Nee hoor, de radio doet precies wat ik wil: Niet op 538 gaan en ik zal daar niet van afwijken, zelfs niet voor Stef.... Al vind ik het wel jammer.quote:
Juist niet. Doe mij ook zo'n auto met 538 filter.quote:
Even online terugluisteren dan maar.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:56 schreef Bjoro het volgende:
Stef was goed bezig bij Evers !
Hij beschikt ook over een goede dosis humor !
Hij zong als covers oa Coldplay en Blauw (van de Scene) en deed dat echt prachtig !
Is dit nu later, als je dood bent......quote:Op woensdag 2 november 2005 11:14 schreef Bjoro het volgende:
vrijdagochtend is hij te gast in het programma "evers staat op" op 538...ben benieuwd !
Is dit nu later ? is mijn favo (wordt waarschijnlijk mijn crematienummer)
Heb er naar geluisterd. Vraag me af waarom je een Engelse versie wilt maken van een goed Nederlands origineel. Verliest enkel aan kracht, vrees ik.quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:26 schreef Ceriel het volgende:
Sinds kort vind ik 'De Ruimtevaarder' zo'n mooi nummer. Toen ik het album voor de eerste keer beluisterde viel deze plaat niet echt op, maar op een morgen in de bus op weg naar m'n werk werd ik overvallen door de schoonheid van dit nummer.
Zó mooi.
Het daaropvolgende weekend was ik dermate geinspireerd dat ik er een remake van maakte in de engelse taal:
http://home.planet.nl/~bregt018/spacetraveller.mp3
Ruimtevaarder is werkelijk waar een van de mooiste albums van Stef Bos tot nu toe.
Afgelopen zaterdag zijn we naar Rijssen geweest. Hartstikke goed en leuk, maar we waren in maart jl. ook al in Hengelo geweest. De meeste "leuke" dingen wisten we al, maar desondanks toch weer leuke avond gehad. De zang en muziek blijft gewoon goedquote:Op maandag 28 november 2005 13:28 schreef Sammy3000 het volgende:
[..]
Heb er naar geluisterd. Vraag me af waarom je een Engelse versie wilt maken van een goed Nederlands origineel. Verliest enkel aan kracht, vrees ik.
Bijzondere waardering voor je moeite, maar dit is een beetje zonde.
Best een lekkere stem, maar dat helpt je niet in deze...
Sorry!
Iemand nog naar zijn tour geweest? Hoor graag nieuwe reacties. Ik moet nog een paar maanden wachten...
Dat had ik ook niet gedacht. Ik vind z'n nieuwe album wel vrij sterk in vergelijking met z'n vorige album, dus misschien dat dat ook meespeelt. In ieder geval balen joh. Hij treedt in de zomer ook op in Openluchttheater Bloemendaal. Misschien dat je daar nog kaarten voor kunt scoren?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 09:25 schreef Sammy3000 het volgende:
Wilde net kaarten reserveren voor zijn optreden in Carré. Is het gewoon al uitverkocht!!!![]()
Wist niet dat Bos al zo ver was dat Carré uitverkocht zou raken. Gefeliciteerd aan hem, balen voor mij...
Ik luister sowieso behoorlijk veel Nederlandstalige muziek. Stef Bos, maar ook Maarten van Roozendaal, Skik, Krang, Fratsen, Ramses Shaffy, Gorki, Frank Boeijen, Acda en de Munnik, Gerard van Maasakkers etc. Dat hele directe gevoel dat een Nederlandstalige tekst je kan geven vind ik erg mooi. Omgekeerd zorgt het er natuurlijk ook voor dat een tekst een nummer meteen helemaal kapot kan maken. Maar de directheid, ja, dat vind ik erg interessant.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:32 schreef peaceman het volgende:
Wepeel ook liefhebber?
Prachtig verwoord!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:20 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ik luister sowieso behoorlijk veel Nederlandstalige muziek. Stef Bos, maar ook Maarten van Roozendaal, Skik, Krang, Fratsen, Ramses Shaffy, Gorki, Frank Boeijen, Acda en de Munnik, Gerard van Maasakkers etc. Dat hele directe gevoel dat een Nederlandstalige tekst je kan geven vind ik erg mooi. Omgekeerd zorgt het er natuurlijk ook voor dat een tekst een nummer meteen helemaal kapot kan maken. Maar de directheid, ja, dat vind ik erg interessant.
Stef Bos heeft in het verleden veel mooie albums uitgebracht, en met z'n laatste album bewijst hij dat hij het nog steeds aardig in de vingers heeft.
Interessant van Stef Bos vind ik ook dat hij eigenlijk een erg lakse tekstschrijver is wat de vorm betreft. Hij kan een tekst op rijm beginnen en dat opeens loslaten om het ergens verder weer op te pikken. De tekst staat bij hem echt centraal en als hij dan soms de vorm moet loslaten dan doet hij dat. Dat staat in schril contrast met de meeste Nederlandstalige bands die juist heel vormvast zijn.
Nee ik heb hem nog niet live gezien. Ik had kaartjes voor de korte tour die hij in z'n eentje deed, vlak voor het album uit kwam, maar omdat ik verhinderd was heb ik die moeten weggeven. Heel jammer, maar het komt er vast nog wel een keer van.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:17 schreef peaceman het volgende:
[..]
Prachtig verwoord!
Welkom thuis is 1 van de hoogtepunten van de cd vind ik. Ook Het Midden vind ik prachtig.
Ben je ook bij zijn laatste tournee geweest?
Zonde idd... Hij toert bijna elk jaar wel, dus op zich moet het niet echt een probleem zijn... De verhalen die hij tussendoor vertelt zijn ook altijd leuk..., soms sentimentvol, soms hilarisch...quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:07 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Nee ik heb hem nog niet live gezien. Ik had kaartjes voor de korte tour die hij in z'n eentje deed, vlak voor het album uit kwam, maar omdat ik verhinderd was heb ik die moeten weggeven. Heel jammer, maar het komt er vast nog wel een keer van.
Je vergeet een paar hele goede:quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:03 schreef peaceman het volgende:
Speciaal voor Stanley wat tips:
Hier vertrok de trein![]()
Marleen![]()
De rivier![]()
Mijn stad![]()
Ik heb je lief![]()
![]()
Margraten![]()
De hofnar![]()
Hier stroomt het bier![]()
Jardin de Luxembourg![]()
Altijd onderweg![]()
Het midden![]()
Welkom thuis![]()
De tovenaar![]()
Zondag in Soweto![]()
![]()
enzovoort....
Succes ermee
Wist ik wel... maar ik wilde niet een lijstje van 50 nrs makenquote:Op donderdag 9 maart 2006 21:02 schreef kevin33 het volgende:
[..]
Je vergeet een paar hele goede:
Duizend jaar ( toch wel het beste nummer van de Ruimtevaarder)
De Ruimtevaarder ( na een tijdje, is die fantastisch )
Volg alleen mijn hart ( mooi vervolg op mij hart gevolgd )
Pepermunt ( de live uitvoering )
Ik heb je lief ( ook de live uitvoering )
2 mannen zo stil ( genieten met Boeijen )
Diep in het zuiden ( Stil genieten )
Relatief ( nog stiller genieten )
Ik heb meerdere favorieten, maar een top 5 zou zijn:quote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:16 schreef Sammy3000 het volgende:
misschien maar eens een polletje aan wagen? Wat zijn de beste nummers van Bos volgens Fok!??
quote:Met de pretentie van een dichter
Die nog niets geschreven heeft
En die alleen in zijn verbeelding
Tot de bodem heeft geleefd
quote:Tussen schrijvers en schilders
Met vergeten namen
Ze deden niet veel
Maar ze konden goed praten
Ook prachtig inderdaad!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:17 schreef Wepeel2 het volgende:
Mijn favoriete nummer is en blijft Rue De Mouftard. Prachtige melodie, en een aantal rake zinnen:
[..]
[..]
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |