Dat klopt niet helemaal, want de 'big players' verdienen al betrouwbaar aan het gespartel van de 'small fish'..quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:22 schreef richbitch het volgende:
[..]
Dat dat allemaal niet werkt is vrij logisch omdat anders dit voordeel allang was uitgebuit door de big players....
Hele saaie dag geweest, saaie week tot nu toe. Vroegerquote:
Het idee er achter is wel tof wat ze nu bij de BB terminal willen doen. Het oude backtest systeem op Bloomberg is echt belachelijk slecht. Je hebt 7 verschillende opties die je kunt testen en je kunt geen specificaties instellen what so ever. Nu in de beta versie heb je veel meer indicatoren die je wel specifiek kunt testen en we krijgen dit jaar nog 3 updates in de backtest functie in de terminal. Uiteraard probeer ik er zelf genoeg mailtjes te sturen zodat er nog wat andere zaken worden toegepast zodat ik zelf de backtests via Bloomberg kan gaan doen ipv. andere programma's. Dus als je nog tips hebt? Wie weet werk je zelf achter zo'n terminal over een paar jaar en dan scheelt het toch maar mooi evenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:59 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Nice. Kun je mooi tickdata aan ons verkopen met korting Er vanuit gaande dat dat wel vanuit het pakket opvraagbaar is
Ik weet niet exact wat je test maar je moet oude technische indicatoren niet testen maar specifieke combinatie van indicatoren op gerichte markten. En dan niet met 100 jaar terug werken maar bijv. met 30, 15 of 10 jaar terug werken. Of zelfs nog op kortere termijn. Als je een edge hebt voor 3 maand moet je daar gebruik van maken.quote:Zelf ben ik wel een beetje backtestmoe geworden tbh, ik probeer echt van alles maar geen van de resultaten is consistent winstgevend over langere termijn (voorspelbaar ofc..). Nu ben ik bezig met het bouwen van een eigen indicator waar ik met handgetekende schetsen wel goede resultaten mee boek maar de vraag blijft wat de echte performance is.
Iets met zo'n simpele formule als onderstaand..quote:Vandaag ook jouw aanbevolen Aroonindicator getest maar dat is echt 3x niks..
Dat is geen kop & schouder patroon, dat is een driehoek patroonquote:Op maandag 8 maart 2010 20:35 schreef SeLang het volgende:
Laatste post in vorige topic:
Het interessants de komende tijd is natuurlijk de Treasury yield. Check dan dat het patroon van de 10-yr! Vooral interessant in het licht van een FED die eind deze maand stopt met het opkopen van MBS (=kunstmatig laaghouden van hypotheekrente).
Wordt dit de moeder aller omgekeerde kop&schouder patronen? Waarschijnlijk niet, maar dit ziet er toch wel enorm geil uit
[ afbeelding ]
Dat weet ik wel. Maar als er precies gebeurt wat er zo in het vat zit, kan het wel voorspelbaar worden. En we komen uit een tijd dat dat anders wasquote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Aan iedereen die het zo saai vind deze week wat hadden jullie dan verwacht? We gingen een aantal dagen achterelkaar omhoog waarbij het niet meer dan logisch is dat we nu wat gas terugnemen
De reele rente zal zowiezo gaan stijgen, maar als er deflatie plaatsvind (naar mijn mening kwestie van tijd) zal de rente nominaal heel laag liggen, misschien lager als nu zelfs (kijk naar Japan momenteel) en de bundprijs zal dan stijgen. Maar de reele rente (die er uiteindelijk toe doet) zal enorm gaan stijgen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:59 schreef Zure_Pruim het volgende:
Dat is geen kop & schouder patroon, dat is een driehoek patroon. TA zegt dat de yield binnenkort enorm zal stijgen of dalen
. Ik gok op stijgen. Dalende bond prijs dus.
Andersom, nadat de markt altijd snel omhoog gaat zoals vorige week zie je de volatiliteit en volumes dalen. Dan zijn alle shorters in ieder geval uitgerookt omdat sinds afgelopen maandag bijna alle TA op short stond. Nu de markt weer afkoelt staan alle TA indicatoren over een poosje ook weer lager en dan gaan die jongens ook weer vrolijk meequote:Op woensdag 10 maart 2010 13:07 schreef tony_clifton- het volgende:
Van mij mag de boel nog lang 5% naar boven gaan om er vervolgens weer 4% af te doen. Klinkt zowaar als een beetje een normaal beursklimaat de afgelopen dagen.
Laat me raden, je bent nog nooit een technisch analist tegen gekomen?quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:22 schreef macondo het volgende:
Ik ben nog nooit een technisch analist tegen gekomen die rijk was...
Het aantal keer fout zitten heeft natuurlijk niks te maken met of je goed of slecht loopt qua rendementquote:Op woensdag 10 maart 2010 15:15 schreef Thomasv8 het volgende:
Over TA gesproken, hoe gaat het met Vandergeld? Hij heeft mij een maand geleden aangeraden om al m'n calls Juni 340 te verkopen omdat die ongelooflijk zouden gaan crashen volgens zijn Elliot Wave, maar ik heb ze gehouden en met succes... Niet om te pushen, maar ik vraag mij af hoe zo'n man als trader kan overleven als hij het zo vaak, want dat mag je inmiddels wel zeggen gebaseerd op wat hij hier zegt, fout heeft?
Niet.quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:15 schreef Thomasv8 het volgende:
Over TA gesproken, hoe gaat het met Vandergeld? Hij heeft mij een maand geleden aangeraden om al m'n calls Juni 340 te verkopen omdat die ongelooflijk zouden gaan crashen volgens zijn Elliot Wave, maar ik heb ze gehouden en met succes... Niet om te pushen, maar ik vraag mij af hoe zo'n man als trader kan overleven als hij het zo vaak, want dat mag je inmiddels wel zeggen gebaseerd op wat hij hier zegt, fout heeft?
Heeft hij nog die blog van naar een miljoen ofzoiets?quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet.
Maar dat doe jij ook niet als je in korte termijn, out of the money, derivaten blijft handelen.
Vandergeld kan de beurs niet voorspellen, maar jij ook niet.
Wat had je dan verwacht na een week waar we 5.5% omhoog gingen? Nog een week met 5.5%?quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:42 schreef icebeer het volgende:
ik heb nog nooit zo'n saaie week gezien, onvoorstelbaar zeg![]()
(nog in de puts)
uhmm even terug zakken a.d.v winstnemingen richting 328-332 .. dat had ik verwachtquote:Op woensdag 10 maart 2010 15:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht na een week waar we 5.5% omhoog gingen? Nog een week met 5.5%?
Uiteindelijk gaat het om het rendement ten opzichte van drawdown. Het is prima om slechts 1% succesvolle trades te hebben als vervolgens de 100-ste trade fenomenaal is, maar dan moet je tradesize daar natuurlijk wel op zijn aangepast anders is je account voor die tijd al weggevaagd.quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het aantal keer fout zitten heeft natuurlijk niks te maken met of je goed of slecht loopt qua rendement. Er zijn zat strategieën waar je continu nat gaat maar slechts 1 goede trade nodig hebt om alles van tafel te vegen. Het gene wat telt is de laatst succesvolle trade.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |