1 2 3 4 5 6 | Deleting: C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\NetBeansProjects\JavaLibrary1\build\built-jar.properties deps-jar: Updating property file: C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\NetBeansProjects\JavaLibrary1\build\built-jar.properties compile-single: BUILD SUCCESSFUL (total time: 0 seconds) |
Thanks! Het is even gedoe, maar met:quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:12 schreef Diabox het volgende:
Je zit op windows neem ik aan? Zo ja, dan staat javac niet in je path en werkt javac helloapplet.java dus niet, wat wel werkt is dan C:\sun\java\src\bin\javac helloapplet.java oid. (ligt er natuurlijk aan waar je java staat geinstalleerd). Met netbeans heb ik geen ervaring, ik gebruik eclipse. Of je zet javac in je path, moet je even googlen.
1 2 | pause |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | import java.applet.Applet; public class helloapplet extends Applet { int height, width; public void init(){ height = getSize().height; width = getSize().width; setBackground(Color.black); } public void paint(Graphics g){ g.setColor(Color.green); g.drawString("Hello World!", width / 2 - 30, height / 2 - 3); for (int i = 0; i <= 10; i++){ g.drawLine(width / 20 * i, 0, 0, height / 2 - height / 20 * i); g.drawLine(width / 2 + width / 20 * i, 0, width, height / 20 * i); g.drawLine(0, height / 2 + height / 20 * i, width / 20 * i, height); g.drawLine(width, height / 2 + height / 20 * i, width - width / 20 * i, height); g.drawOval(0, 0, width, height); } } } |
Begin eens met wat linkjes te klikken in de OP.quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:02 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ik wil eigenlijk een heel simpel programma maken, 5 velden die in te vullen zijn en daarna een knop Verzend waarna het gemailed wordt. Ik weet hoe ik dit in HTML/PHP kan doen maar Java ben ik helemaal nieuw mee. Kan iemand me op weg helpen, vooral het email gedeelte?
Welkom.quote:Op donderdag 8 juli 2010 17:19 schreef CubicX het volgende:
Na een tijdje niet echt met programmeren bezig te zijn geweest (+/- 6 maand php-gescript voor bijbaan), wil ik deze vakantie onder andere (het blijft vakantie, dus chillen gaan we ook zeker doen) weer Object-oriented programming oppikken met Java
.
Uiteindelijk wil ik Android applicaties (en dat is Java) schrijven.
Klinkt goed.quote:Op donderdag 8 juli 2010 17:19 schreef CubicX het volgende:
Na een tijdje niet echt met programmeren bezig te zijn geweest (+/- 6 maand php-gescript voor bijbaan), wil ik deze vakantie onder andere (het blijft vakantie, dus chillen gaan we ook zeker doen) weer Object-oriented programming oppikken met Java
.
quote:Op donderdag 8 juli 2010 17:19 schreef CubicX het volgende:
.
Ja, ik al wel ervaring met Java. Ik heb echter een tijd niks aan Java gedaan (bezig geweest met PHP en JavaScript) en hierdoor merk ik duidelijk dat mijn kennis wat vervaagd is.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:32 schreef minibeer het volgende:
[..]
![]()
Dus je hebt al wel ervaring met java? Ik ben net java aan het leren. Hoewel ik ook c++ wilde leren, heb ik besloten eerst maar eens wat java skills te krijgen
.
En nog een kleine vraag betreffende getWidth() en getHeight(). Deze kan men blijkbaar alleen in paintComponent() gebruiken? Als ik ze in de constructor probeer te definieren, geven ze 0.
En waarom kan ik getWidth() en getHeight niet toekennen aan lokale variabelen? (Ik weet niet of lokale variaele de juiste naam is: ik bedoel een variabele die ik binnen paintComponent hebt dedefinieerd.)
Ok, je kan mij in ieder geval helpen dus je bent iig geen beginnerquote:Op zaterdag 10 juli 2010 17:56 schreef CubicX het volgende:
Ja, ik al wel ervaring met Java. Ik heb echter een tijd niks aan Java gedaan (bezig geweest met PHP en JavaScript) en hierdoor merk ik duidelijk dat mijn kennis wat vervaagd is.
Bedankt voor de hulp, maar het is nog niet 100% duidelijk...quote:Op zaterdag 10 juli 2010 17:56 schreef CubicX het volgende:
Volgens mij kan je getWidth en getHeight ook gebruiken buiten paintComponent, mits je het te tekenen object al definieert in de fields (variabelen die bovenin je klasse staan). Natuurlijk kan je getWidth en height ook gebruiken bij andere dingen (zoals afbeeldingen, icoontjes, etc. Maar dat zoek jij niet denk ik). De waardes van getWidth en height kan je wel toewijzen aan een lokale variabele:
private float waarde = object.getWidth() / getHeight()
Waar object natuurlijk staat voor het object waar je de breedte en hoogte van wilt hebben.
1 2 3 4 5 6 7 8 | Graphics g; int height, width; public bla(){ height = this.getHeight(); width = this.getWidth(); } } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | int height, width, skipstep; JButton knop; JTextField veld; @Override public void paintComponent(Graphics g){ super.paintComponent(g); height = this.getHeight(); width = this.getWidth(); int ypos = height / 2; if ((skipstep==0) || (skipstep < 0)) skipstep = 1; while(ypos <= height) { g.drawLine(0, ypos, width, ypos); ypos = ypos + skipstep; } } public lijntjespaneel(){ add(new JLabel("Afstand tussen de lijntjes:")); add(veld = new JTextField("5", 10)); skipstep = 5; add(knop = new JButton("Teken")); knop.addActionListener(this); } public void actionPerformed(ActionEvent e){ skipstep = Integer.parseInt(veld.getText()); repaint(); } |
1 |
1 2 | skipstep = 0; |
1 |
1 |
Aaaaahquote:Op zondag 11 juli 2010 11:07 schreef Diabox het volgende:
Uiteraard werkt het nog niet in de constructor, je scherm heeft dan in principe nog geen hoogte of breedte, want je venster bestaat nog niet.
Ik snap je probleem niet, je roept ze toch gewoon aan met dagen[0] of dagen[1] of dagen[2] etc?quote:Op maandag 12 juli 2010 22:30 schreef minibeer het volgende:
sorry als ik iemand irriteer met mijn vragen, maar het boek dat ik heb zuigt nogal, en ik weet niet echt hoe ik het anders te weten zou kunnen komen (google biedt ook geen uitkomst)...
Ik wil een string declareren in mijn klasse (het is dus een field), maar op de korte manier creëren:
String[] dagen = {"ma", "di", "wo", "do", "vr", "za", "zo"};
Probleem is dat, als ik deze code gebruik, de variable gelijk ook gedeclareerd wordt, waarbij deze in de plaats komt van het field dagen...
Het aanroepen is ook geen probleem, ik ben alleen zo lui dat ik per se de kortere notatie wil gebruiken:quote:Op maandag 12 juli 2010 22:49 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ik snap je probleem niet, je roept ze toch gewoon aan met dagen[0] of dagen[1] of dagen[2] etc?
Dat is zowieso verstandig met al je vars tenzij je ze alleen in je method nodig hebt.quote:Op maandag 12 juli 2010 23:10 schreef minibeer het volgende:
[..]
Het aanroepen is ook geen probleem, ik ben alleen zo lui dat ik per se de kortere notatie wil gebruiken:
String[] dagen = {"ma", "di", "wo", "do", "vr", "za", "zo"};
ipv:
dagen[0] = "ma";
dagen[1] = "di";
etc...
maar met de verkorte versie declareer je ook gelijk de array dagen, waardoor, als je die verkorte notatie binnen een method gebruikt, de array opnieuw aangemaakt wordt, wat ik dus niet wil.
Blijkbaar moet je dan die array ook maar buiten de method creëren en initialiseren... (dus String[] dagen = {"ma", "di", "wo", "do", "vr", "za", "zo"}; gewoon helemaal buiten de method zetten)
das waar, maar je kan deze notatie dus niet binnen je method gebruiken voor een field? Ik kan me namelijk wel voorbeelden bedenken waarin dat handiger zou zijn...quote:Op maandag 12 juli 2010 23:14 schreef Crutch het volgende:
[..]
Dat is zowieso verstandig met al je vars tenzij je ze alleen in je method nodig hebt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | int doubles = 0; for (int x = 0; x < collection.length; x++) { for (int y = 0; y < collection.length; y++) { if (x != y) { if (collection[x] == collection[y]) { doubles++; } } } } System.out.println("\nOPDRACHT D"); System.out.println("Het aantal dubbele getallen in het array is: " + doubles); System.out.println("Dus het aantal verschillende getallen zijn: " + (collection.length - doubles)); return doubles; } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | public void getNrOfUniqValues() { System.out.println("getNrOfUniqValues"); for (int test = 0; test < NR_TESTS; test++) { int[] arr = testArrays[test]; int expResult = testResults[test][UNIQCOUNT]; int result = Main.getNrOfUniqValues(arr); // TODO: change it for your project System.out.println("test "+test + " expect "+expResult + " result "+result); assertEquals(expResult, result); } } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | int [][] testArrays = {{ -99, -1, 0, 2, 2, -99, 10 }, //{ -99, -1, 0, 2, 2, -99, 10 }, { }, { -3000, -200 }, //{ -3000, -200 } { 0, 0, 0 }, // { 3, 3000, 3000 }}; // // antwoorden opgaven a..f per testArray // excercise indexes 0..5 final int POS=0, SUMPOS=1, BIGNUMCOUNT=2, UNIQCOUNT=3, HASDUPS=4, BIGGERNUMS=5; // positives, sum, #biggestnum, #uniqs, hasduplicates, #biggerthanbefore int [][] testResults = {{ 3, 14, 1, 5, 1, 5 }, // testarray[0] { 0, 0, 0, 0, 0, 0 }, { 0, 0, 1, 2, 0, 2 }, { 0, 0, 3, 1, 1, 1 }, { 3, 6003, 2, 2, 1, 2 }}; int NR_TESTS = testArrays.length; |
Omdat ie toch het ene getal met het andere getal wil vergelijken van z'n collection?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |