Er zit wel wat snelheidswinst in ja. het ext4-bestandssysteem is wel wat sneller dan NTFS, zeker met de linux drivers. Of dat echt significant merkbaar is, denk ik niet. Vooral het opstarten zal een paar seconden korter duren.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:40 schreef Sitethief het volgende:
Zo, ik ben maar eens overgestapt op Ubuntu, na jarenlang Windows gebruikt te hebben.
Enigste waar ik nog mee zit is dat ik eerst Ubuntu vanuit Windows installeerde vanwege het ontbreken van een cd-brander cq usb stick. Zit er echt snelheidswinst in het installeren van Ubuntu op een eigen partitie? En is een dualboot dan redelijk makkelijk te realiseren?
erik@dhcp-077-250-173-093:~$ cd ~/binquote:Op maandag 29 maart 2010 12:17 schreef slacker_nl het volgende:
Waarom /usr/bin misbruiken? Plaats gimp2 of in /usr/local/bin als je het systemwide wilt hebben of zet het in $HOME/bin voor een enkele user.
Ik doe zelf nooit iets met de /usr/bin, dat is het domein van de package manager. Dingen die ik zelf installeer buiten de package manager om gooi ik altijd in een aparte map binnen /usr/local/ en dan een symlink naar de executable(s) in /usr/local/bin/. Dat houdt het overzichtelijk en maakt het makkelijker om het later weer te deinstalleren.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:43 schreef erikkll het volgende:
[..]
erik@dhcp-077-250-173-093:~$ cd ~/bin
bash: cd: /home/erik/bin: Bestand of map bestaat niet
...
en m'n usr/local/bin... geen idee, wat is het verschil met /usr/bin? heb nog nooit wat in die /usr/local/bin gezet.
$HOME/bin moet je wel zelf aanmakenquote:Op maandag 29 maart 2010 18:43 schreef erikkll het volgende:
[..]
erik@dhcp-077-250-173-093:~$ cd ~/bin
bash: cd: /home/erik/bin: Bestand of map bestaat niet
...
en m'n usr/local/bin... geen idee, wat is het verschil met /usr/bin? heb nog nooit wat in die /usr/local/bin gezet.
systeem -> voorkeuren -> uiterlijk -> theme aanpassen -> muisaanwijzers -> human kiezen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:59 schreef Farenji het volgende:
Ik heb laatst eens KDE uitgeprobeerd door kubuntu-desktop te installeren. Ik vond het echter (nog steeds) drie keer ruk dus ik ben weer heel hard naar Gnome teruggevlucht. En alle KDE packages weer erafgekeild.
Maar nu zit ik met die gare KDE muiscursor opgescheept en ik krijg de gewone Gnome cursors niet meer terug. Ik heb het pakket gcursor al geinstalleerd maar dat ding doet niks. Ik krijg wel een selectiewindow met een stuk of 5 verschillende themes maar ik kan er niet de cursor mee veranderen, er gebeurt gewoon niks als ik ze aanklik. Ook de andere knoppen doen niks.
Wat nu?
Zou je dan niet gewoon de stable versie houden, ipv te upgraden naar een beta?quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:36 schreef elfzesendertig het volgende:
Vandaag per ongeluk opgestart in Ubuntu omdat ik de laptop aanzette en weg liep. Dan beland ik na 10 sec. o.i.d. in UbuntuNu aan het upgraden naar 10.4. Ik ben benieuwd wat ik ervan vind... Ik heb ooit een paar maanden Ubuntu gebruikt, maar ik heb altijd nog Windows nodig, dus na een tijdje heb ik Ubuntu maar laten vallen.
Ik wil even de nieuwigheid bekijken en dan ga ik weer vrolijk verder op Windowsquote:Op vrijdag 2 april 2010 12:44 schreef Farenji het volgende:
[..]
Zou je dan niet gewoon de stable versie houden, ipv te upgraden naar een beta?
Het stoere stokstaartje!quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:53 schreef Klonk het volgende:
Ubuntu 10.10 gaat als Maverick Meerkat door hetleven
http://www.omgubuntu.co.u(...)averick-meerkat.html
Hmm, 'k had Masturbating Monkey toch leuker gevonden...quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:53 schreef Klonk het volgende:
quote:Op vrijdag 2 april 2010 18:12 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hmm, 'k had Masturbating Monkey toch leuker gevonden...
Cool. Bijna een nederlandse naam dusquote:Op vrijdag 2 april 2010 15:53 schreef Klonk het volgende:
Het bekt in ieder geval lekkerder dan "woody". Of "hairy hardon".quote:Op vrijdag 2 april 2010 18:29 schreef wdn het volgende:
[..]
Cool. Bijna een nederlandse naam dus
Maar waar Lucid, Karmic, Jaunty lekker bekken bent Marevick niet zo.
Ik denk dat ik het dus maar Meerkat ga noemen
of "krachtig krijgskonijn"quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:21 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het bekt in ieder geval lekkerder dan "woody". Of "hairy hardon".
Gelukkig is het dan ook Maverickquote:Op vrijdag 2 april 2010 18:29 schreef wdn het volgende:
[..]
Cool. Bijna een nederlandse naam dus
Maar waar Lucid, Karmic, Jaunty lekker bekken bent Marevick niet zo.
Ik denk dat ik het dus maar Meerkat ga noemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |