Voor de gene die het ook spelen heb ik een vraag, je komt van die boot, wordt geregistreerd enzo en dan ben je op een gegeven moment buiten. Je moet dan naar een handelaar gaan en wat items kopen. Zelf heb ik daar een zwaard gekocht en nog wat betere schoenen. Zoveel goud heb je niet dus meer kopen wordt lastig.
Dan ben ik wat rond gaan lopen en m'n skills zoals gezegd op een beest gaan uitproberen, een of andere krab, maar dat beest bijt uiteraard terug als je er met je zwaard op gaat staan inhakken. Duurt nog wel ff voordat ie dood is. Maar hoe genees je je zelf???
Loop je bijvoorbeeld naar de vuurtoren, kom je daar een ventje tegen dat gelijk op jou begint in te hakken. Uiteraard loop ik terug te meppen met m'n zwaard maar echt raken of beschadigen doe ik dat ventje niet geloof ik, ben iig elke keer dood gegaan, dus... hoe kun je het beste zoiets winnen?
Laatste vraag, hoe maak je een savegame? Ik zie in het menu alleen load game staan en geen save oid. (Kijk ik nu scheel of wat?).
Je hebt het toch niet *schrik* gedownload ofzo ?
quote:Ga jij dan altijd de hele handleiding lezen als je een spel hebt gekocht??? Zeker die van Morrowind is echt DIK dan heb ik echt niet het geduld om daarin op te gaan zoeken hoe alles in mekaar zit...
Op zaterdag 11 mei 2002 11:20 schreef Fe2O3 het volgende:
Waaaaaaaaaaarom denk ik dat je dat soort dingen vast wel in de handleiding aantreft ? ~;-)Je hebt het toch niet *schrik* gedownload ofzo ?
http://www.rpgplanet.com/morrowind/
quote:Same here, wil gewoon spelen. Als ik een boek wil lezen dan ga ik wel naar de boekenkast.
Op zaterdag 11 mei 2002 11:26 schreef Beurlap het volgende:[..]
Ga jij dan altijd de hele handleiding lezen als je een spel hebt gekocht??? Zeker die van Morrowind is echt DIK dan heb ik echt niet het geduld om daarin op te gaan zoeken hoe alles in mekaar zit...
quote:Je gaat liever domme vragen stellen op een forum...
Ga jij dan altijd de hele handleiding lezen als je een spel hebt gekocht??? Zeker die van Morrowind is echt DIK dan heb ik echt niet het geduld om daarin op te gaan zoeken hoe alles in mekaar zit...
quote:Als je dat sneller is...Sja why not
Op zaterdag 11 mei 2002 11:39 schreef UTO het volgende:[..]
Je gaat liever domme vragen stellen op een forum...
Hier is nog een stukkie over het attack gebeuren, misschien heb je er wat aan:
quote:En sorry voor die “ enzo, maar kheb geen zin om ze er allemaal uit te halen
2.Gameplay - Combat2.1How is combat handled? Is there a targeting system?
“We’ve actually implemented two systems, and are testing the second one now. We tried to do a “you hit this specific body part” thing and it didn’t play very well and was confusing to anyone who played it. So we’ve switched to a system where it rolls to hit against your entire character and then gives the damage to a specific piece of armor. Armor sucks up damage as opposed to stopping attacks. You get more smashing around that way and it doesn’t let you cheat or get fluky stuff like killing a guy by targeting his hand when he isn’t wearing gloves. The old system was no fun. Anyway, it also has the side effect of making ranged attacks be more symmetrical to the damage system of melee attacks”“For greater damage, the game includes some form of location-specific damage, such as head shots. A character's skill with a particular weapon will determine the "to hit" percentage, while a governing attribute like strength will determine the damage caused by a successful hit”
2.2What else can you tell me about the combat system?
“Bethesda describes Morrowind's combat as a combination of the combat systems found in Daggerfall, Jedi Knight, and Thief. Combat occurs in real time and involves three basic attacks: the thrust, the chop, and the slash. You can choose these attacks through footwork - stepping forward while you attack will cause the character to thrust, and stepping sideways will cause the character to slash”“The amount of time you hold it down determines the strength. You kind of get in a groove. One strategy is to back away from an opponent, pull your weapon back all the way, run in and release it. This does optimal damage, but tires you out faster"
Race:
Wood Elf
Class:
Dark Agent (zelf-gemaakte klasse)
Level:
15
Majors:
Alchemy (levert veeeeeeeel geld op)
Conjuration (Bound Longbow is cool, betere summon spreuken ook)
Marksmanship (van afstand is altijd makkelijk, en de Daedra Longbow rulez)
Short Blade (lichter, slaat sneller dan long blade, en meer toepasselijk bij m'n guilds)
Light Armor (scheelt gewicht, m'n karakter is toch niet bedoeld om man-tot-man op elkaar in te hakken)
Minors:
Athletics
Acrobatics (probeer eens vanaf hoe hoog je kan vallen als je dit een beetje traint, ik hop zo van cantons af )
Destruction (extra vuurkracht )
Sneak (met veel quests nuttig)
Security (met nog meer quests en dungeons handig)
Sign:
The Mage
Guilds
Mage Guild - Wizard (bijna Master Wizard, dan nog ff de Arch-Mage in elkaar tikken om zelf Arch-Mage te worden)
Morag Tong - Knower (uit m'n hoofd, ik zit nu iig op het niveau waarin je 1 van de guild-skills op 50 moet hebben. Ik kan nu alleen Shara (ergens in Sheorogad) niet vinden om een writ uit te voeren )
Thiefs Guild - iets redelijks hoogs, alle Balmora quests gedaan
Great House Hlaalu - House Brother (ben er nu mee bezig, wil z.s.m. doorstoten naar de top)
Verder heb ik, met de enorme hoeveelheden geld die ik met alchemy verdien, Alteration en Illusion ver doorontwikkeld. Alteration is ontzettend praktisch, je kan er bv. sloten mee openen, over water lopen, en veel meer van dat soort handige dingen.
Fame is inmiddels 13. Komt van allerlei dingen af, m'n hoge rang in de Mage Guild, een paar openbare moorden, een bloedbad bij Camonna Tong (bounty was over de 5000, maar Lario schold hem graag kwijt ), en nog wat dingetjes.
Uitrusting:
Volledig chitin Armor, met Daedra Helm, en exquisite kleding. Wapens: steel longbow (voor serieuze dingen summon ik de Daedra Longbow, hij is en blijft geweldig), enkele leuke daggers en een short blade (gecombineerde waarde iets van 30.000), Staff of Magnuss (waarde = 210.000 !!!), een Wizards Staff, een ontzettende hoeveelheid potions en ingredieenten, erg dure Alchemy tools (1x Grandmaster en 3x Master), en nog wat dingetjes.
Come get some!
quote:Geweldig spel. Ontzettend tof, ontzettend groot, ik gok minimaal 150 spel-uren, waarschijnlijk veel meer.
Op zaterdag 11 mei 2002 10:56 schreef Raven het volgende:
Nieuw spel, ziet er erg gaaf uit. Je bent een karakter dat is vrijgelaten uit de gevangenis en een of andere vent in een andere stad moet opzoeken, althans dat is wat ik er tot nu toe van heb gezien. RPG spel enzo.
quote:Duurdere schoenen heb je nu niks aan, verhoogt enkel je 'aantrekkelijkheidsfactor' tegenover NPC. Koop dus een goedkoop zwaard en wat armor (van de klasse waar je goed in bent). Loop wat rond (richting Hla Oad), het geld komt uit de lucht vallen
Voor de gene die het ook spelen heb ik een vraag, je komt van die boot, wordt geregistreerd enzo en dan ben je op een gegeven moment buiten. Je moet dan naar een handelaar gaan en wat items kopen. Zelf heb ik daar een zwaard gekocht en nog wat betere schoenen. Zoveel goud heb je niet dus meer kopen wordt lastig.
quote:Rusten. Standaard-knop T, of een bed/hangmat/whatever gebruiken die je mag gebruiken. Alternatief is potions, spells, scrolls, etc.
Dan ben ik wat rond gaan lopen en m'n skills zoals gezegd op een beest gaan uitproberen, een of andere krab, maar dat beest bijt uiteraard terug als je er met je zwaard op gaat staan inhakken. Duurt nog wel ff voordat ie dood is. Maar hoe genees je je zelf???
Gevechts-strategieen verschillen. Die-hard vechters gaan gewoon hakken, boogschutters bewegen achterwaarts terwijl ze pijlen strooien in aanstormende vijanden, magie'ers werpen achter elkaar spreuken, etc.
quote:Een ventje? Guard ofzo? Die kan je in het begin beter ontlopen, heb je waarschijnlijk een misdaad gepleegd.. Niet handig.
Loop je bijvoorbeeld naar de vuurtoren, kom je daar een ventje tegen dat gelijk op jou begint in te hakken. Uiteraard loop ik terug te meppen met m'n zwaard maar echt raken of beschadigen doe ik dat ventje niet geloof ik, ben iig elke keer dood gegaan, dus... hoe kun je het beste zoiets winnen?
quote:
Laatste vraag, hoe maak je een savegame? Ik zie in het menu alleen load game staan en geen save oid. (Kijk ik nu scheel of wat?).
Er staat in het menu wel degelijk save game. Ook handig zijn quicksave (standaard F5) en quickload (standaard F9)
quote:* I.R.Baboon gaat wel altijd handleidingen doorlezen.
Hoe heb jij overigens die info van je caracter uit de game weten te halen? Over getikt of wat?
En in hoeverre maakt het nou gebruik van pixel shaders en vertex shaders etc.
Ik vraag me af of het zal draaien op:
Duron 1200
Radeon 7500
256 Mb sdram
quote:Veel plezier.
Op zaterdag 11 mei 2002 14:46 schreef Raven het volgende:
MacBeth: Thanks!! Aan al die info heb ik zeker wat aan! Heb het uitgeprint en ga lekker op verkenning in Morrowind.
quote:Gewoon uit m'n hoofd overgetikt. Je zou ook enkele screen shots kunnen maken met het menu open.
Hoe heb jij overigens die info van je caracter uit de game weten te halen? Over getikt of wat?
Nog enkele observaties:
- je kunt vampier worden (als je gebeten wordt en niet genezen)! Heeft veel nadelen (schade in zonlicht, afschuw NPCs), maar wel cool.
- er zijn een stuk of 8 verschillende landschaps-vormen, vooral de flora op de eilanden van Sheorogad (rond Dagon Fel) vind ik echt mooi.
- de wereld is zeker groot, maar niet zo enorm groot als het lijkt. Zodra je eenmaal de weg kent loop je vrij snel van A naar B, hoewel de hele kust rondlopen wel een uren-klus is.
- Morag Tong is cool
quote:dat gaat wel lukken, speel t hier op celeron 950 met gf1 dat is eigelijk net net, maar je heb nie thele hoge framerate nodig om dit spelletje beetje te kunnen spelen.
Op zaterdag 11 mei 2002 14:57 schreef Zoor het volgende:
Hee, op welke systemen draaien jullie dit spel trouwens?En in hoeverre maakt het nou gebruik van pixel shaders en vertex shaders etc.
Ik vraag me af of het zal draaien op:
Duron 1200
Radeon 7500
256 Mb sdram
en het is zeer de moeite waard, was nooit zo rpgerig maar dit vind ik gewoon leuk om te doen.
AMD 1Ghz
1024 MB RAM
80 GB HDD
ASUS V7100 Combo Deluxe Geforce 2MX 32MB
17" 1024x768@100hz
SBLive! 5.1 -->> Dolby Digital set
Voor full specs zie m'n site
quote:Tip: als je het dorpje waar je begint uitloopt, beetje naar links en dan de weg volgt komt er na zo'n 3 min lopen een tovernaar uit de lucht vallen. Je kan zijn geld, zwaard en kleding dan pakken.
Op zaterdag 11 mei 2002 10:56 schreef Raven het volgende:
Nieuw spel, ziet er erg gaaf uit. Je bent een karakter dat is vrijgelaten uit de gevangenis en een of andere vent in een andere stad moet opzoeken, althans dat is wat ik er tot nu toe van heb gezien. RPG spel enzo.Voor de gene die het ook spelen heb ik een vraag, je komt van die boot, wordt geregistreerd enzo en dan ben je op een gegeven moment buiten. Je moet dan naar een handelaar gaan en wat items kopen. Zelf heb ik daar een zwaard gekocht en nog wat betere schoenen. Zoveel goud heb je niet dus meer kopen wordt lastig.
quote:Dit kan met health potions of magic (moet je wel de skills ervoor hebben en de spreuken aanschaffen) en de goedkoopste manier is rusten. Dit laatste kan alleen op plekken waar het niet verboden is. Herberg (wel EERST betalen) of ver buiten een stad/dorp.
quote:Volgens mij doe jij iets verkeerd :p
quote:In de introductie (dus voordat je zeg maar het ingechecked en echt buiten midden in het dorpje staat) kun je nog niet saven.
Wanneer komt ie nou uit in NL....
of anders WOW, of SWG..... lijken me ook vet
Morrowind ziet er inderdaad ERG geil uit... (let vooral op dat mannetje in die poort... wow)
Komt ook op de xbox btw
AC II:
en een filmpje: Vista
Morrowind ziet er ook zeer strak uit, maar ik denk dat ik het toch bij deze game houd
quote:Is dat Asheron's Call II al uit dan?
Op dinsdag 21 mei 2002 17:57 schreef _VoiD_ het volgende:
zal wel december worden... kunnen ze meer verkopen.AC II:
[afbeelding]en een filmpje: Vista
Morrowind ziet er ook zeer strak uit, maar ik denk dat ik het toch bij deze game houd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |