abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78832936
Ik ben hier terechtgekomen omdat ik geen idee heb waar ik dit zou kunnen vertellen.

Ik zal mezelf eerst beetje voorstellen. Ik ben 16 jaar, zit op de havo en tot gisteravond ging alles perfect.

Gisteren bleef mijn vriendin voor het eerst bij me slapen. Ik ben 2 weken geleden bij haar blijven slapen. Afijn, toen we seks hadden gehad hebben we nog even gepraat en daarna gingen we slapen.

Toen begon het probleem. Om de een of andere reden werd ik ineens gewoon ontzettend bang. Ik begon te zweten en te trillen en werd gewoon zo bang dat ik me niet meer kon bewegen. Toen ik mezelf weer op de been had gekregen liep ik snel naar de badkamer waar ik even bij kon komen. Even wat drinken en toen ging het wel weer. Toen ik het licht in de badkamer uitdeed begon het weer van voor af aan. Uiteindelijk ben ik naar bed gegaan en heb ik van 3-7 met mijn ogen open gewoon gelegen. Pas toen de zon begon te schijnen viel ik in slaap.

Heeft iemand van jullie wel eens iets vergelijkbaars gehad, of weet iemand wat dit precies is?
pi_78833160
was het naïef om te denken dat ik hier ook maar 1 serieuze reactie zou krijgen?
  zondag 7 maart 2010 @ 00:07:56 #3
236046 NotYou
tigerblood
pi_78833547
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 23:57 schreef petertzr het volgende:
was het naïef om te denken dat ik hier ook maar 1 serieuze reactie zou krijgen?
Nee want hier komt ie!

Enig idee waarvoor/waardoor je zo bang was?
Je suis Charlie Sheen
pi_78833563
Dat soort paniek aanvallen willen nog wel eens voorkomen als iemand in slaap begint te vallen (of tijdens het sluimeren). Er is ook een term voor, maar hier kan ik niet op komen. Het is in ieder geval niets ernstigs en het is veel mensen wel eens overkomen.
pi_78835355
Dit misschien?
Als het nog vaker voorkomt zou ik een huisarts om een psycholoog vragen om er mee leren om te gaan.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Paniekaanval
  zondag 7 maart 2010 @ 02:01:21 #6
291546 i10TD
.. en de tyfus!
pi_78836588
quote:
Op zondag 7 maart 2010 00:08 schreef Aithne het volgende:
Dat soort paniek aanvallen willen nog wel eens voorkomen als iemand in slaap begint te vallen (of tijdens het sluimeren). Er is ook een term voor, maar hier kan ik niet op komen. Het is in ieder geval niets ernstigs en het is veel mensen wel eens overkomen.
1. Lichte slaap: Je dommelt langzaam in
2. Diepe slaap: Het gevoel dat de grond onder je verdwijnt en je als het ware valt, je lijkt wakker te schrikken, nu kom je in REM
3. REM : Rapid Eye Movement, je begint te dromen
Herhaal naar stap 1 tot je echt wakker wordt.

denk dat jij stap 2 bedoeld
Ladies and gentlemen, boys and girls, mammals and cat, dogs, chickens, ducks and all that in between
pi_78842708
En nu weer normaal doen.
  zondag 7 maart 2010 @ 12:26:12 #8
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_78842806
quote:
Op zondag 7 maart 2010 02:01 schreef i10TD het volgende:

[..]

1. Lichte slaap: Je dommelt langzaam in
2. Diepe slaap: Het gevoel dat de grond onder je verdwijnt en je als het ware valt, je lijkt wakker te schrikken, nu kom je in REM
3. REM : Rapid Eye Movement, je begint te dromen
Herhaal naar stap 1 tot je echt wakker wordt.

denk dat jij stap 2 bedoeld
volgens mij word er slaapverlamming bedoelt
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

je hebt gewoon eens kut geslapen.. kan toch voor komen. ja moet pas gaan oppassen en zorgen maken als het vaker gaat gebeuren
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  zondag 7 maart 2010 @ 12:40:42 #9
272004 eucalyptus
Lurken als een grote
pi_78843188
quote:
Op zondag 7 maart 2010 00:08 schreef Aithne het volgende:
Komt vooral voor in je REM-slaap, dan heb je soms het gevoel dat je valt, en wanneer je dan ineens ergens wakker van wordt kun je je heel raar voelen..
Ik mis Hyves om mijn gebrek aan intelligentie te relativeren.
  zondag 7 maart 2010 @ 14:09:24 #10
291546 i10TD
.. en de tyfus!
pi_78846320
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:40 schreef eucalyptus het volgende:

[..]

Komt vooral voor in je REM-slaap, dan heb je soms het gevoel dat je valt, en wanneer je dan ineens ergens wakker van wordt kun je je heel raar voelen..
REM komt na diepe (het val gevoel), REM maak je niet bewust mee, en diepe slaap maar 1 keer. Heb het zelf al een jaar niet meer meegemaakt maar slaap zelf al een jaar slecht
Ladies and gentlemen, boys and girls, mammals and cat, dogs, chickens, ducks and all that in between
  maandag 8 maart 2010 @ 17:02:14 #11
294625 Cheekz_
Ab imo pectore
pi_78895914
Toch niet ergens van gesnoept?
Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')