abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78826130
Ik ga binnekort 5 maanden stage lopen in de Verenigde Staten en aangezien je daar niet zonder auto kunt, vroeg ik mij het volgende af: kun je je rijbewijs in het buitenland halen? En is deze na mijn stage ook geldig in Nederland?

Ik hoop dat jullie mij hier antwoord op kunnen geven.

Nathalie
  zaterdag 6 maart 2010 @ 20:44:19 #2
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_78826201
Tuurlijk. Alleen in sommige landen moet je voor een bepaalde periode al woonzaam zijn daar voordat je je rijbewijs kunt halen.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_78826227
5 maanden is tekort om hem over te kunnen schrijven in Nederland
-edit
quote:
Een voorwaarde voor het omwisselen van een buiten Nederland afgegeven rijbewijs is dat het rijbewijs geldig moet zijn op het moment van de aanvraag. Een rijbewijs van buiten de Europese Unie (EU) of een land van de Europese Vrijhandels Associatie (EVA) moet bovendien zijn afgegeven in een periode van één jaar waarin de aanvrager ten minste 185 dagen in het land van afgifte woonde.
http://www.rdw.nl/nl/voer(...)enlandsrijbewijs.htm
Intentionally left blank.
pi_78826444
Niet alleen tekort, je kan je rijbewijs alleen uit bepaalde landen laten overschrijven:
quote:
De landen waarvan het rijbewijs in principe omgewisseld kan worden voor een Nederlands rijbewijs, kunnen worden verdeeld in 3 groepen:

1. Lidstaten van de Europese Unie (EU): België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Andorra, Groot-Brittannië en Zweden. De omwisseling geldt voor alle categorieën!
2. Landen die zijn aangesloten bij de Europese Economische Ruimte (EER): IJsland, Noorwegen en Liechtenstein. De omwisseling geldt voor alle categorieën!
3. Aruba (alle categorieën), Chinees Taipei (Categorie B), Israël (categorie B), Japan (categorie IB), Staten van Jersey (alle categorieën), Eiland Man (alle categorieën), Monaco (alle categorieën), Nederlandse Antillen (alle categorieën), Singapore (Class 2 motorfiets met meer dan 400CC/Class 3 personenauto), Zwitserland (alle categorieën), Zuid Korea (categorie B)

Rijbewijzen uit overige landen kunnen dus in principe niet worden omgewisseld!
Het rijbewijs moet geldig zijn om omgewisseld te kunnen worden voor een Nederlands rijbewijs. Wanneer uw rijbewijs is verlopen, moet u deze eerst verlengen bij de eigen autoriteiten.
Hier staan de VS niet tussen, dus dat kan je sowieso vergeten. Vervolgens is er de eis dat je tenminste 6 maanden in het land waar je het rijbewijs hebt gehaald, bent verbleven (daar voldoe je dus ook niet aan). Echter, in de meeste landen zal je moeten ingeschreven zijn als staatsburger voor men je een rijbewijs verstrekt. Weet niet of dat in de VS ook zo is.
Killing as few patients as possible.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 20:54:47 #5
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_78826585
Je kan natuurlijk wel gewoon daar je rijbewijs halen en dan in NL een paar lesjes nemen en dan op voor het examen, zoveel is er niet anders hier. vergat even dat daar alles automaat is
1 Minuut stilte voor de storm
pi_78826703
Nou ik weet nog wel wat meer te noemen dan dat; de breedte van de wegen bijvoorbeeld. Rijbewijs in Amerika is echt 1 blokje omrijden, dat rbw heb je in een paar uurtjes; in Nederland is het de afgelopen jaren alleen maar lastiger geworden je rijbewijs te halen: uit CBR cijfers blijkt dat je in het westen ca 55 klokuren les + 2 examens verder bent voor je je roze papiertje hebt. Denk alleen al aan de bijzondere verrichtingen. Dát is natuurlijk ook de reden dat je je VS rijbewijs niet meteen kan laten overschrijven Men laat dat alleen toe uit landen waarvan bekend is dat het examen daar ook enige kwaliteit heeft.
Killing as few patients as possible.
pi_78847000
kut cbr. zijn geldkloppers
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')