ja inderdaad heb ik ookquote:Op donderdag 4 maart 2010 22:22 schreef wwwever het volgende:
Ik heb hetzelfde met firefox en als ik hem met vlc open dan is het heel erg digitaal gegarbled
Moonlight is alleen maar de linux implementatie van silverlight dus waarom het moeilijk maken qua naamgeving als het makkelijk kan.quote:
Heb je het met alle video's of alleen met bepaalde programma's? RTL stopt sommige streams (o.a. de betaalde CSI streams, maar ook as the world turns en enkele andere buitenlandse series) achter DRM. DRM werkt niet onder Linux en die video's kan je niet bekijken zonder Windows. Welke in elk geval zou moeten werken zijn de video's van bijv. RTL Nieuws.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:26 schreef plantenspuit het volgende:
Flash en moonlight heb ik al en doen het goed.
Ik dacht met alle video's maar nu blijkt rtl nieuws het inderdaad wel te doen. Ik wil graag gtst kijken en dat deed het dinsdag nog wel maar nu niet meer?quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:33 schreef MWP het volgende:
[..]
Heb je het met alle video's of alleen met bepaalde programma's? RTL stopt sommige streams (o.a. de betaalde CSI streams, maar ook as the world turns en enkele andere buitenlandse series) achter DRM. DRM werkt niet onder Linux en die video's kan je niet bekijken zonder Windows. Welke in elk geval zou moeten werken zijn de video's van bijv. RTL Nieuws.
Streams van RTL hebben vaak DRM beveiliging en dat wordt dus niet ondersteund door linux...quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:40 schreef plantenspuit het volgende:
[..]
Ik dacht met alle video's maar nu blijkt rtl nieuws het inderdaad wel te doen. Ik wil graag gtst kijken en dat deed het dinsdag nog wel maar nu niet meer?
Het zou natuurlijk kunnen dat RTL in de loop van deze week een paar wijzigingen heeft aangebracht. Onder windows doen bij mij alle video's van GTST het gewoon en het lijkt er niet op dat ze met DRM worden afgeschermd, mogelijk werkt het niet omdat er een flash-advertentie moet worden afgespeeld. Je zou RTL kunnen e-mailen met je probleem, maar aangezien je geen windows draait en ze linux niet ondersteunen heb je kans dat ze je niet kunnen helpen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:55 schreef plantenspuit het volgende:
Tis trouwens ook heel vaag, als ik nu op een aflevering van maandag klik doet ie het wel en van dinsdag en andere dagen niet
Ik heb precies gedaan wat je zegt maar nu krijg ik precies hetzelfde beeld in vlc, alsof ie gecodeerd is. Allemaal kleuren bij elkaar? Heb jij dat ook als je op dit moment gtst van vandaag ofzo wilt kijken?quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:15 schreef Joooo-pi het volgende:
Installeer de add-on "MediaPlayerConnectivity" in Firefox en selecteer daarmee het programma waarmee je de filmje wilt bekijken. Installeer VLC en stel alles in op VLC.
Heeft wel lang geduurd voordat ik het had uitgevonden, maar het werkt bij mij nu perfect. Ook voor RTLgemist.nl.
Succes.
Beetje jammer dat je ze niet per e-mail kunt bereiken. Morgen maar eens een telefoontje eraan wagen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:22 schreef MWP het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk kunnen dat RTL in de loop van deze week een paar wijzigingen heeft aangebracht. Onder windows doen bij mij alle video's van GTST het gewoon en het lijkt er niet op dat ze met DRM worden afgeschermd, mogelijk werkt het niet omdat er een flash-advertentie moet worden afgespeeld. Je zou RTL kunnen e-mailen met je probleem, maar aangezien je geen windows draait en ze linux niet ondersteunen heb je kans dat ze je niet kunnen helpen.
Even voor de goede orde en om nutteloos gespeculeer te voorkomen: RTL is de afgelopen dagen bezig geweest om zo goed als alle streams van DRM te voorzien. Zelfs het nieuws is nu voorzien van DRM. Idioot maar waar. Dát is dus de reden dat het niet meer werkt, en daar is niets vaags aan, het is alleen kwalijk. Ze zijn er kennelijk achter gekomen dat hun streams nogal vaak worden geript en dan bijvoorbeeld op YouTube worden gezet, en dat willen ze niet hebben. Het rippen van de streams gaat uiteraard nog steeds met een geschikt tooltje, maar je kunt hier offline of buiten Windows niets meer mee beginnen. Lees ook even dit topic door.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:55 schreef plantenspuit het volgende:
Tis trouwens ook heel vaag, als ik nu op een aflevering van maandag klik doet ie het wel en van dinsdag en andere dagen niet
tsss, da's jammer. Ik heb het nog niet geprobeerd. Ik doe dat vanavond even.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:25 schreef plantenspuit het volgende:
[..]
Ik heb precies gedaan wat je zegt maar nu krijg ik precies hetzelfde beeld in vlc, alsof ie gecodeerd is. Allemaal kleuren bij elkaar? Heb jij dat ook als je op dit moment gtst van vandaag ofzo wilt kijken?
Naja rtlnieuws kan ik wel zien dus blijkbaar niet alles is van drm voorzien.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 08:46 schreef Riparius het volgende:
[..]
Even voor de goede orde en om nutteloos gespeculeer te voorkomen: RTL is de afgelopen dagen bezig geweest om zo goed als alle streams van DRM te voorzien. Zelfs het nieuws is nu voorzien van DRM. Idioot maar waar. Dát is dus de reden dat het niet meer werkt, en daar is niets vaags aan, het is alleen kwalijk. Ze zijn er kennelijk achter gekomen dat hun streams nogal vaak worden geript en dan bijvoorbeeld op YouTube worden gezet, en dat willen ze niet hebben. Het rippen van de streams gaat uiteraard nog steeds met een geschikt tooltje, maar je kunt hier offline of buiten Windows niets meer mee beginnen. Lees ook even dit topic door.
Zoals ik al zei is men al enige dagen bezig om alles van DRM te voorzien. Het kan dus zijn dat je sommige dingen (nog) wel kunt zien.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:02 schreef plantenspuit het volgende:
[..]
Naja rtlnieuws kan ik wel zien dus blijkbaar niet alles is van drm voorzien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |