Zie m'n linkje, kun je een protest uitprinten.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:31 schreef Lariekoek het volgende:
Hoe kan ik aangeven dat ik onder protest stem dan?
Meerdere hokjes aankruisenquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:31 schreef Lariekoek het volgende:
Hoe kan ik aangeven dat ik onder protest stem dan?
En lees nu de onderste helft van de post eensquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:32 schreef Posdnous het volgende:
Ik snap het niet helemaal, die mensen hebben geen legitimatie? Die ben je toch sowieso verplicht te hebben als inwoner van NL?
Le-zen:quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:32 schreef Posdnous het volgende:
Ik snap het niet helemaal, die mensen hebben geen legitimatie? Die ben je toch sowieso verplicht te hebben als inwoner van NL?
Eh ja dat las ik....quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Le-zen:
"Jamaar iedereen moet zich kunnen legitimeren hoor"
Ja, maar de oudere die de godvergeten pech heeft nog lekker thuis te wonen, heeft niet zo 1,2,3 40 euro klaarliggen voor die ene keer ( nu toevallig 2x) stemmen, en met die 40 euro zijn ze er niet, er moeten foto's gemaakt worden en voor veel ouderen betekent dat een fotograaf aan huis die ook kassa ruikt en op z'n minst 20 euro rekent.
60 euro is voor mensen die het niet breed hebben een klein kapitaal, want die speciale kousen, of speciale verband dat ze moeten hebben moeten ze namelijk ook al de helft voor meebetalen.
Die mensen hebben geen geld om een paspoort of ID kaart aan te schaffen. Ik heb de OP nog niet gelezen, maar haar er al wel eerder over gehoord.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:32 schreef Posdnous het volgende:
Het gaat er nu en hier om dat je een groep mensen willens en wetens uitsluit van verkiezingen waardoor ze in feite ongeldig zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:34 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Eh ja dat las ik....
Maar dat probleem komt toch niet alleen bij de verkiezingen langs lijkt me....En hoe wil je daar in vredesnaam een grens in gaan trekken.
Verzekeringen zijn ook duur voor die mensen, net als financiele instellingen etc.
Maar hiervoor moest je jezelf toch ook kunnen legitimeren bij het stemlokaal als daar om gevraagd werd?quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het gaat er nu en hier om dat je een groep mensen willens en wetens uitsluit van verkiezingen waardoor ze in feite ongeldig zijn.
Mag ik er verder even op wijzen dat deze regel recent pas ingevoerd is en dat je voorheen kon stemmen met je unieke stembiljet.
Ja volgens mij ook.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:37 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Maar hiervoor moest je jezelf toch ook kunnen legitimeren bij het stemlokaal als daar om gevraagd werd?
Als daar om gevraagd werd. Wat doorgaans alleen bij verdachte dingen gebeurde. Er is mij althans nog nooit om identificatie gevraagd.quote:
Ja! Verder moeten ze oude dametjes, als het zo'n koude kosten/ baten analyse is, dan maar vaker gaan bekeuren! Dan wordt het vanzelf 'voordeliger' om je wel aan de wet te houden!quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:37 schreef Lariekoek het volgende:
Maar hiervoor moest je jezelf toch ook kunnen legitimeren bij het stemlokaal als daar om gevraagd werd?
En dat rijdende ambtenaarskantoor kost ook klauwen vol met geld, wat vervolgens weer doorberekend wordt in de prijs van een ID-bewijs..quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:45 schreef Lotusss het volgende:
Tegenwoordig is het voor iedereen van 14 jaar en ouder verplicht om een geldig legitimatiebewijs bij zich te hebben.
Dit is mijns inziens eerder symptoombestrijding, want waar zou je dan nog meer uitzonderingen mee moeten maken?
Het lijkt me beter om het aanschaffen van een ID-bewijs gemakkelijker te maken voor degenen die lichamelijk of niet in staat zijn om er één aan te schaffen. Goedkoper vind ik van niet: een ID-bewijs is minimaal 4 jaar geldig. Als je in 4 jaar tijd niet 40-60 euro weg kan leggen voor het vernieuwen van je ID-bewijs dan is er toch iets mis.
Praktische oplossing lijkt me om een "mobiele" gemeentebalie te hebben die eens in de zoveel maanden uitrijdt (evt op afspraak) en waar meteen pasfoto's gemaakt kunnen worden, een aanvraag voor ID-bewijs ingediend kan worden en men daar ook meteen kan afrekenen.
het gaat om een geldig ID bewijs he... die dingen zijn maar beperkt houdbaarquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:44 schreef Lariekoek het volgende:
Daarnaast vraag ik me dan af: Hoe heeft deze groep stemmers een kopie van hun id bij hun bank ingeleverd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |