abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 maart 2010 @ 08:21:59 #1
279744 Marconi
Breaky Breaky
pi_78838939
Gisteren tijdens onze (uit)wedstrijd in de 3e klasse veteranen voetbal hadden wij zoals gewoonlijk een scheidsrechter die vanuit de middencirkel floot. Nu gebeurt ons dat regelmatig, maar toch heb ik een vraag voor de scheidsrechters en voetbalkenners op Fok...

Deze meneer keurde een doelpunt af omdat een speler "Los" riep. Volgens deze scheidsrechter mag je dat alleen roepen als je de naam van de speler, die dus van de af moet blijven, erbij roept. Dus bv `Los Pietje`

Ik ben helemaal niet bekend met deze regel en ook in de KNVB spelregels kom ik hem niet tegen???

Nu was deze scheidsrechter ook zo overijverig om in de 2e minuut onze keeper een waarschuwing te geven voor het overtreden van de 5 seconden regel....

Recap:
Bestaat de regel zoals eerder genoemd, of was deze meneer een uber thuisfluiter?

p.s. Wedstrijd dus zuur met 3-2 verloren...
pi_78839039
Haha wat denk je zelf ?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  zondag 7 maart 2010 @ 08:49:21 #3
279744 Marconi
Breaky Breaky
pi_78839081
quote:
Op zondag 7 maart 2010 08:43 schreef Winner_Taco het volgende:
Haha wat denk je zelf ?
ff denken...
1) Ik stel de vraag hier...
2) Verloren door vaag afgekeurd doelpunt
3) Regel niet kunnen vinden bij de KNVB
4) Ik noem hem al een thuisfluiter in mijn OP

In mijn ogen dus gevalletje thuisfluiter.

Maar aangezien ik niet de alwetende storthoop ben en ook geen scheidsrechterscursus heb gedaan...
Probeer ik wat extra meningen in te winnen...
pi_78839090
quote:
Op zondag 7 maart 2010 08:49 schreef Marconi het volgende:

[..]

ff denken...
1) Ik stel de vraag hier...
2) Verloren door vaag afgekeurd doelpunt
3) Regel niet kunnen vinden bij de KNVB
4) Ik noem hem al een thuisfluiter in mijn OP

In mijn ogen dus gevalletje thuisfluiter.

Maar aangezien ik niet de alwetende storthoop ben en ook geen scheidsrechterscursus heb gedaan...
Probeer ik wat extra meningen in te winnen...
Tja beetje vragen naar de bekende weg dus ....
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_78839109
'Los' of 'laat' mag door een speler niet gezegd worden volgens mij.
De 6 seconden regel heb ik nog nooit door een scheidrechter toegepast zien worden. Zelfs in het professionele voetbal mogen keepers gewoon 10 seconden de bal in hun handen houden
  zondag 7 maart 2010 @ 09:15:51 #6
279744 Marconi
Breaky Breaky
pi_78839246
quote:
Op zondag 7 maart 2010 08:51 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Tja beetje vragen naar de bekende weg dus ....
Dus jij hebt wel de scheidsrechters cursus gedaan en je bent ook nog eens de alwetende storthoop?
  zondag 7 maart 2010 @ 12:30:51 #7
267741 SeeNoEvil
Never Give Up, Never Back Down
pi_78842923
Los roepen wordt inderdaad gezien als een overtreding. Enkel en alleen de keeper mag dat roepen in zijn strafschopgebied. Het is wel toegestaan om je eigen naam te roepen bij een dergelijke situatie. Zodat de andere speler weet dat hij de bal moet loslaten. Gewoon even duidelijk maken in je team, dat het niet meer voorkomt.
What get us into trouble is not what we don't know.
Its what we know for sure that just ain't so.
pi_78843226
6 seconden regel bestaat niet meer
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 7 maart 2010 @ 16:05:38 #9
279744 Marconi
Breaky Breaky
pi_78850001
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
6 seconden regel bestaat niet meer
Die staat dus nog wel in de spelregels van de KNVB...
Maar er staat bij dat als het om duidelijk tijdrekken gaat en bij ons was het al in de 2e minuut van de wedstrijd. Was dus wel HEEL triest van de scheidsrechter...

(maar ja, die man doet vast en zeker ook zijn best op zijn zaterdagmiddag denken we dan maar...)
pi_78850033
Laat eens zien dan?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_91696690
Ik ben het eens met Ruud. Anyways beste van geluk aan u voor de toekomst. Blijf strijden en dan zul je succesvol zijn. Beste wensen.
pi_91696734
Jammer dat de buitenspel regel van voor 94 niet terugkomt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')