abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:47:27 #1
292664 sanctum-sanctorum
het aller heiligst
pi_78683070
Mijn leraar levensbeschouwing is namelijk fel anti-pvv en pro islam. ( Hij is zelf nederlander )
op onze school mag je geen posters ophangen met pro pvv etc maar hij heeft in zijn lokaal wel een parodie op wilders opgehangen.



Mijn vraag is dus : mag een leraar zijn politieke voor en afkeur in de klas verkondigen, graag alleen feiten en geen meningen.

vraag 2 : mag een school bepaalde politieke posters toestaan en andere verwijderen?
[quote]Op dinsdag 3 juni 2008 07:03 schreef Klonk het volgende:
helaas, topics geopend door users met een IQ lager dan een pak hagelslag worden vanaf nu zonder pardon gesloten :7
[/quote]
pi_78683159
Ja, waarom niet? Een school bepaald wat er in een school hangt, wie anders?
Jij hebt trouwens wel vrijheid van onderwijs, het staat je dus geheel vrij om naar een andere school te gaan.

Edit: een leraar mag ook prima zijn mening geven, als hij dat maar niet als feit neerzet.
pi_78683232
Krijg je eens een keer fatsoenlijk les, is het weer niet goed.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:52:26 #4
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_78683268
Ja, een leraar mag zijn politieke voorkeur verkondigen in de klas. Ja, schoolleiding mag zelf beslissen wat ze binnen haar muren wel of niet ophangt.
Laffe huichelaar
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:52:41 #5
292664 sanctum-sanctorum
het aller heiligst
pi_78683281
alleen feiten graag, geen troll-gedrag. websites etc heb ik nodig, ik ga stappen ondernemen
[quote]Op dinsdag 3 juni 2008 07:03 schreef Klonk het volgende:
helaas, topics geopend door users met een IQ lager dan een pak hagelslag worden vanaf nu zonder pardon gesloten :7
[/quote]
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:55:02 #6
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_78683358
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:52 schreef sanctum-sanctorum het volgende:
alleen feiten graag, geen troll-gedrag. websites etc heb ik nodig, ik ga stappen ondernemen
Dan kan dus niet, want het is wettelijk geheel en al toegestaan. Jij mag kiezen of je op een school wil die bepaalde posters weghaalt, en andere posters laat hangen. Maar de school mag zelf kiezen wat zij op haar muren plakt, en een leraar mag zeggen wat hij wil, zolang het binnen de perken van de wet blijft.
Laffe huichelaar
pi_78683363
Een leraar mag gewoon zijn eigen mening geven. Gelukkig maar. Een ander verhaald werd het als hij de lesstof ging aanpassen en daarin zijn mening als feiten door de lesstof gaat verweven, maar daar lijkt me hier geen sprake van.

Je poging om stappen te ondernemen zal kansloos zijn aangezien jouw docent gewoon vrijheid van meningsuiting heeft.
pi_78683416
Het is juist Wilders die altijd pleit voor de vrijheid van meningsuiting
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 3 maart 2010 @ 14:58:55 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78683500
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:52 schreef sanctum-sanctorum het volgende:
alleen feiten graag, geen troll-gedrag. websites etc heb ik nodig, ik ga stappen ondernemen
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:01:50 #10
270206 54cm
Groot, groter, grootst!
pi_78683637
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:56 schreef Urquhart het volgende:
Het is juist Wilders die altijd pleit voor de vrijheid van meningsuiting
En als je tegen Wilders bent dan ben je natuurlijk pro-Islam!

Nou ja, ik ken die man natuurlijk niet. Maar het valt me wel op dat veel leden van de Wildersjugend dat schijnen te denken.
Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:20:20 #12
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_78684472
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:47 schreef sanctum-sanctorum het volgende:
Mijn leraar levensbeschouwing is namelijk fel anti-pvv en pro islam. ( Hij is zelf nederlander )
De meeste moslims zouden je stenigen als je zo'n poster ophangt.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:51:03 #13
102387 FUFR
schwung!
pi_78685871
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:47 schreef sanctum-sanctorum het volgende:
Mijn leraar levensbeschouwing is namelijk fel anti-pvv en pro islam. ( Hij is zelf nederlander )
op onze school mag je geen posters ophangen met pro pvv etc maar hij heeft in zijn lokaal wel een parodie op wilders opgehangen.

[ afbeelding ]

Mijn vraag is dus : mag een leraar zijn politieke voor en afkeur in de klas verkondigen, graag alleen feiten en geen meningen.

vraag 2 : mag een school bepaalde politieke posters toestaan en andere verwijderen?
Nee, een school dient vrij van politiek en religie te zijn.
en ja ook een christelijke school of een boerkaschool kan niet in mijn opinie.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 3 maart 2010 @ 15:51:59 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78685918
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:51 schreef FUFR het volgende:

[..]

Nee, een school dient vrij van politiek en religie te zijn.
en ja ook een christelijke school of een boerkaschool kan niet in mijn opinie.
Dus een maatschappelijke discussie over politiek kan niet?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:57:40 #15
102387 FUFR
schwung!
pi_78686253
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:51 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dus een maatschappelijke discussie over politiek kan niet?
ja mits je voorkeur daarbij buiten beschouwing laat en/of niet opdringt.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  woensdag 3 maart 2010 @ 16:03:39 #16
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_78686590
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:51 schreef FUFR het volgende:

[..]

Nee, een school dient vrij van politiek en religie te zijn.
en ja ook een christelijke school of een boerkaschool kan niet in mijn opinie.
Alleen feiten en geen meningen. Zoals beschreven in de OP
Laffe huichelaar
  woensdag 3 maart 2010 @ 16:08:01 #17
102387 FUFR
schwung!
pi_78686815
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:03 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Alleen feiten en geen meningen. Zoals beschreven in de OP
BS, mijn mening is een feit.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_78687029
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:51 schreef FUFR het volgende:

[..]

Nee, een school dient vrij van politiek en religie te zijn.
en ja ook een christelijke school of een boerkaschool kan niet in mijn opinie.
Zoals in de OP toch duidelijk staat vraagt TS niet om een opinie.
pi_78687094
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:08 schreef FUFR het volgende:

[..]

BS, mijn mening is een feit.
Nee hoor. Een school mag prima posters ophangen van partijen (en er ook voor kiezen bepaalde partijen weg te laten). En een docent mag prima zijn mening geven. Geen enkele wet die dat tegenspreekt.
pi_78691182
Volgens mij mag het wel, maar ik vind wat jouw docent doet niet heel professioneel.
pi_78693450
Hier is er een leraar die in de gemeenteraard zit, waarschijnlijk per vandaag zat. Hij heeft afgelopen les voor de stemgerechtigden hier in vwo 6 zijn mening verkondigd. Ik heb er geen problemen mee, zolang het maar tot de verkiezingen beperkt blijft.
pi_78694407
Boeiend dat een leraar zijn politieke mening geeft. Bijna al mijn professoren doen hetzelfde. Waarvan hulde! We leven niet meer in de oorlog waar je moest oppassen wat je zegt anders werd je opgepakt. En je mag van een leraar uitgaan dat hij slim genoeg is dat hij weet wat hij wel en wat hij niet kan zeggen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_78695191
Tja, ligt misschien toch wat lastiger dan sommigen het hier doen lijken. Op bepaalde leeftijden ben je heel vatbaar voor meningen van anderen, en kijk je nog op tegen docenten en andere 'ouderen'. Het ligt dus heel erg aan hoe die mening gebracht wordt. Hoe duidelijk is het, dat het om een mening gaat? Ik ken genoeg docenten die dachten hun eigen wetten te schrijven in ieder geval, dus dat zouden ze op dit vlak dan vast ook doen
pi_78696164
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:26 schreef RRGJL het volgende:
Tja, ligt misschien toch wat lastiger dan sommigen het hier doen lijken. Op bepaalde leeftijden ben je heel vatbaar voor meningen van anderen, en kijk je nog op tegen docenten en andere 'ouderen'. Het ligt dus heel erg aan hoe die mening gebracht wordt. Hoe duidelijk is het, dat het om een mening gaat? Ik ken genoeg docenten die dachten hun eigen wetten te schrijven in ieder geval, dus dat zouden ze op dit vlak dan vast ook doen
Als jij als student bij een professor niet kunt onderscheiden wat een mening of een feit is hoor je daar sowieso niet thuis.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_78696559
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als jij als student bij een professor niet kunt onderscheiden wat een mening of een feit is hoor je daar sowieso niet thuis.
Je hebt het over een professor. Ik niet.
Als je les hebt van professoren zit je natuurlijk ook niet meer in de leeftijdscategorie waarover ik sprak. Mensen van 18+ zijn nou niet meer bepaald extreem vatbaar voor meningen van anderen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2010 19:56:32 ]
pi_78696716
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:55 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Je hebt het over een professor. Ik niet.
Als je les hebt van professoren zit je natuurlijk ook niet meer in de leeftijdscategorie waarover ik sprak. Mensen van 18+ zijn nou niet meer bepaald extreem vatbaar voor meningen van anderen.
Ik denk dat dat met name geld op basis school niveau? Kan me niet voorstellen dat op middelbare school veel leerlingen nog ja knikken en amen zeggen op alles wat de leraar zegt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_78696775
Brugklas en tweede jaar ook nog wel hoor. Zijn kinderen van 12-13-14...
Als een docent een beetje mooi kan praten, zijn die zo overtuigd.

[ Bericht 53% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2010 20:00:27 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 3 maart 2010 @ 20:01:01 #28
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78696870
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:59 schreef RRGJL het volgende:
Brugklas en tweede jaar ook nog wel hoor. Zijn kinderen van 12-13-14...
Als een docent een beetje mooi kan praten, zijn die zo overtuigd.
Die mogen niet stemmen en nemen hoogstwaarschlijk de idealen van de ouders over.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_78697130
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:01 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Die mogen niet stemmen en nemen hoogstwaarschlijk de idealen van de ouders over.
Of ze mogen stemmen of niet is niet relevant.
Wat betreft de idealen van de ouders... dat ligt aan zoveel dingen dat je dat niet kunt generaliseren. Het is een reëel 'risico'.
pi_78697194
Kinderen worden al zo geindoctrineerd door de media, daar kan een leraar weinig meer aan toevoegen.
pi_78697291
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:06 schreef ShadyLane het volgende:
Kinderen worden al zo geindoctrineerd door de media, daar kan een leraar weinig meer aan toevoegen.
Tja, droom verder zou ik zeggen
pi_78697309
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:06 schreef ShadyLane het volgende:
Kinderen worden al zo geindoctrineerd door de media, daar kan een leraar weinig meer aan toevoegen.
Heck, je kunt zelfs zeggen dat de leraar hedendaags niet meer bij machte is om de kinderen het juiste te vertellen en niet die lariekoek van televisie.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 3 maart 2010 @ 20:19:34 #33
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78698036
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:05 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Of ze mogen stemmen of niet is niet relevant.
Wat betreft de idealen van de ouders... dat ligt aan zoveel dingen dat je dat niet kunt generaliseren. Het is een reëel 'risico'.
Ik denk dat kinderen veel meer worden beinvloed door hun vrienden dan door hun leraren.
Hoe vaak hoor je wel niet, ja ik stem pvda/cda/... omdat mijn ouders dat ook doen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_78698156
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:26 schreef RRGJL het volgende:
Tja, ligt misschien toch wat lastiger dan sommigen het hier doen lijken. Op bepaalde leeftijden ben je heel vatbaar voor meningen van anderen, en kijk je nog op tegen docenten en andere 'ouderen'. Het ligt dus heel erg aan hoe die mening gebracht wordt. Hoe duidelijk is het, dat het om een mening gaat? Ik ken genoeg docenten die dachten hun eigen wetten te schrijven in ieder geval, dus dat zouden ze op dit vlak dan vast ook doen
Nogmaals, in de OP wordt duidelijk om feiten gevraagd. Wat de school van TS doet (en de docent) is in geen enkel opzicht verboden. Zo simpel is het. Of het moreel verantwoord is, is weer een andere vraag.
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:31:58 #35
292664 sanctum-sanctorum
het aller heiligst
pi_78698794
update!!!!!!!!!!! - geweldig nieuws, ik ben rond 3uur met de leraar in discussie gegaan omdat volgens de school reglementen de leraar geen partij zwart mag maken en een andere partij weigeren.
De leraar heeft nu met tegenzin een pvv verkiezingsposter in de klas opgehangen

@ een post op pagina 1 - hij is inderdaad pro islam want hij vind het een geweldige en lieve religie en wij het westen zijn het kwaad, en ja hij is Nederlander.
[quote]Op dinsdag 3 juni 2008 07:03 schreef Klonk het volgende:
helaas, topics geopend door users met een IQ lager dan een pak hagelslag worden vanaf nu zonder pardon gesloten :7
[/quote]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 3 maart 2010 @ 20:36:11 #36
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78699011
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:31 schreef sanctum-sanctorum het volgende:
update!!!!!!!!!!! - geweldig nieuws, ik ben rond 3uur met de leraar in discussie gegaan omdat volgens de school reglementen de leraar geen partij zwart mag maken en een andere partij weigeren.
De leraar heeft nu met tegenzin een pvv verkiezingsposter in de klas opgehangen

@ een post op pagina 1 - hij is inderdaad pro islam want hij vind het een geweldige en lieve religie en wij het westen zijn het kwaad, en ja hij is Nederlander.
Maar hij mag nog steeds zeggen wat hij wil.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_78699365
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:36 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Maar hij mag nog steeds zeggen wat hij wil.
Inderdaad! Dus faal TS
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:44:06 #38
292664 sanctum-sanctorum
het aller heiligst
pi_78699467
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Inderdaad! Dus faal TS
Hoezo faal? deze persoon heeft een schijt hekel aan geert. nu moet hij iedere dag verplicht naar zijn hoofd kijken
[quote]Op dinsdag 3 juni 2008 07:03 schreef Klonk het volgende:
helaas, topics geopend door users met een IQ lager dan een pak hagelslag worden vanaf nu zonder pardon gesloten :7
[/quote]
pi_78699599
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:44 schreef sanctum-sanctorum het volgende:

[..]

Hoezo faal? deze persoon heeft een schijt hekel aan geert. nu moet hij iedere dag verplicht naar zijn hoofd kijken
2 notities..

1 hij heeft groot gelijk dat hij een schijthekel aan geert heeft
2 en denk je nou echt dat hij er wakker van ligt dat hij elke dag naar geert z'n hoofd moet kijken?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:47:31 #40
292664 sanctum-sanctorum
het aller heiligst
pi_78699699
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

2 notities..

1 hij heeft groot gelijk dat hij een schijthekel aan geert heeft
2 en denk je nou echt dat hij er wakker van ligt dat hij elke dag naar geert z'n hoofd moet kijken?
Ja want hij heeft het iedere les wel over hoe slecht de pvv is.
[quote]Op dinsdag 3 juni 2008 07:03 schreef Klonk het volgende:
helaas, topics geopend door users met een IQ lager dan een pak hagelslag worden vanaf nu zonder pardon gesloten :7
[/quote]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 3 maart 2010 @ 20:51:20 #41
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78699918
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:31 schreef sanctum-sanctorum het volgende:
update!!!!!!!!!!! - geweldig nieuws, ik ben rond 3uur met de leraar in discussie gegaan omdat volgens de school reglementen de leraar geen partij zwart mag maken en een andere partij weigeren.
De leraar heeft nu met tegenzin een pvv verkiezingsposter in de klas opgehangen

@ een post op pagina 1 - hij is inderdaad pro islam want hij vind het een geweldige en lieve religie en wij het westen zijn het kwaad, en ja hij is Nederlander.
quote:
Mijn vraag is dus : mag een leraar zijn politieke voor en afkeur in de klas verkondigen, graag alleen feiten en geen meningen.
Ja, dat mag hij en dat mag hij nog steeds.
Alleen het posterverhaal is veranderd, voor de rest niks.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_78699957
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:47 schreef sanctum-sanctorum het volgende:

[..]

Ja want hij heeft het iedere les wel over hoe slecht de pvv is.
Daar heeft hij dan ook best wel gelijk in (niet dat andere partijen veel beter zijn maar PVV spant toch wel de kroon)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_78702973
Op zich wel grappige actie dat een leraar er gelijk in trapt als iemand doet of 'ie er verstand van heeft en het heeft na gezocht Denk dat de meesten hier ook zo om zijn hoor...

En trouwens, vatbaarheid is erg verschillend. Had vroeger een geschiedenis leraar die bij de PvdA zat en hij kon best leuk vertellen waardoor de meeste 'onwetende' of 'minder zelfstandig denkenden' al snel om waren. Ook namen ze véél informatie gewoon zo maar over. Zo begon hij ooit een verhaal dat hij als zielige Nederlandse belastingbetaler wel mooi de bonussen van bankiers betaalden..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')