Ennatuurlijk het feit dat volatiliteit geen rendement isquote:Op donderdag 11 maart 2010 11:44 schreef jaco het volgende:
Ik geloof best dat sommige beleggers hier 30 % of meer hebben gedraaid in 2009. Zelfs in 2008 zullen sommigen wel winst gemaakt hebben.
Veel forum deelnemers zijn echter beginnende beleggers met een paar duizend euro. Daar kun je best een paar honderd euro winst mee maken, met de opgaande beurs, het gebruik van opties en het geluk aan je zijde. De beginnende belegger beseft echter vaak niet welk risico hij genomen heeft en gaat er vervolgens vanuit dat 10 % rendement bescheiden is. Dit zag je ook in het 2010 voorspellingstopic waar door sommigen 30% als doelstelling werd genoemd.
Jij hebt daarnaast toch ook Fornix, of niet?quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:11 schreef tony_clifton- het volgende:
Weh, 20 cent dividend van K+S (0,4%). Balen.
Ze leggen de lat voor 2010 wel hoog. Da's goed.
Nog niet van gehoordquote:Op donderdag 11 maart 2010 12:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Jij hebt daarnaast toch ook Fornix, of niet?
Ik denk dat je wel gelijk hebt. Het aantal afhakers is natuurlijk groot onder het aantal beginners. Maar de meeste die hier zaten toen het beursvloer topic begon zitten er nu nog steedsquote:Op donderdag 11 maart 2010 11:44 schreef jaco het volgende:
Ik geloof best dat sommige beleggers hier 30 % of meer hebben gedraaid in 2009. Zelfs in 2008 zullen sommigen wel winst gemaakt hebben.
Veel forum deelnemers zijn echter beginnende beleggers met een paar duizend euro. Daar kun je best een paar honderd euro winst mee maken, met de opgaande beurs, het gebruik van opties en het geluk aan je zijde. De beginnende belegger beseft echter vaak niet welk risico hij genomen heeft en gaat er vervolgens vanuit dat 10 % rendement bescheiden is. Dit zag je ook in het 2010 voorspellingstopic waar door sommigen 30% als doelstelling werd genoemd.
Er is waarschijnlijk ook een 'survivorship bias' onder de forumdeelnemers aanwezig. De beleggers die goed draaiden, blijven op het forum posten met hoge verwachtingen. De beleggers die uitgerookt worden (Vandergeld?) vinden het niet meer leuk en verdwijnen van het forum.
EW is niet slecht. Niet slechter dan een kwartje opgooien, gedegen fundamentele analyses maken of zomaar wat aanklooien.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:23 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk niet dat Vandergeld uitgerookt is maar meer een andere strategie aan het toepassen is op het moment. Zo slecht is de Eliot wave nou ook weer niet.
Hij heeft op 2 maart nog gepost, misschien gewoon een vakantie...quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dus wel zeker dat VDG uitgerookt is. Alleen met de euro/dollar zat hij echt goed.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:51 schreef Lemans24 het volgende:
Ik weet dat het 'ruis' of volatiliteit is, maar ter illustratie wast er mogelijk is met obligaties:
ALS ik nu m'n olbigaties (perpetuals) zou verkopen, heb ik in twee weken ¤ 100,= verdiend.
Na aftrek van transactiekosten.
Dat lijkt weinig, maar met datzelfde geld op een spaarrekening, was het maar ¤ 7,= geweest...
alles is relatief.quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:53 schreef macondo het volgende:
[..]
![]()
Dat lijkt niet alleen weinig, dat is weinig.
Pas geleden wou ik dat aandeel ook gaan kopen. Alleen heb ik er weinig vertrouwen in omdat ze volgens mij nog niet echt iets op de markt hebben gekregen en de laatste rechtszaak daarover ook hebben verloren.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:55 schreef Lemans24 het volgende:
Even iets anders, Fornix.
Daar zat ik de laatste dagen nog naar te kijken, want gezien de recente koersdaling leek het me best een interessant aandeel. Vandaag zijn de resultaten bekend gemaakt. Aandeel stijgt ruim 7% en dan dit:
[..]
Het aandeel staat nu op 8,37. Dat is dus fors!
Ik doe het alleen een beetje voor de lol met maar een paar duizend euro. Ik steek er ook niet heel veel tijd in dus als ik het dubbele heb van wat ik op mijn spaargeld krijg ben ik al tevredenquote:Op donderdag 11 maart 2010 14:53 schreef macondo het volgende:
[..]
![]()
Dat lijkt niet alleen weinig, dat is weinig.
Ja. Als je Aegon gekocht had was dat nog veel meer geweest. En als je calls Aegon gekocht had nog meer. En als je tot je maximale leverage puts geschreven had en calls gekocht nog meer.quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:51 schreef Lemans24 het volgende:
Ik weet dat het 'ruis' of volatiliteit is, maar ter illustratie wat er mogelijk is met obligaties:
ALS ik nu m'n olbigaties (perpetuals) zou verkopen, heb ik in twee weken ¤ 100,= verdiend.
Na aftrek van transactiekosten.
Dat lijkt weinig, maar met datzelfde geld op een spaarrekening, was het maar ¤ 7,= geweest...
Toen met die blog ging die ineens wel heel snel toen had ik zoiets van >quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:01 schreef Gremen het volgende:
Misschien is VDG wel vakantie aan het vieren van zn winst!
Dat doen wij hier toch allemaal...quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:16 schreef piepeloi55 het volgende:
Misschien heeft VDG wel het licht gezien en wacht hij tot een grote crash om daarna op een absoluut dieptepunt in te stappen en de aandelen tot zijn pensioen te laten staan, inplaats van te speculeren op die crash zelf. Om nog meer geld bijeen te krijgen om in te stappen dan is hij misschien wel tijdelijk gaan werken, wie weet...
juist, sowieso is gann beter dan elliot wave om crashes te voorspellen en is traden verwachtend dat je een crash verwacht helemaal niet mogelijk in de meeste gevallen of zelfs de beste keuze. we hebben 3 crashes gehad in de afgelopen 30 jaar dat is 1 crash per 10 jaar. Dan kan je 5 jaar blijven wachten maar als de crash niet gebeurt dan heb je daar ook niks aan. beter is het dan om te traden op basis van kortere signalenquote:Op donderdag 11 maart 2010 14:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
EW is niet slecht. Niet slechter dan een kwartje opgooien, gedegen fundamentele analyses maken of zomaar wat aanklooien.
Wat wel slecht is, is al je geld in kortlopende, far out the money puts en calls stoppen. Dan houd je het niet lang vol. EW, Random, analyses of aanklooien.
Ik denk dus wel zeker dat VDG uitgerookt is. Alleen met de euro/dollar zat hij echt goed.
Een 386 is beter om te beleggen dan een Pentium quadcore?quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:32 schreef SeLang het volgende:
Twee PC's geven verschillende resultaten.
Zo ontdek je nog eens wat...
Identiek dezelfde brongegevens en parameters? Sterk maar ergens niet abnormaal (allé, eigenlijk wel, maar toch ook niet)...quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:32 schreef SeLang het volgende:
Twee PC's geven verschillende resultaten.
Zo ontdek je nog eens wat...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |