abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 15 april 2000 @ 22:24:00 #1
2965 dilbert
wie weet 'n tekst voor hi
pi_259427
esmeralda was in het begin de populairste busaggier, om haar uiterlijk. nu is ze wat afgezakt omdat men iedereen iets beter is gaan kennen qua karakter.
op verschillende topics heb ik al heel wat verschillende meningen gelezen over haar. sommige zeggen dat ze toneel speelt, een huppelkutje is (zoals seki ooit al zei) en sommige zeggen dat ze gewoon een melevend en gevoelig jong meisje is. wat vind jij?
GOOI HET ER GEWOON ALLEMAAL UIT EN GEEF ONS JOUW MENING!

david
http://leden.tref.nl/~geijn
[de bussite met het beste busnieuws]

http://www.geijnsite.com [dé debussite]
  zaterdag 15 april 2000 @ 22:28:00 #2
2965 dilbert
wie weet 'n tekst voor hi
pi_259428
mijn eigen mening is trouwens dat ze mischien best wel aardig is, maar soms een beetje te opvallend met mensen meeleeft. En dat gedoe toen met bart was trouwens ook best wel tegenstrijdig allemaal.

david
http://leden.tref.nl/~geijn
[voor het echte busnieuws, (vernieuwd)]

http://www.geijnsite.com [dé debussite]
pi_259429
Mijn mening is dat ze - los van haar eigen inzicht, mogelijkheden of strategie van populair zijn - van alle buspassagiers het meeste 'gesouffleerd' wordt door de regie/psych-aanfluiting.
Ze kan daar echter zo slecht mee omgaan, dat ze het er de halve tijd uitflapt zodat het begint op te vallen.
Conclusie: kandidaat voor het winnaarschap, die wsch. de komende tijd bewust 'gespaard' zal worden, nu ze onder de mensen in de bus geen enkele vertrouweling/beschermer meer heeft.
pi_259430
een naief stukje doublee
  zaterdag 15 april 2000 @ 22:48:00 #5
2965 dilbert
wie weet 'n tekst voor hi
pi_259431
mogelijke winnaar?
nee, denk ik pers. niet. ik denk meer aan antonette of misschien wel bianca die volgens mij toch al populairder is dan eric.

david
http://leden.tref.nl/~geijn

http://www.geijnsite.com [dé debussite]
pi_259432
Ach Es is wel aardig maar een beetje naief
pi_259433
Ze is gewoon erg jong (misschien ben ik wel erg oud)
Als ik trouwens een aantal buspassagiers hoor zeggen "ik heb ZOVEEL in de bus geleerd",denk ik veel levenservaring hebben ze niet.
Daar is esmeralda er ook een van.
Ik bedoel dit niet negatief hoor.
  zaterdag 15 april 2000 @ 23:33:00 #8
2734 THE BORG
Houston, we have a problem....
pi_259434
Es is lief.

  zondag 16 april 2000 @ 00:46:00 #9
2705 cynix
is verdwaald
pi_259435
Hoewel Esmeralda mijns inziens niet tot de intelligentere medemens mag worden gerekend, ze doet overigens in De Bus voor niemand onder, begin ik toch steeds meer symphatie voor haar te voelen, of noem het medelijden.

Een gevoel overigens wat ik helemaal niet had bij Aziz, toen die ineens helemaal geen vrienden meer had. Hoe meer hekel ik aan Tessa krijg, hoe meer ik hoop dat Esmeralda zich staande houdt. Ze heeft het nu ook wel erg moeilijk, zo alleen tegen de rest, met als aanvoerdster de giftige slang Tessa.

  zondag 16 april 2000 @ 01:32:00 #10
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_259436
Ik heb Esmeralda vanaf het begin wel aardig gevonden. Aanhankelijk ook maar van alle aanwezigen nu het meest sympathiek. Nu ben ik een stille slangenbewonderaar dus noem ik Tessa maar een valse schorpioen, met een vuile schietgrage mond. Die zit dus echt alleen maar te kijken wie eruit gaat -- haha, weer eentje minder... Kent haar evenknie in Iwan. Samen goed voor 90 IQ punten.
  zondag 16 april 2000 @ 02:07:00 #11
3050 hannus
says hi ...
pi_259437
Je hebt echt niet opgelet hoor. Als je gelijkenisen in Iwan en Tessa (m.b.t. tot het vertrek van bussagiers) ziet kijk je naar een ander programma als ik.
sommiche passahiers drijven wel euns over!
pi_259438
Mijn mening: Esmeralda is straks gewoon opgebruikt door SBS/JdM en gaat, gesouffleerd door Bert en Ernie, al dan niet vrijwillig de bus verlaten.
pi_259439
Mijn mening is dat Esmekwalda e4en stiekemerd is!!
waarop baseer ik dit?? ... omdat het duidelijk (voor mij) is dat zij wel tegen Tessa had gezegd met Bullent gezoend te hebben, maar toen zij zag hoe Bullent er zich over opwond durfde ze niet toe te geven en liet Bullent en de rest van Nederland lekker in de waan dat Tessa (en natuurlijk trappen alle Tessa haters erin) het uit haar nek had verzonnen.
Het valt mij op dat je hier over niets hoort (of ik moet er over heen gelezen hebben en dat kan vind de bus niet zo veel meer aa\n en ben hier iets minder vaak) op het forum en natuurlijk niet op de bussite.
Mijn mening??? Esje word duidelijk door iedereen de hand boven het hoofd gehouden behalve door de bussers zelf (behalve een paar pik achter na lopende mannen)
Het is niet voor niets dat zij alleen met Bullent over weg kon.
Esmeralda?? nee dank je
pi_259440
quote:
op 04-16-2000 om 12:25 PM schreef itsme het volgende:
Mijn mening is dat Esmekwalda e4en stiekemerd is!!
waarop baseer ik dit?? ... omdat het duidelijk (voor mij) is dat zij wel tegen Tessa had gezegd met Bullent gezoend te hebben, maar toen zij zag hoe Bullent er zich over opwond durfde ze niet toe te geven en liet Bullent en de rest van Nederland lekker in de waan dat Tessa (en natuurlijk trappen alle Tessa haters erin) het uit haar nek had
verzonnen.
Het valt mij op dat je hier over niets hoort (of ik moet er over heen gelezen hebben en dat kan vind de bus niet zo veel meer aa\n en ben hier iets minder vaak) op het forum en natuurlijk niet op de bussite.
Mijn mening??? Esje word duidelijk door iedereen de hand boven het hoofd gehouden behalve door de bussers zelf (behalve een paar pik achter na lopende mannen)
Het is niet voor niets dat zij alleen met Bullent over weg kon.
Esmeralda?? nee dank je

Dat bedoelde ik nu precies met ze is gewoon erg jong.Ik denk ook dat ze dat van die zoen wel zelf gezegd heeft,maar inderdaad na bullents reactie daar niet voor uit durfde te komen,eigenlijk gewoon onzeker van zichzelf.

  zondag 16 april 2000 @ 13:04:00 #15
2705 cynix
is verdwaald
pi_259441
Jezus, weer over dat zoen-incident? Mag het meisje ook 's wat onzeker zijn. Voor mij geen reden om te
Ze heeft het gewoon moeilijk nu. Tessa moest haar al niet voor dat incident. Op zich haar zaak, maar ze doet nu alles om Esmeralda in een kwaad daglicht te stellen, of in ieder geval maximaal te negeren. Tessa ziet zichzelf (terecht of niet) als het middelpunt van De Bus.
pi_259442
quote:
op 04-16-2000 om 12:25 PM schreef itsme het volgende:
Mijn mening is dat Esmekwalda e4en stiekemerd is!!
waarop baseer ik dit?? ... omdat het duidelijk (voor mij) is dat zij wel tegen Tessa had gezegd met Bullent gezoend te hebben, maar toen zij zag hoe Bullent er zich over opwond durfde ze niet toe te geven en liet Bullent en de rest van Nederland lekker in de waan dat Tessa (en natuurlijk trappen alle Tessa haters erin) het uit haar nek had verzonnen.
Het valt mij op dat je hier over niets hoort (of ik moet er over heen gelezen hebben en dat kan vind de bus niet zo veel meer aa\n en ben hier iets minder vaak) op het forum en natuurlijk niet op de bussite.
Mijn mening??? Esje word duidelijk door iedereen de hand boven het hoofd gehouden behalve door de bussers zelf (behalve een paar pik achter na lopende mannen)
Het is niet voor niets dat zij alleen met Bullent over weg kon.
Esmeralda?? nee dank je


Er is best het een en ander over gezegd, dat zal je dus waarschijnlijk gemist
hebben, maar als we er even van uit gaan dat Es dit inderdaad aan Tessa heeft
verteld, dan geeft dat Tessa toch nog geen recht om dit aan de grote klok te
hangen, dat Es haar in vertrouwen heeft genomen is zeker niet slim maar dat
bewijst te meer hoe naief ze in feite is.
Wat ik inderdaad nog nergens heb gelezen is dat de reden dat Es liever niet
had gehad dat dit in de publiciteit was gekomen zou kunnen zijn dat zowel Bul
als Es misschien op die manier wel rekening wilden houden met de gevoelens
van Bart. Is maar een ideetje hoor! Dat ze alleen met Bul overweg kon is echt
onzin want met Esmee, Bart, Willeke en Aziz kon ze ook goed overweg.
Es is zeker niet mijn favoriet, maar om haar nu te verwijten dat Tessa heeft
lopen roddelen lijkt me toch niet eerlijk.
pi_259443
ES OF TES ????
Voor sbs6 is dat de opening op elke busvergadering..
twee grote tegenpolen..
De Bus soap .
prezies wat zei nodig hadden om de kijkers te binden.

Het lieve onschuldige blondje "alleen" tegenover die groep naar macht en populariteid smachtende groep ..
wie zal er overwinnen..
YES !!! BINGO .. net als sneeuwwitje en de boze wolf of was het doornroosje
whateffer .. DE BUS is born !!

Dont worry be happy !!
  zondag 16 april 2000 @ 14:14:00 #18
2646 webber
Enough already
pi_259444
quote:
op 04-16-2000 om 01:28 PM schreef Berlyboy het volgende:
ES OF TES ????
Voor sbs6 is dat de opening op elke busvergadering..
twee grote tegenpolen..
De Bus soap .
prezies wat zei nodig hadden om de kijkers te binden.

Het lieve onschuldige blondje "alleen" tegenover die groep naar macht en populariteid smachtende groep ..
wie zal er overwinnen..
YES !!! BINGO .. net als sneeuwwitje en de boze wolf of was het doornroosje
whateffer .. DE BUS is born !!


Je had bij het Copy/Paste-en van je topic op zijn minst de moeite kunnen nemen om de taalfauten eruit te halen, vind je niet??

pi_259445
quote:
op 04-16-2000 om 12:25 PM schreef itsme het volgende:
Mijn mening is dat Esmekwalda e4en stiekemerd is!!
waarop baseer ik dit?? ... omdat het duidelijk (voor mij) is dat zij wel tegen Tessa had gezegd met Bullent gezoend te hebben, maar toen zij zag hoe Bullent er zich over opwond durfde ze niet toe te geven en liet Bullent en de rest van Nederland lekker in de waan dat Tessa (en natuurlijk trappen alle Tessa haters erin) het uit haar nek had verzonnen.
Het valt mij op dat je hier over niets hoort (of ik moet er over heen gelezen hebben en dat kan vind de bus niet zo veel meer aa\n en ben hier iets minder vaak) op het forum en natuurlijk niet op de bussite.
Mijn mening??? Esje word duidelijk door iedereen de hand boven het hoofd gehouden behalve door de bussers zelf (behalve een paar pik achter na lopende mannen)
Het is niet voor niets dat zij alleen met Bullent over weg kon.
Esmeralda?? nee dank je


In de betreffende nacht hoorde Büllent van Aziz (als ik het me goed herinner) dat hij met Esmeralda gezoend zou hebben. Als zij inderdaad gekust hebben zonder dat dit gezien is door een andere buspassagier of de camera's zou de logische conclusie van Büllent mijns inziens zijn dat aangezien hij zijn mond niet voorbij heeft gepraat Esmeralda haar mond voorbij gepraat moet hebben. Het logische vervolg zou zijn Esmeralda hiermee te confronteren. Dit deed hij niet, hij ging het spoor volgen van (als ik het me goed herinner) Aziz naar Antonette naar Tessa naar Esmeralda, die ontkende. Itsme, denk je echt dat Büllent hier een toneelstukje opvoerde ?

Tante Bep, ik heb ik mijn eerste post in dit forum hier gerefereerd aan het feit dat Büllent mogelijk heftig reageerde op de kusroddel i.v.m. de reactie van Seki op het wegstemmen van Bart door Büllent. Esmeralda kon het overigens inderdaad goed vinden met Bart, Willeke en Aziz, echter niet met Esmée. Esmeralda was de enige of één van de weinigen die een duidelijke reden gaf voor het wegstemmen van Esmée, ze zou de jongere meiden denigrerend behandelen i.v.m. hun leeftijd (iets waar Antonette haar overigens later gelijk in gaf).

[Dit bericht is gewijzigd door Bus watcher (Datum 16 April 2000).]

pi_259446
quote:
op 04-16-2000 om 02:57 PM schreef Bus watcher het volgende:
In de betreffende nacht hoorde Büllent van Aziz (als ik het me goed herinner) dat hij met Esmeralda gezoend zou hebben. Als zij inderdaad gekust hebben zonder dat dit gezien is door een andere buspassagier of de camera's zou de logische conclusie van Büllent mijns inziens zijn dat aangezien hij zijn mond niet voorbij heeft gepraat Esmeralda haar mond voorbij gepraat moet hebben. Het logische vervolg zou zijn Esmeralda hiermee te confronteren. Dit deed hij niet, hij ging het spoor volgen van (als ik het me goed herinner) Aziz naar Antonette naar Tessa naar Esmeralda, die ontkende. Itsme, denk je echt dat Büllent hier een toneelstukje opvoerde ?

Tante Bep, ik heb ik mijn eerste post in dit forum hier gerefereerd aan het feit dat Büllent mogelijk heftig reageerde op de kusroddel i.v.m. de reactie van Seki op het wegstemmen van Bart door Büllent. Esmeralda kon het overigens inderdaad goed vinden met Bart, Willeke en Aziz, echter niet met Esmée. Esmeralda was de enige of één van de weinigen die een duidelijke reden gaf voor het wegstemmen van Esmée, ze zou de jongere meiden denigrerend behandelen i.v.m. hun leeftijd (iets waar Antonette haar overigens later gelijk in gaf).


Je gaat van de verkeerde uitgangspunten uit, Buswatcher. Bullent en Esmeralda hebben namelijk nooit gezoend. Dat was de reden dat Bullent kwaad werd. Tessa de slang had dit roddeltje in het leven geroepen... Toen zij hierop aangesproken werd door bullent heeft ze dit niet overtuigend weersproken zodat Bullent en de kijker erachter kwam wat voor vuile sloerie zij is...

Esmeralda ontkende oprecht, zij hadden immers nooit gezoend, dus hoe zou zij die roddels kunnen verspreiden. Dat zou haar geen goed doen bij Bullent en zij zou de
Tessateef alleen maar weer wat stookgerei in handen geven...

Nee deze vuige roddel is destijds ontstaan in de stinkende hersenpan van Tessa, of is haar aangereikt door die doortrapte Bert.

gratis en voor niet
  zondag 16 april 2000 @ 15:53:00 #21
2965 dilbert
wie weet 'n tekst voor hi
pi_259447
willen jullie het please niet hebben over die fucking tessa in dit topic over ESMERALDA.
heel de sfeer wordt daardoor verpest man!
denken jullie trouwens ook niet dat er misschien een soort strijd komt tussen bianca en esmeralda?

david
http://leden.tref.nl/~geijn (vernieuwd!)
[dé debussite]

http://www.geijnsite.com [dé debussite]
  zondag 16 april 2000 @ 16:40:00 #22
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_259448
Tombadil en Buswatcher? Lees ook even : http://209.163.248.153/forum/NonCGI/Forum12/HTML/000674.html
pi_259449
quote:
op 04-16-2000 om 03:14 PM schreef TomBombadil het volgende:
Je gaat van de verkeerde uitgangspunten uit, Buswatcher. Bullent en Esmeralda hebben namelijk nooit gezoend ...

Tombombadil, ik ben het met je eens. Ik schreef dan ook "ALS zij inderdaad gekust hebben ...". Ik ben het met je eens dat Tessa een roddelaar is en dat zij de verantwoordelijkheid voor haar roddels altijd naar een ander schuift. Volgens de streamverslagen van gisteren vertelde Tessa gisteren nog een onjuist verhaal m.b.t. de aanwezigheid van Katja toen Aziz zijn stamkroeg bezocht. Iwan corrigeerde haar. Tessa gaf een psycholoog de schuld. Ik sluit niet uit dat de psychologen manipuleren maar waarom zouden zij Tessa een verhaal op de mouw spelden dat overduidelijk onjuist is voor iedereen die tijdens de live uitzending van maandag wel opgelet heeft (zoals Iwan) ?

Quenda, je doelt waarschijnlijk op hetgeen Tessa op dag 47 in haar dagboek geschreven schijnt te hebben. Als er wel gekust is, nogmaals, dan snap ik de reactie van Büllent niet. Als er niet gekust is heeft of Esmeralda de leugen dat zij Büllent gekust heeft in vertrouwen aan Tessa verteld of Tessa de roddel verzonnen en is de inhoud van haar dagboek een vervolg van haar intriges. De waarheid is zover ik kan nagaan voor ons niet te achterhalen. Gezien de indruk die ik heb van de karakters van Esmeralda en Tessa zou ik Esmeralda het voordeel van de twijfel geven.

[Dit bericht is gewijzigd door Bus watcher (Datum 16 April 2000).]

pi_259450
Het bovenstaande bericht werd dubbel gepost. Ik had alleen op 'back' en 'refresh' geklikt. Verwijderen is klaarblijkelijk alleen mogelijk voor forumleiders/moderators en admins.

[Dit bericht is gewijzigd door Bus watcher (Datum 16 April 2000).]

  zondag 16 april 2000 @ 18:11:00 #25
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_259451
Ik snap best dat iedereen graag wil geloven dat Tessa diegene was die een "roddel"verzon hoor, alleen inzake "het zoenende stelletje", kun je, als je logisch nadenkt, en alle dingen op een rijtje zet echt maar tot 1 conclusie komen.

Ant zei: ja maar Tessa heeft het van Essie zelf gehoord.
De dag erna: Es& Tes op de schommelbank, die allebei niet snapten waar die ruzie nu eigenlijk om draaide, het was alleen maar zoenen....
Es: die tijdens de ruzie door alles heen sliep, terwijl ze , normaal, (zegt ze zelf!) overal van wakker word.....
Tes: die tijdens de ruzie het duidelijk moeilijk had, en Essie niet wilde verlinken...
en...ja..het dagboek

pi_259452
quote:
op 04-16-2000 om 06:11 PM schreef Quenda® het volgende:
Ik snap best dat iedereen graag wil geloven dat Tessa diegene was die een "roddel"verzon hoor, alleen inzake "het zoenende stelletje", kun je, als je logisch nadenkt, en alle dingen op een rijtje zet echt maar tot 1 conclusie komen.

Ant zei: ja maar Tessa heeft het van Essie zelf gehoord.
De dag erna: Es& Tes op de schommelbank, die allebei niet snapten waar die ruzie nu eigenlijk om draaide, het was alleen maar zoenen....
Es: die tijdens de ruzie door alles heen sliep, terwijl ze , normaal, (zegt ze zelf!) overal van wakker word.....
Tes: die tijdens de ruzie het duidelijk moeilijk had, en Essie niet wilde verlinken...
en...ja..het dagboek


Ik vind je argumentatie niet overtuigend. Het feit dat Antonette de roddel verder verspreid heeft zegt niets. Het feit dat iemand slaapt of doet of zij slaapt zegt niets. Dat Tessa het moeilijk had nadat zij als bron van de roddel was aangewezen lijkt mij voor de hand liggen. Het dagboek hoeft niet de waarheid te zijn, zoals ik hierboven aangaf. Wat een dag later op de schommelbank is gebeurd kan ik mij niet herinneren dus daar kan ik niet over oordelen. Heeft Esmeralda daar expliciet toegegeven dat zij de roddel verzonnen heeft ?

[Dit bericht is gewijzigd door Bus watcher (Datum 16 April 2000).]

pi_259453
Van mij mag Es in elk geval wat mondiger worden. Behalve de liedjes die ze zingt vind ik haar nagenoeg onzicht(en hoor-)baar. Als ze iets zegt, klinkt dat kinderlijk en vaak bijna verontschuldigend. Wel pijnlijk om te zien hoe ze reageerde op het vertrek van Büllent.
pi_259454
quote:
op 04-16-2000 om 02:14 PM schreef webber het volgende:
Je had bij het Copy/Paste-en van je topic op zijn minst de moeite kunnen nemen om de taalfauten eruit te halen, vind je niet??

Taalfauten?????

pi_259455
Dank Je Quenda.
Natuurlijk was Tessa ook fout dat zij het door verteld heeft. maar daardoor kon Esmeralda de dans ontlopen doordat alle aandacht naar Tessa ging.
En Bullent? natuurlijk kwam het niet in zijn hoofd op dat Esje het zelf wel eens door had verteld want het is duidelijk dat hij haar (netzoals Bartjebentzowijs)totally adores (op zijn esmeraldiaans) en er niet van uit ging dat Esje wel eens kon liegen.
En jongens een ding : ALs onze Quenda die niet zo erg gek op Tessa is om het maar aardig te zeggen zegt dat zij Tessa gelooft dan moet het wel waar zijn.
  dinsdag 18 april 2000 @ 21:30:00 #30
2029 Prole
dicere est facere
pi_259456
quote:
op 04-18-2000 om 08:26 PM schreef itsme het volgende:
Dank Je Quenda.
En Bullent? natuurlijk kwam het niet in zijn hoofd op dat Esje het zelf wel eens door had verteld want het is duidelijk dat hij haar (netzoals Bartjebentzowijs)totally adores (op zijn esmeraldiaans) en er niet van uit ging dat Esje wel eens kon liegen.


Wat een kromme redenatie... Áls er werkelijk 'gezoend" zou zijn dan zou er maar één persoon dat kunnen hebben doorverteld: Esmeralda. Het feit dat Antonette Tessa aanwijst als de persoon van wie zij het heeft gehoord en vervolgens daar Jop van op de hoogte heeft gebracht en Büllent vervolgens de vinger wijst naar Tessa kan maar één ding betekenen: er is níet gezoend en Tessa heeft dit verhaal hoogst persoonlijk verzonnen. (Was het wel zo geweest dan was het voor Büllent allang duidelijk dat alleen Esmeralda dit verteld kon hebben.)

Prole

pi_259457
Laten we er nu eerst maar eens vanuit gaan dat Essi nep is. (vraag me zelfs af of die borsten wel echt zijn)

Wat het zoen incident betreft.
Ja natuurlijk hebben ze elkaar gezoend, maar zoals met zoveel roddels begint het met een kusje en het eindigt met het uitwisselen van elkaars tong.

Essi tegen Tess: ik heb bullent een zoen gegeven.
Tess tegen Ant: nou die esmeralda die heeft bullent is effe lekker een zoen gegeven.
Ant tegen Jop: essi die heeft die bullent toch op de bek genomen zeg niet normaal meer.
Jop (had zgn. antonette ook al leggen douwe, dus die kan een roddel opblazen) tegen Aziz: zo essi die heeft toch lekker liggen tongen met bull, niet te kort.

Zoiets zal het wel geweest zijn.

Overigens was er maar een iemand die de spijker op de kop sloeg in die discussie en dat was Iwan.

Iwan: hebben jullie elkaar nou gezoend of niet, want dat willen we nu allemaal wel weten.
Bullent: (met een pinokkioneus tot aan het einde van de bus) NEE.
Iwan: nou dan is het duidelijk, dan zijn er gewoon een paar mensen die elkaar niet willen verlinken.

Einde aan de discussie.

pi_259458
quote:
op 04-18-2000 om 10:12 PM schreef K-30 het volgende:

Overigens was er maar een iemand die de spijker op de kop sloeg in die discussie en dat was Iwan.

Iwan: hebben jullie elkaar nou gezoend of niet, want dat willen we nu allemaal wel weten.
Bullent: (met een pinokkioneus tot aan het einde van de bus) NEE.
Iwan: nou dan is het duidelijk, dan zijn er gewoon een paar mensen die elkaar niet willen verlinken.

Einde aan de discussie.


Nee Iwan is juist een enorme klootzak! Dat werd nog maar eens bevestigd door zijn giftige opmerkingen...

Hij was juist degene die de situatie toentertijd totaal niet kon (of was dit eerder een kwestie van willen...) inschatten (zoals gewoonlijk, want Iwan is een enorme nietszeggende oliedomme rukker, en zoals bekend op emotioneel en menselijk vlak totaal onderontwikkeld)

IntrigantenMol Robowanen heeft iedereen, maar vooral Bullent, die oprecht boos was over de vuige roddels die door handlangster TessaTeef weer de wereld waren ingeholpen, op een ongelooflijk grove wijze geschoffeerd door hem niet serieus te nemen en hem open en bloot voor schut te zetten ten aanzien van de gansche groep!

Wat een belachelijk asociale hufter! Integere Seki was de enige die hem door had, en SBS wist dit en hebben hem aldus de bus op een schandalige manier uitgewerkt...

Smerige Robowan zoekt alsmaar z'n momenten uit om met verraderlijke venijnigheid z'n medepassagiers te verslaan. Het enige waar ik nog op kan hopen is dat hij uit zijn quasi sympathieke rol valt en zijn werkelijke miezerige karakter a la BB-Willem laat zien aan de buitenwereld.

Maar ja, SBS heeft er alle belang bij dat deze hersendode loser wint, want hij is voor hen de ideale kneedbal die garant staat voor veilig commercieel succes....

gratis en voor niet
pi_259459

Nee Iwan is juist een enorme klootzak! Dat werd nog maar eens bevestigd door zijn giftige opmerkingen...(de enige juiste opmerking op dat moment omdat het weer eens een discussie was die helemaal nergens over ging, een echte Seki discussie)

Hij was juist degene die de situatie toentertijd totaal niet kon (of was dit eerder een kwestie van willen...) (de perfecte manier om op die situatie te reageren)inschatten (zoals gewoonlijk, want Iwan is een enorme nietszeggende oliedomme rukker, en zoals bekend op emotioneel en menselijk vlak totaal onderontwikkeld)
(ik sta versteld van jou vocabulaire)

IntrigantenMol Robowanen heeft iedereen, maar vooral Bullent,(bullent kent het woord oprecht niet eens, want anders was die schuilhomo allang uit de kast gekomen)
die oprecht boos was over de vuige roddels die door handlangster TessaTeef weer de wereld waren ngeholpen, op een ongelooflijk grove wijze geschoffeerd door hem niet serieus te nemen en hem open en bloot voor schut te zetten ten aanzien van de gansche groep!

(eigenlijk ben je gewoon een raar mannetje dat wordt losgelaten op het internet en denkt in je anonimiteit alles te kunnen schrijven)

Wat een belachelijk asociale hufter! Integere Seki was de enige die hem door had, en SBS wist dit en hebben hem aldus de bus op een schandalige manier uitgewerkt...

Smerige Robowan zoekt alsmaar z'n momenten uit om met verraderlijke venijnigheid z'n
medepassagiers te verslaan. Het enige waar ik nog op kan hopen is dat hij uit zijn quasi sympathieke rol valt en zijn werkelijke miezerige karakter a la BB-Willem laat zien aan de buitenwereld.

Maar ja, SBS heeft er alle belang bij dat deze hersendode loser wint, want hij is voor hen de ideale kneedbal die garant staat voor veilig commercieel succes....

Jeeee wat een mensenkennis ik sta gewoon versteld hiervan.
Seki die is zo groot dat hij in al zijn grootsheid zonodig voor geld zijn verhaal aan de Aktueel heeft verkocht.

Om er maar weer en Iwan uitspraak tegenaan te gooien

DIT ZEGT MEER OVER JOU DAN OVER IWAN

En natuurlijk ben ik gewoon stom dat ik hierop reageer want daar hoopte je natuurlijk op.

  woensdag 19 april 2000 @ 01:10:00 #34
2705 cynix
is verdwaald
pi_259460
K-30, je hoeft niet zo te bevestigen dat je een newbie bent, het staat gewoon onder je naam vermeld.
pi_259461
quote:
op 04-18-2000 om 10:46 PM schreef TomBombadil het volgende:
Nee Iwan is juist een enorme klootzak! Dat werd nog maar eens bevestigd door zijn giftige opmerkingen...

Hij was juist degene die de situatie toentertijd totaal niet kon (of was dit eerder een kwestie van willen...) inschatten (zoals gewoonlijk, want Iwan is een enorme nietszeggende oliedomme rukker, en zoals bekend op emotioneel en menselijk vlak totaal onderontwikkeld)
<snip>


Wat aan Iwan zovelen irriteert en hem inmiddels de versie 2.1 als Robot heeft opgeleverd op dit Forum,
is op zichzelf een vorm van 'toneel', voortkomend uit wat ook wel een 'zelfbeeld identiteit' genoemd wordt.
Ontstaan in de vroege jeugd onder ouderlijke invloed (herinner Iwan's woorden aan het begin van DeBus: "mijn ouders komen niet eens kijken, zeker niet interviews geven") -
vormen zij een levensmotto, hier in de trant van: "mij zien/horen ze niet" of "ik laat me niet kennen". Overal waar het een 'negatieve' of on-comfortabele identiteit betreft, vormt het kind tegelijkertijd een tegenovergestelde identiteit, met een motto als: "mij moeten ze zien/horen".

Iwan's 'switch' dus van de eerste weken "Iwan, de stille" (waarop hij geselecteerd is door SBS), naar "Iwan de loskomende" was helemaal geen bewuste door hem ingezette verandering,
maar niets anders dan de 2 kanten van 1 medaille: een pseudo-persoonlijkheid, hem opgedrongen door vroege invloeden.

De laatste van de twee oogt daardoor zo geforceerd (bv. lachen halverwege de 'pointe' van een verhaal van een ander: vanavond weer te zien bij Eric's 'sterke verhalen uit het leger'),
maar beide 'poses' zijn geacteerd, dwz. hebben geen verband met zijn fysieke realiteit.

Zo is niet alle toneelspelen in de Bus bewust gewild door de personen zelf, maar soms slechts een bedroevend karige keuze uit slechts enkele 'schijngestaltes'.

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 19 April 2000).]

pi_259462
quote:
op 04-19-2000 om 02:12 AM schreef Moor het volgende:

Zo is niet alle toneelspelen in de Bus bewust gewild door de personen zelf, maar soms slechts een bedroevend karige keuze uit slechts enkele 'schijngestaltes'.


Jip! In wat andere woorden: soms is iemand niet zichzelf. Daardoor lijkt het of iemand hevig aan het toneelspelen is, maar dat is niet zo, want toneel spelen is iets wat bewust gebeurd, terwijl "niet jezelf zijn" een situatie is waarbij je je gevoel kwijt geraakt bent en je nog slechts op je (onderbewuste) reflexen reageert.

Laten we overigens niet teveel onze bussers veroordelen, want bijna iedereen kent dit gedrag in moelijke situaties waarin we niet meer ontspannen kunnen zijn.

quote:

.... maar beide 'poses' zijn geacteerd, dwz. hebben geen verband met zijn fysieke realiteit.

Misschien vraag ik naar de bekende weg, maar Moor, wat is "fysieke realiteit" als we het over wel of niet toneel spelen hebben? Het onderbewuste?


------------------
The trick is to keep breathing.

[Dit bericht is gewijzigd door Arjuno (Datum 19 April 2000).]

The trick is to keep breathing
pi_259463
quote:
op 04-19-2000 om 02:30 AM schreef Arjuno het volgende:
Misschien vraag ik naar de bekende weg, maar Moor, wat is "fysieke realiteit" als we het over wel of niet toneel spelen hebben? Het onderbewuste?

Arjuno,
de 'fysieke realiteit' van Iwan (en ook van de anderen) is dat ze 'super-zichtbaar' zijn, bijna 24 uur per dag, en méér dan ze zichzelf überhaupt een voorstelling van kunnen maken. Die kan pas komen als ze eruit zijn en de banden terugzien (wat ze, bv. Büllent, pas wil 'als ie opa is': dus NIET).

"Iwan de stille" is dus in flagrante tegenstrijd met die realiteit, "Iwan de loskomende, die 'gezien moet worden" is een complete vervorming van zijn eigen normale fysieke/emotionele verschijning: een 'over-acting' uit compensatie van de andere rol,
en dus NIET uit reactie op de omstandigheden of de tijdsduur van het verblijf, laat staan als 'strategie om te winnen'.

  woensdag 19 april 2000 @ 08:33:00 #38
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_259464
quote:
op 04-19-2000 om 02:12 AM schreef Moor het volgende: Ontstaan in de vroege jeugd onder ouderlijke invloed (herinner Iwan's woorden aan het begin van DeBus: "mijn ouders komen niet eens kijken, zeker niet interviews geven") -



Iwan vertelde eergisteren aan Erki, dat zijn ouders inderdaad UIT de publiciteit wilde blijven. Hij vond het schitterend dat toen hij hen belde tijdens zijn uitbraak met Bullent,zij direct wilden dat ze ook thuis langs kwamen. Mede omdat zij eigenlijk de publiciteit niet wilden. (Immers, ook tijdens die uitbraken komt er een cameraploeg mee!)

Ikzelf vind het eigenlijk totaal niet vreemd dat zijn familie heeft aangegeven dat zij er niet zoveel trek in hebben om de publiciteit op te zoeken. (vind het wel funny om nu te lezen dat mensen het vreemd vinden als iemand geen trek heeft in roddelbladen en sbs uitzendingen...)

Dit gebeurde bij BB ook met de man van Karin , die liever ook niet op tv kwam met zijn gezin. Alleen toen Karin uit het huis kwam waren zij aanwezig.

Waarom vind iedereen hier het wel normaal als mensen staan te springen om op tv en in de bladen te komen, en krijgen mensen die daar niet van gediend zijn , een "stempeltje"?

  woensdag 19 april 2000 @ 08:56:00 #39
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_259465

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 19 April 2000).]

pi_259466
quote:
op 04-19-2000 om 08:33 AM schreef Quenda® het volgende:

Waarom vind iedereen hier het wel normaal als mensen staan te springen om op tv en in de bladen te komen, en krijgen mensen die daar niet van gediend zijn , een "stempeltje"?


De bedoeling van mijn bovenstaande posts over Iwan met daarin een klein stukje algemene ontwikkelings-psychologie was juist, om één van de vele 'stempels' die aan de buspassagiers gegeven worden, te ontkrachten dmv. wat uitleg over hele normale reacties en menselijke patronen.

Dat zelfs dàt weer wordt uitgelegd als 'een stempeltje drukken', in dit geval op de ouders, is jammer, en zeker niet zo bedoeld.

Het lijkt wel of iedere vorm van beschrijving van de mens die ook iets verder gaat dan 'de buitenkant' meteen als 'gek' wordt gelezen.
De werkelijkheid van de menselijke varieteit in gedrag en persoonlijkheids-structuur is heel wat 'gewoner' dan de meesten van ons denken.

pi_259467
Beste Moor

Je analyse van Iwan is mooi maar ik ben het er niet helemaal mee eens.

Ik herken heel wat in het gedrag van Iwan.

Ik kom namelijk zelf ook langzaam opgang in een grote groep (want dat was toch wel het geval aan het begin).
Je kijkt dan altijd eerst goed om je heen en je kijkt met wie je in de groep iets kunt opbouwen en op wie je een beetje moet letten. Pas dan ga je jezelf de ruimte geven om wat meer los te komen.

Ik bemerk bij mezelf dat dit voorkomt uit een vorm van verlegenheid. Ik verwacht dat bij Iwan ook mee zal spelen dat hij altijd wordt gezien als de mooie jongen en dat gelijk op hem een bepaalde druk plaatst, mensen verwachten veel te veel van hem, denken omdat hij er leuk uitziet hij ook perfect is voor de rest, maar dat kan natuurlijk nooit.

Wat zijn lachen betreft weet je nooit bij hem wanneer het echt is en wanneer het meer het jezelf een houding geven is. Hij heeft wat dat betreft het zelfde als Esmeralda ook zei heeft zo'n niet echt overkomende lach.

Verder blijft het natuurlijk heel erg moeilijk om iemand aan de hand van 40 minuten geregiseerde tv werkelijk te leren kennen.

En verder is het natuurlijk zo dat we nooit de mensen in de bus kunnen betichtte van toneelspel o.i.d.. Ga jezelf maar na, probeer jezelf maar eens te plaatsen in zo'n situatie je ontkomt er niet aan, er zullen dan altijd vormen van toneelspel in je opkomen en dat is gewoon een vorm van zelfbescherming, niemand zal zich in het diepste van zijn ziel en gedrag laten kijken.

pi_259468
quote:
op 04-19-2000 om 07:39 PM schreef K-30 het volgende:
Beste Moor

Je analyse van Iwan is mooi maar ik ben het er niet helemaal mee eens.

Ik herken heel wat in het gedrag van Iwan.

Ik kom namelijk zelf ook langzaam opgang in een grote groep (want dat was toch wel het geval aan het begin).
Je kijkt dan altijd eerst goed om je heen en je kijkt met wie je in de groep iets kunt opbouwen en op wie je een beetje moet letten. Pas dan ga je jezelf de ruimte geven om wat meer los te komen.

Ik bemerk bij mezelf dat dit voorkomt uit een vorm van verlegenheid. Ik verwacht dat bij Iwan ook mee zal spelen dat hij altijd wordt gezien als de mooie jongen en dat gelijk op hem een bepaalde druk plaatst, mensen verwachten veel te veel van hem, denken omdat hij er leuk uitziet hij ook perfect is voor de rest, maar dat kan natuurlijk nooit.

Wat zijn lachen betreft weet je nooit bij hem wanneer het echt is en wanneer het meer het jezelf een houding geven is. Hij heeft wat dat betreft het zelfde als Esmeralda ook zei heeft zo'n niet echt overkomende lach.

Verder blijft het natuurlijk heel erg moeilijk om iemand aan de hand van 40 minuten geregiseerde tv werkelijk te leren kennen.

En verder is het natuurlijk zo dat we nooit de mensen in de bus kunnen betichtte van toneelspel o.i.d.. Ga jezelf maar na, probeer jezelf maar eens te plaatsen in zo'n situatie je ontkomt er niet aan, er zullen dan altijd vormen van toneelspel in je opkomen en dat is gewoon een vorm van zelfbescherming, niemand zal zich in het diepste van zijn ziel en gedrag laten kijken.


Kerel, behalve het feit dat het aan te raden is een keer een spellingscontrole te gebruiken probeer je ook nog eens het verwerpelijke gedrag van RoboWan goed te praten.
Je bent zeker een van die kneuterige handlangers van Iwan die probeert stemming te maken op de publieke Fora.

Toneelspel is inderdaad een wezenlijke eigenschap die iemand toepast om zichzelf te beschermen tegen mogelijke beschadigende invloeden of misbruik van anderen.
Maar Robowan speelt niet alleen toneel, hij maakt vooral misbruik van de integriteit van anderen. Door problemen of misverstanden waar anderen mee van doen hebben niet serieus te nemen laat hij een schrijnend gebrek aan respect zien. En daar blijft het niet bij...Nee, hij zal geen moment onbetuigd laten om ook nog eens die ander flink in de zeik te nemen, en dat op een zeer gemene en geniepige manier!

RoboWan heeft een groot gebrek aan mensenkennis, gedraagt zich als een ongevoelige droplul, en reageert en anticipeert op de meest misplaatste manier op de gebeurtenissen die zich om hem heen afspelen. Hoe hij aan deze ernstige tekortkomingen gekomen is of hoe deze zich dan ook hebben ontwikkeld in zijn jeugd of onder invloed van zijn ouders, maakt niet uit...

Zulke onmenselijke karaktereigenschappen zijn alleen mogelijk in combinatie met het monster IntrigantenMol RoboWan 2.1...

gratis en voor niet
pi_259469
Tombobadil????
pi_259470
quote:
op 04-19-2000 om 09:27 PM schreef itsme het volgende:
Tombobadil????



zeg eens wat

gratis en voor niet
  woensdag 19 april 2000 @ 23:15:00 #45
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_259471
quote:
op 04-19-2000 om 08:11 PM schreef TomBombadil het volgende:
Kerel, behalve het feit dat het aan te raden is een keer een spellingscontrole te gebruiken probeer je ook nog eens het verwerpelijke gedrag van RoboWan goed te praten.

waarom spellingscontrole gebruiken? > Om je beter voor te doen als je bent op het gebied van de Nederlandse taal?
quote:

Je bent zeker een van die kneuterige handlangers van Iwan die probeert stemming te maken op de publieke Fora.


* Quenda® is geen kneuterige handlanger van Iwan, maar vind hem momenteel wel aangenamer worden.

quote:
Toneelspel is inderdaad een wezenlijke eigenschap die iemand toepast om zichzelf te beschermen tegen mogelijke beschadigende invloeden of misbruik van anderen.

vandaar dat jij zelf spellingscontrole gebruikt, zodat je jezelf kunt beschermen tegen kritiek op je spelling, en ondertussen andere forummers daarop aan kunt vallen?
Kijk als je sbs aanvalt, heb je volkomen gelijk, ik zou zeggen, mail hen ook eens dat ze spellingscontrole moeten gebruiken op hun site, maar laat de mensen hier in hun waarde.
quote:
Maar Robowan speelt niet alleen toneel, hij maakt vooral misbruik van de integriteit van anderen.

welke integriteit? van wie dan?
quote:
Door problemen of misverstanden waar anderen mee van doen hebben niet serieus te nemen laat hij een schrijnend gebrek aan respect zien. En daar blijft het niet bij...Nee, hij zal geen moment onbetuigd laten om ook nog eens die ander flink in de zeik te nemen, en dat op een zeer gemene en geniepige manier!

* Quenda® is van mening dat jij jezelf beschrijft hierboven, aangezien je vaak anderen persoonlijk aanvalt op hun zwakkere kanten.


[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 19 April 2000).]

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')