Vriendelijk verzoek: Opmerkingen, commentaar of vragen posten in "Commentaren op de streamverslagen" dat houdt het verhaal overzichtelijk.
Vele oren maken het verhaal compleet dus liever dubbel verslag dan géén verslag!!
Ant en Tessa liggen languit op de schommelbank, nog beetje slaperig. Heel zacht beetje zingend.
Kan amper iets verstaan. Ant: "Eric begon in z'n slaap te praten tegen mij". Tessa: "Wat zei-ie dan?". Ant: "Niks, echt zo'n dronkemanspraatje, ik dacht nog, eindelijk mijn kans om hem n's uit te horen!"
Eric: "Wie heeft onze bal gejat?".
Ant. en Tes zingen: "Eric is oke, ole, ole. Eric is etc". (Zingen ze dit niet als er iemand weggaat?)
Veel discussie over niets, ook Iwan erbij.
Bal schijnt teruggevonden te zijn. Eric gaat solo-voetballen.
Koffiedrinken. Ant zingt melige tekstjes. Eric is bijna net zo onverstaanbaar als Jop destijds.
Lachen. Iwan: "Hij (Eric) begint nou al creatief te worden, he?". Ant: "En we hebben nog de hele dag!".
Weer zingen, Tessa doet ook mee.
Eric schopt de bal bijna over de schutting. Kindergejoel buiten.
Iwan grinnikt. Iwan: "Tessa, wanneer vraag je nou verkering?". Tessa: "Ja, schattig he, zo'n klein meisje zei dat net".
Eric fluistert iets. Buiten roepen kinderen: "ANTONETTE!".
Ant: "Meestal roepen ze m'n naam niet, want ik heb zo'n lange naam. Staan ze zo dichtbij ofzo, of kijken ze door het gaatje?".
Eric balt nog steeds alleen. Hoop gehijg en gekreun (Commando lijkt geen beste conditie te hebben). Tessa gaat ook meedoen, volleyballen met Eric. Naam 'Iwan' wordt ook geroepen buiten. Ant: "Ze roepen ie-oean".
Iwan rekt en strekt (en gaapt).
Camera in bus: rust. Bi en Es achter laptop. Tessa en Eric nu ook binnen. Gekeuvel. Ant zet thee.
Chat: "Esmeralda, zit je nog in een dip nu Bullent weg is?. Es: "Nee, valt wel mee". Ant: "Bianca, Suiker?". Bi: "1 klontje". Bi: "Doen we nou nog iets leuks dit weekend?". Geen reactie. Ant: "Weekend? Het is toch al zondag?".
Gezamelijk koffie/theedrinken.
Es en Bi (met bril) nog steeds achter laptop. Eric fluit. Hangerig sfeertje. Tessa hangt op Ant. Bi leest iets voor van de laptop. Iwan praat (alsof-ie dronken is!). Chat: "Wat was je eerste indruk toen je De bus inging?". Bi: "In de folder stond het veel mooier, hahaha".
Chat: "Heb je al een maatje bianca?". Iwan: "Ja, vijf!". Hoop gegiechel. Chat: "Bianca, wat was je motivatie om aan De Bus mee te doen?'. Es: "De Uitdaging!". Iwan: "Maar welke uitdaging dan?". Ant: "Ja, je denkt dat lijkt leuk, maar je weet niet precies waarom".
Iemand (Es?): "Voor het miljoen!".
Eric is alweer moe. Ligt languit op de bankt te suffen. Allen zingen: "Baby, baby, baby, do you want to funk it up?".
Gesprek over contactlenzen kwijtraken en wa-verzekering oplichten m.b.v verhaal van oma die kussens uitklopte, waardoor lenzen uit ogen werden geslagen.
Chat: "Wat vinden jullie van de lokatie?". Allen: "Leuk, leuk, leuk".
Tijdje stil. Eric: "Bianca, je moet wel voorlezen". Bi: "Doe ik, maar dan moeten jullie wel luisteren!".
Chat: "Wat doen jullie om de tijd door te brengen". Hoop geleuter: "Koffiedrinken!".
Chat: "Bianca, denk je dat je een eerlijke kans krijgt in De Bus?".
Bi: "Dat weet je niet, he?".
Chat: "Antonette, hoe gaat het nu zonder Joppie?".
Ant: "Ik mis hem heel erg, en het is koud in bed" (giechelt).
Even stil, buiten nog kindergejoel.
Bianca: "Nog een minuutje" (chatten).
Iemand: "Wat zingen ze eigenlijk buiten?"
Eric: "Hij was maar een clown".
Bianca leest voor: "Iwan krijgt een dikke kus van Martine."
Iwan: "Dikke kus terug, als ik eruit kom ga ik met je trouwen."
Tessa zegt direct iets maar dat versta ik niet. Martine reageert met: Daar houd ik je aan.
Er wordt even gelachen; Martine kan wel 60 jaar oud zijn.
Iwan: "Hoe zie je er eigenlijk uit?"
Antonette: "Iwan! Het gaat niet om het uiterlijk, maar om het innerlijk."
12.40 Chat is afgelopen. Ze gaan naar buiten. Er staan veel kinderen te zingen. Ze roepen vooral om Iwan.
Op een gegeven moment verdwijnt de bal over het hek.
Iemand zegt: "Iwan je moet je laten zien, anders krijgen we de bal niet terug."
[Dit bericht is gewijzigd door Sanne (Datum 16 April 2000).]
Eric ligt nog op de bank. Tessa kruipt er even bij en omhelst hem.
Ant er ook nog bij. Zitten Eric een beetje te 'vlooien'.
Tessa en Eric gaan weer buiten volleyballen. Publiek zingt: "Iwan is oke, ole, ole".
Tessa: "Iwan is een stuk ongeluk, ole, ole".
Bal gaat over schutting. Iwan: "Terug, gooi maar terug!".
Bal komt niet terug.
Eric: "Waar is de bal?". Publiek: "Iwan is oke, etc".
Tessa: "Ja weten we, maar geef nu gewoon die bal terug!".
Eric wil bal gaan halen, kijkt door gaatje.
Eric: "Hij moet binnen het hek liggen".
Ant: "Eric, heb je 'm al gevonden?".
Eric: "Nee". Bal is ineens terug (redactie?).
Publiek: "Iwan en Esmeralda!".
Iwan: "Iwan en Esmeralda? die camera ziet ook alles (giechel)!"
Publiek: "Esmeralda...."
Eric: "Esmeralda, laat ze zien, ole, ole".
Esmeralda: "Esmeralda laat ze zien, ole" Buiten gejoel.
Iwan: "Als de kat van huis is, danzen de muizen!".
Bussers lachen nu om alles wat ze van buiten horen.
Ant slaat nu ook balletje mee. Allen: "Een bossie, een bossie rooie rooozen".
Allen: "La lalalalalal La lalalalala".
(Typisch schoolreisjessfeertje dus).
Clownslied wordt ook nog eens ingezet. Eric doet 2e stem.
Tessa (extra hard): "Maar NU is hij dood!".
Iwan maakt een opmerking over dat mensen alleen zijn uiterlijk maar leuk vinden.
Esmeralda (of all people): "Dat is niet waar! Ze vinden je binnenkant ook heel leuk. Zolang je je mond maar dicht houdt!"
Iwan V2.1 reageert met zijn robotlach.
De kinderen gaan geloof ik weg. Esmeralda roept "Doei.", en zingt: "Jullie zijn oké, olé olé."
De kinderen reageren door weer een riedel terug te zingen.
Antonette en Esmeralda zijn de bal een beetje aan het overgooien.
Tessa is nergens te bekennen (trekt ze eindelijk die korte broek uit?).
Bianca ook niet te zien. Waarschijnlijk alle twee in de bus.
13.15 Eric doet inmiddels mee met het balspel (hij is de lummel) en neemt ineens Esmeralda op zijn nek. Esmeralda kirt als een bronstig schoolmeisje, het lijkt wel een lokroep.
Ze hebben het over hun eerste singletjes. Iwan noemt een nummer dat ik helaas niet versta. Eric had Rubberen Robbie, met de Nederlandse Sterren. Esmeralda kent de nummers niet. Ze vertelt dat ze wel Tiet vuur een pafke kent. Ze zingen steeds 2 regels van een nummer.
Iwan heeft wel 100 cd's thuis staan.
Antonette vertelt een verhaal over een feest in loods. Ze stond te dansen, en toen ze zich op een gegeven moment omdraaide, stond er een vriend naar haar te kijken. Maffe feestjes vindt ze altijd wel leuk.
Eric vertelt over Rob Stenders en Fred Siebelink. Iets met Carnaval en koppen maken. Hij had ze gemaild dat hij dat wel deed.
Het is niet helemaal duidelijk vanwege zijn accent. Bovendien valt mijn geluid af en toe weg.
Antonette begint weer over vage housepartys. Ze lijkt dan wel de enige die niets gebruikt heeft. Iedereen onder de pillen, maar zij gaat zonder die spullen uit haar dak. Esmeralda gaat ook wel eens naar housepartys.
Hé Tessa is er weer. Inderdaad in een lange broek. Dat is een stuk prettiger kijken!
Iwan begint over een party. Ik geloof dat hij zwembadparty zegt, maar durf het niet te zweren.
"Ja een ......party met 1000 man. Niet zo druk hoor, wordt niet aangeprezen ofzo. Binnen het circuit zeg maar.. . Ja is, leuk. Ook vaak bekenden, die jongens uit Goudkust enzo."
Esmeralda en Tessa bespreken Jimmy Geduld en Winston Gerstanwicz etc.
Eric heeft het over tieten tieten tieten (? begrijp er niets van)
Esmeralda vraagt of er nog mail was. Tessa zegt dat ze niet gekeken heeft.
Iwan en Eric zingen flarden uit Hollandse liedjes. Op een gegeven moment echt enthousiast.
Iwan V2.1 slaat zelfs met zijn handen op zijn dijen!
Tessa: "Oké wie wil er een asperientje?"
Esmeralda ineens tussendoor "Dat de evolutieleer in proces blijft."
(waar haalt ze het toch vandaan?)
Iwan is op dreef! Hij is zo vaak en zo enthousiast aan het woord, dat ik vermoed dat hij vannacht een kleine crash heeft gehad. Of hebben ze hem weer ge-upgrade?
Esmeralda zingt weer met haar barbiestem. Super irritant. Doet nu tunes van kinderprogramma's na: "We're the Chipmunks." en nog erger...
Even later zingt Esmeralda het volledige refrein van: Alles Heeft Een Ritme
Eric: "Zie ken prezies alle woordjes nag!"
Kinderen gillen nu hysterisch om Tessa, een paar keer achter elkaar.
Tessa reageert met: "Nou, nou!" "Hallo hé!"
(Heeft ze niet in de gaten dat zij haar toon gewoon immiteren?)
Ze bespreken hun favoriete nummers:
Eric: November Rain - Guns 'n' Roses
Esmeralda: She's Like The Wind - Patrick Swayze
Iwan: "Foreigner."
Eric: "Cold As Ice."
Iwan: "Die bedoel ik dus niet."
Het wordt niet duidelijk welke hij wel bedoelt.
Esmeralda vindt een liedje van Casper het Spookje heel mooi. Ze zingt een stukje.
Eric: "Kennuknie"
(en terecht jongen!)
Eric schiet de bal tegen een camera.Hij kijkt of de camera het nog doet. Ik zie de ruitenwissers van de camera bewegen.
Bianca heeft genoeg van het voetballen (geloof dat zij de bal tegen haar hoofd heeft gekregen).
Eric tegen camera: "Sorry jongen."
Esmeralda heeft een broodje gemaakt en komt dat buiten op eten.
Bianca: "Hoeveel sigaretten hebben we nog?"
Eric: "7"
Bianca: "Zeven? Ik dacht dat er veel meer in zaten. Wordt nog kielekiele."
Eric mompelt iets terug (zelfs Jop verstond ik beter!)
Bianca: "Jij mag er 4, neem ik er 3. Omdat je zo in die vuilnisbak hebt staan wroeten."
* Eric heeft dus echt in de vuilnisbak staan wroeten om sigaretten te zoeken. Ze hebben het er nu over, iemand imiteert Eric: "Nee hoor, ik ben echt niet verslaafd." *
14.25 Iedereen verlaat een beetje de tuin. Met een diepe zucht gaat Bianca op de schommelbank liggen (in haar eentje).
Mijn beeld is bevroren. Geluid doet het nog wel. Hoor weer kinderen buiten.
Eric (weet niet tegen wie, vanwege geen beeld): "Gesprek op niveau dames?"
Is er iemand die wel beeld heeft en het even kan overnemen?
Erik verteld over een vriend van hem ,die net vader was geworden....die vriend had van die hele kleine bergschoentjes en Nikies gekocht voor dat kind.
Camera zoomt nu op het "publiek "", kleine correctie, er staan zo'n 12 volwassenen en welgeteld 4 kinderen.(waarvan 2 in de wandelwagen)
14.54
Antoinet gaat de was doen.
Tessa is lichtelijk geschokt door een opmerking vanuit het publiek
::je bent in het echt mooier als op de tv...
Tessa: waarom hoor ik dat nou steeds, kom ik echt zo raar over op tv??
Erik zegt weinig terug.
Er is een brabantse "dame" (<--blijft gillen) Ze heeft iets over het hek gegooid(voor alle passagiers, en is bang dat het weggeooid word door de redactie)
Antoinet gilt terug dat ze het zelf niet mogen pakken maar dat de redactie dat doet.
Antonette: "Die jonge grietjes, helemaal opgedirkt joh! Volgens mij zijn ze niet ouder dan veertien." (Gaat waarschijnlijk over Iwan's fans)
Iemand roept naar Tessa:
"Ik ben geen lesbische hoor, maar vind je in het echt heel mooi."
Tessa: "Waarom hoor ik dat toch iedere keer dat ik in het echt mooier ben dan op tv."
tegen Eric: "Zie ik er echt anders uit op tv?"
Eric: "Nee joh, tuurlijk nie."
Antonette: "Jeetje, stomme wasmachine."
Ineens hoor ik een vrouw buiten bleren. Ze heeft dezelfde stem als Willeke en even dacht ik ook dat het Willeke was.
De vrouw heeft iets over het hek gegooid. Het is niet duidelijk wat. Ze zegt dat Jari er net nog op heeft gesabbeld (?)
Vrouw: "Zie goeien het toch nie weggeh?"
Antonette: "Nee de redactie geeft het aan ons. We mogen zelf niets aannemen."
Tessa: "Iets meer naar rechts, dan kan ik je zien!"
Vrouw: "Is tochnie errug he?"
Tessa: "Zolang jullie geen stenen gooien, vind ik het prima!"
Het kind, genaamd Jari wordt getoond.
En toen was niet alleen het beeld weg, maar ook het geluid.
Het is navelpiercing bruinings tijd.
Antoinet: ja hoor, dat hoeft mij mij dus niet, een naakte man helemaal in z'n blote piemel...
(ging over de playgirl)
Ant: ik vind er nix aan hoor
Bianca: het is eigenlijk overtollig vlees
Ant: ja precies!
Esmeralda: een aanhangsel
Esmeralda: ja 30 cm , dat hoef ik niet hoor, echt pijnlijk
Antoinet: dan krijg je een soort van bekkenverschuiving
[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 16 April 2000).]
Iwan ertussenin op een stoeltje
Bianca, Antoinet en Esmeralda liggen met blote buik, te zonnen
Iwan: Target 1: lichtbruin
Target 2: Bruin
Target 3: verbrand
Iwan: ik moet wel zeggen dames, jullie liggen er erg lekker bij
Esmeralda vraagt of er nog vragen zijn voor de chat straks. Het is niet duidelijk of ze weten dat Aziz bij de chat aanwezig zal zijn.
Gemopper dat het zonnetje even achter de wolkjes verdwijnt. Iemand laat 2 hele vieze boeren. Ja hoor, het is onze commando Eric. De dames berispen hem.
Bianca staat op. Ze kan niet zo lang stil liggen. Tessa gaat binnen een briefje schrijven.
Esmeralda kirt: "Hai, wil je zoenen?"
(Weet niet tegen wie).
Het zal wel een liedje zijn, want ik hoor Antonette en Eric erop reageren.
Stream is nog steeds niet goed, geluid valt weer om de haverklap even weg.
17.10 Esmeralda: "Ik denk dat ik zo ga opstaan. Wil even mijn dagboek bijwerken."
Doet heel grappig door over Antonette heen te vallen. Zoekt duidelijk contact met Antonette. Voelt zich ineens verwant met de andere busweduwe.
Antonette en Iwan blijven liggen zonnen. Het lijkt of Iwan slaapt, hoor hem ook niet.
17.15 De stream verplaatst zich naar binnen. Beeld bevriest wederom!
Hoor iemand smakken, het is Bianca.
Bianca: "Ik blijf hier eten. Echt niet normaal."
Stream even naar buiten; Antonette en Iwan liggen nog te zonnen/slapen. Stream weer terug.
Bianca en Eric:"Mijn naam is Tita Tovenaar, tis echt tis heus..." etc.
(Valt me weer mee dat ze dat nog kennen!)
Bianca: "Oe, ik word een beetje misselijk van dat ge-eet."
Bianca: "Volgens mij heb ik een heel pak koekjes op."
Eric mompelt iets over een tosti, maar is weer eens niet te verstaan.
Esmeralda komt binnen. Eric zegt dat ze even naar buiten moet zwaaien. Ze roept hoi, door het raam, weet niet tegen wie.
Daarna kirt ze weer een barbieliedje
Antonette leest voor uit een rommelblaadje. Het gaat over een Siamese tweeling. Bianca haakt er op in door over de scheiding van een Siames tweeling te beginnen.
Iwan is inmiddels weer wakker, pruttelt nog een beetje rustig, maar dan ineens is hij er weer; de robotlach.
Er staan nog mensen over het hek te roepen. Af en toe hoor ik ook de stem van Tessa, ik zie haar alleen niet.
Iwan ligt op zijn buik te mompelen. Hij is niet te verstaan.
* Sanne geeft commando: Please Turn -> ENTER. Het werkt niet..
Eric doet Dikkie Dik steelt de autoradio. Hij weet alleen niet precies meer hoe die gaat. Bianca weet ook wel wat, maar niet helemaal. Nu hoor ik Tessa toch weer lachen. Zij vult aan met de dikke BMW uit de 7-serie. Iwan mompelt ook nog een zinnetje uit de conference. Weigert zich erchter nog om te draaien
De kinderen buiten roepen weer. Om Antonette en Iwan.
Ik kan het niet uitstaan dat ik Tessa niet zie. Heeft zij zich soms voor de 3e keer omgekleed?
Een man roept nu om Antonette.
Eric mompelt in zijn kussen. Het is net of ik Jop weer hoor.
Antonette leest weer een stukje voor. Dit keer over uithuwelijking.
Eric: "Och jee."
Atonette: "Is erg hoor..."
17.45 De meeste bussagiers zijn opgestaan, ik zie nu alleen nog Antonette en Eric liggen.
Je draait je even om, en dan wordt het net interessant.
Flarden uit voorleesronde door Antonette:
"Hij stak een stok in mijn anus. Als ik de valse verklaring niet had gegeven, dan was ik zwaar mishandeld."
Reacties: "Ongelovelijk he, dat dat nog gebeurt." (volgens mij Eric en Tessa)
(Wat voor boekjes lezen ze toch in die bus?)
Eric is onverstaanbaar als hij op zijn buik ligt. Hoop dat de stream snel naar binnen gaat.
Eric staat even op en zegt: "Even een peukje"
(hoeveel hebben ze er nog, heb een stukje gemist?)
Iemand zit aan de tafel te schrijven (waarschijnlijk Tessa, want die kon ik nergens ontdekken).
Eric: "Ze heeft dat schriftje bijna vol denk ik."
Tessa: "We gaan toch niet stenen gooien he, Antonette?"
18.00 Stream is inmiddels weer in de bus. Esmeralda zit achter de laptop.
Antonette maakt een hoop herrie in de keuken, is duidelijk begonnen met het dagelijkse culinaire hoogtepunt.
Eric en Iwan hebben het over een auto die zij vanuit de bus rondjes kunnen zien rijden. Volgens Eric is het er één uit een oude serie, dat ziet ie aan de koplampen. Het blijkt een cabrio te zijn. Op het moment dat Tessa binnenkomt is de auto net weg.
18.15 Ze hebben het weer over auto's en autobeurzen. De bovengenoemde auto is nog steeds aan het showen. Het blijkt een Audi TT Cabrio.
Antonette: "Ik heb zo'n ding nog nooit eerder van dichtbij gezien."
Tessa: "Ik heb er wel eens in gezeten. Klein van binnen hoor."
18.20 Er gebeurt vrijwel niets. De laptop maakt af en toe geluid, maar doet het nog steeds niet.
Esmeralda: "Ik heb zo'n vaag gevoel dat de laptop vandaag niet meewerkt."
Iwan: "Ja soms zit het mee, en soms zit het tegen."
* Sanne maakt van de gelegenheid graag gebruik om even te gaan eten, is later terug voor de chat met Aziz..
Iemand die even over wil nemen? Quenda? Ossie?
Antoinet: het smaakt prima, twee verschillende soorten soep doorelkaar heen
Iwan: tomatensoep + tomatensoep
Esmeralda: neej, is nie goe
*slurp*sop*smak* (soep met brood geluiden)
Esmeralda: ik eet al niet veel.
Antoinet is benieuwd naar het werk wat ze moeten doen morgen.
Erik: nou, er is een beurs geweest, dus er zal vast wel iets te doen zijn morgen
Iwan: de hele hal stofzuigen
Essie: schoonmaken ofzo
Essie "zingt"..maar het regent, het regent overal.
Essie giebelt...
(waarom weet ik niet)
Tessa: zit er nu een nieuw glas in of niet
Iwan:waarin ?
Erik: nee
Tessa: hm, dus als we nu dat perl (??) gebeuren wegtrekken, dan zijn we vrij
Erik: ja...
essie "zingt"..twiedeltwiedeltwiedelfiet
Es: wie wil er vla, we hebben in de categorie nog, vla,chocoladevla bosvruchten yoghurt, boomgaardvruchten(???)....
er zijn er een paar die wel een toetje willen.
Tessa: dat staat mij nou echt niet he, twee staartjes
Antoinet: waarom zou het een ander wel staan en jou niet?
Tessa: ik vind dat het mij niet staat.
[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 16 April 2000).]
Essie kruipt weer achter de laptop
Esmeralda: ik moet ff m'n maag laten zakken, anders blijf ik zo lui
Es; kom op compjutertje
Iwan; hij is bezig hoor.
Es "zingend" it's a shame"
Es; is het erg als ik jou trui aantrek?
Iwan: die pas ik toch niet meer
Es:hij is heel klein geworden he?
Iwan; hey, dat staat wel grappig
Es: cool?
Es: ja cool!
19.35 Gesprek gaat over mobiele telefoons. Ze blijken er allemaal één te hebben.
De accu van de mobiele van Esmeralda is op. En een nieuwe accu is duurder dan een nieuwe telefoon.
Iwan had een barst op zijn display, nieuw plaatje kostte wel f 160,-. (Hij had zijn autodeur een keer gesloten, terwijl zijn mobieltje ergens tussen zijn kleren erin zat. Iwan heeft een Hi!).
Antonette heeft een KPN-abo en betaalt slechts f 15,- per maand aan abonnementsgeld. De anderen reageren hierop zeer verrast. Vooral Iwan en Eric. Wat goedkoop!
Eric: "Wat betaal je dan per minuut, twintig gulden?"
Esmeralda giegelt weer, en zegt: "Ik geloof ook dat dat de reden is dat mensen niet meer met mij praten." (begrijp er niets van)
Op de SBS site wordt eerst vermeld dat de chat is uitgesteld wegens technische problemen. Daarna komt er in de header dat de chat toch nog doorgaat.
Iemand meldt dat er een kabel is gebroken, en dat deze nu vervangen wordt (dit zou verklaren waarom ze allemaal in de tuin zijn).
Ik maak er geen verslag van, het komt vast wel op www.debusop6.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |