abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 maart 2010 @ 23:16:08 #1
104871 remlof
Europees federalist
pi_78798932
"De Troon" is een nieuwe dramaserie van de AVRO in zes delen over onze eerst drie koningen Willem I, II en III.

Over de verleiding van macht, eenzaamheid, heroïek, het ontstaan van Nederland en huiselijk gekneuter.
Over oprechte en hopeloze liefde, regelrechte haat, bloedvergieten en het verlies van dierbaren.
En dat allemaal in één familie, de voorouders van koningin Beatrix.

De serie speelt zich af in de 19e eeuw, een tijd waarin veel veranderde, onder andere door de opkomst van de industrialisering en nieuwe religieuze denkbeelden.
Het is een verhaal over de heroïek en het groeiend besef van Nederland als nationale staat, maar ook over de samenzweringen, het bloedvergieten, de regelrechte haat, de hopeloze liefdes en het verlies van dierbaren. En dat allemaal in één familie, de voorouders van onze huidige koningin.

De Troon volgt de lijn van de vaders en de zonen. Hun zucht naar macht en onderling wantrouwen verscheurt alle familiebanden, terwijl de schone schijn moet worden opgehouden voor de buitenwereld.
De vaders vertrouwen hun zoons niet, en die zoons vechten met hun vaders de eeuwige generatiestrijd. En altijd is er het brandend verlangen naar... De Troon.

In De Troon worden onder meer rollen vertolkt door Yorick van Wagingen, Jeroen Willems, Marcel Musters, Egbert Jan Weeber, Catherine ten Bruggencate, Loes Haverkort, Bracha van Doesburg, Bianca Krijgsman en Beppie Melissen.

De regie is in handen van Erik de Bruyn en het scenario is geschreven door Ger Beukenkamp.

De Troon is geproduceerd door Lemming Film en is mede geïnspireerd door het boek 'Voor de Troon wordt men niet ongestraft geboren' van Daniela Hooghiemstra en Dorine Hermans.

bron: http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/de_troon/over_het_programma/

Ok, we hebben een beetje overkill gehad aan drama's over het koningshuis de laatste tijd, maar deze wil ik toch ook nog even volgen, juist omdat het over een periode (19e eeuw) gaat die niet erg bekend is.

Eerste uitzending: zaterdag 6 maart 2010 om 2015 op Nederland 2.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 23:17:03 #2
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_78798973
Lemming Film.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  PR/Manusje van alles vrijdag 5 maart 2010 @ 23:26:04 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_78799345
Ik ga kijken

Lijkt mij echt wel interessant.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_78800502
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 5 maart 2010 @ 23:55:39 #5
104871 remlof
Europees federalist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')