abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78838894
quote:
ZUTPHEN - Bij een van babymishandeling verdacht echtpaar is kort na de geboorte ten onrechte de zuigeling weggehaald door Bureau Jeugdzorg. Het echtpaar uit Zutphen werd ervan verdacht de baby een gebroken sleutelbeen te hebben bezorgd, maar dat bleek na onderzoek veroorzaakt tijdens de zware bevalling. Dat meldt de Stentor.

De ouders belandden 3 dagen in de cel en de zuigeling werd uit huis geplaatst. De advocaat van de familie, Ron Heutink spreekt in de Stentor van een dramatische vergissing. "Dit had zo niet mogen gebeuren. Er had meer onderzoek moeten plaatsvinden voordat werd besloten het kind halsoverkop bij de ouders weg te halen. Bureau Jeugdzorg is meteen uitgegaan van het slechtste scenario. Ze hebben niet eens met de ouders gepraat maar meteen besloten de baby weg te halen," aldus Heutink.

Volgens Jeugdzorg Gelderland hadden ze geen andere keuze. "Als er sterke aanwijzingen zijn dat een pasgeboren baby in de thuissituatie letsel heeft opgelopen, moet Bureau Jeugdzorg kiezen voor de veiligheid van een kind. We maken daarbij een zorgvuldige afweging."

Jeugdzorg Gelderland wil verder niet ingaan op de overwegingen. De rechtbank in Zutphen heeft de uithuisplaatsing inmiddels opgeheven. (AHA)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ware-bevalling.dhtml
Vraag me af wanneer wij eens verlost worden van dat hele bureau jeugdzorg. Fouten komen voor natuurlijk , maar dit bureau komt vrijwel wekelijks in het nieuws met fout na fout.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  zondag 7 maart 2010 @ 08:13:00 #2
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_78838908
dat komt waarschijnlijk omdat ze eerst zo vaak in het nieuws waren dat ze te laat waren........ nu zijn ze telkens te vroeg.

wel een schande juist de eerste dagen is zo belangrijk tussen moeders en kind
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_78838932
quote:
Op zondag 7 maart 2010 08:13 schreef Knuffelzacht het volgende:
dat komt waarschijnlijk omdat ze eerst zo vaak in het nieuws waren dat ze te laat waren........ nu zijn ze telkens te vroeg.

wel een schande juist de eerste dagen is zo belangrijk tussen moeders en kind
Ik vind het nogal een grove blunder hoor. Is toch algemeen bekend dat er soms botbreuken en kneuzingen kunnen optreden na een zware bevalling ? Neem aan dat jeugdzorg eerst informatie moet inwinnen bij betreffende personen over de bevalling an sig en evt complicaties voor ze een dergelijk zwaar besluit kunnen nemen ?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  zondag 7 maart 2010 @ 08:25:45 #4
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_78838951
quote:
Op zondag 7 maart 2010 08:20 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een grove blunder hoor. Is toch algemeen bekend dat er soms botbreuken en kneuzingen kunnen optreden na een zware bevalling ? Neem aan dat jeugdzorg eerst informatie moet inwinnen bij betreffende personen over de bevalling an sig en evt complicaties voor ze een dergelijk zwaar besluit kunnen nemen ?
weet jij veel, misschien staan ze al bekend bij bureau jeugdzorg of zijn ze getipt, mis te veel achtergrond info om een oordeel er over te vellen.
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  zondag 7 maart 2010 @ 08:28:52 #5
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_78838967
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_78850685
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')