abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 maart 2010 @ 12:17:30 #126
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_79701780
Waarom /usr/bin misbruiken? Plaats gimp2 of in /usr/local/bin als je het systemwide wilt hebben of zet het in $HOME/bin voor een enkele user.

Het lijkt erop dat mijn eerdere suggesties wel werken, heb de laptop van m'n vriendin gepakt, die draait gnome (jaunty) en daar werkt het perfect:

http://opperschaap.net/~wesleys/gimp.sh.mpeg (filmpje duur 1:10-20, ipv de 18 minuten wat vlc aangeeft), xvidcap doet wat fouts fzo.

[ Bericht 28% gewijzigd door slacker_nl op 29-03-2010 22:05:02 (m'n vriendig is een man en geen vrouw, plankjes O+) ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 29 maart 2010 @ 15:40:38 #127
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_79708997
Zo, ik ben maar eens overgestapt op Ubuntu, na jarenlang Windows gebruikt te hebben .
Enigste waar ik nog mee zit is dat ik eerst Ubuntu vanuit Windows installeerde vanwege het ontbreken van een cd-brander cq usb stick. Zit er echt snelheidswinst in het installeren van Ubuntu op een eigen partitie? En is een dualboot dan redelijk makkelijk te realiseren?
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_79710075
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:40 schreef Sitethief het volgende:
Zo, ik ben maar eens overgestapt op Ubuntu, na jarenlang Windows gebruikt te hebben .
Enigste waar ik nog mee zit is dat ik eerst Ubuntu vanuit Windows installeerde vanwege het ontbreken van een cd-brander cq usb stick. Zit er echt snelheidswinst in het installeren van Ubuntu op een eigen partitie? En is een dualboot dan redelijk makkelijk te realiseren?
Er zit wel wat snelheidswinst in ja. het ext4-bestandssysteem is wel wat sneller dan NTFS, zeker met de linux drivers. Of dat echt significant merkbaar is, denk ik niet. Vooral het opstarten zal een paar seconden korter duren.

Als je ubuntu naast windows installeert, wordt je windows-partitie automatisch door de kaboutertjes verkleind en als optie aan het bootmenu toegevoegd.
pi_79716069
quote:
Op maandag 29 maart 2010 12:17 schreef slacker_nl het volgende:
Waarom /usr/bin misbruiken? Plaats gimp2 of in /usr/local/bin als je het systemwide wilt hebben of zet het in $HOME/bin voor een enkele user.
erik@dhcp-077-250-173-093:~$ cd ~/bin
bash: cd: /home/erik/bin: Bestand of map bestaat niet
...

en m'n usr/local/bin... geen idee, wat is het verschil met /usr/bin? heb nog nooit wat in die /usr/local/bin gezet.
pi_79716204
even geprobeerd, en hij werkt idd ook in /usr/local/bin. Als dat beter is, moet je 't daar maar in zetten
pi_79716385
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:43 schreef erikkll het volgende:

[..]

...

en m'n usr/local/bin... geen idee, wat is het verschil met /usr/bin? heb nog nooit wat in die /usr/local/bin gezet.
Ik doe zelf nooit iets met de /usr/bin, dat is het domein van de package manager. Dingen die ik zelf installeer buiten de package manager om gooi ik altijd in een aparte map binnen /usr/local/ en dan een symlink naar de executable(s) in /usr/local/bin/. Dat houdt het overzichtelijk en maakt het makkelijker om het later weer te deinstalleren.
  maandag 29 maart 2010 @ 22:03:38 #132
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_79725732
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:43 schreef erikkll het volgende:

[..]

...

$HOME/bin moet je wel zelf aanmaken

/usr/local is de plek voor de sysadmins om lokale stuff neer te kwakken. Dus als je bijvoorbeeld een stuk software vanaf source compiled dump je die bijv. in /usr/local, aangezien je dan niet met je package manager loopt te conflicteren.

Debian (dus ook Ubuntu) reserveert /usr/local voor de admin/user, zodat je trucs zoals deze kan uithalen, je kan dus gewoon /usr/local/bin/gimp gebruiken en /usr/bin/gimp, het zijn dan twee verschillende programma's (of een simpele wrapper om gimp heen om eea te fixen zoals nu..).

Debian zet alles in /usr/{bin,lib,sbin,etc,etc} neer en jij kan alles in /usr/local/{bin,lib,sbin,etc,etc} neerzetten en je weet zeker dat het elkaar niet in de weg zit

Zie /usr/share/doc/debian-policy/fhs/fhs-2.3.html (install debian-policy package).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_79730302
ok
pi_79730668
pfoe. 1.6MB aan policies
pi_79801432
Ik heb laatst eens KDE uitgeprobeerd door kubuntu-desktop te installeren. Ik vond het echter (nog steeds) drie keer ruk dus ik ben weer heel hard naar Gnome teruggevlucht. En alle KDE packages weer erafgekeild.

Maar nu zit ik met die gare KDE muiscursor opgescheept en ik krijg de gewone Gnome cursors niet meer terug. Ik heb het pakket gcursor al geinstalleerd maar dat ding doet niks. Ik krijg wel een selectiewindow met een stuk of 5 verschillende themes maar ik kan er niet de cursor mee veranderen, er gebeurt gewoon niks als ik ze aanklik. Ook de andere knoppen doen niks.

Wat nu?
  woensdag 31 maart 2010 @ 20:34:22 #136
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_79803092
Heb je geen instellingen ergens in gnome om je muis cursor te veranderen?
En weet je zeker dat je alle KDE shizzle hebt weggegooid? Had hetzelfde als jij, maar draai nu fvwm zonder KDE muisjes.
pi_79805639
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 19:59 schreef Farenji het volgende:
Ik heb laatst eens KDE uitgeprobeerd door kubuntu-desktop te installeren. Ik vond het echter (nog steeds) drie keer ruk dus ik ben weer heel hard naar Gnome teruggevlucht. En alle KDE packages weer erafgekeild.

Maar nu zit ik met die gare KDE muiscursor opgescheept en ik krijg de gewone Gnome cursors niet meer terug. Ik heb het pakket gcursor al geinstalleerd maar dat ding doet niks. Ik krijg wel een selectiewindow met een stuk of 5 verschillende themes maar ik kan er niet de cursor mee veranderen, er gebeurt gewoon niks als ik ze aanklik. Ook de andere knoppen doen niks.

Wat nu?
systeem -> voorkeuren -> uiterlijk -> theme aanpassen -> muisaanwijzers -> human kiezen.
pi_79865361
Vandaag per ongeluk opgestart in Ubuntu omdat ik de laptop aanzette en weg liep. Dan beland ik na 10 sec. o.i.d. in Ubuntu Nu aan het upgraden naar 10.4. Ik ben benieuwd wat ik ervan vind... Ik heb ooit een paar maanden Ubuntu gebruikt, maar ik heb altijd nog Windows nodig, dus na een tijdje heb ik Ubuntu maar laten vallen.
pi_79865618
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:36 schreef elfzesendertig het volgende:
Vandaag per ongeluk opgestart in Ubuntu omdat ik de laptop aanzette en weg liep. Dan beland ik na 10 sec. o.i.d. in Ubuntu Nu aan het upgraden naar 10.4. Ik ben benieuwd wat ik ervan vind... Ik heb ooit een paar maanden Ubuntu gebruikt, maar ik heb altijd nog Windows nodig, dus na een tijdje heb ik Ubuntu maar laten vallen.
Zou je dan niet gewoon de stable versie houden, ipv te upgraden naar een beta?
pi_79866195
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:44 schreef Farenji het volgende:

[..]

Zou je dan niet gewoon de stable versie houden, ipv te upgraden naar een beta?
Ik wil even de nieuwigheid bekijken en dan ga ik weer vrolijk verder op Windows Ik vind het interessant om te zien hoe het zich ontwikkelt.
pi_79866319
Wanneer 10.4 gereleased wordt ga ik ook weer even Ubuntu uitproberen. Lijkt me alleen wel irritant dat de knoppen aan de linkerkant zitten
pi_79867185
Ik vind het nieuwe thema wel wat hebben Ziet er een stukje professioneler uit t.o.v. Human. Empathy integratie vind ik ook mooi en Gwibber integratie mag ik ook wel Er zijn nog wel meer dingen geïntegreerd en dat vind ik zeker een pluspunt ten opzichte van Windows. Verder heb ik nu geen tijd om te spelen met Ubuntu.. ik moet weer naar Windows
  vrijdag 2 april 2010 @ 15:53:44 #143
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79872740
Ubuntu 10.10 gaat als Maverick Meerkat door hetleven

http://www.omgubuntu.co.u(...)averick-meerkat.html
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_79873235
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 15:53 schreef Klonk het volgende:

Het stoere stokstaartje!
pi_79876679
quote:

Hmm, 'k had Masturbating Monkey toch leuker gevonden...
  vrijdag 2 april 2010 @ 18:17:02 #146
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_79876825
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 18:12 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Hmm, 'k had Masturbating Monkey toch leuker gevonden...
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  vrijdag 2 april 2010 @ 18:29:43 #147
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_79877172
quote:

Cool. Bijna een nederlandse naam dus

Maar waar Lucid, Karmic, Jaunty lekker bekken bent Marevick niet zo.
Ik denk dat ik het dus maar Meerkat ga noemen
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_79883807
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 18:29 schreef wdn het volgende:

[..]

Het bekt in ieder geval lekkerder dan "woody". Of "hairy hardon".
pi_79892770
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 21:21 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het bekt in ieder geval lekkerder dan "woody". Of "hairy hardon".
of "krachtig krijgskonijn"
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_79894344
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 18:29 schreef wdn het volgende:

[..]

Gelukkig is het dan ook Maverick

Top Gun all over again
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')