Ja inderdaad.quote:Op zondag 13 maart 2005 09:50 schreef peaceman het volgende:
[..]
Als er je van 1 zender zou verwachten dat ze meer van hem zouden draaien is het radio 2 wel. En juist die houden het toch bij Papa en een heel enkel ander liedje. Vooral dat is jammer. Als ik mensen spreek over Stef Bos, is de enige reactie ook: Is dat niet de man van Papa? (of een hele enkele keer van Is dit nu later.) Dat vind ik gewoon jammer. Papa is een mooi liedje, maar hij heeft zoveel meer mooi(ere) liedjes gemaakt, die verdienen dezelfde waardering als papa. Ik ben het wel met je eens dat hij niet zit te wachten op zendtijd op de door jou genoemde zenders.
Hilton Barcelona, staat hier nu op. Wat is dat ook een goed nummer maar je hoeft deze muziek niet aan te zetten in een groep. Je moet hier goed naar luisteren.quote:Ik hou van jou, ik hou van jou
Ik weet niet wat ik zeg
Maar ik hou van jou
Ik weet dat ik dit lieg
Dat ik alles mooier zie
Maar ik hou van jou, ik hou van jou
De huidige voorstelling duurde bij mij twee uur, meer kun je toch niet verwachten?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:51 schreef Diaan73 het volgende:
Ook ik kende Stef Bos alleen door papa. Maar door Peacemanheb ik zijn werk leren kennen. Ik ben afgelopen vrijdag meegeweest naar de voorstelling in Hengelo en ik vond het in 1 woord geweldig. Met af en toe kippenvel op de arm heb ik zitten luisteren. Wat heeft die man een geweldig mooie stem. Jammer dat het zo kort duurde en bepaalde liedjes niet gespeeld zijn... had dus wel wat langer mogen duren.
![]()
Niet verwachten, maar wel hopen hahaquote:Op donderdag 17 maart 2005 09:53 schreef kezmania het volgende:
[..]
De huidige voorstelling duurde bij mij twee uur, meer kun je toch niet verwachten?
Stef Bos is toch in een paar maanden twee keer op radio 2 geweest. Interview en mini-concert. Maar je zou idd wel verwachten dat ze meer nummers van hem draaide dan alleen papa en af en toe een andere. Maar mss is het de keuze van Stef Bos om zelf in de luwte te blijven.quote:Op zondag 13 maart 2005 09:50 schreef peaceman het volgende:
Als er je van 1 zender zou verwachten dat ze meer van hem zouden draaien is het radio 2 wel. En juist die houden het toch bij Papa en een heel enkel ander liedje.
Daar heb je helemaal gelijk in. Dat Stef Bos door veel mensen meteen geassocieerd worden met papa. Hij heeft veel mooi(ere) nummers gemaakt. Maar met papa was hij aardig bekend geworden in België en Nederland volgens mij vond hij dat niet zo fijn. Dus mss maakt het hem niet uit dat niet heel Nederland hem kent en dat zijn nummers niet vaak te horen zijn op de radio.quote:Vooral dat is jammer. Als ik mensen spreek over Stef Bos, is de enige reactie ook: Is dat niet de man van Papa? (of een hele enkele keer van Is dit nu later.) Dat vind ik gewoon jammer. Papa is een mooi liedje, maar hij heeft zoveel meer mooi(ere) liedjes gemaakt, die verdienen dezelfde waardering als papa. Ik ben het wel met je eens dat hij niet zit te wachten op zendtijd op de door jou genoemde zenders.
Van mij mag deze voorstelling integraal op CD gezet worden. Toppertje!quote:WELKOM THUIS
Het regende vandaag
De wind kwam over zee
Ik zag een foto in de krant
En beelden op TV
De lucht was helderblauw daar
De zon was ongenaakbaar
Ik zag een zee van zand
En de rest was onverklaarbaar
Misschien wou jij de wereld zien
Misschien was het een vlucht
Misschien heb jij de hel gezien
Maar je bent nu weer terug
Welkom thuis
Het vaderland heeft deze dag
Het goud gewonnen
Het volkslied klinkt zo mooi
Als iemand heeft gewonnen
Maar jij...jij hebt verloren
En ligt onder de vlag
Die later wordt gehesen
Voor de held van deze dag
De kroonprins deelt de vreugde
De sportman krijgt de prijs
Acht mannen droegen jou vannacht
Het vliegtuig uit
Welkom thuis
Soldaten doen het vuile werk
De president beslist
Ik hoor hoe hij nog steeds volhardt
Al heeft hij zich vergist
De wereld is veranderd
De kansen zijn gekeerd
Dit land waar ik geboren ben
Ik ken het soms niet meer
Welkom thuis
Dat nummer is zeker een statement!quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:01 schreef Sammy3000 het volgende:
Dit weekend heb ik Stef aan het werk gezien in de Kleine Komedie. Zijn "Licht"-tour is van grote klasse! Wat een muzikaliteit, de mannen om hem heen zijn rasmuzikanten! Erg indrukwekkend.
Het lied "Welkom Thuis" is een statement te noemen, "Welterusten Meneer De President" anno 2005 ??
[..]
Van mij mag deze voorstelling integraal op CD gezet worden. Toppertje!
Ik heb in Hengelo, na afloop, nog met Stef gesproken en er zijn wel plannen voor een DVD. Hij zit alleen nog een beetje met het concept ervoor in zijn maag. Hij wil (en ik denk terrecht) een spontane avond hebben en niet dat ze van te voren weten dat het opgenomen wordt. Nadeel is weer dat diverse opnames maken hartstikke duur schijnt te zijn. Het is denk ik even afwachten, maar het zit wel in de planning. Hij heeft het alleen nog niet in de vorm kunnen gieten die in zijn ogen ideaal is.quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:00 schreef MrX1982 het volgende:
Van mij mag Stef Bos weleens een DVD uitbrengen
Welkom thuis is mooi nummer ja. Het verhaal erachter is ook mooi.
Ja zoiets las ik ook op zijn site.quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:04 schreef peaceman het volgende:
Ik heb in Hengelo, na afloop, nog met Stef gesproken en er zijn wel plannen voor een DVD. Hij zit alleen nog een beetje met het concept ervoor in zijn maag. Hij wil (en ik denk terrecht) een spontane avond hebben en niet dat ze van te voren weten dat het opgenomen wordt. Nadeel is weer dat diverse opnames maken hartstikke duur schijnt te zijn. Het is denk ik even afwachten, maar het zit wel in de planning. Hij heeft het alleen nog niet in de vorm kunnen gieten die in zijn ogen ideaal is.
quote:Er is al zo vaak naar gevraagd, maar telkens was er geen positief antwoord… Maar eindelijk worden er plannen gemaakt voor een DVD van Stef Bos! Inmiddels is besloten dat de Afrikaanse tournee van september 2005 opgenomen zal worden voor DVD. De plannen voor deze concertreeks zijn zo bijzonder, dat het de ideale gelegenheid is om vast te leggen. Temeer omdat veel fans in België en Nederland Stef’s Afrikaanse projecten bijzonder interessant vinden!
Alsof het niet genoeg is, maakt Stef ook plannen voor een DVD die naar alle waarschijnlijkheid in zijn thuisstudio zal worden opgenomen. In tegenstelling tot de meer grootschalige productie in Zuid-Afrika, zou het hier gaan om een intieme opname.
Over de verschijning van de DVD’s is nog niet veel te zeggen. De verwachting is wel dat de concert-DVD als eerste zal verschijnen. De intieme DVD is een plan voor de wat langere termijn.
Helaas moet je dus wel wat geduld hebben alvorens er een DVD is, maar belangrijker is het vooruitzicht dat er een DVD in aantocht is!
Dat ziet er positief uit. Lijkt me fantastisch om een DVD te zien met Stef Bos en zijn muziek. Geeft het toch weer een andere dimensiequote:In de vorige nieuwsbrief was te lezen dat er plannen zijn voor een tweetal DVD’s. Inmiddels is er een derde bijgekomen, waarvan de opnamen komend voorjaar nog zullen plaatsvinden.
Er is namelijk besloten een registratie te maken van de voorstelling Licht. Geen theaterconcert op beeld, want Stef is van mening dat een theateroptreden in het theater thuishoort. De sfeer van een zaal is niet over te brengen op DVD.
Daarom is besloten dat de voorstelling na afloop van de huidige tour nogmaals zal worden gespeeld in een intieme setting alsof het podium de repetitieruimte is. De Zuidafrikaanse regisseur Deon de Bruyn zal verantwoordelijk zijn voor de regie.
De opnamen zullen in mei 2005 plaats gaan vinden in het Koningstheater in ’s-Hertogenbosch. De kans is groot dat er publiek aanwezig kan zijn bij (een deel van) de opnamen. Mocht dat het geval zijn, zullen leden van de maillijst als eerste een uitnodiging in hun mailbox kunnen vinden. Daarna zal een aankondiging op de website volgen...
De verschijningsdatum van de Licht-DVD is nog niet bepaald. De verwachting is echter dat dit niet voor de herfst van 2005 zal zijn.
quote:Ik blijf mijn hele leven reizen
Ik volg de wegen van de twijfel
Ik zoek naar wat ik nooit zal vinden
Want ik wil dwars door de dood heen zingen
Ik wil proberen iets te maken
Ik wil niet breken, ik wil niet haten
Maar op zoek naar mooie woorden
Heb ik de liefde vaak verloren
Ik ben altijd onderweg
Ik ben altijd onderweg
Ik leef onrustig en onzeker
Tussen de liefde en de leegte
Ik ben altijd onderweg
Ik ben altijd onderweg
Ik leef onrustig en onzeker
Dit is geen leven om te delen
En toch is heel m'n hart van jou
Maar laat me niet teveel beloven
Want ik blijf m'n dromen trouw
En ik wil nog zoveel woorden zingen
Het is een passionele drang
Ik wil alleen
En alleen bij jou zijn
Maar ik vind nooit de balans
Dus ik blijf altijd onderweg
Ik blijf altijd onderweg
Ik reis onrustig en onzeker
Ik ben altijd onderweg
Ik blijf altijd onderweg
Ik reis onrustig en onzeker
Nee, het is een nummer dat gaat over dat 'het midden ook bestaat'....en dat niet alles zwart of wit is..quote:Op zaterdag 2 april 2005 11:59 schreef Sammy3000 het volgende:
Is dat niet Tussen De Liefde En De Leegte?
[..]
Precies Peaceman, die bedoelde ik, maar nu hebben we nog niet de titel hahahaquote:Op zaterdag 2 april 2005 12:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nee, het is een nummer dat gaat over dat 'het midden ook bestaat'....en dat niet alles zwart of wit is..
Welke cd staat dat nummer dan?quote:Op maandag 4 april 2005 17:28 schreef MrX1982 het volgende:
Dat is Stef Bos - Het Midden
Komt uit ik heb je lief en de precieze tekst is:quote:Op maandag 4 april 2005 18:58 schreef Blinky het volgende:
'Ik wou dat ik dichter was
Dan kon ik dichter bij jou zijn'
...zucht...
Dat staat niet op een cd. Is een nieuw nummer volgens mij.quote:Op maandag 4 april 2005 18:53 schreef peaceman het volgende:
Welke cd staat dat nummer dan?
Kunnen we op msn iets regelen? Wil dat nummer graag hebben...quote:Op maandag 4 april 2005 19:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat staat niet op een cd. Is een nieuw nummer volgens mij.
ik heb het als mp3
Ja... klopt inderdaad. Ik wist hem niet meer precies, maar dat is hem.quote:Op maandag 4 april 2005 19:03 schreef peaceman het volgende:
[..]
Komt uit ik heb je lief en de precieze tekst is:
Was ik maar een dichter, dan kon ik dichter bij jou zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |