DRM heeft niets met Silverlight te maken. Ook dan moet je eerst toestemming geven om DRM gerelateerde componenten op je systeem te laten bijwerken voordat je beveiligde video's van RTL kunt afspelen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:49 schreef Spike1506 het volgende:
DRM op series kan ik me nog wel voorstellen, maar op het nieuws? Wat je natuurlijk zou kunnen doen is om via wine Firefox en Silverlight te installeren.
Via wine zou dit dus wel eventueel kunnen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:51 schreef Riparius het volgende:
[..]
DRM heeft niets met Silverlight te maken. Ook dan moet je eerst toestemming geven om DRM gerelateerde componenten op je systeem te laten bijwerken voordat je beveiligde video's van RTL kunt afspelen.
Ook deze video werkt bij mij niet.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:26 schreef Riparius het volgende:
[..]
Zoals ik al zei is men al enige dagen bezig om alles van DRM te voorzien. Het kan dus zijn dat je sommige dingen (nog) wel kunt zien.
Ik heb zelf een bloedhekel aan alles wat met DRM te maken heeft, en sta daarom geen installatie van DRM componenten toe op mijn systeem. Ik kan zodoende precies nagaan welke video's van RTL momenteel van DRM zijn voorzien en welke niet. Als ik namelijk een video die van DRM is voorzien wil afspelen, dan krijg ik een melding in beeld van de Windows Media Player dat ik bepaalde DRM gerelateerde bestanden moet laten bijwerken. Uiteraard wil ik dat niet en wijs ik dat af, zodat de video ook niet wordt afgespeeld. Probeer eens of je deze video af kunt spelen. Deze is wel degelijk beveiligd met DRM, hoewel het gewoon een nieuwsuitzending is.
Via wine (VLC) hetzelfde resultaat, maar wine draait niet helemaal lekker op m'n netbookquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:42 schreef Spike1506 het volgende:
[..]
Via wine zou dit dus wel eventueel kunnen.
DRM werkt alleen met Winodws Media Player. VLC en andere mediaspelers werken nietquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:19 schreef wwwever het volgende:
[..]
Via wine (VLC) hetzelfde resultaat, maar wine draait niet helemaal lekker op m'n netbook
http://www.rtl.nl/service(...)chting/faq_new/home/ en dan onderaan voor "Staat uw vraag er niet bij" kiezenquote:Op donderdag 4 maart 2010 23:29 schreef plantenspuit het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je ze niet per e-mail kunt bereiken. Morgen maar eens een telefoontje eraan wagen.
Nee, dit gaat voorbij aan waar dit hele topic nu juist over gaat, namelijk dat RTL tegenwoordig DRM toepast bij een groot deel van de vrij aangeboden streams, en dat deze daarom niet meer willen werken onder andere besturingssystemen dan Windows, en onder Windows alleen als je er mee akkoord bent gegaan om bepaalde DRM-gerelateerde componenten op je systeem bij te laten werken.quote:Op donderdag 2 september 2010 23:48 schreef HiDiHo het volgende:
Op het nieuws, de ontbijtshow en het weer zit geen DRM en is gewoon af te spelen met Mediaplayer.
Dus als je windows media video bestanden kunt afspelen, kun je deze ook bekijken.
(volgens mij zit er alleen DRM op de betaalde series)
Ik heb het gister op 3 bestanden getest en er zit geen DRM op.quote:Op vrijdag 3 september 2010 04:14 schreef Riparius het volgende:
[..]
Nee, dit gaat voorbij aan waar dit hele topic nu juist over gaat, namelijk dat RTL tegenwoordig DRM toepast bij een groot deel van de vrij aangeboden streams, en dat deze daarom niet meer willen werken onder andere besturingssystemen dan Windows, en onder Windows alleen als je er mee akkoord bent gegaan om bepaalde DRM-gerelateerde componenten op je systeem bij te laten werken.
Ik stel voor dat we gewoon het RTL-hoofdkantoor bezet houden tot ze er mee stoppen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 08:17 schreef Joooo-pi het volgende:
Zal toch wel binnen afzienbare tijd een hack komen??
Zeg ik;quote:
Nee, ik krijg bij deze link ook de DRM melding.quote:Op vrijdag 3 september 2010 09:47 schreef HiDiHo het volgende:
Je kunt ook het volgende bestand downloaden, DRM eruit slopen en bekijken waar je wilt
http://cdn19.rtl.nl/web/c(...)_V9.wmv?MSWMExt=.asf
edit: dit is Secret Millionaire zonder DRM volgens mij
Ja idd, vaag. Als ik hem download met Orbit staan er geen rechten vermeld, als ik hem zo direct open welquote:Op vrijdag 3 september 2010 13:40 schreef Riparius het volgende:
[..]
Nee, ik krijg bij deze link ook de DRM melding.
Mss een rare suggestie, maar voor de FOSS-minded ppl onder ons: Al eens een ARWINSS-iso'tje van ReactOS + Moonlight in VirtualBox geprobeerd? Hoef je iig geen closed source zut op je bak te draaien.quote:Op vrijdag 3 september 2010 04:20 schreef popolon het volgende:
DRM protected, dus gaat niet werken zoals eerder al is aangegeven. Ik draai XP in een virtualbox op Ubuntu voor dat soort dingen. Werkt prima.
Is hier al iets voorquote:Op zaterdag 4 september 2010 03:26 schreef heiden6 het volgende:
Hmm, ik heb dit probleem ook in Ubuntu 10.04, even kijken of een van de tips hier werkt, en anders maar wachten tot iemand zo nobel is deze feature te fixen.
Het is geen feature, het is een irritant stuk marktinsluiting van microsoft waar de hele wereld de dupe van is.quote:Op zaterdag 4 september 2010 03:26 schreef heiden6 het volgende:
Hmm, ik heb dit probleem ook in Ubuntu 10.04, even kijken of een van de tips hier werkt, en anders maar wachten tot iemand zo nobel is deze feature te fixen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |