abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 maart 2010 @ 17:10:43 #26
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_78896248
Ja, dat kan. Zo'n beetje elke distributie zal dat zelf netjes doen (en daarmee windows en linux in een opstart menu weergeven).
pi_78896357
quote:
Op maandag 8 maart 2010 17:10 schreef Visitor.Q het volgende:
Ja, dat kan. Zo'n beetje elke distributie zal dat zelf netjes doen (en daarmee windows en linux in een opstart menu weergeven).
Oké mooi!
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  maandag 8 maart 2010 @ 18:51:12 #28
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_78900593
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:53 schreef deepart het volgende:
Kun je linux naast windows installeren?
Zo lang je maar eerst Windows heb geinstalleerd, Bij de linux installatie ziet linux je Windows OS vanzelf en zal die netjes in een bootmenu zetten.

Windows installatie denkt er niet aan dat jij misschien non-Microsoft producten erop hebt staan en schrijft gewoon over je bootsector heen.
Dan moet je weer linux livecd of supergrub cdtje gebruiken om de bootmenu weer goed te maken.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  maandag 8 maart 2010 @ 18:54:35 #29
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_78900749
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:51 schreef ZodiaX het volgende:

[..]

Zo lang je maar eerst Windows heb geinstalleerd, Bij de linux installatie ziet linux je Windows OS vanzelf en zal die netjes in een bootmenu zetten.
waarom kwam de laatste keer bij mij dan de windows optie niet in het opstart menu

Daar baalde ik wel van. Zou ik ubuntu naast windows XP installeren bij mijn schoonvader, staat XP niet in het bootmenu. Gelukkig was ie zo tevreden over ubuntu dat ie windows (nog) niet nodig heeft gehad.

Oorzaak was dat de windows die ik wilde behouden op schijf B stond, in een dualboot vanaf schijf A. Ubuntu zette ik op schijf A en is mooi vergeten windows op schijf B erbij te zetten...
heitieh
  maandag 8 maart 2010 @ 19:01:38 #30
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_78901101
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:54 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

waarom kwam de laatste keer bij mij dan de windows optie niet in het opstart menu

Daar baalde ik wel van. Zou ik ubuntu naast windows XP installeren bij mijn schoonvader, staat XP niet in het bootmenu. Gelukkig was ie zo tevreden over ubuntu dat ie windows (nog) niet nodig heeft gehad.

Oorzaak was dat de windows die ik wilde behouden op schijf B stond, in een dualboot vanaf schijf A. Ubuntu zette ik op schijf A en is mooi vergeten windows op schijf B erbij te zetten...
Tja, als Windows op een heel andere schijf zit pakt linux het misschien niet altijd.

Maar dan nog kun je het later in linux vrij simpel het bootmenu nog aanpassen.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  maandag 8 maart 2010 @ 22:52:33 #31
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78913496
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:24 schreef Wii-Style het volgende:

[..]

Zelf dingen compileren heeft maar weinig zin IMO. In principe klinkt het goed, want al het software is voor jou gebouwd, maar zo'n snelle tijdswinst krijg je niet. Wat wel goed is aan Gentoo is dat je zelf dingen aanpast: je kiest wat je wilt hebben. Zo kan je ervoor zorgen dat er geen onnodige dingen draaien, waardoor alles vaak erg snel is.

Vroeger gebruikte ik Gentoo, maar toen ging ik weer terug naar Windows. Nu, na ~5 jaar, ben ik weer teruggekeert naar Linux. Nu gebruik ik Arch Linux, maar ik voel me wel als een behoorlijke noob. Het is alsof ik alles weer leren moet. Ik zou niet zo snel Arch aanbevelen omdat het vaak frusterend kan zijn. Er is zoveel keuze, je weet zelf bijna niet wat je moet kiezen. Als je bereid bent om veel te leren en zelf te doen, is Arch prima. Pacman =

Ik denk dat je dus iets minder 'makkelijk' dan Ubuntu moet kiezen. Ik heb gehoord dat Gentoo nu een grafische installer gebruikt. Gentoo heeft ook wel pre-gecompileerde bestanden, dus je hoeft niet zelf te compileren. Zie: 'Meer Distributies...' link in de OP.
Nou ja, mijn ex vriend gebruikte de zelfgecompileerde Gentoo, maar allerlei drivers werden anders/vernieuwd waardoor de hele zooi steeds meer instabiel werd en je steeds weer van alles moest fixen wilde je weer na een update alles kunnen doen als voorheen... En dat zie ik niet zitten Ubuntu heeft soms al kleine dingetjes, daar heb ik geen probleem mee. Maar ik ben geen commandline heldin en zal dat ook nooit worden ben ik bang... Ik kan me aardig redden, maar dingen aanpassen enzo, dat is gewoon te veel Dus ik ben een beetje afgeschrokken van Gentoo Bovendien duurde het dagen voordat ie alles up and running had, niets voor mij
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:22 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Waarom pak je geen Debian? De grote broer van Ubuntu. Tis iets meer zelf doen, maar daarna heb je een soortgelijk systeem als Ubuntu. Ik zou overigens wel de testing branch nemen voor desktop gebruik. Eventueel unstable, maar dat is wellicht vragen om problemen.

En/of Fedora, of.. pick any eigenlijk. En Gentoo moet je echt alleen nemen als je tijd te veel hebt.. Life's too short to run Gentoo en deze voor het vermaak: http://funroll-loops.info/
Nooit over nagedacht eigenlijk... Kan inderdaad Debian ook eens bekijken! Ik ga gewoon wel eens spelen met wat andere smaken
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  maandag 8 maart 2010 @ 23:07:25 #32
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_78914148
Newbie-TVP.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:32:27 #33
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_78922165
Ik ga maar weer terug naar Chrome (Chromium). Firefox zuigt gewoon te veel. Het is bijzonder hoe goed Chrome is. De kleine dingen die me nooit opvielen zie ik nu pas. Bijv. dat het URL balkje een klein beetje groter is dan normaal, daar heb ik veel waardering voor.

Ik verliet Chrome eerst omdat Chrome kennelijk niet naar je fonts.conf luistert, en daar heb ik een hekel aan. Als jij dus allerlei mooie settings in je fonts.conf hebt zitten, maakt dat voor Chrome niks uit. http://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=18159 Het lijkt erop dat het gefixed gaat worden.

Nog erger, er schijnt een probleem te zijn met Chinese/Koreaanse/Japanse tekentjes http://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=7160, dit is blijkbaar een probleem met webkit, maar toch. Google heeft webkit gekozen.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:57:19 #34
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_78922925
Jongens jullie moeten me helpen alsjeblieft

Het zit zo mijn vader had een oude laptop en daar heeft hij ubuntu op geinstallleerd dat werkte als een tiet, veel sneller dan windows etc etc. Dit wilde ik ook wel daarom probeerde ik ubuntu te installeren maar na het install scherm (waar je kan kiezen of je unbuntu uit wil proberen of wil installeren etc) kreeg ik alleen maar een zwart beeld. Dit was waarschijnlijk een video driver probleem. Maargoed het werkte dus niet

Dus toen heb ik fedora erop gegooit en dit werkt wel Tot ik een flash driver erop probeerde te installeren ik weet niet wat ik precies allemaal ingevoerd hebt maar hij werkt nog steeds niet en ik krijg om de haverklap foutmeldlingen:
quote:
There are unfinished transactions remaining. Please run yum-complete-transaction as root.
Dit heb ik dus gedaan maar het werkt nog steeds niet

Probleem: fedora geeft steeds foutmeldingen en kan geen flash driver installen

Oplossing: denk overnieuw installeren (maar heb geen cd hier in mijn eigen huis ) of het systeem resetten ??
n
Doel met de computer: alleen tekstverwerken en firefox (wel met flash!)

KUT: ben linuxnoob
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_78925175
Doe opnieuw installeren via USB.

Had je het probleem met het zwarte scherm trouwens met 64-bit of 32-bit ubuntu? Met 9.10 64-bit had ik het namelijk ook, 32-bit ging als een malle.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:21:57 #36
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_78925564
Goede tip, ik heb wel een 64bit computer.

Heb liever ubuntu dan fedora trouwens.
Dus ubuntu 32bit installeren via de usb stick? Hoe werkt dat precies via de usb stick? De iso uitpakken op de usb stick via nero/isobuster?
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:40:05 #37
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_78926155
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:32 schreef Wii-Style het volgende:
Ik ga maar weer terug naar Chrome (Chromium). Firefox zuigt gewoon te veel. Het is bijzonder hoe goed Chrome is. De kleine dingen die me nooit opvielen zie ik nu pas. Bijv. dat het URL balkje een klein beetje groter is dan normaal, daar heb ik veel waardering voor.
Chrome is bij mij de laatste dagen super instabiel. Bijzonder veel "Kill pages" en flash die eruit klapt. Ik ben juist weer overgestapt naar Firefox.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_78927041
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:21 schreef DoimeN het volgende:
Goede tip, ik heb wel een 64bit computer.

Heb liever ubuntu dan fedora trouwens.
Dus ubuntu 32bit installeren via de usb stick? Hoe werkt dat precies via de usb stick? De iso uitpakken op de usb stick via nero/isobuster?
Ja vrijwel alle computers zijn 64-bit capabel tegenwoordig. Heb ook van genoeg mensen gehoord dat ubuntu 64-bit prima werkt en 10.04 Alpha3 werkt bij mij ook prima, maar 9.10 gaf in mijn geval dus ook niets meer dan een zwart scherm. Vandaar dat ik dat toch verdenk.
USB-stickje maken is het makkelijkst als je al een ubuntu systeempje bij de hand hebt. Dan doe je gewoon systeem -> beheer -> usb-opstartschijf maken. Misschien heeft fedora ook wel zo'n soort functie, kun je die gebruiken met de iso van ubuntu.

Anders moet je even wat tutorials zoeken.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 17:22:30 #39
280298 Hameren_Yzer
mept moraalridders
pi_78936959
Even een usual vraagje, loopt lucid stabiel?
pi_78937053
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:22 schreef Hameren_Yzer het volgende:
Even een usual vraagje, loopt lucid stabiel?
Nee.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 17:30:44 #41
280298 Hameren_Yzer
mept moraalridders
pi_78937330
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:24 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Nee.
Relatief stabiel?
pi_78937508
relatief aan wat?

Aan Karmic? Nee.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 17:55:22 #43
280298 Hameren_Yzer
mept moraalridders
pi_78938257
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:35 schreef KomtTijd... het volgende:
relatief aan wat?

Aan Karmic? Nee.

neen, aan het feit dat het een alpha is!
pi_78941922
Opeens wist ik weer waarom ik nog op 9.04 zat want net als eerst werkte suspend op mijn laptop (Dell Inspiron 640m) nog niet in ubuntu 9.10. De eerste keer ging het vaak wel goed maar de tweede keer werd alleen het scherm zwart en reageerde er niks meer - alleen een harde reboot hielp. Nu heb ik me de tering zitten googlen en van alles geprobeerd en het lijkt erop dat ik eindelijk de fix heb gevonden, dus ik dacht: die deel ik even met fok. :)

Open als root het bestand /etc/default/acpi-support en wijzig daar:
1SUSPEND_METHODS="dbus-pm dbus-hal pm-utils"

in het volgende:

1SUSPEND_METHODS="dbus-pm pm-utils"

(dit is ook de recommended setting volgens het commentaar).

Rebooten en bij mij werkt het suspenden en weer terug komen in ieder geval weer okay! ^O^
pi_78941946
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:55 schreef Hameren_Yzer het volgende:

[..]

neen, aan het feit dat het een alpha is!
Euh sja, voor een alpha is het wel te doen.

Niet raar opkijken als programma's spontaan afsluiten of als dependencies compleet de plank misslaan, maar installeren en testen gaat prima.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:52:06 #46
280298 Hameren_Yzer
mept moraalridders
pi_78948958
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:37 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Euh sja, voor een alpha is het wel te doen.

Niet raar opkijken als programma's spontaan afsluiten of als dependencies compleet de plank misslaan, maar installeren en testen gaat prima.
Dank je
  woensdag 10 maart 2010 @ 00:12:42 #47
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_78955539
Ik snap er nu echt niks meer van. Ik ben nu al een paar dagen bezig met mijn xorg.conf en ik krijg nog steeds geen VSync of 60Hz. Volgens Xfce4 display is mijn refresh rate 50Hz. Volgens Nvidia-settings 60Hz. Ik doe glxgears en ik krijg 8000+ fps. Als ik nvidia-settings lanceer en niks met de settings doe en weer glxgears doe, krijg ik gewoon rond de 60fps. Waar slaat dat op? Mijn xorg.conf ziet er nu zo uit:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
Section "ServerLayout"
    Identifier     "Layout0"
    Screen      0  "Screen0" 0 0
    InputDevice    "Keyboard0" "CoreKeyboard"
    InputDevice    "Mouse0" "CorePointer"
    Option         "Xinerama" "0"
EndSection

Section "Files"
EndSection

Section "InputDevice"

# generated from default
    Identifier     "Mouse0"
    Driver         "mouse"
    Option         "Protocol" "auto"
    Option         "Device" "/dev/psaux"
    Option         "Emulate3Buttons" "no"
    Option         "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection

Section "InputDevice"

# generated from default
    Identifier     "Keyboard0"
    Driver         "kbd"
EndSection

Section "Monitor"
    Identifier     "Monitor0"
    VendorName     "Unknown"
    ModelName      "HP w2207"
    HorizSync       24.0 - 83.0
    VertRefresh     48.0 - 76.0
    Option         "DPMS"
EndSection

Section "Device"
    Identifier     "Device0"
    Driver         "nvidia"
    VendorName     "NVIDIA Corporation"
    BoardName      "GeForce 8800 GT"
EndSection

Section "Screen"
    Identifier     "Screen0"
    Device         "Device0"
    Monitor        "Monitor0"
    DefaultDepth    24
    Option         "AddARGBGLXVisuals" "True"
    Option         "TwinView" "0"
    Option         "TwinViewXineramaInfoOrder" "CRT-0"
    Option         "metamodes" "1680x1050_60 +0+0"
    SubSection     "Display"
        Depth       24
    EndSubSection
EndSection

Section "Extensions"
    Option         "Composite" "Enable"
EndSection
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 12:56:33 #48
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_79056635
Oh gelukkig, hier zijn we weer.

Ik ga binnenkort een mini-ITX systeempje bouwen met Ubuntu in de categorieën "leuk voor thuis" en "home server" . Toevallig iemand hier die al zoiets gedaan heeft?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_79058313
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 12:56 schreef Witchfynder het volgende:
Oh gelukkig, hier zijn we weer.

[ afbeelding ]

Ik ga binnenkort een mini-ITX systeempje bouwen met Ubuntu in de categorieën "leuk voor thuis" en "home server" . Toevallig iemand hier die al zoiets gedaan heeft?
Het staat in de planning voor als mijn bankrekening weer op NAP is!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:06:55 #50
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_79059846
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 00:12 schreef Wii-Style het volgende:
Ik snap er nu echt niks meer van. Ik ben nu al een paar dagen bezig met mijn xorg.conf en ik krijg nog steeds geen VSync of 60Hz. Volgens Xfce4 display is mijn refresh rate 50Hz. Volgens Nvidia-settings 60Hz. Ik doe glxgears en ik krijg 8000+ fps. Als ik nvidia-settings lanceer en niks met de settings doe en weer glxgears doe, krijg ik gewoon rond de 60fps. Waar slaat dat op? Mijn xorg.conf ziet er nu zo uit:
[ code verwijderd ]
Ik weet dat bij mij een aantal van die regels niet nodig zijn. Misschien kun je zonder deze regels:
1
2
3
HorizSync       24.0 - 83.0
VertRefresh     48.0 - 76.0
Option         "DPMS"

en kijken wat er dan gebeurt.
heitieh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: