thank youquote:Op donderdag 4 juli 2013 23:19 schreef ForumGek het volgende:
Lijkt wel erg op verhoogde spanning van je M. Levator Scapulae, deze hecht daar ongeveer aan op je achterhoofd. Wanneer 1 kant van deze spier werkt heeft hij de functie je hoofd te draaien naar dezelfde zijde, bij aanspanning van beide kanten zorgen ze voor het achterover kantelen van je hoofd. Is het meeste aangedaan bij een 'stijve nek' waarbij je je hoofd niet meer kan bewegen, geeft dan ook stekende pijnen. Omdat de houding (zit= gespannen nek/schouder musculatuur en liggen= zo goed als ontspannen) invloed heeft op je klachten lijkt me dit zeer plausibel.
Je zou eens wat ontspanningsoefeningen van Jacobsen kunnen doen voor het slapen gaan (google), zo kun je meer controle krijgen over je eigen lichaam en beter aanvoelen wanneer je spieren aangespannen dan wel ontspannen zijn zodat je dit kunt waarnemen en leren bewust aan te passen!
.....wutquote:Op vrijdag 5 juli 2013 07:47 schreef dotKoen het volgende:
Trouwens. De levator scalupae heeft zijn origo niet eens op het occiput.
Ohjee!!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 07:47 schreef dotKoen het volgende:
Trouwens. De levator scalupae heeft zijn origo niet eens op het occiput.
Je fapt liever je hele leven niet meer (en blijft voor altijd maagd) dan dat je 1 keer naar de dokter gaat?quote:Op maandag 8 juli 2013 18:01 schreef SGYENZO het volgende:
Gisteren weer geprobeerd,
Nou kreeg een stijve, toen deed ik er spuug op en doen ging ik liggen. En voor ik hem wilde aanraken..
BOOM!!!!!
Hoofdpijn.
Ik fap dus nooit meer.
Voor nu wel.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:32 schreef My-little-pwny het volgende:
[..]
Je fapt liever je hele leven niet meer (en blijft voor altijd maagd) dan dat je 1 keer naar de dokter gaat?
Oké, dan moet je het zelf weten.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:43 schreef SGYENZO het volgende:
[..]
Voor nu wel.
gaat vast wel keertje over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |