Beter dan sporten?quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:46 schreef mirved het volgende:
Onderzoek heeft vast gesteld dat yoga en mediteren de beste opties zijn om werkelijk te ontspannen. Bij tv kijken blijven de hersenen toch nog actief nadenken en is er niet direct sprake van de ontspanreactie.
Heerlijk ja. Ik woon in een klein kutdorp en zit binnen 2 minuten rijden compleet in de middle of nowhere, dus opletten op het verkeer hoef je dan ook niet. Dat is er simpelweg nietquote:Op woensdag 3 maart 2010 18:48 schreef Monco10 het volgende:
[..]
die ook ja, soms kan ik gewoon de auto instappen zonder doel
Ow ja, meditatie is erg relaxing. Denk er al 5 jaar(!) over om een mooi plekje te maken voor mezelf om het weer op te pikken.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:46 schreef mirved het volgende:
Onderzoek heeft vast gesteld dat yoga en mediteren de beste opties zijn om werkelijk te ontspannen. Bij tv kijken blijven de hersenen toch nog actief nadenken en is er niet direct sprake van de ontspanreactie.
oooh, ik dacht dat jij slotjes en bans gaf voor de ontspanningquote:Op woensdag 3 maart 2010 18:53 schreef Snakey het volgende:
Sport, daarna sauna. Naar een goed restaurant met goede vrienden. Een goed boek lezen. Iets bouwen/verbouwen. Tuin onderhouden. Sommig werk wat ik doe. In de tuin in m'n hangmat liggen.
Zoiets.
Ligt eraan als het een serie is zoals mc leod's of fantasy verhaal dan is het voor mij juist ontspannend omdat het dan voor mij juist een soort ervaring als reis naar Australie of gewoon ergens in een soort sprookje zit.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:46 schreef mirved het volgende:
Dat heb ik ook wel gehad. Ik moet wel zeggen als ik ga lezen dat ik dan zowieso al goed in mijn vel zitquote:Op woensdag 3 maart 2010 18:58 schreef Brentmeister het volgende:
Lezen is dan wel een van de laatste dingen die ik dan kan doen. Dat zou ik graag doen, maar lukt juist niet als ik pieker, dan denk ik steeds ergens anders aan.
Sporten werkt bij mij het beste, even een uurtje goed zweten.
Je vermaakt je met die serie en het is zeker een vorm van ontspanning. Maar het geeft de hersenen geen rust. Mediteren of yoga doet dit wel waardoor er een stofje vrijkomt in de hersenen die weer positieve effecten op het lichaam hebben.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:56 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ligt eraan als het een serie is zoals mc leod's of fantasy verhaal dan is het voor mij juist ontspannend omdat het dan voor mij juist een soort ervaring als reis naar Australie of gewoon ergens in een soort sprookje zit.
Ik denk gewoon dat het voor persoon verschilt , de een heeft niets met yoga en mediteren en de andere wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |