FOK!forum / Vraag & Aanbod / [TK] VW Kever 1303S (bouwjaar 1973)
innepinzaterdag 6 maart 2010 @ 13:19
Te koop: onze mooie lichtblauwe 1303S.
Het was ons hobbyproject, maar door gebrek aan tijd en garageruimte staat ie nu een beetje werkloos weg te roesten, en dat is natuurlijk zonde!

Momenteel is de accu leeg (maar werkt wel), en zit er een kleine kortsluiting in die als het goed is makkelijk te verhelpen valt, en wat 'normale' roestplekken.
Verder is de Kever in goede staat. Er zijn in 2009 splinternieuwe banden onder gezet.




Vraagprijs is 1200 euro.
#ANONIEMzaterdag 6 maart 2010 @ 18:08
Waar staat de Kever?
innepinzaterdag 6 maart 2010 @ 18:53
Culemborg
TheSwooshdockSaintszaterdag 6 maart 2010 @ 20:09
rijdt die ook gewoon? of is dat het accuprobleem?
innepinzaterdag 6 maart 2010 @ 23:17
Het probleem is nu de kortsluiting die volgens mijn vriend ergens zat bij de richtingaanwijzer. En de accu is dus leeg. Hij heeft wel altijd gereden, er zijn geen grote problemen mee verder.
TheSwooshdockSaintszaterdag 6 maart 2010 @ 23:21
Ik zou echt graag een kever willen maar het is het meest onverstandige wat ik op dit moment kan aanschaffen
innepinzaterdag 6 maart 2010 @ 23:32

Maar hij's zo mooooi En lichtblauw
Ik ben er nog steeds verliefd op Maar een Kever die nog wat opgeknapt moet worden, zonder gordels op de achterbank, ging niet samen met een baby (geen autostoeltje in te plaatsen). En nou staat ie zomaar stil

Ah toe, geef 'm een liefdevol huisje
TheSwooshdockSaintszaterdag 6 maart 2010 @ 23:40
ik hou hem in de gaten
innepinzaterdag 6 maart 2010 @ 23:45
Okee
lovelizaterdag 6 maart 2010 @ 23:47
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 23:40 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
ik hou hem in de gaten
Ik ook.
innepinzaterdag 6 maart 2010 @ 23:55
Ik heb meer aan biedingen
TheSwooshdockSaintszaterdag 6 maart 2010 @ 23:57
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 23:55 schreef innepin het volgende:
Ik heb meer aan biedingen
ja maar als ik nu op de auto bied, dan koop ik zometeen een auto waar ik niet eens in weg kan rijden

Want mijn technische kennis over auto's is, laten we zeggen, bijzonder beperkt
innepinzondag 7 maart 2010 @ 00:00
Die van mij ook hoor. Vriendlief kan je precies vertellen wat er moet gebeuren en hoe. En die heeft eventueel ook nog wel een boekje over kevers repareren
TheSwooshdockSaintszondag 7 maart 2010 @ 00:05
ja maar dat gaat me wel een paar dagen kosten, kan ik ook incl. overnachtingen bieden?
lovelizondag 7 maart 2010 @ 00:22
quote:
Op zondag 7 maart 2010 00:00 schreef innepin het volgende:
Die van mij ook hoor. Vriendlief kan je precies vertellen wat er moet gebeuren en hoe. En die heeft eventueel ook nog wel een boekje over kevers repareren
Kan hij dat even posten? Ik ga niet bieden op een opknapper met nieuwe banden als ik niet weet wat er verder mis mee is.
TheFreshPrincezondag 7 maart 2010 @ 00:29
quote:
Op zondag 7 maart 2010 00:22 schreef loveli het volgende:

[..]

Kan hij dat even posten? Ik ga niet bieden op een opknapper met nieuwe banden als ik niet weet wat er verder mis mee is.
Naja, ik ken mensen van rond '73 die er beroerder uit zien dan deze Kever.
Een beetje werk hoort erbij in deze prijsklasse.
#ANONIEMzondag 7 maart 2010 @ 00:49
quote:
Op zondag 7 maart 2010 00:29 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Naja, ik ken mensen van rond '73 die er beroerder uit zien dan deze Kever.
Een beetje werk hoort erbij in deze prijsklasse.
Dat kan jij beoordelen na het zien van 1 foto, bezonder vind ik dat zeg.
TheFreshPrincezondag 7 maart 2010 @ 00:50
quote:
Op zondag 7 maart 2010 00:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat kan jij beoordelen na het zien van 1 foto, bezonder vind ik dat zeg.
Die mensen zien er heel beroerd uit
innepinzondag 7 maart 2010 @ 12:54
quote:
Op zondag 7 maart 2010 00:22 schreef loveli het volgende:

[..]

Kan hij dat even posten? Ik ga niet bieden op een opknapper met nieuwe banden als ik niet weet wat er verder mis mee is.
Gewoon zoals in de OP staat: er zit kortsluiting in (zit bij de richtingaanwijzer, vriendlief zegt: of een nieuw lampje, of een nieuwe relais) en accu is leeg, maar niet defect. En roest, da's niet zo raar voor een dergelijke auto
lovelizondag 7 maart 2010 @ 13:34
Ik bedoel meer, het is een hobbyproject. Dus er moeten dingen aan gedaan worden. Hoe is de staat en wat moet eraan gedaan worden? Is 'ie goed genoeg als daily of is het echt een langdurig project?

Bouwjaar, APK, kilometerstand, wat is er in het verleden vervangen, zit de originele motor er nog in, hoe is de bodemplaat, is 'ie waterdicht, dat soort. Informatie waardoor ik ipv naar een 'standaard' tweedehands auto op MP ga kijken naar Culemborg kom om naar de auto te kijken en een proefrit te willen maken (ten minste, ik neem aan dat de kortsluiting een lekstroom is en dat als je de accu laadt, je er weer even mee kunt rijden).

Ik verwacht geen fonkelnieuwe auto, maar ik wil info. Of meer foto's
kevin33zondag 7 maart 2010 @ 13:50
quote:
Op zondag 7 maart 2010 13:34 schreef loveli het volgende:
Ik bedoel meer, het is een hobbyproject. Dus er moeten dingen aan gedaan worden. Hoe is de staat en wat moet eraan gedaan worden? Is 'ie goed genoeg als daily of is het echt een langdurig project?

Bouwjaar, APK, kilometerstand, wat is er in het verleden vervangen, zit de originele motor er nog in, hoe is de bodemplaat, is 'ie waterdicht, dat soort. Informatie waardoor ik ipv naar een 'standaard' tweedehands auto op MP ga kijken naar Culemborg kom om naar de auto te kijken en een proefrit te willen maken (ten minste, ik neem aan dat de kortsluiting een lekstroom is en dat als je de accu laadt, je er weer even mee kunt rijden).

Ik verwacht geen fonkelnieuwe auto, maar ik wil info. Of meer foto's
Ik eigenlijk ook....
Plasterkzondag 7 maart 2010 @ 14:20
ik zou ook graag wat meer info willen, bovendien wil ik graag het kentekennummer zien.
T42zondag 7 maart 2010 @ 14:27
kever met roest waar? waar? ow wacht ik heb er al te veel

tevens tvp

[ Bericht 4% gewijzigd door T42 op 07-03-2010 15:06:23 ]
pgrferrarizondag 7 maart 2010 @ 15:01
quote:
Op zondag 7 maart 2010 14:27 schreef T42 het volgende:
kever met roest waar? waar? ow wacht ik heb er al te veel
innepinzondag 7 maart 2010 @ 15:33
quote:
Op zondag 7 maart 2010 13:34 schreef loveli het volgende:
Ik bedoel meer, het is een hobbyproject. Dus er moeten dingen aan gedaan worden. Hoe is de staat en wat moet eraan gedaan worden? Is 'ie goed genoeg als daily of is het echt een langdurig project?

Bouwjaar, APK, kilometerstand, wat is er in het verleden vervangen, zit de originele motor er nog in, hoe is de bodemplaat, is 'ie waterdicht, dat soort. Informatie waardoor ik ipv naar een 'standaard' tweedehands auto op MP ga kijken naar Culemborg kom om naar de auto te kijken en een proefrit te willen maken (ten minste, ik neem aan dat de kortsluiting een lekstroom is en dat als je de accu laadt, je er weer even mee kunt rijden).

Ik verwacht geen fonkelnieuwe auto, maar ik wil info. Of meer foto's
hij was goed genoeg als daily, tot er kortsluiting in kwam.( geen lekstroom) vanaf die tijd werd het een langdurig hobbyproject geworden. Bij de vorige keuring zijn de balken vervangen nieuwe banden stuurinr. is nagekeken hij lekt een klein beetje boven de achteruitkijk spiegel, maar dat lijkt op te lossen door een klodder kit. de kachel moet nagekeken. en verder staat het al ruim een jaar voor de deur, dus de remmen zullen het ook niet meer zo goed doen. Hij moet weg omdat er hier in de buurt geen stalling te vinden is waar je ook mag knutselen. En nu met de kleine blijft er echt geen tijd over om er aan te werken. Dat het al een jaar voor de deur staat, was eigenlijk tegen beter weten in.
bouwjaar 1973, 1600cc ( 1303s) APK tot 8 april dit jaar ( auto's van 25 jaar en ouder 1x per 2 jaar)
proefrit lijkt mij niet zo verstandig dus een autoambulance zou handig zijn.
Kortom er moet wel het een en ander aan gebeuren voor je weer een beetje veilig de weg op kan.
Mazorazondag 7 maart 2010 @ 16:30
Volgens de RDW site is de keuring van 1x per 2 jaar alleen voor auto's ouder dan 30 jaar (heb zelf een kever uit '83). Voor deze kever niet van toepassing want die is al oud genoeg .
Leuk dingetje verder!
innepinzondag 7 maart 2010 @ 17:14
Oh, 25, 30 jaar. In elk geval is ie oud genoeg

En het verhaaltje hierboven kwam dus van mijn vriend. Ik hoop dat ie wat duidelijkheid heeft kunnen scheppen
T42zondag 7 maart 2010 @ 17:55
quote:
Op zondag 7 maart 2010 15:33 schreef innepin het volgende:

[..]

hij was goed genoeg als daily, tot er kortsluiting in kwam.( geen lekstroom) vanaf die tijd werd het een langdurig hobbyproject geworden. Bij de vorige keuring zijn de balken vervangen nieuwe banden stuurinr. is nagekeken hij lekt een klein beetje boven de achteruitkijk spiegel, maar dat lijkt op te lossen door een klodder kit. de kachel moet nagekeken. en verder staat het al ruim een jaar voor de deur, dus de remmen zullen het ook niet meer zo goed doen. Hij moet weg omdat er hier in de buurt geen stalling te vinden is waar je ook mag knutselen. En nu met de kleine blijft er echt geen tijd over om er aan te werken. Dat het al een jaar voor de deur staat, was eigenlijk tegen beter weten in.
bouwjaar 1973, 1600cc ( 1303s) APK tot 8 april dit jaar ( auto's van 25 jaar en ouder 1x per 2 jaar)
proefrit lijkt mij niet zo verstandig dus een autoambulance zou handig zijn.
Kortom er moet wel het een en ander aan gebeuren voor je weer een beetje veilig de weg op kan.
dan doe ik een bod van 500 en heb een triangel
innepinzondag 7 maart 2010 @ 18:16
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:55 schreef T42 het volgende:

[..]

dan doe ik een bod van 500 en heb een triangel


Svyatagorzondag 7 maart 2010 @ 18:20
innepinzondag 7 maart 2010 @ 18:25
Ah, zo'n ding

Vijfhonderd genoteerd, hoewel we er met de vorige APK toch zo'n 800 euro in hebben gestopt, en dat is dan ook wel een beetje het minimum in mijn hoofd.
T42zondag 7 maart 2010 @ 18:26
quote:
Op zondag 7 maart 2010 18:25 schreef innepin het volgende:
Ah, zo'n ding

Vijfhonderd genoteerd, hoewel we er met de vorige APK toch zo'n 800 euro in hebben gestopt, en dat is dan ook wel een beetje het minimum in mijn hoofd.
er moet nog veel meer in om hem weer beetje normaal te krijgen
innepinzondag 7 maart 2010 @ 18:33
Dat snap ik T42. Ik ga ervanuit dat zowel mijn vraagprijs als jouw bod ruimte biedt voor onderhandelingen
T42zondag 7 maart 2010 @ 18:41
quote:
Op zondag 7 maart 2010 18:33 schreef innepin het volgende:
Dat snap ik T42. Ik ga ervanuit dat zowel mijn vraagprijs als jouw bod ruimte biedt voor onderhandelingen
haha ok
hij word dan toch niet voor mij ikheb niks met 1303's maar een vriend van mij vind die juist het mooiste

---na pm
ik zie er nog niet vanaf ik bied voor een vriend bedoel ik

[ Bericht 11% gewijzigd door T42 op 07-03-2010 18:46:33 ]
innepinmaandag 8 maart 2010 @ 08:45
quote:
Op zondag 7 maart 2010 18:41 schreef T42 het volgende:

[..]

haha ok
hij word dan toch niet voor mij ikheb niks met 1303's maar een vriend van mij vind die juist het mooiste

---na pm
ik zie er nog niet vanaf ik bied voor een vriend bedoel ik
Ah, ik snap t. Ik wacht het wel even af.

Tevens schopje voor de ochtend
lovelimaandag 8 maart 2010 @ 09:17
Als die kortsluiting makkelijk te verhelpen is, waarom is die dan nog niet verholpen? Met proefrit verkoop je 'em wat makkelijker..
innepinmaandag 8 maart 2010 @ 09:21
Goede vraag Ik denk tijdgebrek, en geen garage enzo. Is misschien wel de moeite waard om eerst te regelen...
innepinmaandag 8 maart 2010 @ 12:18
Lunchschopje
mistamaandag 8 maart 2010 @ 13:03
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:21 schreef innepin het volgende:
Goede vraag Ik denk tijdgebrek, en geen garage enzo. Is misschien wel de moeite waard om eerst te regelen...
garage heb je niet nodig voor zo'n kortsluiting....
omearosmaandag 8 maart 2010 @ 13:55
Had het broertje kunnen zijn van mijn kever mooie kever.

Voor mogelijke kopers: (technisch) onderhoud is erg simpel
En mocht je in Twente wonen, of een stukje willen reizen, in Goor is een garage waar je zelf mag knutselen aan je kever en gratis buiten mag stallen -> http://www.jaapbergmankevers.nl/
T42maandag 8 maart 2010 @ 17:55
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:17 schreef loveli het volgende:
Als die kortsluiting makkelijk te verhelpen is, waarom is die dan nog niet verholpen? Met proefrit verkoop je 'em wat makkelijker..
2 stekkertjes los en hij loopt
Droathoahdinsdag 9 maart 2010 @ 15:58
tvp
innepindinsdag 9 maart 2010 @ 16:06
Jeuj, een gratis schopje

Iemand nog? Bieden staat vrij
T42dinsdag 9 maart 2010 @ 16:24
heb je een foto van de motor + motor code? (die staat op de dynamosteun.)

lekt de motor olie of verbruikt hij olie?
innepinwoensdag 10 maart 2010 @ 18:20
Ja hoor, hier nog wat foto's

De motor lekt geen olie aldus vriendlief.









T42donderdag 11 maart 2010 @ 09:21
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 18:20 schreef innepin het volgende:
Ja hoor, hier nog wat foto's

De motor lekt geen olie aldus vriendlief.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
rijden jullie altijd op euro95? of gooien jullie er loodvervanger bij?
innepindonderdag 11 maart 2010 @ 09:26
Uhm, volgens mij met loodvervanger.
ik heb nooit getankt in de kever Maar ik herinner mij wel informatie over loodvervanger enzo. Dus ja. loodvervanger.
innepinvrijdag 12 maart 2010 @ 23:04
Schopje
T42zaterdag 13 maart 2010 @ 14:48
ik val af
vriend van mij heeft geen sloper nodig en ik had dan de motor gebruikt maar om een hele kever te kopen voor alleen de motor doe ik maar niet
innepinmaandag 15 maart 2010 @ 14:58
Schopje
Marvelousdonderdag 18 maart 2010 @ 20:15
Ik zou hem zo op komen halen, alleen het verhaal van de kortsluiting (op een simpele plek). en dus de motor niet kunnen starten freakt mij!

ik zou zeggen, zekering er uit en starten... maar als dat al niet lukt?
omearosdonderdag 18 maart 2010 @ 22:16
hij start niet omdat de accu leeg is, mss kan TS hem controleren, evt. bijvullen en aan de lader hangen. Dan kan een koper iig zien dat/of de motor start.
innepindonderdag 18 maart 2010 @ 22:40
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:15 schreef Marvelous het volgende:
Ik zou hem zo op komen halen, alleen het verhaal van de kortsluiting (op een simpele plek). en dus de motor niet kunnen starten freakt mij!

ik zou zeggen, zekering er uit en starten... maar als dat al niet lukt?
Ik heb geen flauw idee.
Maar vriendlief vast wel. Ik geef het even door. Je kan me ook PMen voor zijn telefoonnummer, hij kan alle vragen beantwoorden.
innepinvrijdag 19 maart 2010 @ 11:01
Hallo hier vriendje lief....
Even 2 dingen loskoppelen. de kortsluiting en het niet starten.
De kortsluiting zit in de richtingaanwijzer. waarschijnlijk het relais.
Dat hij niet start komt omdat de accu leeg is.
De laatste keuring werd hij in eerste instantie afgekeurd, na reparatie uiteraard goedgekeurd. de keurmeester was niet zo onder de indruk van de kever zelf, maar de motor wilde hij wel kopen ( keurmeester ook een liefhebber) mocht dat iets zeggen over de motor...
lovelivrijdag 19 maart 2010 @ 13:15
Als jullie nou de accu opladen, richtingaanwijzer losmaken en kijken of 'ie start, dan overweeg ik een proefrit.
innepinzondag 21 maart 2010 @ 22:42
Ik geef het door aan de persoon die dat zou moeten doen, loveli
Heb ondertussen via de mail een bod van 950 euro ontvangen.
innepindonderdag 15 april 2010 @ 19:42
Megaschop! We hadden een goed bod maar die persoon mailt ineens niet meer terug, dus dan niet.

Bij dezen verlaag ik de vraagprijs naar 1000 euro. Maar als je 'm voor 900 euro van de week op komt halen vind ik het ook prima, 't ding moet weg!
Gibeondonderdag 15 april 2010 @ 21:14
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:15 schreef loveli het volgende:
Als jullie nou de accu opladen, richtingaanwijzer losmaken en kijken of 'ie start, dan overweeg ik een proefrit.