FOK!forum / Vraag & Aanbod / [TK] Zeer zeldzame Mazda 323 1.6 Turbo F4 4WD 1986
Koning-Afwasdinsdag 2 maart 2010 @ 19:31
Te koop;

Zeer zeldzame, originele Mazda 323 Formule 4.
Voor 5000 euro is het de jouwe, over de prijs valt te onderhandelen.
Marktplaatslinkje:
-verwijderd-

[ Bericht 23% gewijzigd door Dizer op 02-03-2010 21:02:23 ]
Dizerwoensdag 3 maart 2010 @ 21:17
Goed al het non serieuze is verwijderd. Topic is weer open.
Gezeur en gezeik over de prijs, doe dat maar lekker ergens anders.
Koning-Afwaswoensdag 3 maart 2010 @ 21:51
Zo poging 2, nu zonder link.
Sorrie voor de foto's waar toch een zekere website opstaat, hoop dattet door de vingers wordt gezien.

Zeer zeldzame Mazda 323 Formule 4 voor de liefhebber.

100% origineel en 100% roestvrij met een zeer lage kilometerstand, 96500, zeker gezien de leeftijd van de auto.
De Mazda is in zeer goede staat en motorisch volledig in orde.
Ook leuk om te weten, dit is een van de laatste auto's die nog belastingvrij gaat worden!

Is voorzien van:

-Permanente 4-wiel aandrijving met diff-lock.
-Elektrisch in hoogte verstelbare ophanging, is met de bedieningsknop in te stellen op hoog en laag, stelt automatisch de juiste hoogte in bij toenemend gewicht en gaat nog lager op de weg liggen bij toenemende snelheid.
-Turbo
-Achterruit verwarming
-Radio/cd speler met voor en achter Pioneer speakers
-Stuurbekrachtiging
-Schijfremmen voor en achter
-Elektrische bedienbare buitenspiegels
-Achterwisser en sproeier
-Dubbele spoiler origineel uit de fabriek
-Agressief ogende hump op de motorkap ook origineel uit de fabriek
-Originele lichtmetalen velgen

Technische specificaties:

-Motortype: 4-cilinder in lijn, 16 kleppen, injectie
-Cilinderinhoud: 1597 cc
-Boring x slag: 78 x 83,6 mm
-Max. vermogen: 110 kW (150 pk) bij 6000 omw/min
-Max. koppel: 195 Nm bij 5000 omw/min
-Compressieverhouding: 7,9:1
-Topsnelheid: 205 km/h
-Acceleratie (0-100 km/h): 8,3 seconden
-Verbruik (ECE):
Bij 90 km/h: 7,6 l
Bij 120 km/h: 9,8 l
In de stad: 11,1 l
-Leeggewicht: 1110 kg
-Koffervolume: 315 - 543 l


De rode lak zag er na 23 jaar nogal dof uit dus ik heb de volledige auto gepolijst en de lak is weer als nieuw op de spiegels en spoilers na. Aangezien die van kunststof zijn moeten die opnieuw gespoten worden mocht je je eraan storen.
Een half jaar geleden heb ik de koppelingsplaat en toebehoren vervangen.
De achterste remblokken heb ik 2 maanden geleden vervangen, de voorste zijn nog dik in orde.
Korte tijd daarvoor heb ik het linkervoorwiellager vervangen.
De gasveren van de achterklep zijn ook vervangen.
Kleine scheur in de bekleding van het rechterportier, kan voor weinig gerepareerd worden.

Zoals je leest is dit een goed onderhouden, uitgebreide en zeer snelle auto met veel leuke extra's waarmee heerlijk gereden kan worden die ondanks zijn leeftijd een zeer lage kilometerstand heeft en in haast perfecte staat verkeerd.
Iemand die bekend is met Mazda weet dat een zeldzame auto als deze het geld zeker waard is.

Prijskaartje: 5000 euro, wel bereid te onderhandelen.





[ Bericht 0% gewijzigd door Koning-Afwas op 03-03-2010 23:56:36 ]
#ANONIEMwoensdag 3 maart 2010 @ 22:21
Een vraagje permanente vierwiel aandrijving dus je kunt hem niet maar op twee wielen aan laten drijven door middel van om zetten. Twie wiel aandrijving klopt niet wat ik schrijf kan namelijk niet bij tweewiel aandrijving drijft hij maar een wiel aan door middel van defferanteel.
Tevens nog een vraag die achterste remblokken pas vervangen? zijn achter dan schijven erop.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2010 22:22:13 ]
Koning-Afwaswoensdag 3 maart 2010 @ 22:38
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 22:21 schreef john2406 het volgende:
Een vraagje permanente vierwiel aandrijving dus je kunt hem niet maar op twee wielen aan laten drijven door middel van om zetten. Twie wiel aandrijving klopt niet wat ik schrijf kan namelijk niet bij tweewiel aandrijving drijft hij maar een wiel aan door middel van defferanteel.
Tevens nog een vraag die achterste remblokken pas vervangen? zijn achter dan schijven erop.
Klopt, permanent dus geen omschakeling mogelijk. Er is enkel de diff-lock die je in kan schakelen, dat is voor wanneer je vast staat in de modder of sneeuw (dat was heel handig de laatste tijd), dan maken alle vier de wielen het hetzelfde aantal toeren.
En ja, voor en achter zijn het schijfremmen, is ook nodig vanwege het hoge vermogen van de auto.
Fred2woensdag 3 maart 2010 @ 22:54
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:51 schreef Koning-Afwas het volgende:
100% origineel en 100% roestvrij met een zeer lage kilometerstand, zeker gezien de leeftijd van de auto.
En de kilometerstand is?

Wanneer is de distributieriem voor het laatst vervangen?
Waarom verkoop je hem?
Koning-Afwaswoensdag 3 maart 2010 @ 23:09
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 22:54 schreef Cothen het volgende:

[..]

En de kilometerstand is?

Wanneer is de distributieriem voor het laatst vervangen?
Waarom verkoop je hem?
Iets onder de 96500, distributieriem weet ik niet precies maar de keer dat ik de kap eraf heb gehaald zag die er goed uit maar als het daar op aan komt wil ik die nog best vervangen.
Ik verkoop hem vooral omdat ik een zuiniger model wel omdat ik wat geld moet besparen, ik kan ook wat minder hard gasgeven maar ik mis dat stukje zelfbeheersing simpelweg.

[ Bericht 13% gewijzigd door Koning-Afwas op 03-03-2010 23:17:11 (vergat reden) ]
FlyingDutchman_1987donderdag 4 maart 2010 @ 00:11
if i only had the money..
Prowldonderdag 4 maart 2010 @ 09:22
Die heeft toch een D-ketting ipv een D-riem?
Koning-Afwasdonderdag 4 maart 2010 @ 19:54
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:22 schreef Prowl het volgende:
Die heeft toch een D-ketting ipv een D-riem?
De laatste keer dat ik keek was het nog echt een riem, kettingen kwamen pas jaren later standaard in de Mazda 2, 3, 5 en 6, diesels uitgezonderd, die zijn nog steeds met riemen.
Prowldonderdag 4 maart 2010 @ 20:07
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:54 schreef Koning-Afwas het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik keek was het nog echt een riem, kettingen kwamen pas jaren later standaard in de Mazda 2, 3, 5 en 6, diesels uitgezonderd, die zijn nog steeds met riemen.
Mijn 323 uit 86 had toch echt een D-ketting, je vergist je niet met de V-Snaar?
Koning-Afwasdonderdag 4 maart 2010 @ 20:32
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:07 schreef Prowl het volgende:

[..]

Mijn 323 uit 86 had toch echt een D-ketting, je vergist je niet met de V-Snaar?
Dude, ik ben monteur.
De enige ervaring die ik heb met een Mazda van die leeftijd is mijn eigen. Het kan natuurlijk zo zijn dat de types met andere motor wel een ketting hebben maar deze niet. Ik heb het originele instructieboekje hier voor me liggen en daarin staat letterlijk:

DISTRIBUTIERIEM
(Voor 1600 cc model en dieselmotor)
De distributieriem moet om de 100.000 km worden vervangen. Als dat niet gebeurt, kan dat ernstige schade veroorzaken aan de motor. Als u de riem vervangt, kunt u het best uw erkende Mazda-dealer raadplegen.

Dit is een 1600 en heeft dus een riem. Aangezien ze er specifiek 1600 cc en diesel bij zetten is het aannemelijk dat de andere motoren wel een ketting hebben.
Prowldonderdag 4 maart 2010 @ 20:41
Is dat ook weer duidelijk
FkTwkGs2012vrijdag 5 maart 2010 @ 19:14
wat een grappig wagentje

tvp daarom
zquingmaandag 8 maart 2010 @ 00:34
tof ding
Koning-Afwasdonderdag 11 maart 2010 @ 20:45
schop plus een flinke prijsverlaging, voor 4000 magtie de deur uit!
FkTwkGs2012zaterdag 13 maart 2010 @ 15:58
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:31 schreef Koning-Afwas het volgende:
schop
zie die liefhebber maar eens te vinden!
- gratis schopje -
zuigmarmotdinsdag 16 maart 2010 @ 11:49
Op je MP foto's zie je het niet goed , maar zitten er gordels achterin ?
klaasdjdinsdag 16 maart 2010 @ 11:53
tvp, als dat mag.
Koning-Afwasdinsdag 16 maart 2010 @ 20:31
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:49 schreef zuigmarmot het volgende:
Op je MP foto's zie je het niet goed , maar zitten er gordels achterin ?


Nee maar dat was ook niet verplicht in dat jaartal dus voor de apk levert het geen problemen op.
Koning-Afwasdinsdag 16 maart 2010 @ 20:32
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:53 schreef klaasdj het volgende:
tvp, als dat mag.

dat mag
BYMdinsdag 16 maart 2010 @ 21:20
Ik heb al een projekt staan, maar dit is ook een serieuze kandidaat
If only i had the space .....
Koning-Afwasdinsdag 16 maart 2010 @ 23:30
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:20 schreef BYM het volgende:
Ik heb al een projekt staan, maar dit is ook een serieuze kandidaat
If only i had the space .....

Gooi je die andere toch weg.
BYMdinsdag 16 maart 2010 @ 23:43
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 23:30 schreef Koning-Afwas het volgende:

[..]


Gooi je die andere toch weg.
Kan ook gewoon deze laten staan
casejunkiewoensdag 17 maart 2010 @ 15:34
Ik verwacht niet dat je deze auto aan iemand hier op dit forum kwijt zal raken. Maar neem aan dat hij ook te koop staat bij de mazda forums?

Ik zag dat je al gedaald was tot 3500?
Koning-Afwaswoensdag 17 maart 2010 @ 17:32
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:34 schreef casejunkie het volgende:
Ik verwacht niet dat je deze auto aan iemand hier op dit forum kwijt zal raken. Maar neem aan dat hij ook te koop staat bij de mazda forums?

Ik zag dat je al gedaald was tot 3500?

Jep, maar dat is echt de absolute bodem. Ten eerste omdat ik dat geld nodig heb voor m'n nieuwe auto en ten tweede omdat het nu echt een koopje is.
Hij staat ook al op het formule323 forum, mazda-club forum en marktplaats maar vooralsnog geen enkel serieus bod.
Symphonicmaandag 22 maart 2010 @ 10:06
En ook weer opgeschoond
casejunkiemaandag 22 maart 2010 @ 15:45
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:32 schreef Koning-Afwas het volgende:

[..]


Jep, maar dat is echt de absolute bodem. Ten eerste omdat ik dat geld nodig heb voor m'n nieuwe auto en ten tweede omdat het nu echt een koopje is.
Hij staat ook al op het formule323 forum, mazda-club forum en marktplaats maar vooralsnog geen enkel serieus bod.
Probleem met deze wagen is dat je echt een liefhebber moet hebben.

Ik heb zelf een MX-6 GT 4WS staan. (2.2i 12v turbo intercooled motor en dus ook een 4WS systeem) Op dat ding heb ik bijna iedere optie zitten die er maar te koop is/was. (mist lichting in de grill, digitaal dashboard, oscilating vent, stoelverwarming, lederen bekleding, orgineel dakraam, TWR bodykit en mist alleen airco en ABS) Tevens zitten er wat upgrades op zoals grotere turbo, BOV, freeflow uitlaat, andere velgen, H&R veren, veerpootbrug, aangepaste motorkap, gecleande achterklep enz enz)

Noway dat ik ooit 3,5K voor die auto ga krijgen.

Ontopic:

Welke opties zitten er op die auto?
Hoe standaard is de auto? (motorische aanpassingen? hogere turbo druk? enz enz.)
Koning-Afwasmaandag 22 maart 2010 @ 17:49
Tja ik weet het maar ik blijf gewoon wachten op die liefhebber want ik heb de centen toch echt nodig voor m'n nieuwe auto. Zo te horen heb jij ook een zeer toffe bak!

Lijst met opties staat bovenaan bij de foto's, bijna alles wat er op kon zit erop.
Auto is verder 99% origineel. Alleen de gasveren van de achterklep zijn imitatie aangezien de originelen wel erg duur waren.
Koning-Afwaswoensdag 24 maart 2010 @ 17:43
schop
Koning-Afwaszaterdag 27 maart 2010 @ 19:05
Schop
Koning-Afwaszondag 28 maart 2010 @ 16:11
schop
Koning-Afwasmaandag 29 maart 2010 @ 19:52
schop
Glijdt_lichtmaandag 29 maart 2010 @ 21:40
Als ik het geld had. 1986 is het laatste jaar dat auto's belastingvrij zullen worden..
Koning-Afwasmaandag 29 maart 2010 @ 21:48
Inderdaad, aantrekkelijk he

Heb een bod van 2800 ontvangen, dit is dus het minimum geworden.
Koning-Afwasmaandag 5 april 2010 @ 00:51
Verkocht!

Mag een slotje op.
Dizermaandag 5 april 2010 @ 01:44
Ok