omdat je niet elke dag met een desert eagle .50 kaliber schiet en daar toch wel tastbare herinnering aan wilt hebbenquote:
ga eens weg johquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:23 schreef FunkyHomosapien het volgende:
lijkt me niet, hulzen kan je ook weer vullen voor zover ik weet.
Hulzen mag je vrij voorhanden hebben, slaghoedjes en kruit moet je wel een verlof voor hebben om te mogen hebbenquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:23 schreef FunkyHomosapien het volgende:
lijkt me niet, hulzen kan je ook weer vullen voor zover ik weet.
oh. dan heb ik het helemaal fout.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:25 schreef Andyy het volgende:
[..]
Hulzen mag je vrij voorhanden hebben, slaghoedjes en kruit moet je wel een verlof voor hebben om te mogen hebben
Oké, ik snap het.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:24 schreef appelsjap het volgende:
[..]
omdat je niet elke dag met een desert eagle .50 kaliber schiet en daar toch wel tastbare herinnering aan wilt hebben
Dit, een huls is niks meer dan een stukje metaal (koper?). Wordt wel lachen om die dingen door de douane te nemen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:25 schreef Andyy het volgende:
[..]
Hulzen mag je vrij voorhanden hebben, slaghoedjes en kruit moet je wel een verlof voor hebben om te mogen hebben
Blauw oog?quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:24 schreef appelsjap het volgende:
[..]
tastbare herinnering aan wilt hebben
Kogelkoppen zijn vaak ook niet meer dan een stukje lood met koper eromheen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:28 schreef LennyCole het volgende:
[..]
Dit, een huls is niks meer dan een stukje metaal (koper?). Wordt wel lachen om die dingen door de douane te nemen.
Voor de duidelijkheid, je mag voor een dergelijke verzameling dus niet een hele hoop van dezelfde hulzen meenemen (tenzij je een verlof hebt). Anders is er inderdaad de verdenking dat je wil herladen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:03 schreef Andyy het volgende:
bron: Regeling Wapens en Munitie Art 18. lid 1.
Onverminderd het bepaalde in artikel 3 van deze regeling wordt van het verbod in artikle 14, eerste lid, 22, eerste lid, en 31, eerste lid, van de wet vrijstelling verleend voor het doen binnenkomen of uitgaan, vervoeren, voorhanden hebben en overdragen van:
f.: kennelijk gebruikte lege patroon- en kardoeshulzen bestemd voor dan wel deeluitmakend van een verzameling;
@Appelsjap is het nog gelukt om mee te nemen?quote:Ik ben nu in sofia, Bulgarije en heb hier zitteN schieten op de schietbaan, nu heb ik dus een paar lege hulzen, kunnen die zonder problemen mee het vliegtuig in? En door de douane in Nederland?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |