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79015553
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:23 schreef sitting_elfling het volgende:

Ik denk niet dat Vandergeld uitgerookt is maar meer een andere strategie aan het toepassen is op het moment. Zo slecht is de Eliot wave nou ook weer niet.
EW is niet slecht. Niet slechter dan een kwartje opgooien, gedegen fundamentele analyses maken of zomaar wat aanklooien.

Wat wel slecht is, is al je geld in kortlopende, far out the money puts en calls stoppen. Dan houd je het niet lang vol. EW, Random, analyses of aanklooien.

Ik denk dus wel zeker dat VDG uitgerookt is. Alleen met de euro/dollar zat hij echt goed.
The End Times are wild
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:38:12 #183
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79015970
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dus wel zeker dat VDG uitgerookt is. Alleen met de euro/dollar zat hij echt goed.
Hij heeft op 2 maart nog gepost, misschien gewoon een vakantie...
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:51:33 #184
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79016649
Ik weet dat het 'ruis' of volatiliteit is, maar ter illustratie wat er mogelijk is met obligaties:

ALS ik nu m'n olbigaties (perpetuals) zou verkopen, heb ik in twee weken ¤ 100,= verdiend.
Na aftrek van transactiekosten.

Dat lijkt weinig, maar met datzelfde geld op een spaarrekening, was het maar ¤ 7,= geweest...

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 11-03-2010 14:58:55 ]
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:53:38 #185
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_79016755
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:51 schreef Lemans24 het volgende:
Ik weet dat het 'ruis' of volatiliteit is, maar ter illustratie wast er mogelijk is met obligaties:

ALS ik nu m'n olbigaties (perpetuals) zou verkopen, heb ik in twee weken ¤ 100,= verdiend.

Dat lijkt weinig, maar met datzelfde geld op een spaarrekening, was het maar ¤ 7,= geweest...

Dat lijkt niet alleen weinig, dat is weinig.
Overal verstand van.
pi_79016803
Bedragen zeggen sowieso niet zo veel, maar je hebt inderdaad het spaarboekje ferm geklopt... Het enige dat je moet uitmaken is dat je ze wil houden of investeren in iets anders...
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:58:27 #187
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79016969
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:53 schreef macondo het volgende:

[..]

alles is relatief.
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:58:56 #188
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_79016996
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:55 schreef Lemans24 het volgende:
Even iets anders, Fornix.
Daar zat ik de laatste dagen nog naar te kijken, want gezien de recente koersdaling leek het me best een interessant aandeel. Vandaag zijn de resultaten bekend gemaakt. Aandeel stijgt ruim 7% en dan dit:
[..]

Het aandeel staat nu op 8,37. Dat is dus fors!
Pas geleden wou ik dat aandeel ook gaan kopen. Alleen heb ik er weinig vertrouwen in omdat ze volgens mij nog niet echt iets op de markt hebben gekregen en de laatste rechtszaak daarover ook hebben verloren.

Maar blijkbaar gaat het dus toch nog wel redelijk
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:53 schreef macondo het volgende:

[..]

Ik doe het alleen een beetje voor de lol met maar een paar duizend euro. Ik steek er ook niet heel veel tijd in dus als ik het dubbele heb van wat ik op mijn spaargeld krijg ben ik al tevreden
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 11 maart 2010 @ 15:00:20 #189
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79017064
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:51 schreef Lemans24 het volgende:
Ik weet dat het 'ruis' of volatiliteit is, maar ter illustratie wat er mogelijk is met obligaties:

Ja. Als je Aegon gekocht had was dat nog veel meer geweest. En als je calls Aegon gekocht had nog meer. En als je tot je maximale leverage puts geschreven had en calls gekocht nog meer.

Je moet voor die perps eigenlijk alleen de renteopbrengst rekenen. De rest is idd pure ruis, net als het schommelen van de aandelen. Het had zomaar 100 euro omlaag kunnen gaan! Uiteindelijk krijg je precies je 100 euro terug en geen cent meer!
The End Times are wild
pi_79017127
Misschien is VDG wel vakantie aan het vieren van zn winst!
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  donderdag 11 maart 2010 @ 15:03:24 #191
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_79017222
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:01 schreef Gremen het volgende:
Misschien is VDG wel vakantie aan het vieren van zn winst!
Toen met die blog ging die ineens wel heel snel toen had ik zoiets van > Maar daarna ging het weer helemaal mis.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_79017550
Misschien heeft VDG wel zijn pc verkocht door te veel verlies en kan hij daarom niet posten !
pi_79017699
Ik ben ook benieuwd hoe het met VDG is afgelopen, mocht je dit lezen VDG hopelijk geef je ons binnenkort een update.
pi_79017825
Misschien heeft VDG wel het licht gezien en wacht hij tot een grote crash om daarna op een absoluut dieptepunt in te stappen en de aandelen tot zijn pensioen te laten staan, inplaats van te speculeren op die crash zelf. Om nog meer geld bijeen te krijgen om in te stappen dan is hij misschien wel tijdelijk gaan werken en heeft daarom geen tijd om te posten, wie weet...
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 15:18:07 #195
236264 crew  capricia
pi_79017889
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:16 schreef piepeloi55 het volgende:
Misschien heeft VDG wel het licht gezien en wacht hij tot een grote crash om daarna op een absoluut dieptepunt in te stappen en de aandelen tot zijn pensioen te laten staan, inplaats van te speculeren op die crash zelf. Om nog meer geld bijeen te krijgen om in te stappen dan is hij misschien wel tijdelijk gaan werken, wie weet...
Dat doen wij hier toch allemaal...
Maar ben wel serieus benieuwd hoe het met hem is!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_79021175
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

EW is niet slecht. Niet slechter dan een kwartje opgooien, gedegen fundamentele analyses maken of zomaar wat aanklooien.

Wat wel slecht is, is al je geld in kortlopende, far out the money puts en calls stoppen. Dan houd je het niet lang vol. EW, Random, analyses of aanklooien.

juist, sowieso is gann beter dan elliot wave om crashes te voorspellen en is traden verwachtend dat je een crash verwacht helemaal niet mogelijk in de meeste gevallen of zelfs de beste keuze. we hebben 3 crashes gehad in de afgelopen 30 jaar dat is 1 crash per 10 jaar. Dan kan je 5 jaar blijven wachten maar als de crash niet gebeurt dan heb je daar ook niks aan. beter is het dan om te traden op basis van kortere signalen
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:32:01 #197
78918 SeLang
Black swans matter
pi_79024359
Twee PC's geven verschillende resultaten.
Zo ontdek je nog eens wat...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:57:23 #198
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79025588
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:32 schreef SeLang het volgende:
Een 386 is beter om te beleggen dan een Pentium quadcore?
pi_79026456
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:32 schreef SeLang het volgende:
Identiek dezelfde brongegevens en parameters? Sterk maar ergens niet abnormaal (allé, eigenlijk wel, maar toch ook niet)...
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:32:41 #200
78918 SeLang
Black swans matter
pi_79026885
Ik heb het al gevonden. De ene PC draait op lokale tijd en de andere draaide op GMT. Nu is waar ik woon op dit moment lokale tijd = GMT dus het viel niet op, maar historische data die in de zomertijd valt wordt dan verschillend gecorrigeerd. Dus PC2 draait nu ook op lokale tijd en de resultaten zijn weer hetzelfde.

Betekent wel opnieuw zo'n 5 uur rekenen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')