abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78810386
Ik heb mijn opleiding commerciële economie (HBO) vorig jaar afgerond en mijn interesse gaat steeds meer uit naar nog een studie bedrijfskunde.

Nu is het zo dat ik na het behalen van mijn diploma een baan heb gevonden die ik niet zomaar wil opgeven. Vandaar mijn vraag ,weet iemand een opleiding Bedrijfskunde die je in de avond/deeltijd kan volgen?

Zelf kom ik alleen uit op óf voltijd opleidingen of deeltijd opleidingen bij een privé school. Wat ik niet zoek:

- Voltijd opleiding Bedrijfskunde
- Deeltijd op priveschool (Amsterdam Business School of ABK Radboud Universiteit Nijmegen)

Ben benieuwd! Andere suggesties of alternatieven ook welkom!
pi_78820954
Bedrijfskunde op de Open Universiteit misschien? Ik heb daar al veel goede verhalen over gehoord.
pi_78876713
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:13 schreef AE86_Trueno het volgende:
Bedrijfskunde op de Open Universiteit misschien? Ik heb daar al veel goede verhalen over gehoord.
Maar dat is meer zelfstudie dan 'gewoon' studeren op een universiteit?
pi_78877303
quote:
Op maandag 8 maart 2010 07:10 schreef A_genius het volgende:

[..]

Maar dat is meer zelfstudie dan 'gewoon' studeren op een universiteit?
Klopt. Maar sluit dat niet perfect aan op wat je zoekt?
pi_78948789
quote:
Lijkt me minder aangeschreven als een opleiding aan een ' universiteit....'
pi_78958420
Daarbij is die opleiding ook redelijk aan de prijs....
Niemand die een alternatief heeft? Ben erg benieuwd....
pi_78958999
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:49 schreef A_genius het volgende:

[..]

Lijkt me minder aangeschreven als een opleiding aan een ' universiteit....'
Maar is niet zo. De Open Universiteit is gewoon een door de overheid erkende universiteit die ook onderzoek doet en AIO heeft. Het is geen LOI-instelling of zo.
pi_79053999
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 08:44 schreef netflanders het volgende:

[..]

Maar is niet zo. De Open Universiteit is gewoon een door de overheid erkende universiteit die ook onderzoek doet en AIO heeft. Het is geen LOI-instelling of zo.
Okok. Heb jij er zelf ervaring mee, met studie bedrijfskunde op de Open Uni?
pi_79094389
Al bij andere universiteiten geïnformeerd?
Love is in the air!
pi_80236868
quote:
Ik heb hier net even gekeken. Zo'n opleiding kost toch al ruim 12.000 euro
Dat is voor mij een beetje veel, zeker gezien ik geen lening kan afsluiten bij IB groep oid

Iemand andere opties/alternatieven?
YE!
pi_80246714
Wil je de baan niet opgeven omdat het leuk werk is, of omdat je de baan qua financien nodig hebt? Mocht het eerste het geval zijn, dan kun je natuurlijk aangeven dat je gaat studeren en daarna graag terug wilt komen. Dit werkt natuurlijk niet altijd, maar je kunt het er prima met je werkgever over hebben. Daarnaast kun je vanwege je afgeronde HBO opleiding direct doorstromen naar een master Bedrijfskunde. Dat betekent dat je maar één of twee (ligt eraan of je een pre-master moet doen - waarschijnlijk wel) met je studie.
pi_80263635
Universiteit van Tilburg biedt het aan, deeltijd bedrijfskunde
Stop Bitching, Start a Revolution
pi_80273923
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 14:23 schreef apeding het volgende:
Universiteit van Tilburg biedt het aan, deeltijd bedrijfskunde
Dat is bedrijfseconomie. Iets anders....
http://www.uvt.nl/bachelorkiezers/opleidingen/be/
  woensdag 14 april 2010 @ 09:19:56 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_80294089
Tvp
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_80361571
Nu ik dit topic weer zie: bedrijfskunde, kan je daar überhaupt nog wat mee Wel leuk zo'n cursus, maar het is allemaal net niets....
Love is in the air!
pi_80361808
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:43 schreef Landgeld het volgende:
Nu ik dit topic weer zie: bedrijfskunde, kan je daar überhaupt nog wat mee Wel leuk zo'n cursus, maar het is allemaal net niets....
Het is een universitaire studie op economisch gebied. Aangezien er genoeg HBO'ers zijn met allemaal vage pseudoeconomische managementstudies die ook weinig moeite hebben met het vinden van een baan, denk ik dat een WO bedrijfskundige er geen moeite mee heeft. Natuurlijk zijn er altijd betere studies om te kiezen, maar zolang zelfs cultureel antropologen en kunsthistorici aan banen komen zou ik me niet te druk maken.
pi_80362134
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:47 schreef netflanders het volgende:

[..]

Het is een universitaire studie op economisch gebied. Aangezien er genoeg HBO'ers zijn met allemaal vage pseudoeconomische managementstudies die ook weinig moeite hebben met het vinden van een baan, denk ik dat een WO bedrijfskundige er geen moeite mee heeft. Natuurlijk zijn er altijd betere studies om te kiezen, maar zolang zelfs cultureel antropologen en kunsthistorici aan banen komen zou ik me niet te druk maken.
En Bedrijfskunde op HBO niveau? Bijvoorbeeld bij zoiets: klik

Deeltijd is er universiteit zeer weinig (betaalbaar) te krijgen. Ook op de universiteit in Tilburg niet (=bedrijfseconomie, heel iets anders)
Love is in the air!
pi_80367981
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:52 schreef Landgeld het volgende:

[..]

En Bedrijfskunde op HBO niveau? Bijvoorbeeld bij zoiets: klik

Deeltijd is er universiteit zeer weinig (betaalbaar) te krijgen. Ook op de universiteit in Tilburg niet (=bedrijfseconomie, heel iets anders)
Bedrijfskunde wordt op de reguliere HBO opleidingen niet in deeltijd gegeven. Dat is de reden dat ik voor BE heb gekozen .
pi_80371210
quote:
Op donderdag 15 april 2010 23:42 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Bedrijfskunde wordt op de reguliere HBO opleidingen niet in deeltijd gegeven. Dat is de reden dat ik voor BE heb gekozen .
Aha op die manier. Maar BE is wel wat ander dan Bedrijfskunde
Alleen in de vorm vandit wordt Bedrijfskunde op HBO niveau gegeven... maar of dat iets is
Love is in the air!
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:17:30 #20
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_80373111
quote:
Op donderdag 15 april 2010 23:42 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Wel door particuliere instellingen maar indd niet door de 'gewone' Hogescholen

MER is echter voor een zeer groot deel vergelijkbaar met Bedrijfskunde
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_80373479
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 07:05 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Aha op die manier. Maar BE is wel wat ander dan Bedrijfskunde

Alternatief was CE of MER bijvoorbeeld, nou dan heb ik liever Bedrijfseconomie, die lijkt er vooral qua 'imago' nog het meest op . Bij Bedrijfsecomie zit ook heel veel bedrijfskunde.
pi_80541791
Wat zijn überhaupt beroepsperspectieven met HBO/WO Bedrijfskunde?
Love is in the air!
  donderdag 22 april 2010 @ 13:43:16 #23
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_80595297
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:47 schreef netflanders het volgende:
Natuurlijk zijn er altijd betere studies om te kiezen, maar zolang zelfs cultureel antropologen en kunsthistorici aan banen komen zou ik me niet te druk maken.
Antropologen zijn juist heel handig in organisaties (m.n. in advies- en P&O-functies e.d.) vanwege hun antropologisch/organisatorisch/psychologisch/etc. inzicht.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_80608535
Ik ga in september starten met de master Business Economics aan EUR. Bedrijfskunde deeltijd lijkt me ook wel wat, maar dan ga ik liever wat minder werken en schrijf ik me gewoon fulltime in. Die masters hebben maar 6 contacturen oid. Je betaalt gewoon collegegeld mits je onder de 30 bent geloof ik, weet niet of het daarboven veranderd eigenlijk. De meeste deeltijd instituten rekenen gelijk 10.000 EUR p/j, check de VU en de RSM voor bedrijfskunde maar eens.
Haai
pi_80665345
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:01 schreef MadDorito het volgende:
Ik ga in september starten met de master Business Economics aan EUR. Bedrijfskunde deeltijd lijkt me ook wel wat, maar dan ga ik liever wat minder werken en schrijf ik me gewoon fulltime in. Die masters hebben maar 6 contacturen oid. Je betaalt gewoon collegegeld mits je onder de 30 bent geloof ik, weet niet of het daarboven veranderd eigenlijk. De meeste deeltijd instituten rekenen gelijk 10.000 EUR p/j, check de VU en de RSM voor bedrijfskunde maar eens.
.....maar waar kan je bedrijfskunde in deeltijd doen? (Behalve die dure instituten)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')