Billy_Talent | donderdag 4 maart 2010 @ 20:16 |
In dit filmpje scoort een verdediger een eigen doelpunt via een doelschop. Hij schopt de bal naar voren, maar door de sterke wind komt de bal terug en waait deze in het eigen doel. Niemand raakt deze bal aan en het doelpunt wordt goedgekeurd. Nu vroeg ik mij af of dat terecht was. Als een speler een (in)directe vrije trap rechtstreeks in z'n eigen doel trapt, is het een hoekschop. Volgens de KNVB-regels: quote:en quote:Het gaat nu echter op een doelschop (Regel 16, blz 131). Daar wordt wel gemeld: quote:Echter, er wordt niet vermeldt wat er zou moeten gebeuren bij een gebeurtenis zoals te zien in het filmpje. Mogelijke opties: a) Hoekschop b) Doelschop overnemen c) Toch een doelpunt Wie kan hier meer licht op laten schijnen? ![]() | |
Vogelvlucht | donderdag 4 maart 2010 @ 20:21 |
Edit. | |
donthate | donderdag 4 maart 2010 @ 20:26 |
Deze goal is gewoon geldig? zie niet waarom die afgekeurd zou moeten worden maarj die keeper is trouwens ook te lui dat ie zn hand uit steekt | |
Billy_Talent | donderdag 4 maart 2010 @ 20:30 |
quote:Omdat je (zie de regel in de OP) niet rechtstreeks een eigen doelpunt kan scoren uit een doeltrap. | |
Billy_Talent | donderdag 4 maart 2010 @ 20:31 |
Als ik scheidsrechter was geweest had ik denk ik een corner toegekend. | |
Karammel | donderdag 4 maart 2010 @ 20:31 |
Ik wist helemaal niet dat je uit een directe vrije trap geen eigen doel kon maken. Ik weet trouwens zeker dat met mij alle amateur scheidsrechters ook niet op de hoogte zijn van deze regel. Goed topic ![]() | |
kristyle | donderdag 4 maart 2010 @ 20:45 |
Hoekschop, want door niemand aangeraakt. Een doeltrap telt alleen als hij in het doel van de tegenstander gescoord wordt. | |
DiegoArmandoMaradona | donderdag 4 maart 2010 @ 20:47 |
Mag je rechtstreeks uit een aftrap scoren? | |
Billy_Talent | donderdag 4 maart 2010 @ 20:55 |
quote:ja regel 8, blz 71: quote: | |
DiegoArmandoMaradona | donderdag 4 maart 2010 @ 20:57 |
quote:Mensen die zo'n vraag opzoeken ![]() | |
kristyle | donderdag 4 maart 2010 @ 20:58 |
quote:Mensen ![]() | |
DiegoArmandoMaradona | donderdag 4 maart 2010 @ 21:00 |
- doe maar niet - [ Bericht 87% gewijzigd door Happel op 04-03-2010 22:12:25 ] | |
Billy_Talent | donderdag 4 maart 2010 @ 21:01 |
quote:Mensen die zo'n vraag stellen ![]() | |
DiegoArmandoMaradona | donderdag 4 maart 2010 @ 21:02 |
quote:Jij vond hem wel interessant genoeg om hem op te zoeken in het speelregelboekje ![]() | |
hello_moto1992 | donderdag 4 maart 2010 @ 21:03 |
Vraag het Eric Braamhaar | |
Ruud | donderdag 4 maart 2010 @ 22:11 |
![]() Die keeper doet er ook weinig aan trouwens ![]() [ Bericht 49% gewijzigd door Happel op 04-03-2010 22:12:35 ] | |
voetbalownt | zaterdag 2 juli 2011 @ 19:50 |
sorry voor deze late reactie,maar is het niet dat de bal stuitert dat het maakt dat deze geldt ? Ik dacht altijd dat een uittrap van een keeper op zijn minst een keer moest stuiteren in het veld voordat hij in de goal mocht gaan,is een uittrap niet indirect ?. Is deze regel veranderd in de jaren ik kan me zoiets wel herinneren volgens mij,nogmaals sorry voor deze late reactie ik kan nergens een duidelijk antwoord vinden,de regel zecht indirect en zegt dat een keeper zelfs de bal in de goal mag gooien.. ok dat snap ik dus niet.. dat is bij zaalvoetbal dus niet zo of straat voetbal. Iemand een uitleg of is er iets veranderd in de regels de laatste jaren ?. | |
j0rdiiii | zaterdag 2 juli 2011 @ 19:51 |
![]() | |
Uw_ergste_nachtmerrie | zaterdag 2 juli 2011 @ 20:26 |
Oeps, zou bijna nog reageren ![]() | |
voetbalownt | zaterdag 2 juli 2011 @ 20:37 |
Ik weet dit is een domme vraag, maar hoe ken je nou een regel hebben die het toelaat dat een keeper vanuit zijn eigen 16 mag scoren met de hand.. Echt.. sorry wou niemand lastig vallen ofzo.. | |
Schooiboy | maandag 4 juli 2011 @ 11:30 |
hij was volgens mij buiten de 16-meter geweest dus.... | |
Uw_ergste_nachtmerrie | maandag 4 juli 2011 @ 12:48 |
Reageer je nu echt op een vraag van een jaar en 4 maanden geleden? ![]() Overigens moet de bal ook nog geraakt zijn door een andere speler dan de doeltrapnemer, pas dan is het een geldig doelpunt. | |
Billy_Talent | maandag 4 juli 2011 @ 12:51 |
Het antwoord is nog niet echt gegeven, dus waarom eigenlijk niet? ![]() | |
Schooiboy | maandag 4 juli 2011 @ 16:33 |
oude koeien uit de sloot halen ![]() |