Streamverslagen van 17-04 voor degenen die de streams niet kunnen bekijken (en voor de anderen trouwens ook).
Post hier alleen verslagen van de streams.
Wees vrij om de verslagen aan te vullen, anders vallen er ongetwijfeld gaten.
Vriendelijk verzoek: Opmerkingen, commentaar of vragen posten in "Commentaren op de streamverslagen" dat houdt het verhaal overzichtelijk.
Vele oren maken het verhaal compleet dus liever dubbel verslag dan géén verslag!!
Onze nederige excuses voor het vervelende spook dat weer eens zijn kop op stak en dit maal in jullie topic. Helaas zijn alle streamverslagen van vandaag tot nu toe verloren gegaan.
laten we hopen dat mr.Ghost nu voorlopig ff wegblijft
16.15
Bianca: maar jullie hebben toch geen gele kaart gehad?
als je 2 weken geen gele kaart hebt gehad, dan krijg je toch een groene?
(het geluid valt vaak weg)
Bianca en Erik zitten op de schommelbank.
Bianca wenst Erik veel succes (bij het rollen van een shaggie??) en zij gaat weer naar binnen.
Erik staat op en mompelde iets van "genoeg gefeest"
De streams blijven nu gericht op een lege schommelbank en ook het geluid is afkomstig van buiten, niets te horen dus.(behalve wat getoeter en verkeer)
quote:
op 04-17-2000 om 04:19 PM schreef Quenda® het volgende:
* Tron hoopt dat er nog streamers iets van de verslagen hebben opgeslagen en het nog een keer willen plaatsen.
copy/paste
(in IE. Work offline|History)
Quenda®
*Poison for You.
Van Quenda® (Forumleider) - 17 April 2000 @ 12:14.
--------------------------------------------------------------------------------
Tessa wil weten hoe dat nu precies gaat met het bellen na de uitzendingen.
Erik verteld (voor de derde keer) hoe dat gaat.
Tessa: maar mensen zijn dat na 8 weken toch wel eens een keertje zat?
Antoinet: ik zou nooit bellen, ben je nou helemaal besodemieterd
Iwan: de meeste mensen bellen toch meestal vanaf hun werk
Tessa noemt haar telefoonnummer een paar keer.
Erik zegt dat het veel gemakkelijker gaat om via het internet te bellen.
Tessa miert nog eventjes door omdat ze precies wil weten hoe dat bellen nu gaat.
Iwan: het brood is klaar voor morgen , alles staat al klaar!
Erik: hoelaat moeten we eigenlijk ook al weer, beginnen
Iwan: half tien eruit, en tien uur klaar staan.
Iwan: ik vind m'n haar toch iets leuker als het iets langer is
Tessa: ik heb dat een keer gehad, toen had ik een pony, en toen maakte ik dat nat, en trok het naar beneden, en knipte het af, en toen droogde het op, en toen zat het dus hier! (halverwege haar voorhoofd), ik janken, en ik wilde niet naar school, en toen heb ik op school verteld dat ik in de tuin m'n pony had verbrand.
Iwan: o, ik heb , toen ik een jaar of 6 was, ook een keer zelf in m'n haar gehakt.
Antoinet: een nichtje van me had het ook een keer gedaan
en Tessa begint weer haar volledige pony verhaal te herhalen....(en ze zegt nu dat ze op school vertelde dat ze haar pony had geschroeid, omdat ze niet durfde zeggen dat ze het zelf had geknipt)
Antoinet verteld ook weer haar 'haarstories"..(dat het altijd te kort werd geknipt en ze dan ook moest janken)
Tessa: ik ben nooit tevreden als ik bij de kapper vandaan kom
Iwan: ik ben heel tevreden over mijn kapper.
Iwan: we ruimen nog wel even op voor als we misschien nog visite krijgen
Tessa "zingt" er komt visite, visite, we zijn zo ze-nu-wachtig, je doet ook wat krampachtig...(ppfff)
Iwan gaat z'n tanden poetsen.
Tessa "zingt", is er nog wel koffie, zijn er broodjes met beleg"
(gelukkig gaat ze daarna direct haar tanden poetsen)
* Quenda® hoopt dat ze nu naar bed gaan en gaan slapen!.
[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 17 April 2000).]
cynix
Tot de laatste dag
Van cynix - 17 April 2000 @ 12:23.
--------------------------------------------------------------------------------
00:10 uur
Tessa heeft 'pyama' vast aangedaan.
Eric is al weg (slapen?).
Rondje 'Kapper-stories'. Iwan vertelt iets, waar-ie iig zelf veel plezier om heeft.
Tessa: "Ik heb zelf ooit m'n pony geknipt, helemaal mislukt".
Ant: "Ik had altijd zo'n laag staartje in, ook wel 'ns' kuif, maar de kapper knipte het altijd te kort. Ik janke".
Iwan: "Ik ben altijd wel tevreden hoor, bij de kapper".
Ant: "Zo, nou nog ff tandjes poetsen".
Iwan: "Ik neem de kopjes wel mee".
Tessa zingt gewoon (vals) door!
Camera op lege bank...
Tessa: "Zo, m'n haar weer geborsteld (voor het slapen gaan?)
Tandenborstelgeluiden van Ant, Tessa en Iwan. Zwaar rossen.
Iwan staat midden in de Bus te rossen.
Ben bang dat ze gaan slapen.
Tessa en Ant reutelen nog wat na. Ant: "Weet je waar Willeke het mee deed? Gewoon met Nivea" (gezicht insmeren).
Tessa: "ESSIE!". Ant: "Laat maar". Tessa: "Maar ik struikel elke weer over die tas van haar".
Iedereen ligt nu in slaapvertrek.
Bianca is/wordt wakker. Essie ook.
Essie (leest voor): "Ik las laatst 'Rob de Nijs lag laatst op Kreta', dan denk ik 'wie is Kreta nou weer?'"
Essie zit nu rechtop moppen voor te lezen.
Bianca: "Sommige zijn heel flauw, je moet zo ook horen vertellen".
Essie: "Jongetje heeft zwemdiploma gehaald. Buurman: 'dus als ik jouw in het water gooi, zwem je weer naar de kant?'. Jongetje: 'Ja buurman'. Buurman: 'Dan heeft het weinig zin jou in het water te gooien'".
Essie: "Er sterven jaarlijks 2000 mensen a.g.v. alcohol, maar er komen er ook jaarlijks weer 2000 bij a.g.v. alcohol".
Vooral bianca moet erg lachen.
ze lezen elkaar artikelen voor uit de bladen (salarissen van ministers,wat werkt een mens jaarlijks naar binnen e.d.)
Ondertussen eten ze suikerbrood met veel roomboter (ook Tessa, die blijkbaar vergeten is dat ze aan het lijnen is)
Tessa leest de Telegraaf aandachtig.
(en neuriet weer irritant)
Iwan: Ow wat leuk, 2 van die kleintjes zo dicht bijelkaar
Tessa: je wilt graag een tweeling he?
Iwan: ja....
Antoinet leest een mailtje voor:"beloof je dat je Jop nooit meer in de steek laat, jullie passen bijelkaar"
ze moet erom lachen.
Erik kan nog steeds zijn mail niet bekijken.
(tussendoor las Erik iets voor over een acteur die iemand aan de kant heeft gezet, hij zegt tegen Tessa: goh Tes, dat lijkt wel een beetje op jou....
Tessa: nou, dank je wel hoor )
Tess": weet je waar ik nou wel benieuwd naar ben>?naar die foto's die gemaakt zijn tijdens de opnames van die clip
Iwan: uh, wat?
Tess: nou die foto's die zijn gemaakt, tijdens de opnames van de clip, dat vrouwtjes wat de hele dag stond te fotograveren
Iwan: oh, die komen toch donderdag?
Tessa; ja hoor, koop je de viva en dan staat er een stuk over ons in, dat we met z'n allen in 1 bed slapen, en dat het een slap aftreksel is van BB
Iwan: dat ene meisje ken ik, die heeft drie jaar bij mij in de klas gezeten (patricia?)
Tessa: goh, maar daar schrijft ze anders niets over
Iwan: dat hoeft toch ook niet?
(Iwan is in Mei jarig)
Iwan leest horoscopen voor....
erik: erik, zou je ff de laptop aan willen zetten?we hebben je password...Goh, dat is snel!
Tessa leest een advertentie voor van een man die net single is.
Tessa: peter, 43 jaar, mijn vriendin had me de deur uitgezet,als ik een nieuwe relatie wil moet ik er natuurlijk wel goed uitzien, ik was nog niet de deur uit en ze vertelde me dat ze weer ging samenwonen (Tessa leest dit alles op een spottende toon)
Atnoinet vind het zielig.
Tessa: "Erik slaap je al?"
Eric mompelt wat
Antonette: :"Oo nee he" Het mailtje (of dagboek) wat zij net zat te typen is weg. Ze heeft het niet gesaved.
Tessa blert: Scream 3 komt jongens!
Ik ben meteen weer wakker.
17.05 Eric heeft het antwoord van zijn puzzel. Iets met horoscoop.
Tessa gaapt maar weer eens.
17.15 Bianca (zeurstem): "Het gaat weer regenen."
Het zijn een stelletje zeurende tutmutsen! Hoop dat ze snel weer wakker worden, dit is niet te verslaan....
Waarschijnlijk zijn Bianca en Esmeralda zich dus nu aan het optutten voor vanavond. Bianca voelt natuurlijk al nattigheid, en wil er zo mooi mogelijk uitgaan. Essie zien we bijna nooit zonder die plamuurlaag op haar gezicht. Soms bij de slaapkamerbeelden schrik ik zelfs van haar.
Binnen 5 minuten is dit veranderd. De heren zijn volgens mij of naar buiten of naar de slaapkamer. De stream staat gericht op het gangpad van de bus, waar ik alleen Tessa nog op kan ontdekken.
Esmeralda hoor ik ineens weer giechelen, maar zie haar niet.
Het beeld beweegt zo te zien niet echt. Ik zie alleen Tessa nog in de bus die aan een tafeltje zit te schrijven of puzzelen. Het is onduidelijk of zij nou zo stil zit, of dat mijn beeld is bevroren.
Aha, ik krijg nu close-up van Tessa. Ze ligt te slapen, vandaar dat ik haar niet zag bewegen. Ze heeft weer die trui aan met die blauw-witte strepen. (Afgelopen weekend is er tijdens de chat gevraagd of ze die trui niet eens moest wassen...)
Ze is trouwens een stuk leuker als ze slaapt!
Vraag me alleen af waarom de redactie niet schakelt naar een ander beeld. Je hoort haar alleen maar af en toe zuchten, ze ligt duidelijk te slapen.
Iwan: "Is dat Italiaans, wat is dat eigenlijk?"
Tessa mompelt iets terug klinkt als lassagna?
Tesa: "Weet jij waar het grote mes is?"
Iwan: "Wat, wat?"
Tessa: "Of je weet waar het grote mes is."
Tessa: "Ben jij al klaar Antonette?"
Antonette: "Nee, ik heb alleen gedoucht moet nog van alles doen."
Iwan staat met een pak Tarly in zijn handen, en vraagt zich terecht af waar dit vandaan komt (via de schuifdeur van de sponsors?) Ook Eric vraagt even later wat Tarly is.
Tessa mompelt wat terug, maar is niet echt te verstaan.
Bianca en Iwan besluiten naar buiten te gaan. Het weer is wat beter geworden.
Antonette, Eric en Tessa blijven binnen. Essie zie ik niet.
Eric vraagt of hij Tessa kan helpen met het koken. Nee, dat is niet nodig.
Eric: "Dan ga ik ook naar buiten."
Esmeralda doet spinnende tijger na
Tessa vraagt aan Es of de douche (of toilet is schoongemaakt)
Es reageert met één woord; Nee.
Het lijkt er steeds meer op of Esmeralda en Tessa elkaar ontwijken en alleen nog met elkaar communiceren als het echt niet anders kan.
Tessa zegt nu tegen Antonette dat ze haar keel schraapte omdat ze net wakker is. (5 minuten terug zei ze nog dat ze niet had geslapen). Het schrapen van de keel kwam ook vlak na een geluid van Esmeralda.
Tessa zegt dat Esmeralda de kranten mag opruimen.
Esmeralda zegt dat ze dat wel bewaart voor na het eten. (toch weer even een gesprekje).
Esmeralda: "Hou jij dat maar lekker joh"
Tessa: "Denk dat ze dat thuis allemaal voor hem verzamelen, tenminste..."
Esmeralda zit achter de laptop, en wisselt wat berichtjes met de redactie uit. Ze hebben water nodig,
Esmeralda leest bericht van redactie voor: "Om te beginnen, en dit geldt voor jullie allemaal, er hangt hier een stank, nou niet te geloven gewoon. Dus mijn verzoek of jullie nou eindelijk die wc eens willen schoonmaken."
Tessa en Ant denken dat het een grap is, er is in de buurt gegierd.
Esmeralda trapte er volgens hun in.
Tessa roept dat de thuisploeg dat had moeten doen, en wijst beschuldigende vinger naar Bianca.
Antonette loopt naar buiten en roept Bianca ter verantwoording.
Bianca wist niet dat ze dat had moeten doen, etc. Dan reageren de meiden met grapje!
Dan komt de redactie met een bericht; het was geen grapje, ze vinden dat het echt stinkt.
"Peter komt wel ruiken."
Esmeralda: "Andere Peter"
Tessa blert naar Peter: "Lekker he?"
Bianca leest de laptop voor: "Hij zegt ook dat het jullie toilet is."
Ze hebben het over psychologische formulieren die ze niet meer willen invullen. Hoe vaak ze per week masturberen etc., of ze een vriendje hebben etc.
Tessa: "Ben erg benieuwd naar de masturbatie frequentie van de Tweety lui."
Ze zegt dat ze de formulieren nog heeft en ze wil gaan pakken.
De namen Tamara en Paulien worden genoemd.
Tessa weet nog wel een leuk typ voor Peter. Die vrouw vandaag bij de Autotron. Dit is niet goed, en dat is niet goed...
Ze hebben het over setjes? Ik kan dit niet volgen. En maar weer over Peter.
Esmeralda tikt bericht: "We zijn er niet zo blij mee, het geeft een hoop onrust."
Antonette vraagt of ze nog wel goed beveiligd worden.
Ik hoorde Esmeralda "Hallo!" zeggen,
en zie nu dat Tessa over de laptop heen hangt. Eric komt ook even binnen.
Ze worden morgen om 10 uur verwacht. Tessa heeft het over lootjes trekken. Ze kijken met spanning naar de laptop.
Het werk (afhankelijk van het weer) is gerelateerd aan de autosport.
Tessa roept meteen dat zij wel wil werken.
Ze berichten de redactie dat zij gaan optutten voor de live-uitzending. Redactie reageert met: "Vooral Tessa."
Tessa vindt die opmerking niet leuk, en spuugt (reutelt) naar de laptop, er zit spuug op het scherm. (hoe noem je dat toch, met je tong tussen je lippen en dan een beetje blazen).
Tessa: "Hij zit je gewoon in de zeik te nemen. Sorry, in het ootje te nemen."
Antonette: "Oude liefdes."
Tessa: "Schommelbank"
Redactie meldt over verassing van Tessa dat er helemaal niemand naar de studio wilde komen voor haar. Tessa houdt kort pleidooi voor zichzelf in camera.
Antonette: "Hij heeft wat met jou he?"
Tessa: "Ja Okke en ik zijn hele dikke vriendjes."
Esmeralda: "Jaloers?"
Redactie vraagt of ze nog vragen hebben
Tessa: "Ja waar blijft die zomertas. Geintje."
Iwan roept naar binnen: "Hoe gaat het met de Tarly?"
Dames: "Ja goed" (hebben al een tijd alleen zitten computeren en niet gekookt.)
Iwan: "Ja ik heb honger."
Tessa spurt hierop de keuken in.
Iwan besluit maar wat ontbijtkoek te nemen, hij heeft honger.
Tessa: "Slappe kussens? Wat nou weer? Die dingen zijn drie keer nix."
Geluid valt af en toe weg....
Eric moet binnenkomen voor zijn wachtwoord. Tessa sprint van de keuken naar de laptop en hangt nu om Erics nek.
Tessa brult wat over: "Okke naar het luikje lokken."
Eric leest voor: "Ze heeft een hele slechte inborst."
Tessa: "Vertel eens wat nieuws!"
Tessa tegen Iwan: "Moe je us kijken joh in die pan. Wat een rare dingen dat zijn. Het lijkt wel mais."
Redactie tegen Eric: :"Ik zou haar nooit achter mij laten staan."
Tessa zegt dat dat gaat om die drie druppels water die ze heeft gegooid.
Iwan vraagt of het goed gaat met het koken. Tessa blijft bij de laptop staan, en zegt:
"Kook jij of kook ik?"
Iwan zegt terecht dat zij moet koken, maar ze blijft bij Eric en laptop, en roept: "Moet gewoon 12 minuutjes."
Iwan: "Ik heb het zachter gezet hoor."
Er wordt iets door de redactie gezegd over het zingen van Tessa.
Tessa: "Nee, hij trekt lekker volle zalen!"
Eric mompelt grap van redactie. Tessa gaat er hard tegen in, met wacht maar etc. Ik kan het helaas niet verstaan, maar er is duidelijk een band tussen deze redactieman en Tessa.
Tessa: "Wilde al niks over die bril van hem zeggen, die hij gisteren ophad. Nee wacht maar."
Eric: "Wat is ze lief als ze boos is he."
Tessa: "Je moet zo doorgaan, die massage heb je sowieso al verknald."
Tessa: "Hij heeft allemaal van de acné-dingen op zijn rug zitten."
Nog één minuutje zegt Tessa
Gaan we dan eten vraagt Eric
Tessa: Nee dan gaan we de kip opzetten.
Eric zegt iets over een jas (van Okke?)
Tessa: "Man ik herkende hem niet tussen het publiek joh, die gek!"
Ja hoor, het eten is aangebrand!
Tessa staat in de keuken te schreeuwen dat ze haar moeten helpen. Wat een muts. Ze heeft ook geen één keer in de pan geroerd.
Iemand zegt: "Persoonlijke gele kaart voor Tessa."
Esmeralda: "Het bovenste kun je nog gebruiken."
De Tarly krijgt de schuld van Tessa.
Redactie meldt via laptop dat ze haar niet met het eten moeten helpen.
Tessa gooit een stukje kip naar Okke die buiten bij de bus staat. Hystericsch gelach! Zie inderdaad iemand van de redactie bij de bus welopen.
Tessa gaat verder met de Tarly.
En vertelt ondertussen het kip/Okke verhaal nog een keer
Iwan: "Heb je al die Tarly door de gootsteen gegooid?""
Tessa: "Nee. Je weet toch niet hoe het smaakt met groente erdoor?"
Iwan: "Prutser!"
Eric schiet in de lach. De redactie blijft mailen over Tessa.
Esmeralda gaat lootjes maken voor het werken morgen.
Antonette, Iwan en Tessa mogen morgen werken
Tessa: "Wij alle drie? Wat toevallig."
Iwan: "Overnieuw!"
Eric: "Hij (Okke) gaat je morgen even terugpakken. Ben op je hoede."
Tessa: "Is goed!"
Eric leest weer bericht van Okke voor: "Twee sets droge kleding voor Tessa meenemen graag."
Tessa: "Ooo, oo, die Tarlys wordt lekker!"
* Sanne stopt even om de uitzending te bekijken. Tot straks!.
Esmeralda neemt de moeite om het pak te lezen, en komt er achter dat de saus eerst gebakken moet worden in een wok.
* Sanne stopt nu echt....
Van bianca - 17 April 2000 @ 13:31.
Essie en Erik zitten op de schommelbank te beppen over huisdieren,Bianca is nergens te zien.
Antonette en Tessa zijn veel aan het knuffelen. springen en zingen: "Jij bent de zon, jij bent de zee.". Antonette houdt er toch nog rekening mee dat Iwan morgen op 1 kan staan. Ze hebben het erover of er tot de uitbraak nog uitzendingen zijn? Nee alleen herhalingen. Maar het is eerder gebeurd dat degene die maandag op 1 stond, niet op dinsdag de uitbraak had. Volgens de bussagiers gebeurde dat alleen maar als er iemand uitgestemd was, want dan werden immers de tellers op 0 gezet.
"Baileys!"
Tessa giegelt net zo hard als Esmeralda nu. Iwan biedt aan om zijn uitbraak aan de meiden af te staan, mocht hij toch op nummer 1 staan. Antonette: "Dat is onzin, als jij op 1 staat, heb jij die uitbraak."
Bianca: "Bovendien worden je vrienden er ziek van."
Opvallend vond ik trouwens dat Eric zoveel stemmen had gekregen. En oneerlijk dat er vanwege het vertrek van Büllent maar 2 mensen in de gevarenzone zitten: Esmeralda en Bianca.
Weer ontsnapt Tessa aan de bank....
Esmeralda vertelt dat de bussagiers al wisten van Jop's cd. Hij had verteld dat hij een contract ging tekenen. Voor Eric is het wel nieuws, die wist van niets.
Eric en Iwan zingen liedjes op de schommelbank.
Er was eens een meisje uit Epe,
die had mompel mompel mompel,
La lala la la laaaaaaa!
Meisjes uit Zwolle en andere plaatsen passeren de revue.
Tessa komt er bij zitten, en ze hebben het over de stand. Tessa begint over tussennominatie. Eric is zeer verbaasd dat hij zo hoog staat, hij zit er pas een week in. Antonette zegt dat (voor hetzelfde geld) zij volgende week op die bank kan zitten. Ze berekenen weer dat de percentages niet helemaal kloppen.
Ze komen op 85%. Maar dat kan niet, want dan zouden Esmeralda en Bianca samen 15% hebben, en kan het dus niet dat Tessa niet op de bank zit. Er is verkeerd gerekend met de stand van Büllent.
Eric: "Die kleine meisjes, die kijken tegen je op als het ware."
Tessa: mompel, mompel: "...en dan sta ik onderaan. Maar ik ben niet zo bang hoor."
Ze hebben het over dat Aziz altijd zo bang was om op die bank te zitten.
Tessa tegen Eric: "Als jij met Bianca op die bank had gezeten, was je dan bang voor ons geweest?" (m.a.w. je weet toch dat we Bianca zo droppen voor jou).
Eric: "Nee. Dat is niet zoals ik het nu voel." (o.i.d.)
22.35 Geluid en beeld vallen weg
Bianca zit tegen Esmeralda te ratelen dat ze met haar wil doorzakken.
"Eén van ons gaat er sowieso uit. Of ik het nu ben of jij."
De anderen stellen haar gerust dat dit maar een tussenstand is.
Ze heeft De Bus ook niet echt gevolgd, weet kennelijk niet dat Esmeralda helemaal niet tegen drank kan.
Het is heeeel saaaai...
Bianca gaat naar buiten om een peukie te roken. Antonette zit (met haar jas aan) achter de laptop.
Tessa: "Ik hoop dat ie nog doorgestuurd wordt." (doelend op mailtje van Ant)
Tessa: "En Jop enzo, en Willeke, iedereen moet komen."
Antonette typt stug door.
Antonette leest haar mailtje voor. Helaas heel zachtjes, zodat ik het niet heb kunnen verstaan. Wat ik wel versta is Tessa die een soort boodschappenlijstje opdreunt: "Adressenboekjes, Baileys" (rest ben ik helaas vegeten)
23.40 De heren komen binnen, het is koud buiten.
Nu iedereen weer binnen is, is het moeilijker om een gesprek op te pakken.
Iwan zingt steeds: "Sunshine, sunshine."
(Of zingt hij nu: Sanshine, Sanshine? Die heeft wel eens met ze gechat, misschien is ie onder de indruk?)
Tessa leest weer een fanmailtje van een 13 jaar oude fan van Iwan voor. "Tessa's moeder wist het wel. Als ik 20 jaar ouder was, wist ik het ook wel."
Ze reageren met een aaaaaach...
Eric reutelt "Engelen bestaan niet... zie je éénmaal in je leven ..... "
Fan van Ron Brandsteder? Gele kaart!!!
Iwan: "Het mooiste vond ik Willem Ruis vroeger. Die was zo gek. Die leefde echt helemaal mee."
Iwan doet hem na zoals hij met de spiraal meespeelde.
* Sanne wordt meewoedig en pinkt een traantje weg.
Eric: "En Pierre wat hebben ze gewonnen?"
Eric: "Toen waren ze nog blij met een frietpan.
* Sanne haat het om toe te geven, maar Iwan2.1 heeft wederom een puntje bij haar gescoord..
Tessa leest een fanmailtje van ene Dick voor. Ze doen er een beetje lacherig over....
Dick wordt goed in de maling genomen.
De 4 toppers zijn buiten en bespreken de stemming :
Komen na Ant-27%, Iwan-24%, Bül-21%, Eric-10% en Tessa-7% tot de conclusie, dat Es en Bi slechts 11% te samen hebben.
Tessa wil nog eens weten hoe het met het stemmen via internet en telefoon gaat. Eric legt uit, dat het nog weleens kan varieëren. Tessa is nog bezorgt om haar plek.
Het is wel duidelijk, dat Ant en Tessa de uitbraak gaan maken, indien de stond morgenavond niet veranderd is.
Es en Bianca in de bus.
Es begint als Bül te praten en staat vrij onverschillig t.ov. haar plaats in de gevarenzône. “Mijn boek is bijna klaar en kan dus een best-seller worden”.
Es concludeert, dat ze’ teruglezend in haar dagboek, niet zo veel plezier heeft gekend. Is het spuugzat, dat ze iedere keer weer te horen krijgen van: “Dit mag niet en dat mag niet”.
En dan die verrassingen: “Een verrassing is een verrassing als een goeie vriendin je belt”.
Neemt elke dag voor om plezier te maken, maar: “Hoe kan je nu echt plezier maken, als je beste maatje weg gaat?”.
(Es lijkt haar tijd in de bus al voor gezien te houden. Ik vond, dat dit gesprek wat meer diepgang had en dat, Es vrij volwassen overkwam.)
Iwan komt binnen. Hij wordt gevraagd, of hij mee komt praten. Hij gaat alleen maar naar de WC.
Ant komt binnen. Het gesprek komt terug op de stem-uitslag en de waarschijnlijke uitbraak voor Ant en Tessa. Bi weet zeker, dat Jop aanwezig zal zijn met zijn CD’tje.
Ant: “Jop kan best leuk zingen” en de stemmen voor Eric worden uitgelegd met: “Hij heeft leuke verhalen”.
Ant zit te läppen. Tessa komt erbij. Het is duidelijk, dat Ant haar moeder treft i.v.m. de voorbereidingen voor de uitbraak. Tessa soufleert. De moeder van Ant moet de moeder van Tessa opbellen ,zodat die weer alle vriendinnetjes kan bellen. Iedereen moet komen, Jop en Willeke en zo, en de band(? ) moet optreden en ze moeten foto-camera’s meenemen en de adressenboekjes om te kunnen bellen.
23.40 uur
Iwan komt er bij. Tessa achter laptop. Buiten wordt gelachen. Tessa brengt nog even geprek op de volgend haar moeder “leuke kerels”. Geen reaktie.
Met Iwan erbij is het interessante voorbij, totdat Tessa haar mailtjes ter algemene beoordeling aanbiedt.
Mailtje van een dertien-jarige (Carolien): “Je moeder weet het wel als ze 20 jaar jonger was, ik weet het wel als ik 20 jaar ouder zou zijn”. Iwan: “Aaaah”
Mocht Iwan winnen lijkt het erop, dat hij Tessa voor de uitbraak mee zal nemen. Hij verwacht niet, dat hij in één dag de 3% verschil kan inhalen.
Intussen is Eric er nu ook, hetgeen tot nog meer stom geklet leidt. (Over Pierre van Ostade en Mies Bouwman).
Mailtje: “Geef niet alles bloot, je gaat met de nieuwen leuk om en maak je niet te druk”.
Bloot was met een “d” geschreven. Hilariteit bij Eric. Antwoord Tessa: “Ik beloof je me niet druk te maken”.
Mailtje van Dik uit Enschede, 39 jaar, die graag met Tessa na de bus uit wil gaan. Geeft een opsomming over zijn hobbies. Vindt haar de liefste in de bus. Het mailtje wekt algemene hilariteit en “lieve Dik” wordt even zwaar in de zeik genomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |