http://www.welingelichtek(...)-neuro-en-zeuro.htmlquote:Arie Slob wil weten of de Euro kan worden gesplitst inb Neuro en Zeuro
De ChristenUnie denkt dat doormodderen met de euro nergens toe leidt. Daarom laat de partij onderzoek doen naar een opsplitsing van de euro. De partij bekijkt of de munt verder kan gaan in een noordelijke en zuidelijke variant. Dat heeft partijleider Arie Slob donderdagavond in Knevel en van den Brink gezegd.
Slob denkt dat doorgaan op de huidige manier twijfelachtig is door de ontwikkelingen in zwakkere landen als Griekenland en in sterkere eurolanden als Duitsland en Nederland.
http://www.telegraaf.nl/o(...)taks_halveren__.htmlquote:CU wil forensentaks halveren
DEN HAAG - De ChristenUnie wil de forensentaks halveren, maar binnen enkele jaren af van de onbelaste reiskostenvergoeding. De partij wil het vervangen door een kilometerheffing. Dat staat in het verkiezingsprogramma dat de partij maandag naar buiten brengt.
Tweede Kamerlid Carola Schouten bevestigde vrijdag berichtgeving hierover op NU.nl. De CU wil tijdelijk een reiskostenvergoeding van 10 cent per kilometer. Verder zou het openbaar vervoer worden ontzien. Dan zou in 2014 of 2015 de kilometerheffing moeten worden ingevoerd, aldus Schouten.
In het begrotingsakkoord spraken VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie af om de onbelaste reiskostenvergoeding af te schaffen.
http://www.volkskrant.nl/(...)n-ChristenUnie.dhtmlquote:Ruzie voorbij; lijstverbinding tussen SGP en ChristenUnie
27/07/12, 07:30 bron: ANP
De ChristenUnie en de SGP sluiten voor de Tweede Kamerverkiezingen op 12 september opnieuw een lijstverbinding, waarmee ze meer kans maken op een restzetel.
SGP-partijvoorzitter Maarten van Leeuwen heeft berichtgeving daarover in het Nederlands Dagblad vrijdag bevestigd.
De partijen hadden als vanouds altijd een lijstverbinding bij verkiezingen, maar bij de Senaatsverkiezingen van vorig jaar mei weigerde de SGP de ChristenUnie aan een derde zetel te helpen. Dat leidde tot harde verwijten van ChristenUnie-senatoren aan de SGP'ers. Maar inmiddels zijn de partijen over die episode heen gestapt en is een nieuwe lijstverbinding een feit.
Wat vorig jaar rond de Senaatsverkiezingen ook speelde was de cruciale rol van de SGP, die nodig was om de gedoogconstructie van VVD, CDA en PVV in de Senaat aan een meerderheid te helpen. De ChristenUnie stond veel kritischer tegenover het kabinet.
'We hebben besloten de handen weer ineen te slaan. Dit geeft aan dat er de afgelopen tijd goede onderlinge contacten zijn geweest, met name tussen de besturen', zegt SGP-voorzitter Van Leeuwen. 'Wij zien dit als een hele positieve ontwikkeling', aldus Van Leeuwen.
Voor de verkiezingen op 12 september zijn ook de PvdA, SP en GroenLinks een lijstverbinding aangegaan.
quote:Op donderdag 29 september 2016 11:42 schreef sjoemie1985 het volgende:
Bij deze meld zich nog een CU stemmer![]()
![]()
quote:
Heeft niks met dit topic te maken...quote:Op vrijdag 27 januari 2017 22:22 schreef Morendo het volgende:
http://nicodrost.nl/
Wat is dit voor een paradijsvogel dan?
Hij staat nummer negen op de lijst, vriend.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 22:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Heeft niks met dit topic te maken...
Omdat ik het een fijne integere partij vind. Maar ik heb me dit keer nog niet enorm in de verschillende verkiezingsprogramma's verdiept.quote:
Die site is van een andere Nico Drost.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 22:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hij staat nummer negen op de lijst, vriend.
Maar wel toevallig allebei uit Rhenen. Zouden de klanten van die 'intimiteitscoach' wel eens per ongeluk bij het CU-raadslid op de stoep gestaan hebben, of andersom?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 22:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik ben je vriend niet (vriendin ook niet) en die site is van een andere Nico Drost.
Lees: www.christenunie.nl/hoofdlijnen-verkiezingsprogrammaquote:Op vrijdag 27 januari 2017 22:31 schreef Burdie het volgende:
[..]
Omdat ik het een fijne integere partij vind. Maar ik heb me dit keer nog niet enorm in de verschillende verkiezingsprogramma's verdiept.
Er staan tegenwoordig drie rooms-katholieken op de kandidatenlijst, dus ik denk dat dat goed komt.quote:Op maandag 20 februari 2017 19:23 schreef TLC het volgende:
Ik hoop dat het me vergeven word dat ik als RK op de CU stem![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |