abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 januari 2004 @ 11:51:29 #51
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_16540493
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 19:43 schreef -Wepeel2- het volgende:
Stef Bos is om half 9 de hoofdgast in het nieuwe muziekprogramma op Belgie 1, Voxpop.
toevallig kwam ik het zappend tegen, twee nummers (wodka en pappa)gezien en dus nog meer zin in zijn concert eind maart! prachtig!
pi_16542653
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:51 schreef peaceman het volgende:

[..]

toevallig kwam ik het zappend tegen, twee nummers (wodka en pappa)gezien en dus nog meer zin in zijn concert eind maart! prachtig!

Wat een bezielig in de live versie van Wodka. Prachtig om hem zo schreeuwend achter zijn piano te zien.
En die iets andere versie van Papa was ook mooi.
Hmmzz....
  zaterdag 24 januari 2004 @ 13:42:01 #53
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_16542798
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 13:37 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Wat een bezielig in de live versie van Wodka. Prachtig om hem zo schreeuwend achter zijn piano te zien.
En die iets andere versie van Papa was ook mooi.

helemaal mee eens!
  woensdag 11 februari 2004 @ 00:03:36 #54
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_17076450
Ik ben al jaren een enorme fan van Stef Bos. (Heb 'm zelfs in cafe Toomler ooit langdurig voor een radioprogramma geinterviewd)
heb al zijn albums, maar ik kan nou niet zeggen wat ik het mooiste nummer van hem vind. Dat zijn er gewoon teveel!
Ik hou van de albums :'Tussen De Liefde En De Leegte' & 'Vuur'.
Ow mijn hemel, wat zijn dat prachtige albums!! *Rillingen*

Dat interview begon trouwens zo gaaf. Hij gaat aan tafel zitten, en het was al redelijk laat toen. Hij zegt: 'Het is laat, het wordt licht, het wordt morgen...'
"En vandaag is gisteren geworden" antwoordde ik trots.
"Hahaha, ken uw klassiekers" zei hij.
Geweldig!

[Dit bericht is gewijzigd door Ceriel op 11-02-2004 00:18]

Every Not Is Truething
  maandag 29 maart 2004 @ 13:01:15 #55
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_18037936
Dit topic ligt alweer een tijd stil... Zijn solo-tournee is nu al een tijdje gaande. Op zijn website lees ik enkel jubekende reacties. Misschien lichtelijk bevooroordeeld publiek, maar toch. Is er iemand hier al naar zijn voorstelling met piano en gitaar geweest??

Ben heel nieuwsgierig naar de reacties!!! Ik ga over een week of drie, heb er erg veel zin in...
  maandag 29 maart 2004 @ 19:18:36 #56
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_18046429
Heb m gezien op Nacht van de Poëzie, maakte indruk. Ik vond het voor die setting wat te cabaretesk, maar hij is zeker een van Neerlands betere zangers!
'T best bewaarde geheim van Nederland
pi_18047855
Ga 1 mei naar een concert van hem...
ben wel benieuwd, 2 dagen ervoor ga ik naar een concert van Rowwen Heze, dus helemaal andere stijl ...
maar verder mooie muziek/ teksten heeft ie
  maandag 29 maart 2004 @ 20:27:58 #58
13297 moker
that's the shit!
pi_18048451
Ik was vr 26 maart bij een concert van hem... Hij was helemaal solo, en dat beviel enorm goed! Wat een geweldige artiest. Gelijk besloten om nog een keer te gaan deze tour
Hammerstyle!
  woensdag 31 maart 2004 @ 08:00:51 #59
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_18077583
quote:
Op maandag 29 maart 2004 20:27 schreef moker het volgende:
Ik was vr 26 maart bij een concert van hem... Hij was helemaal solo, en dat beviel enorm goed! Wat een geweldige artiest. Gelijk besloten om nog een keer te gaan deze tour
Ben gisteravond geweest. Ik vond het geweldig! Beter dan ik verwacht had zelfs en mijn verwachtingen waren al erg hoog. Ook ik ga proberen het voor elkaar te krijgen om nog een keer te gaan.....
pi_18087720
'Is dit nu later' is wel heel goed ja

Kep m op de All Stars verzamel cd. Staan wel meer lekkere nummerkes op.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
  zondag 4 april 2004 @ 17:43:36 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_18174942
[TK] Kaartje Stef Bos woensdag 7 april Rabotheater Hengelo

Voor de liefhebber.. Ik zou er samen met een vriendin heen gaan, het doet mij niet zo veel, maar zij vond het wel mooi. Maar nu heeft zij haar kaartje dus verkocht...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 4 april 2004 @ 20:38:24 #62
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_18178369
Stommerd, ga gewoon zelf! krijg je echt geen spijt van! Ik was ook met iemand, die vantevoren eigenlijk zoiets had van: nou van mij hoeft het eigenlijk niet en die was zwaar onder de indruk! Gewoon zelf gaan!
  zondag 4 april 2004 @ 22:29:36 #63
35189 Troel
scherp en bot
pi_18181540
quote:
Op zondag 4 april 2004 20:38 schreef peaceman het volgende:
Stommerd, ga gewoon zelf! krijg je echt geen spijt van! Ik was ook met iemand, die vantevoren eigenlijk zoiets had van: nou van mij hoeft het eigenlijk niet en die was zwaar onder de indruk! Gewoon zelf gaan!
Stef Bos doet mij gewoon echt niets... Ik heb toen de kaartjes besteld om samen te gaan en zij heeft dus zonder overleg haar kaartje ineens verkocht. Met zijn tweeen zou ik er wel heen gaan, ondanks dat ik de dag erna stage heb, maar het doet mij te weinig om in mijn eentje te gaan.

Als het nou Boudewijn was, dan was het andere koek geweest!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 5 april 2004 @ 21:19:23 #64
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_18204187
tja helaas zul je er geen spijt van krijgen, want omdat je er niet naartoe gaat zul je niet weten wat je mist. op zich snap ik wel dat je niet alleen wilt, maar toch....
pi_18206728
Stef bos...

heb hem hier nu aanstaan met papa, verder ook nog een duet met Frank boeijen - twee mannen zo stil

Samen met Frank en Boudewijn de groot de beste nederlandse zanger ooit
Computer zet je uit, mensen heet je welkom!
Ik hou het er toch op dat de rest van de wereld gek is!!!!
pi_18831049
Gisteren geweest, voor de pauze zaten zeker mooie nummers bij, hij zong alleen nieuwe nummers, na de pauze zong hij 'verzoeknummers', hij begon met papa en daarna Is dit nu later, dus echt een TOP avond
  zondag 2 mei 2004 @ 13:49:44 #67
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18831155
We speelden ooit verstoppertje
In de pauze op het plein
We hadden grote dromen
Want we waren toen nog klein

De ene werd een voetballer
De ander werd een held
We geloofden in de toekomst
Want de meester had verteld

Jullie kunnen alles worden
Als je maar je huiswerk kent
Maar je moet geduldig wachten
Tot je later groter bent

Is dit nou later
Is dit nou later als je groot bent
Een diploma vol met leugens
Waarop staat dat je volwassen bent
Is dit nou later
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Is dit nou later

We spelen nog verstoppertje
Maar niet meer op het plein
En de meesten zijn geworden
Wat ze toen niet wilde zijn

We zijn allemaal volwassen
Wie niet weg is, is gezien
En ik zou die hele chaos
Nu toch helder moeten zien

Maar ik zie geen hand voor ogen
En het donker maakt me bang
Mama, mama...
Mag het licht aan op de gang

Is dit nou later
Een diploma vol met leugens
Waarop staat dat je de waarheid kent
Is dit nou later
Ik snap geen donder van het leven
Is dit nou later

Is dit nou later
Ik snap geen donder van het Leven
Is dit nou later

My soul is painted like the wings of butterflies
pi_18832844
quote:
Op zondag 2 mei 2004 13:49 schreef scanman01 het volgende:
We speelden ooit verstoppertje
In de pauze op het plein
We hadden grote dromen
Want we waren toen nog klein

*knip*
Dat nummer is idd zo enorm mooi

Op de site van stef bos stond tijdje terug een live opname van is dit nu later. Dat klonk echt zo mooi. De bezieling die stef in dat nummer legt. Ultiem respect
  dinsdag 4 mei 2004 @ 01:08:41 #69
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_18871682
Die site is sowieso niet gek... Elke maand een nieuwe MP3 voor de heb, in april ook een opname van deze tour, "De Tederheid". Ook zo'n mooi nummer!

Ben naar de voorstelling geweest en vond het een bijzondere avond. Intiem vanwege het improviserende karakter. Veel spontane verhalen over het ontstaan van de liedjes, veel gelachen ook om zijn anekdotes.

De nieuwe nummers voor de pauze zijn mooi, al zijn ze wel wat kaal. Ben benieuwd hoe dat klinkt met een band erachter. Vraag me af wat er van deze liedjes nog terugkomt in de volgende tournee als hij weer met zijn band op pad gaat...

Na de pauze was het tijd voor het oude werk. Leuk dat je via internet (www.stefbos.nl) verzoekjes aan kan vragen. Kan ook in de pauze, maar toen was het een drukte van belang bij de stemlijsten...
Heb verrassende nummers gehoord (Door De Wind, Hier Vetrok De Trein, De Hemel), maar ook de meer standaard live-klassiekers als Hilton Barcelona (mooie nieuwe versie solo op de piano!), Wodka (blijft vol passie!), Ik Heb Je Lief (hoe vaak je het ook hoort, blijft wondershoon!) en Papa (ken ik nou wel).

Heel, heel mooi optreden! SMaakt naar een mooie live-registratie, maar dat schijnt er niet in te zitten. Een mens kan blijven hopen, nietwaar?

Bos is een grote, zo niet de grootste singer/songwriter die we in ons land hebben!
pi_19833223
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 01:08 schreef Sammy3000 het volgende:
Die site is sowieso niet gek... Elke maand een nieuwe MP3 voor de heb.
Deze maand een werkelijk prachtige uitvoering van Zondag in Soweto. Gaat het allen horen.
Schoenentellend ziekpubliek.
  donderdag 9 september 2004 @ 21:54:36 #71
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_21847567
Las over een boek dat van hem uit gaat komen: gebroken zinnen. Daarin staan teksten die hij onder meer gebruikt heeft als bindteksten tijdens zijn theatershows, maar ook "verse teksten"; gedichten en ongezongen liedteksten.
Tekst wordt afgewisseld met schilderijen van een Zuid-afrikaanse schilder.

Ben beniewd...
pi_25411523
Gister was Stef Bos te gast in Volgspot op Radio2

Mooi mini-concert met een prachtige versie van Is dit nu later, helaas vond de NCRV het nodig om hem zomaar af te breken voor de reclame. Beetje jammer

Hier te beluisteren, helemaal onderin klikken.
http://info.omroep.nl/ncrv?nav=axddHsHtGPHyP
  zaterdag 12 maart 2005 @ 09:04:53 #73
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_25485842
Gisteravond naar zijn show geweest in Hengelo. Het was weer supergoed. Na afloop nog ff met hem gebabbeld. Aardige kerel ook. Jammer dat ie zo ondergewaardeerd wordt.
pi_25490402
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 09:04 schreef peaceman het volgende:
Gisteravond naar zijn show geweest in Hengelo. Het was weer supergoed. Na afloop nog ff met hem gebabbeld. Aardige kerel ook. Jammer dat ie zo ondergewaardeerd wordt.
Ik vind niet dat hij ondergewaardeerd wordt. Je hoort/ziet zijn nummers idd niet op Breezers (radio)zenders zoals Radio538, tmf, mtv en The Box. Maar ik denk ook niet dat het zijn intentie is om tussen al die oppervlakkigheid bekendheid te verwerven. Bij echte muziekliefhebbers is hij bekend en weten ze hem wel te vinden. Hij is bovendien een van de weinige echt oprechte en ware muzikanten, die muziek maakt met zijn hart. Ik vind het een fantastische artiest die oppervlakkige bekendheid ook zeker niet nodig heeft
  zondag 13 maart 2005 @ 09:50:13 #75
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_25502550
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 15:57 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik vind niet dat hij ondergewaardeerd wordt. Je hoort/ziet zijn nummers idd niet op Breezers (radio)zenders zoals Radio538, tmf, mtv en The Box. Maar ik denk ook niet dat het zijn intentie is om tussen al die oppervlakkigheid bekendheid te verwerven. Bij echte muziekliefhebbers is hij bekend en weten ze hem wel te vinden. Hij is bovendien een van de weinige echt oprechte en ware muzikanten, die muziek maakt met zijn hart. Ik vind het een fantastische artiest die oppervlakkige bekendheid ook zeker niet nodig heeft
Als er je van 1 zender zou verwachten dat ze meer van hem zouden draaien is het radio 2 wel. En juist die houden het toch bij Papa en een heel enkel ander liedje. Vooral dat is jammer. Als ik mensen spreek over Stef Bos, is de enige reactie ook: Is dat niet de man van Papa? (of een hele enkele keer van Is dit nu later.) Dat vind ik gewoon jammer. Papa is een mooi liedje, maar hij heeft zoveel meer mooi(ere) liedjes gemaakt, die verdienen dezelfde waardering als papa. Ik ben het wel met je eens dat hij niet zit te wachten op zendtijd op de door jou genoemde zenders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')