Oké mooi!quote:Op maandag 8 maart 2010 17:10 schreef Visitor.Q het volgende:
Ja, dat kan. Zo'n beetje elke distributie zal dat zelf netjes doen (en daarmee windows en linux in een opstart menu weergeven).
Zo lang je maar eerst Windows heb geinstalleerd, Bij de linux installatie ziet linux je Windows OS vanzelf en zal die netjes in een bootmenu zetten.quote:
waarom kwam de laatste keer bij mij dan de windows optie niet in het opstart menuquote:Op maandag 8 maart 2010 18:51 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Zo lang je maar eerst Windows heb geinstalleerd, Bij de linux installatie ziet linux je Windows OS vanzelf en zal die netjes in een bootmenu zetten.
Tja, als Windows op een heel andere schijf zit pakt linux het misschien niet altijd.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:54 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
waarom kwam de laatste keer bij mij dan de windows optie niet in het opstart menu
Daar baalde ik wel van. Zou ik ubuntu naast windows XP installeren bij mijn schoonvader, staat XP niet in het bootmenu. Gelukkig was ie zo tevreden over ubuntu dat ie windows (nog) niet nodig heeft gehad.
Oorzaak was dat de windows die ik wilde behouden op schijf B stond, in een dualboot vanaf schijf A. Ubuntu zette ik op schijf A en is mooi vergeten windows op schijf B erbij te zetten...
Nou ja, mijn ex vriend gebruikte de zelfgecompileerde Gentoo, maar allerlei drivers werden anders/vernieuwd waardoor de hele zooi steeds meer instabiel werd en je steeds weer van alles moest fixen wilde je weer na een update alles kunnen doen als voorheen... En dat zie ik niet zittenquote:Op maandag 8 maart 2010 14:24 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Zelf dingen compileren heeft maar weinig zin IMO. In principe klinkt het goed, want al het software is voor jou gebouwd, maar zo'n snelle tijdswinst krijg je niet. Wat wel goed is aan Gentoo is dat je zelf dingen aanpast: je kiest wat je wilt hebben. Zo kan je ervoor zorgen dat er geen onnodige dingen draaien, waardoor alles vaak erg snel is.
Vroeger gebruikte ik Gentoo, maar toen ging ik weer terug naar Windows. Nu, na ~5 jaar, ben ik weer teruggekeert naar Linux. Nu gebruik ik Arch Linux, maar ik voel me wel als een behoorlijke noob. Het is alsof ik alles weer leren moet.Ik zou niet zo snel Arch aanbevelen omdat het vaak frusterend kan zijn. Er is zoveel keuze, je weet zelf bijna niet wat je moet kiezen. Als je bereid bent om veel te leren en zelf te doen, is Arch prima. Pacman =
Ik denk dat je dus iets minder 'makkelijk' dan Ubuntu moet kiezen. Ik heb gehoord dat Gentoo nu een grafische installer gebruikt. Gentoo heeft ook wel pre-gecompileerde bestanden, dus je hoeft niet zelf te compileren. Zie: 'Meer Distributies...' link in de OP.
Nooit over nagedacht eigenlijk... Kan inderdaad Debian ook eens bekijken!quote:Op maandag 8 maart 2010 16:22 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Waarom pak je geen Debian? De grote broer van Ubuntu. Tis iets meer zelf doen, maar daarna heb je een soortgelijk systeem als Ubuntu. Ik zou overigens wel de testing branch nemen voor desktop gebruik. Eventueel unstable, maar dat is wellicht vragen om problemen.
En/of Fedora, of.. pick any eigenlijk. En Gentoo moet je echt alleen nemen als je tijd te veel hebt.. Life's too short to run Gentoo en deze voor het vermaak: http://funroll-loops.info/
Dit heb ik dus gedaan maar het werkt nog steeds nietquote:There are unfinished transactions remaining. Please run yum-complete-transaction as root.
Chrome is bij mij de laatste dagen super instabiel. Bijzonder veel "Kill pages" en flash die eruit klapt. Ik ben juist weer overgestapt naar Firefox.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:32 schreef Wii-Style het volgende:
Ik ga maar weer terug naar Chrome (Chromium). Firefox zuigt gewoon te veel. Het is bijzonder hoe goed Chrome is. De kleine dingen die me nooit opvielen zie ik nu pas. Bijv. dat het URL balkje een klein beetje groter is dan normaal, daar heb ik veel waardering voor.
Ja vrijwel alle computers zijn 64-bit capabel tegenwoordig. Heb ook van genoeg mensen gehoord dat ubuntu 64-bit prima werkt en 10.04 Alpha3 werkt bij mij ook prima, maar 9.10 gaf in mijn geval dus ook niets meer dan een zwart scherm. Vandaar dat ik dat toch verdenk.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:21 schreef DoimeN het volgende:
Goede tip, ik heb wel een 64bit computer.
Heb liever ubuntu dan fedora trouwens.
Dus ubuntu 32bit installeren via de usb stick? Hoe werkt dat precies via de usb stick? De iso uitpakken op de usb stick via nero/isobuster?
Nee.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:22 schreef Hameren_Yzer het volgende:
Even een usual vraagje, loopt lucid stabiel?
1 |
1 |
Euh sja, voor een alpha is het wel te doen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:55 schreef Hameren_Yzer het volgende:
[..]
![]()
neen, aan het feit dat het een alpha is!
Dank jequote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:37 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Euh sja, voor een alpha is het wel te doen.
Niet raar opkijken als programma's spontaan afsluiten of als dependencies compleet de plank misslaan, maar installeren en testen gaat prima.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 | Identifier "Layout0" Screen 0 "Screen0" 0 0 InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard" InputDevice "Mouse0" "CorePointer" Option "Xinerama" "0" EndSection Section "Files" EndSection Section "InputDevice" # generated from default Identifier "Mouse0" Driver "mouse" Option "Protocol" "auto" Option "Device" "/dev/psaux" Option "Emulate3Buttons" "no" Option "ZAxisMapping" "4 5" EndSection Section "InputDevice" # generated from default Identifier "Keyboard0" Driver "kbd" EndSection Section "Monitor" Identifier "Monitor0" VendorName "Unknown" ModelName "HP w2207" HorizSync 24.0 - 83.0 VertRefresh 48.0 - 76.0 Option "DPMS" EndSection Section "Device" Identifier "Device0" Driver "nvidia" VendorName "NVIDIA Corporation" BoardName "GeForce 8800 GT" EndSection Section "Screen" Identifier "Screen0" Device "Device0" Monitor "Monitor0" DefaultDepth 24 Option "AddARGBGLXVisuals" "True" Option "TwinView" "0" Option "TwinViewXineramaInfoOrder" "CRT-0" Option "metamodes" "1680x1050_60 +0+0" SubSection "Display" Depth 24 EndSubSection EndSection Section "Extensions" Option "Composite" "Enable" EndSection |
Het staat in de planning voor als mijn bankrekening weer op NAP is!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:56 schreef Witchfynder het volgende:
Oh gelukkig, hier zijn we weer.
[ afbeelding ]
Ik ga binnenkort een mini-ITX systeempje bouwen met Ubuntu in de categorieën "leuk voor thuis" en "home server". Toevallig iemand hier die al zoiets gedaan heeft?
Ik weet dat bij mij een aantal van die regels niet nodig zijn. Misschien kun je zonder deze regels:quote:Op woensdag 10 maart 2010 00:12 schreef Wii-Style het volgende:
Ik snap er nu echt niks meer van. Ik ben nu al een paar dagen bezig met mijn xorg.conf en ik krijg nog steeds geen VSync of 60Hz. Volgens Xfce4 display is mijn refresh rate 50Hz. Volgens Nvidia-settings 60Hz. Ik doe glxgears en ik krijg 8000+ fps. Als ik nvidia-settings lanceer en niks met de settings doe en weer glxgears doe, krijg ik gewoon rond de 60fps. Waar slaat dat op? Mijn xorg.conf ziet er nu zo uit:
[ code verwijderd ]
1 2 3 | VertRefresh 48.0 - 76.0 Option "DPMS" |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |