Vele oren maken het verhaal compleet dus liever dubbel verslag dan géén verslag!!
Het gaat nu over de (eerste) verkiezingen om in de Bus te komen. Volgens Eric hebben er voor de 3 in zijn groepje 20.000 mensen gebeld en daar was 36% voor hem bij.Meer dan 8000 telefoontjes.
Iwan: Heb je zelf dan 8000 keer gebeld?
Eric: nee, maar de PTT heeft wel mijn vader gebeld om te checken dat er niets mis was met onze aansluiting, omdat de rekening plotseling zo'n 'boom' had gekregen.
'Ja hoor, dat klopt', zei zijn vader. Die had namelijk 150 keer naar het 0900-nummer gebeld om Eric te steunen. De rest komt niet meer bij van het lachen.
Iwan kan zich niet voorstellen dat je na 40 jaar nog steeds van dezelfde vrouw houdt.
Bianca is het met hem eens.
Bianca begint weer over het incident dat ze met Bul had over het 'aanraken'. De mannen vinden dat ze van een mug een olifant maakt.
Bianca: 'Oke, misschien staan jullie gewoon wat sterker in je schoenen en ben ik gewoon een meisje'.
Iwan: 'ik had dat vroeger ook, maar nu boeit het me echt niet meer wat ze van me vinden'
Eric vindt het maar onzin en vindt dat je dingen na een paar uur niet meer moet oprakelen.
Bianca: 'ja, zo ben jij, maar als ik ergens mee zit, dan ga ik het er wel over hebben, want ik zit ermee'. 'Misschien moet ik nog veel leren'
(Purple denkt dat dit gewoon een typisch mannen-/vrouwenverschil is: mannen kunnen wel vergeven en vergeten, vrouwen niet)
Tessa zei op een gegeven moment dat zij haar koude voetjes ging opwarmen (bij Iwan?). Denkend aan haar ingegroeide teennagel lijkt mij dit geen pretje.
Enfin, ze doen maar. Tis genoeg geweest voor vandaag.
* Sanne is trots en verbaasd dat zij in zo'n korte tijd van newbie naar fokmember is gepromoveerd, en wenst iedereen een goede nacht.
Iwan is aan het stofzuigen .Tessa loopt met een doekje in haar handen , zoekend naar iets wat haar doekje nodig heeft , ontdekt ze ook Gizmo weer.
(het geluid van Tessa +Iwan is vervormd, echo)
(de redactie heeft kennelijk lopen spelen met het geluid.
Volgens Iwan gaat week 10 vanavond in.
Terwijl Iwan op, z'n knietjes nog bezig is met het stofzuigen (dit doet hij trouwens wel heel erg secuur!),kijken Antoinette en Tessa naar buiten .
Tessa kookt 3 eitjes.
Antoinet: raar zo met z'n drietjes hier, tis echt rustig!!
Tessa: volgens mij mogen die wel wat langer..(eieren)
Ondertussen "vraagt"Tessa weer van alles:
Tessa: Ant, kun jij mij even twee velletjes keukenpapier aangeven?
Tessa: Iwan, de zout en peper
De eieren zijn "blubberig" volgens Tessa.
Iwan: is dat het enige wat we nog hebben?3 beschuiten ofzo?
Tessa: mm
Tessa:kijk, een directeur met zoon
(er lopen naast de bus een aantal mensen in kostuum)
Tessa: lekker eitje?
Iwan:Ow, ik ben de peper vergeten
Tessa: *kreun*
laptop: tessa, hoe gaattie?
1e vraag: wat vind je ervan dat Bullent weg is?
(tessa neemt nog een hap beschuit, en zegt deze keer helemaal niets, alsof ze geen mondeling commentaar meer mag geven bij de chat...)
2e: snurkt Iwan ook?
oftwel de chat gaat beginnen.
(ik laat de stream aanstaan, maar noteer de chatvragen niet, tenzij er iets byzonders gezegd word, de chat is meestal nog wel na te lezen op de bus site)
[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 15 April 2000).]
Ant praat nog wat na over de chatvragen over haar en Jop. Vooral de vragen of ze al gaan samenwonen en of ze echt zwanger is, worden nog eens besproken.
Daarna wordt er wat gerommeld, mails beantwoord en zijn Ant en Iwan plaatjes uit tijdschriften aan het knippen.
Tessa krijgt vragen van de redactie over een gesprek met Ant dat zij had in de tuin na het vertrek van Bullent.
Zij leest ze hardop voor en dat is blijkbara niet de bedoeling, want al snel wordt het geluid uitgezet.
De redactie wil van haar weten wat zij besproken hebben.
Tessa: dat heb je toch gewoon kunnen volgen, we praatten hardop hoor.
Redactie vindt blijkbaar dat ze aan het fluisteren waren en hebben het gesprek niet goed kunnen volgen.
Tessa leest voor wat redactie schrijft: 'heeft dat te maken met het feit dat je een gesprek met Diana wilt hebben?'
(zie verder Commentaar op de Streamverslagen)
Inmiddels zitten Tessa en Ant samen al 10 minuten aan de laptop druk te typen en praten (duidelijk met de redactie), maar we mogen niet horen waar het over gaat.
Purple vraagt zich af: Kan er iemand liplezen??
Iwan en Ant eten een broodje. Iwan ziet een blaaskapel staan buiten.
De werkers zijn nog niet terug en het is dan ook erg rustig met maar 2 personen in de bus.
Ant wil zo gaan douchen.
Iwan: ja, ik wou al zeggen..
Ant: nou, ik heb gisteravond nog gedouched hoor en geen spannende dingen gedaan vannacht.
Iwan: geintje
Ze hebben het nu over bekend zijn en hoe vooral neefjes en nichtjes daar op reageren en heel trots op zijn (op school enzo).
Tessa is nog steeds niet terug van haar gesprek met de redactie (of iemand anders).
Iwan: je weet dat er over je gesproken wordt en alles gefilmd wordt.
Tessa: ja, maar we zijn niet achterlijk en uiteindelijk is het toch een grote kliek
Ze zijn hier ook in de bus geweest om dingen te testen qua gehorigheid enzo en daar schrokken ze wel van (in het toilet).
Ik heb ook wel weken geleden dingen daar opgevangen en m'n mond over gehouden, klaar.
Blijkbaar gaat het gesprek over dingen die de redactie zegt onder in de bus en die de passagiers hebben gehoord.
Maar wat????
De werkploeg komt nu thuis, terwijl een blaaskapel (volgens Ant uit Den Bosch)ze begeleidt.
Ze hebben geschilderd en vonden het erg leuk.
Tessa: we zijn gewoon niet achterlijk...
iwan: Tes, weet je wat het is, je kunt niemand vertrouwen, hier niet en daarbuiten niet
Tessa: ik heb het duidelijk tegen ze gezegd, we zijn gewoon niet achterlijk, en dan kunnen ze wel van alles beweren.....
Tessa: maar ze zijn hier een paar keer in de bus geweest, is dat niet gebeurt dan??, maar we weten het wel....we werden dus ook getest over hoeveel we kunnen horen op het toilet enzo, daar schrokken ze zelf ook wel van, daar heb ik weken geleden al dingen gehoord....
Om 14.42 komt er een hoempapa bandje uit Oeteldonk (volgens Antoinet), vergezeld door de werkploeg, die slechts target 1 hebben gehaald.(geel-wit-rood=Den Bosch)
Ze hebben ook al boodschappen meegenomen.
Het uitbetaalde bedrag van vandaag was Fl 90,-
De moeder en het zusje van Antoinet zijn er ook.
(net als bij Willeke, Jop en Bullent indertijd, komen er nu veel emoties naar boven, nu ook Antoinet haar familie weer ziet, haar gezicht straalt)
Bianca, Erik en Esmeralda huppelen, zingen en hossen op de muziek.
Ook de rest doet mee, maar die blijven tegen de bus aanstaan.....
Esmeralda en Bianca doen nu samen een dansje.
later : Erik neemt Antoinet op zijn nek, zodat zij over de schutting kan kijken
De hoempapa-band wordt enthousiast door de bussagiers ontvangen. O.a. te horen zijn:
Happy Days Are Here Again
Jij Bent De Zon
en Het Kleine Café Aan De Haven
Antonette heeft wat staan roepen naar haar familie. Ze ging uit haar dak toen ze die ontdekte. Riep op een gegeven moment dat ze niet veel mocht zeggen, maar zou deze week nog bellen.
[Dit bericht is gewijzigd door Sanne (Datum 15 April 2000).]
ze gaan weer naar buiten en zingen iets over bananen.
(ondertussen kon onwetend televisiekijkend nederland, gisteren, NA de bus uitzending, nog gewoon op Bullent stemmen in de poll
Het feit dat zij daarin wordt vermeld: "onbedoeld botte opmerking tegen de nieuwe passagier Bianca..." verbaast haar nogal.
Iwan: "Ja, misschien heeft hij het zo ervaren."
Dan komt Eric naar buiten met een bal en wordt er gevoetbald door Es en Eric.
Bianca denkt dat Es nog nooit gevoetbald heeft, maar zij zegt dat ze ooit mid-voor is geweest. Ze switchen naar volleybal.
Es vindt dat het publiek (Bianca dus) geen commentaar mag leveren op haar speelstijl.
Verder is er weinig te beleven...
Ze staan nu allemaal in de "tuin" van de bus, cameramensen lopen achter de hossende menigte aan.
Ik ken de liedjes die ze spelen en zingen niet, maar het gaat weer over het niet hebben van bananen
De passagiers kennen de text wel en "zingen" allemaal mee.
Een solopartij van een jongen met lang haar en trompet, zorgt voor 1 minuut geen gezang van de passagiers
Erik roept naar de redactie dat hij een echte hele mooie kunstboom wil geven aan de bus, voor in de tuin...hij noemt daarbij ook de naam van het bedrijf.
Een boom, die volgens hem, niet van echt te onderscheiden is.
er is iets met de wasmachine
redactie typt: dan moet je de mega-persil knop uitzetten
Volgens Iwan komen er woensdag ook mensen langs om dingen te repareren.
een minuut later meld de redactie via de laptop inderdaad dat er woensdag/donderdag mensen komen , ook voor de wasmachine.
Iwan wil weten of de stemming van volgende week gewoon doorgaat
(redactie reageert hier niet op)
Red: wie wil er bellen?
Ant wil wel bellen maar ze is al geweest zegt ze.
redactie weet nog nix over de stemronde.
Tessa vraagt aan Iwan of hij niet eens moet gaan beginnen met de friet.Esmeralda komt erbij en vraagt of iedereen klaar is met de laptop.
Zij wil haar mail checken.
Bianca staat direct op en Essie neemt plaats achter de laptop.
Iwan: voor U begint in de keuken, moet U zorgen dat de keuken volledig gereinigd is, overal kom je hier haar tegen.
Bianca heeft een ander artikel gevonden: Is dat nou Katja?
Ant: Ja, dat is nou dé Katja.
Es zegt dat ze vindt dat Katja het netjes heeft gedaan met de chat. De dames zijn het daar duidelijk niet mee eens.
Tessa: eerst iemand 6 weken aan het lijntje houden en dan zo.
Je hebt zeker niet gehoord wat er later met Aziz en Katja is gebeurd?
Dat weet Es inderdaad niet, dus Tessa geeft het volgende verhaal dat ze van Bert en Ernie heeft gehoord.
Op het welkomstfeest voor Aziz gingen opeens met veel poeha de deuren open en kwam Katja binnen met een cameraploeg. Bart en Esmee hebben Aziz toen mee naar achteren genomen en hem gewaarschuwd. Daarna heeft hij Katja verteld dat ze moest ophouden.
Iwan: nee joh, zo ging het niet. Hij heeft die avond gewoon gedaan en later tijdens de live-uitzending haar goed de verhaal verteld.
Tessa: nietes hoor, zo heeft Bert het echt niet tegen mij verteld.
Iwan: jawel
Tessa: nee hoor
Gelukkig steunt Ant het verhaal van Iwan en zegt ook dat het tijdens de live-uitzending was. Tessa kan alleen nog 'oh, oh' uitbrengen.
Blijkbaar horen de passagiers heel wat van Bert en Ernie....
Ant: weet je dat ik denk dat het verhaal met Katja Aziz zelfs de kop heeft gekost? Hij zat er zo mee.
Iedereen is het daar mee eens en ze krijgen nog meer verhalen over zichzelf te horen door Bianca, die er duidelijk genoegen in schept alle (oude) roddels in de bladen hardop voor te lezen.
Haar broer weet precies wanneer ze ongesteld is (interessant!) en zegt dan tegen haar 'oh, heb je het weer?'
Tessa: Heb je daar zo'n last van dan? Ik helemaal niet. Ik ben zelfs niet chagrijnig!
Bianca: nou, ik wel hoor en ook buikpijn en pijn in m'n rug.
Ant heeft er ook geen last van.
Het gaat nu over het item over Bul bij Hart van Nederland. Es hoorde van iemand op straat dat het al gisteravond op TV was dat hij er uit was.Dat vond ze best raar, hoe snel dingen worden opgepikt.
Discussie over het wegstemmen. Wanneer komen de nieuwe passagiers? Wanneer moet er weer iemand uit?
Ze weten het niet en hebben allerlei verschillende meningen hierover. Bianca heeft het hoogste woord en vindt het raar dat iemand die er veel later nu inkomt weer evenveel kans maakt op de jackpot.(en dat uit haar mond...)
Volgens Eric maakt diegene maar kans op 25% van het bedrag.
Bianca: nietes, want dat staat duidelijk in het contract, 100%.
Moet er nodig even tussen uit, heb een overdosis Bus gehad.
Tot morgen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |