helemaal mee eens hoor maar omdat we er een discussie over hadden wou ik het gewoon even wetenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:32 schreef donthate het volgende:
Vind dat het niet relevant is we zijn mensen of het nou dus een allochtoon of een autochtoon is dus het is een mens en een meisje![]()
Ze is hier geboren en ze komt uit een Nederlandse moeder. Ze is dus Nederlander (autochtoon)quote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:25 schreef Blue_Darkness het volgende:
Hallo
Ik had het vandaag met een vriend over iemand die ik ken waarvan de vader in Polen is geboren, en zijzelf is in Nederland geboren, haar moeder is ook in Nederland geboren.
Nu is mijn vraag is dit meisje een allochtoon of een autochtoon?
groetjes,
P.S. als de informatie niet helemaal duidelijk is hoor ik het graag
Anders lees je even de CBS definitie die al meer dan tien minuten in het topic stond.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:38 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Ze is hier geboren en ze komt uit een Nederlandse moeder. Ze is dus Nederlander (autochtoon)
probleem is dat ik daar niet echt veel wijzer uit wordt (had ik namelijk al gekeken)quote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Anders lees je even de CBS definitie die al meer dan tien minuten in het topic stond.
't Staat er toch echt in simpele bewoordingen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:40 schreef Blue_Darkness het volgende:
probleem is dat ik daar niet echt veel wijzer uit wordt (had ik namelijk al gekeken)
In de volksmond daarentegen: "Een allochtoon is een vervelende buitenlander".quote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:26 schreef Pien85 het volgende:
De definitie van het begrip allochtoon is volgens het CBS (Centraal Bureau voor Statistiek) 'een persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren’
Niet dusquote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:38 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Ze is hier geboren en ze komt uit een Nederlandse moeder. Ze is dus Nederlander (autochtoon)
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:40 schreef Blue_Darkness het volgende:
[..]
probleem is dat ik daar niet echt veel wijzer uit wordt (had ik namelijk al gekeken)
het is zo simpelquote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:40 schreef Blue_Darkness het volgende:
[..]
Ja en dát begrijpt hij nou net niet.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:46 schreef Pien85 het volgende:
[..]
het is zo simpelis 1 van je ouders geboren buiten nederland, of ben je zelf buiten nederland geboren? dan ben je allochtoon volgens de definitie van cbs
okee dus ze is allochtoon had mn vriend het dus toch goedquote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:46 schreef Pien85 het volgende:
[..]
het is zo simpelis 1 van je ouders geboren buiten nederland, of ben je zelf buiten nederland geboren? dan ben je allochtoon volgens de definitie van cbs
En als je bijde ouders van de antillen komen en je hier geboren bent (mn adoptie broer) (omdat ik weet niet hoe dat met antillen zit enzo) hij heeft alleen nederlands paspoort is die autochtoon of allochtoon? weet iemand datquote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:46 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Zozo, Noord Afrikaanse achtergrond ofzo? Wat een agressie zo op de zaterdagavond..... pfffffquote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:57 schreef Ringo het volgende:
Waarom dat extra stempel eigenlijk? Waarom per se iemand "allochtoon" willen noemen. Officiële definitie van het CBS. Nou en, godverdomme. Ram die definitie in jullie krappe polderhol, vieze kleigravers. Gore kankerlijers. Het voegt niets toe.
Damn, doe rustig.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:57 schreef Ringo het volgende:
Waarom dat extra stempel eigenlijk? Waarom per se iemand "allochtoon" willen noemen. Officiële definitie van het CBS. Nou en, godverdomme. Ram die definitie in jullie krappe polderhol, vieze kleigravers. Gore kankerlijers. Het voegt niets toe.
En het Afrikaans is? Juist, door voor de koelkast.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:12 schreef WieditleestisG het volgende:
[..]
hehe sukkel, apartheid is een afrikaans woord
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |