abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78731538
Het volgende is er aan de hand, we hebben onze nieuwe badkamer laten kitten, de naden tussen de vloeren en de muren hebben we met zwarte kit laten doen, bij nader inzien is dit geen goede keuze geweest. Deze kit is een paar dagen geleden aangebracht, we weten dat het lastig is dit weer te verwijderen, heeft iemand ervaring met het verwijderen van (nieuwe) kit, en wat zijn de mogelijkheden om de kit verwijderen zonder de tegels te beschadigen? Merci!
pi_78737132
Voorzichtig met een aardappel schil mesje. Bij voorkeur een nieuwe die nog scherp is. Een Stanley mesje denk ik niet omdat die juist weer te scherp is.

Ik heb iig een aardappel schil mesje gebruikt.
  FOK!fotograaf donderdag 4 maart 2010 @ 17:14:29 #3
17893 Forno
pi_78737467
Mechanisch verwijderen.

Oftwel uitkrabben met (stanley)mes. Je hebt er ook tooltjes voor. Bison heeft geloof een multi-functioneel kittooltje.
pi_78749338
Er zijn spulletjes voor om de kit "week" te maken waardoor deze makkelijker te verwijderen is.

HG heeft dit in haar assortiment bijvoorbeeld.

Daarna inderdaad verwijderen met een kunststof-kitlepel (b.v. Bison Multi Tool)
óf voorzichtig met een schil- of hobbymesje.

Alle naden goed schoonmaken met een sopje (om de siliconen resten weg te halen), laten drogen,
en goed ontvetten met wasbenzine (geniet de voorkeur), ammonia of thinner (voorzichtig!).

Dan kan je opnieuw gaan afkitten.
pi_78751937
Ik had hetzelfde. Ik was 2 maanden bezig om alle kitranden van mijn badkamer te verwijderen. Geen hele dagen, maar meestal maar een paar uur per dag omdat het gigantisch gigantisch KUT werk is. Ik heb nog nooit zulk kut-werk gedaan en dit liet wel weer even zien dat al de klote-bijbaantjes die ik vroeger in mijn jeugd had niks waren in vergelijking met dit werk.

Veel succes.. ik begin er niet meer aan en als ik het ooit nog moet doen laat ik het doen.

Je moet krabben, krabben en krabben. Al die goedjes in de winkels werken niet goed of gewoon totaal niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_78757185
Als je het een goede kitter hebt alten doen, zo snel mogelijk deze kitter nog eens laten komen om dmv weekmaker de kitvoegen week te maken. Dan weer een nieuwe kitlaag aan laten brengen maar dan wel de juiste kleur

Als het een prof. merk als bijv Otto is dat de kitter heeft verwerkt heeft deze ook de beschikking over een verwijderaar. Mocht je zelf gaan doen:Ottoseal silout http://www.otto-chemie.de/emag/flash.html#/103/

Let er wel op dat je verwerkingsvoorschriften aan houd!
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_78760735
Ow ow ow, dat klinkt niet best:( dat moeten we maar eens goed in overweging nemen! Nog een vraagje m.v.t. de kit: deze glimt nogal, volgens de kitter zal dit snel minder worden, war is jullie ervaring hiermee? Om het verhaal wat completer te maken, op dit moment lijkt het net teer: zwart en glimmend ........
pi_78781467
Zwarte kit is een drama, zoals TS aangeeft blijft het glimmen. Ook geeft geeneen leverancier op de afdichting wanneer het toegepast wordt op sanitair, niet gebruiken dus!!!

uitsnijden is eigenlijk heel simpel, van boven langs de tegel insnijden en dan onder langs de vloer insnijden, gebruik een goed scherp mes. Dan trek je de kitnaad zo eruit, meestal kan je dan de randjes kit er afwrijven of met kitverwijderaar wegvegen, ga niet knoeien met weekmakers voordat je de naad hebt losgesneden en weggetrokken, is de meest gore bende die er is.

Waar woon je?
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_78848767
Zo ver mogelijk wegsnijden, en daarna voorzichtig met een afsteekmesje van je tegels afhalen. Evt. resten afwrijven met een houtje. Het beste kun je het nog een paar weken laten uitharden.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')