abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:03:50 #101
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_78750514
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:44 schreef Bragi het volgende:
[ afbeelding ]

OMG! DAVID KAN HEEL SNEL VAN DE ENE NAAR DE ANDERE PLEK GAAN! SPECIAL GIFT!!! WAAAAALT!

They took my son !!!!!
im not leaving without WAAAAALLLLTTT
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:05:58 #102
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_78750607
Goeie, spannende aflevering. Waarom was Jin niet mee naar de tempel? Ik dacht na de aflevering van vorige week dat Claire en MIB via hem naar de tempel konden?

Claire, Sayid en Flocke zijn wel creepy geworden
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:13:10 #103
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_78750903
quote:
Jack's Appendix Possible Explanation (and Subsequent General AR/OR Theory)

The thing I noticed about Jack's appendix is not something I've heard others talking about. I am assuming Jack (in 2004) is approximately 34 years old. He has to be old enough to have gone through the massive education to become a doctor and residency. This is a reasonable age for Jack in 2004.

Unless there is evidence to the contrary, I am supposing Jack was born in 1970 or thereabouts.

Jack's mother's explanation about the appendix was the clue. She tells a brief anecdotal story about how Jack collapsed "at school" and that his father "wanted to perform the surgery HIMSELF but *THEY* would not let him". She also tells Jack he was 7 or 8 when this happened.

The reason this is significant: if this theory is real, it truly defines what happened with the reset/alt & etc.

1) The story mom tells about Jack's appendix as a boy is very similar to what really did happen. Jack collapsed (not at school, but in front of his people on the Beach), Jack was obsessed about being as involved as possible in the surgery, even suggesting he could do it himself, refused to be sedated and made Kate hold a mirror, and Juliet ultimately "would not let him" and demanded Bernard (?) to put him under. Mom's version of events are not exact, but they are similar enough that it seems like a fragmented "memory" and has elements of truth from the Island reality. Of course, Jack's mom does not know what happened on the Island, neither does ALT Jack currently.

2) If Jack was 7 or 8, according to his mother, when the appendix was removed, that would mean ALT Jack had his appendix removed in approximately 1977 - the exact time of The Incident.

3) Jack says (concerning remembering the appendix event) "yeah, I guess I do". As someone else posted here, someone of that age would not "guess" they remembered something like that. They would remember it without doubt.

It is clear from episode "Lighthouse" Jack is struggling with some form of pressing memory of the past event from the OR. We do not yet know what the scrape on his neck was in the plane bathroom, but it was quite obvious it was some strange holdover from the OR. My personal theory is that it mirrors (literally) Faraday's neck graze from the Dharma shootout. Why? I have no idea.

HOWEVER, If the above theory is real, concerning the date of the appendix incident in the AR and mom's version of event, it is possible the "reset" is the moment for ALL the changes. And since it is paradoxically impossible for a grown man to not remember his appendix being taken out, it is therefore possible that many or most or all of the events that happened prior to The Incident are universally deferred back to that time - 1977. Since OR Jack did not have his appendix out as a child, the AR then corrects that discontinuity by placing the appendix event back to the moment when everything changed - The Incident/1977.

The current Islanders are actually the Alternate Reality now. The whole world and possibly the universe has been changed by The Incident, and the Island timeline is actually now a lost fragment/skew with no real future or resolution. It cannot truly merge with the outside world because Jack, the father of Daniel, is a different person, yet, he is the REAL Jack Shepard according to anyone NOT on the Island currently.

If this theory is real, then I suppose the Losties could "return" to the outside world if that is where Locke says he can take them, but they can never return to their lives or anyone they knew previously as Locke claims. Because there exists their double with whom they cannot coexist and a life completely different from the life these people knew previously.

In my opinion, the current Island inhabitants MUST perish ultimately OR remain on the Island. I cannot see a path that could take them back to "the real world" because for them, the "real world" is already occupied with their ALT/REAL selves (depending on how you look at it). For example, how can Sayid really "return" to Nadia in the outside reality? All the history Sayid knows/feels toward Nadia never happened in this new reality. She's married with children, and she is not the woman that was in love with him as she was in the prior timeline before The Incident.

This clue could help reveal what the "other" timeline actually and truly is. I do not believe it is prologue except, the audience may be prompted at the end of the show to accept these "new" characters and their slight changes in exchange for the original characters we've seen for the past 5 seasons. It may not be that much of a mindbend, and may actually be acceptable to true fans. Because the Island events have so ravanged the characters, especially now with the Smoke Monster running loose and people being claimed, etc, the audience may actually be able to accept the "new" version of the characters in the outside world and be thankful their lives were "spared" on some level and be happy for them in the end.

I cannot fathom an instance where the current Island characters can get redeemed somehow and return home or end up with some sort of satisfying resolution to their character plots even remaining on the Island. The "ALT" characters will serve that function in the end. The best of both worlds: devastation, death and war on the Island, and then safe/better/"corrected" lives on the outside.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:51:37 #104
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_78752914
pi_78755621
Je weet het nooit in Lost, maar, mocht het het horloge zijn, waarom zou Jin worden vastgebonden als hij dat horloge bij Keamy afgeeft ? moet er dan niet iets van "Keamy steals watch from Jin??" staan?
pi_78756742
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:51 schreef Bragi het volgende:
[ afbeelding ]
Duh?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 01:51:59 #107
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_78758725

Lol, wut?
pi_78760681
Wanneer komen Sun en Jin elkaar nou weer tegen? Ze blijvan langs elkaar heen rennen. Hun afscheid bij de helicopter was hartverscheurend.

Maar goed, die zullen ook wel een flashsideways krijgen.
pi_78762161
Zou Ilana niet gewoon op het eiland zijn omdat Jacob haar heeft genezen ? Eerste keer dat we Jacob bij Ilana zagen lag ze helemaal ingepakt in het ziekenhuis. Beetje zo'n deal als wat Dogen had, alleen ging het bij hem om zijn zoon.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:23:19 #110
133369 Jivis
Critikut
pi_78762516
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 07:11 schreef clumsy_clown het volgende:
Wanneer komen Sun en Jin elkaar nou weer tegen? Ze blijvan langs elkaar heen rennen. Hun afscheid bij de helicopter was hartverscheurend.

Maar goed, die zullen ook wel een flashsideways krijgen.
Van mij mogen Sun en Jin een pijnlijke dood sterven .

Zei ik dat hardop .
Amen.
pi_78762753
Sun
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:46:44 #112
133369 Jivis
Critikut
pi_78763130
En dat zeg ik terwijl ik nog een Aziatische vriendin heb ook.

Maar ik vind dat Sun en Jin van vrij belangrijke personages zijn gereduceerd tot totaal niet ter zake doende bijkarakters, in de categorie Frank Lapidus (wel een baas overigens). Misschien dat daar in de loop van het seizoen nog verandering in komt.
Amen.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:55:07 #113
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_78763388
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:23 schreef Jivis het volgende:

[..]

Van mij mogen Sun en Jin een pijnlijke dood sterven .

Zei ik dat hardop .
Sun en Jin zijn hip. Dan liever een vreselijk einde voor Jack en Kate. Die zijn nog wel belangrijk én erg vervelend.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_78763577
was weer een vette aflevering, zoals altijd
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:16:20 #115
133369 Jivis
Critikut
pi_78764110
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:55 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Sun en Jin zijn hip. Dan liever een vreselijk einde voor Jack en Kate. Die zijn nog wel belangrijk én erg vervelend.
Kate kan ik me in vinden, de eeuwige aversie jegens Jack begrijp ik nooit zo. Heb het altijd een prima personage gevonden.
Amen.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:19:59 #116
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_78764318
Jack is een redelijk karakter, maar de acteur komt gewoon in de verste verte niet in de buurt van het niveau van Terry O'Quin of Michael Emmerson. Het is jammer dat ze niet een betere acteur konden vinden voor wat het belangrijkste karakter is in de serie.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:24:15 #118
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_78764407
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:21 schreef Ereinion het volgende:
Jack is een redelijk karakter, maar de acteur komt gewoon in de verste verte niet in de buurt van het niveau van Terry O'Quin of Michael Emmerson. Het is jammer dat ze niet een betere acteur konden vinden voor wat het belangrijkste karakter is in de serie.
Jack was in het begin goed te pruimen maar z'n acties zijn altijd zo ... <- dat dus. Altijd tegendraads, betweterig, overal verstand van willen hebben, hij is de grote leider en niemand anders. Jaloers, egoïstisch, zeikerig. En alles wat maar een beetje een houvast, een hulp, een leidraad kan zijn moet bij Jack altijd kapot gemaakt worden. Dat kenmerkt Jack!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:26:40 #119
11825 gebruikersnaam
modder fokker
pi_78764486
sayid vertlede aan MIB dat diegene die hij heel graag weer wil zien in zijn armen is gestorven.
Iedereen denkt natuurlijk dat dat over Nadia gaat, maar het kan volgens mij net zo goed Shannon ziijn
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_78764549
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:04 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Op de linkerfoto zie je de zoon niet op de trap zitten, op de rechterfoto wel. Walt is een persoon in Lost die fantasie werkenlijkheid kan laten worden maar die werd ontvoerd en zijn vader Michael heeft in heel veel afleveringen tot vervelens toe Walt staan te roepen. Duidelijk zo ?
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:26 schreef gebruikersnaam het volgende:
sayid vertlede aan MIB dat diegene die hij heel graag weer wil zien in zijn armen is gestorven.
Iedereen denkt natuurlijk dat dat over Nadia gaat, maar het kan volgens mij net zo goed Shannon ziijn
Jullie hebben het allemaal fout! Hij wilt ze beiden terug en een triotje doen!

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2010 10:31:49 ]
pi_78764617
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:24 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Jack was in het begin goed te pruimen maar z'n acties zijn altijd zo ... <- dat dus. Altijd tegendraads, betweterig, overal verstand van willen hebben, hij is de grote leider en niemand anders. Jaloers, egoïstisch, zeikerig. En alles wat maar een beetje een houvast, een hulp, een leidraad kan zijn moet bij Jack altijd kapot gemaakt worden. Dat kenmerkt Jack!
Sawyer zei dat vorig seizoen goed: Jack reageert altijd, hij denkt nooit na. In de vorige aflevering was dat ook, toen hij die spiegels kapot sloeg. Eigenlijk is hij gewoon nog een kind. Ik kan die gebreken op zich nog wel hebben, mijn favoriete karakters als Locke en Sawyer hebben ook de nodige fouten gemaakt, maar het probleem is dat Jack zo duidelijk geschreven is als de held. Ik weet voor 99% zeker dat Jack uiteindelijk de candidate van Jacob wordt, en Smokey verslaat, terwijl hij net zo'n loser is als de rest.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:30:35 #122
133369 Jivis
Critikut
pi_78764625
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:24 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is ook wel weer z'n charme, vind ik.

Een personage als Locke was zonder een personage als Jack minder goed uit de verf gekomen denk ik... Met name in de eerste seizoenen, toen het altijd science versus faith was.
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:26 schreef gebruikersnaam het volgende:
Dacht ik ook aan, maar zoals iemand al zei: die relatie met Shannon duurde een paar weken, de relatie met Nadia had die al zowat z'n hele leven. Plus dat dat met Shannon in 2004 al was, Nadia is relatief kort geleden gestorven (volgens de Lost timeline).
Amen.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:40:09 #123
67640 SaintOfKillers
pi_78764982
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:16 schreef Jivis het volgende:

[..]

Kate kan ik me in vinden, de eeuwige aversie jegens Jack begrijp ik nooit zo. Heb het altijd een prima personage gevonden.
Ik vind het maar een zeiker met zijn dilemma's en trauma's altijd, dat blijft maar duren . Ik zou 'm nooit in m'n top 10 van Lost-personages zetten.

Dat zouden dan toch eerder Locke, Ben, Desmond, Faraday, Hurley, Sun, Jin, Sawyer, Eko en Juliet zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:42:16 #124
133369 Jivis
Critikut
pi_78765065
Waarom Sun en Jin in godsnaam? Wat is er zo boeiend aan Sun en Jin?
Amen.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:49:31 #125
67640 SaintOfKillers
pi_78765335
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:42 schreef Jivis het volgende:
Waarom Sun en Jin in godsnaam? Wat is er zo boeiend aan Sun en Jin?
Ik vind dat ze, los van hun relevantie in het grotere plaatje, gewoon gelaagde figuren zijn met een interessante onderlinge verhouding. Misschien ook voor een deel om ze gewoon goed acteren en daardoor automatisch meer diepgang aan hun personage weten te geven dan een paar minder overtuigende hoofdrolspelers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')