abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 2 maart 2010 @ 19:06:08 #1
104871 remlof
Europees federalist
pi_78647217


Welkom in het centrale ChristenUnie topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Strategische keuzes voor gezin en zorg
Een gezonde en duurzame samenleving begint bij het gezin. Kinderen moeten normen en waarden meekrijgen. Thuis en op school. Te vaak gaat dat mis. Door werkdruk bij de ouders en gebroken relaties. Scholen en hulpverlening kunnen het gat niet vullen. En de hoge kosten voor opvoeding en onderwijs maken het er ook niet makkelijker op.

Met de ChristenUnie kiest u voor

• een tegemoetkoming in de kosten van kinderopvang voor alle ouders
• gratis schoolboeken in het vervolgonderwijs
• een OV-kaart voor scholieren van 16 en 17 jaar
• harde aanpak van schoolverlating
• maatschappelijke stages bij elke opleiding

Duurzame zorg draait niet om zorg­stelsels, techniek of schaal­vergroting. Wel om beschikbare, betaalbare en helpende handen.

Met de ChristenUnie kiest u voor

• afschaffing van de no-claimkorting in de zorgverzekering
• compensatie voor de duurdere zorgpremie
• een koopkrachtgarantie voor mensen met AOW en een gemiddeld pensioen
• bescherming van kwetsbaar leven van begin tot eind
• een grondwettelijk verbod op het discri­mineren van mensen met een beperking

Strategische keuzes voor duurzame welvaart
Nog veel te veel mensen staan aan de kant. Anderen werken en raken opgebrand. Voor vrijwilligerswerk is weinig tijd. De balans is zoek. We kunnen de samenleving niet helemaal overlaten aan de markt. Dan raken mensen in de knel. Duurzame welvaart gaat om meer dan winst maken.

Met de ChristenUnie kiest u voor

• minder regels voor bedrijven die maatschappelijk verantwoord ondernemen
• afschaffing van de ingewikkelde levensloopregeling
• wel de mogelijkheid om extra spaarloon te verdienen met overuren
• kansen voor jongeren en oudere werklozen op de arbeidsmarkt
• een hypotheekrenteaftrek waarbij starters maximaal profiteren

Duurzame welvaart vraagt om zorg voor mens en schepping. De ontwikkeling van ons land moet anders. Asfalt mag het niet winnen van groen. Het platteland mag niet verstedelijken. Water en lucht moeten nog veel schoner. Van een gezonde economie kun je alleen spreken, als het milieu er niet onder lijdt.

Met de ChristenUnie kiest u voor

• alleen betalen voor gereden kilo­meters, schone auto’s betalen minder
• 20% duurzaam opgewekte energie in 2020
• meer vervoer via spoor en binnenvaart
• een snelle treinverbinding naar het noorden
• betere bescherming van platteland en natuurgebieden
• belasting op weggooiverpakking en de vervuiler betaalt

Strategische keuzes voor bestuur en veiligheid
Goed bestuur bereik je bovenal met integere en betrouwbare politici. Niet met de speeltjes van staatkundige vernieuwing. Duurzame veiligheid gaat om goede relaties tussen mensen. In de eigen straat en internationaal. Angst en ‘wij-zij-denken’ helpen ons echt niet verder. Mensen moeten weer vertrouwen kunnen krijgen in elkaar, in kleine en grote verbanden. De ChristenUnie wil dat onder­steunen met 3000 extra agenten op straat.

Nederland moet ook een plek zijn voor mensen die nergens anders veiligheid kunnen vinden.

Met de ChristenUnie kiest u

• tegen politieke speeltjes
• tegen een nieuwe Europese grondwet
• tegen toetreding van Turkije tot de EU
• tegen een bureaucratische behandeling van vluchtelingen

Ruimte voor gezin en investeren in een duurzame samenleving

• We willen weer genoeg tijd hebben voor onze kinderen.
• En geld om ze een goede opvoeding te kunnen geven.
• De botheid op straat en op de televisie zijn we zat.
• We willen af van de vuile lucht, stof en lawaai.
• Over de hoogte van je AOW moet je niet hoeven tobben.
• Ook jongeren moeten een huis kunnen kopen.
• Een ondernemer mag niet vastlopen in bureaucratie.
• Jongeren en oudere werklozen verdienen kansen op de arbeidsmarkt.
• Voor je geloof mag je vrij uitkomen, ook in de politiek.
• Arme landen horen ook bij onze wereld en we betalen faire importprijzen.
• En we willen niet leven in een anonieme superstaat Europa.

Voor bijstelling kabinetsbeleid

De ChristenUnie wil einde aan

• het hoge VVD-gehalte in het sociaal-economisch beleid
• de blinde vlek voor kwetsbare groepen
• het overdreven geloof in de marktwerking
• het bureaucratische en soms onmenselijke vluchtelingenbeleid
• de doofheid voor het ‘nee’ tegen de Europese grondwet
• de ondermijning van het vertrouwen in politiek en samenleving

Tegen gemakzuchtige oppositie
Met geld en het laten oplopen van de staatsschuld los je deze problemen niet op. De ChristenUnie heeft daarom ook zorg over het linkse alternatief. Het gaat om visie en strategische keuzes.

Een partij van strategische en duurzame keuzes
De ChristenUnie is een partij van mensen die vanuit het christelijk geloof invloed willen uitoefenen op het bestuur van ons land. Met een open oog voor de werkelijkheid baseert de partij zich op de Bijbel en Gods opdracht om Hem en onze medemens lief te hebben. We willen dat de overheid de geestelijke en politieke vrijheden waarborgt.

www.christenunie.nl

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2016 20:32:09 ]
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:46:30 #2
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_78652674
Ik moet zeggen dat ze dit verhaal goed brengen, ook al ben ik het er op enkele punten fundamenteel mee oneens. Heel iets anders dan dat korte prutsverhaaltje van de SGP over bijbel dit, bijbel dat.
pi_78665833
* CU-stemmer meldt zich.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_78693992
Als je hun praatje zo leest kan ik me best voorstellen dat de CU-bewindslieden misschien wel het somberst waren bij de val van het kabinet. Ze passen eigenlijk het beste bij een kabinet met CDA en PvdA. En ik vermoed dat dat de komende 10 jaar niet meer gaat gebeuren, CDA en PvdA in 1 kabinet.
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:04:18 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_78694144
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 00:27 schreef koningdavid het volgende:
* CU-stemmer meldt zich.
Ik overweeg het ook weer .
KuikenGuppy
pi_78733318
Jammer dat ze nooit uitgenodigd worden voor allerlei debabatten. Terwijl SP, D66 en SP er wel bij zijn
pi_79273874
Stemde eerst CU, totdat ik in een programma las dat ze tegen de verdere bouw van moskeën waren. Echt jammer.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:59:38 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_79273958
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:58 schreef Burakius het volgende:
Stemde eerst CU, totdat ik in een programma las dat ze tegen de verdere bouw van moskeën waren. Echt jammer.
En ze zijn niet tegen de bouw van kerken? Dan is dat rechtsongelijkheid.
pi_79277809
Ik kon dit vinden op de CU site:

Rouvoet kritiseert SGP en PVV
donderdag 03 december 2009 07:52 Vice-premier Andre Rouvoet vindt dat zowel de SGP als PVV met twee maten meet in het debat over de bouw van minaretten en moskeeën. Dat laat hij weten in het tweewekelijkse gesprek met NU.nl. Nadat een meerderheid van de Zwitserse kiezers zich afgelopen weekend uitsprak tegen de bouw van meer minaretten in het land, riep PVV-leider Geert Wilders het kabinet op om in Nederland eveneens een bindend referendum over het onderwerp te houden.
Bekijk de video op www.nu.nl

"We kunnen dat niet gaan doen, omdat we geen bindend referendum kennen. Bovendien vind ik de oproep van Wilders moeilijk te plaatsen vanuit het liberale karakter van de partij. Ze noemen zich Partij voor de Vrijheid, maar wil een grote groep mensen de vrijheid op godsdienst ontzeggen", aldus Rouvoet.

Motie afgewezen
Ook de SGP is van mening dat er terughoudend moet worden omgegaan met de bouw van minaretten, grote moskeeën en het laten horen van islamitische gebedsoproepen. Een motie van SGP-Kamerlid Staaij over dit onderwerp werd gisteren door de Tweede Kamer afgewezen.

"Het tekent vooral dat beide partijen zich ongemakkelijk voelen met de vrijheid van godsdienst. De SGP komt heel vaak op voor het recht van christenen om bijvoorbeeld in Turkije en Indonesië kerken op te richten en te bouwen.''

''Het in Nederland moeilijker maken van de bouw van moskeen kan ik daar als christenpoliticus en als minister moeilijk mee rijmen."

Minaret
Rouvoet vindt dat het debat over de bouw van een minaret of moskee op lokaal niveau moet worden gevoerd, waarbij de gemeenteraad moet beslissen of de bouwplannen voldoen aan een bestemmingsplan.

"Ook kan ik me voorstellen dat in een grote stad Rotterdam meer mogelijk is dan in Ermelo of ergens anders op de Veluwe. Op het moment dat de landelijke politiek daar uitspraken over gaat doen, heeft het meer te maken met de islam als geloof dan met de vormgeving van moskeeën. Dat vind ik bedenkelijk."

Ook het argument paal en perk te stellen aan minaretten en moskeeën om zo de groei van het aantal moslims te remmen, verwerpt Rouvoet.

Legitiem
"Als gelovige maak ik me natuurlijk best wel zorgen over de ontwikkelingen binnen het christendom en dat is legitiem. Maar wij leven in een democratische rechtsstaat en dat betekent zelfs principieel dat de godsdienstvrijheid en andere fundamentele rechten er met name voor minderheden zijn.''

''Als de meerderheid de grenzen gaat bepalen voor minderheden, beweeg je je over de grenzen van de democratische rechtsstaat en spreek je van een dictatuur. En daar zou ik heel ver bij weg willen blijven.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  Moderator woensdag 17 maart 2010 @ 23:23:09 #10
249559 crew  Lavenderr
pi_79278217
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:58 schreef Burakius het volgende:
Stemde eerst CU, totdat ik in een programma las dat ze tegen de verdere bouw van moskeën waren. Echt jammer.
Maar als ik je volgende post goed lees, zijn ze dus juist NIET tegen het bouwen van nog meer moskeeën.
pi_79278345
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar als ik je volgende post goed lees, zijn ze dus juist NIET tegen het bouwen van nog meer moskeeën.
Ja dat las ik op stemwijzer, en daarom ging ik even kijken of ik het zagin de standpunten van de CU omdat ik het vandaaag zei. Kon er niets over vinden.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:00:45 #12
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_79792256
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 00:27 schreef koningdavid het volgende:
* CU-stemmer meldt zich.
* MaleDuck meld zich ook
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_79792426
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:26 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ja dat las ik op stemwijzer, en daarom ging ik even kijken of ik het zagin de standpunten van de CU omdat ik het vandaaag zei. Kon er niets over vinden.
die stemwijzer is ook al heel oud toch
  zaterdag 17 april 2010 @ 13:28:13 #14
259845 prima
het is goed zo.
pi_80417406
*meldt. goede partij, goede standpunten, goede mensen. Mijn stem hebben ze.
pi_80566523
Huh, niets meer over verplichte zondagsrust???
pi_80567988
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:41 schreef sjack4 het volgende:
Huh, niets meer over verplichte zondagsrust???
Niet echt verplicht, maar de zondag heeft nog steeds een bijzondere plek.
quote:
Arbeid kan niet bestaan zonder rust. Vanuit onze christelijke overtuiging is de zondag een
daarvoor gegeven en aangewezen dag, zoals ook vastgelegd in de Winkeltijdenwet. Toch komt er
meer en meer druk te staan op ondernemers en werknemers om op zondag te werken. Het
argument dat winkelen ook ontspanning is, wordt daarbij vaak genoemd. Maar voor de
ontspanning van de één levert de ander een inspanning. Een collectieve rustdag doet een
samenleving goed. Het biedt, naast de mogelijkheid van kerkgang, tijd voor gezin en sociale
relaties. Bovendien komen kleine ondernemers steeds meer in de verdrukking als zij gedwongen
worden om op zondag te werken, omdat zij het personeel niet hebben om zeven dagen per week
open te zijn. Volgens het CPB hebben zij dan ook baat bij een aangescherpte Winkeltijdenwet.
quote:
staat pal voor de zondagsrust. Op zondag wordt niemand gedwongen om te werken of de
winkel te openen. De Winkeltijdenwet en Arbeidstijdenwet worden strikt gehandhaafd;
quote:
Zoals dat in andere Europese landen reeds het geval is komt een verbod op vrachtvervoer
over de weg op zondag.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_80583059
Daarom alleen al geen CU voor mij.

Ik heb in Zweden gewoond en daar zijn supermarkten gewoon van 07:00 tot 20:00, 21:00 of 22:00 open (hangt van de keten en het type winkel af wat de sluitingstijd is) en dat dus ook op zondag, heerlijk. De overige winkels zijn wel gesloten, maar dat is voor mij helemaal geen probleem, gewoon lekker dat je je boodschappen ook op zondag kan doen
pi_81892348
we hebben meer CU'ers nodig in dit topic:
De GROTE moral politics test 2010
pi_81895759
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:41 schreef Dichtpiet. het volgende:
we hebben meer CU'ers nodig in dit topic:
De GROTE moral politics test 2010
nja ik heb -2;2,5 op die schaal... Is dat goe?
pi_81896232
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:17 schreef debeterebob het volgende:

[..]

nja ik heb -2;2,5 op die schaal... Is dat goe?
en je stemt?
pi_81900071
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:22 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

en je stemt?
check
pi_82363815
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:17 schreef debeterebob het volgende:

[..]

nja ik heb -2;2,5 op die schaal... Is dat goe?
Meld het in dat topic en zet de partij erbij waar je op stemt
  maandag 7 juni 2010 @ 18:47:13 #23
198365 Morendo
The Real Deal
pi_82455384
Rouvoet gaat weer eens op de 'holier than thou' toer:
quote:
Rouvoet valt over 'fuck drugs'-shirt Balkenende

(Novum) - Het t-shirt van demissionair premier Jan Peter Balkenende (CDA) met daarop de tekst 'fuck drugs' is slecht gevallen bij zijn vicepremier André Rouvoet (ChristenUnie). Het kan het aanzien van Nederland in het buitenland schaden, waarschuwt Rouvoet maandag in Netwerk, meldt het tv-programma.

De foto van de premier, gehuld in het shirt, prijkte in menig ochtendkrant, bij de Volkskrant zelfs op de voorpagina. Balkenende trok het tricot aan bij een bezoek aan de 'Moedige Moeders' in Volendam, die strijden tegen de problematiek van drugsgebruikende jongeren in het vissersdorp. De premier werd met een pot bier in zijn hand gefotografeerd. Tijdens een campagnebijeenkomst sprak de premier maandag opnieuw lovende woorden over het project.

Volgens Rouvoet kan het gebruik van het woord 'fuck' wel eens slecht vallen in veel landen. "Er is vaak sprake van het aanzien van Nederland ten aanzien van het optreden van Geert Wilders. Ik weet niet wat de reacties van buitenlandse regeringsleiders zullen zijn als zij de demissionair minister-president in dit t-shirt zien staan. Het zou mijn keuze niet geweest zijn."
Die Lebenslust bringt dich um.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 15:36:12 #24
308521 JUNIOR_
The little and brave one. &
pi_83327125
gogogo!
Maybe you're little, maybe you're small, it doesn't mean you're not brave!
pi_111038871
Slob trekt de economie uit het slop. FC Kunduz *O*
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_111884841
ChristenUnie weigert akkoord te gaan met Europees permanent noodfonds

ChristenUnie-fractievoorzitter Slob noemt de huidige uitwerking van het permanente noodfonds onverantwoord.

De ChristenUnie weigert in te stemmen met het overmaken van 40 miljard euro aan gemeenschapsgeld naar het permanente noodfonds voor de euro, het ESM. ChristenUnie-fractievoorzitter Slob kan niet akkoord gaan zolang niet bekend is wat er met het geld gebeurt en zolang landen geen zeggenschap hebben over het geld, zo zegt hij voor de camera van de NOS.

Daarom moet minister de Jager terug naar de onderhandelingstafel in Brussel, vindt Slob. “Het verdrag is onverantwoord zoals het er nu ligt.”

Bron: NRC
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_112296614
quote:
Arie Slob wil weten of de Euro kan worden gesplitst inb Neuro en Zeuro

De ChristenUnie denkt dat doormodderen met de euro nergens toe leidt. Daarom laat de partij onderzoek doen naar een opsplitsing van de euro. De partij bekijkt of de munt verder kan gaan in een noordelijke en zuidelijke variant. Dat heeft partijleider Arie Slob donderdagavond in Knevel en van den Brink gezegd.
Slob denkt dat doorgaan op de huidige manier twijfelachtig is door de ontwikkelingen in zwakkere landen als Griekenland en in sterkere eurolanden als Duitsland en Nederland.
http://www.welingelichtek(...)-neuro-en-zeuro.html

http://www.eo.nl/tv/kneve(...)b-en-mathijs-bouman/
  vrijdag 15 juni 2012 @ 17:57:31 #28
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_112937490
En ook de CU valt af als partij voor de werkende persoon:

quote:
CU wil forensentaks halveren
DEN HAAG - De ChristenUnie wil de forensentaks halveren, maar binnen enkele jaren af van de onbelaste reiskostenvergoeding. De partij wil het vervangen door een kilometerheffing. Dat staat in het verkiezingsprogramma dat de partij maandag naar buiten brengt.

Tweede Kamerlid Carola Schouten bevestigde vrijdag berichtgeving hierover op NU.nl. De CU wil tijdelijk een reiskostenvergoeding van 10 cent per kilometer. Verder zou het openbaar vervoer worden ontzien. Dan zou in 2014 of 2015 de kilometerheffing moeten worden ingevoerd, aldus Schouten.

In het begrotingsakkoord spraken VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie af om de onbelaste reiskostenvergoeding af te schaffen.
http://www.telegraaf.nl/o(...)taks_halveren__.html
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_113098083
Enkele voorstellen uit het programma:

Zorg

Vertrouwen in professionele zorgverleners om eigen beslissingen te nemen en minder administratieve lasten.
Het Persoonsgebonden Budget (PGB) wordt wettelijk geborgd. ChristenUnie hecht namelijk aan keuzevrijheid van zorgvragers.
Zorgsparen wordt ingevoerd in de vorm van een zorgspaarloonregeling.
Ruimte voor identiteitsgebonden organisaties in de zorg.

Woningmarkt

Hypotheekschulden moeten worden afgelost. ChristenUnie is voor een systeem waarin een annuïtaire belastingaftrek voor 30 jaar wordt gehanteerd.
Er komt een maximaal aftrekbare hypotheekschuld. Dit wordt geleidelijk verlaagd tot ¤750.000 in de volgende kabinetsperiode en tot ¤500.000 in die jaren die volgen. De hypotheekschuld mag niet hoger zijn dan 100% van de waarde van de woning.
Veel twintigers en dertigers hebben een hypotheekschuld die (veel) hoger is dan de waarde van hun huis. De ChristenUnie wil geen boeterente en maakt het mogelijk om de restschuld mee te financieren met de nieuwe hypotheek, mits deze snel wordt afgelost.
Starters hoeven straks geen overdrachtsbelasting meer te betalen. Familie moet meer dan nu belastingvrije schenkingen kunnen doen in verband met de aanschaf van een woning.

Economie

Het MKB is de motor van onze economie. Succesvol ondernemen moet niet worden geremd, maar beloond. Daarom moeten kredietverlening en betalingsverkeer verbeteren, worden regels geschrapt, vergunningstrajecten versneld en aanbestedingen van de overheid toegankelijker gemaakt.
ChristenUnie kiest voor een duurzame visserij en landbouw met een goede balans tussen economie en ecologie.
De ChristenUnie kiest voor solide en houdbare overheidsfinanciën met het oog op de toekomst en onze kinderen. De komende jaren werken we toe naar een structureel begrotingsevenwicht, om te beginnen met een maximaal tekort van 3 procent in 2013.
Het belastingstelsel wordt hervormd: eerlijker, eenvoudiger en groener.
Het schrappen van de onbelaste reiskostenvergoeding wordt op de korte termijn grotendeels teruggedraaid en op de langere termijn versoberd.
Het Openbaar Vervoer moet weer aantrekkelijker worden. De reiziger moet met hoofdletter R geschreven worden. Meer capaciteit op het spoor, kortere reistijden, meer stations, goed spooronderhoud en de minister krijgt de regie over ProRail.
De ChristenUnie kiest voor schone, betrouwbare en betaalbare energievoorziening. Omslag naar duurzame energie, dus geen nieuwe kerncentrales. Meer ruimte voor decentrale energieopwekking (zonnepanelen etc.) De ChristenUnie heeft de ambitie dat uiterlijk in 2040 alle woningen en (overheids)gebouwen energieneutraal zijn.

Jongeren, gezin en onderwijs

Niet bezuinigen, maar investeren in het onderwijs. De bezuinigingen op het passend onderwijs draaien we terug. We investeren in leerkrachten en verminderen de regeldruk in het onderwijs. Niet frustreren, maar motiveren.
Geen alcoholverkoop onder de 18 jaar. Gezonde kantines en alcoholvrije feesten op scholen.
Hogere kinderbijslag en kindgebonden budget.
Herinvoering van de overdraagbare algemene heffingskorting voor gezinnen met jonge kinderen en instandhouding van de ouderschapsverlofkorting.
Asielkinderen die 5 jaar in Nederland geworteld zijn krijgen een wettelijke verblijfsgrond. Gezinnen worden niet gescheiden. Vluchtelingen worden in staat gesteld zo spoedig mogelijk met hun gezinsleden te herenigen. De na-reistermijn wordt geschrapt.

Arbeidsmarkt

Werken moet sneller lonend zijn. Dus lagere lasten op arbeid. Maar tegelijkertijd ook loonmatiging om de economie te laten herstellen.
Wie een uitkering ontvangt, moet ook een tegenprestatie leveren aan de samenleving.
De pensioensleeftijd gaat naar 67 in 2023.
Voorkom dat mensen in de WW belanden, van baan naar baan is beter. Een werkgever moet verantwoordelijk zijn voor de werknemer die hij ontslaat en hem of haar helpen naar een nieuwe baan.
Meer zekerheid voor flexwerkers en ZZP'ers.
Een betere arbeidspositie voor mensen met een beperking door o.a. werkgevers te stimuleren mensen met een beperking in dienst te nemen.

Veiligheid

Einde aan het gedoogbeleid. Coffeeshops verdwijnen uit het straatbeeld. Er komt een blowverbod op straat en in publieke ruimten. Eind aan onderscheid tussen soft- en harddrugs.
Meer ruimte voor vrijwilligerswerk. Dat betekent minder regeldruk en administratieve lasten voor burgers en maatschappelijke organisaties.
Zichtbare politie, meer blauw in de buurt. Ruimte voor agenten om hun echte werk te doen.
Uitstapprogramma’s voor prostituees als structureel onderdeel van het prostitutiebeleid, met landelijk geborgde dekking.
Naar Zweeds voorbeeld strafbaar stellen van de klanten. Wie gebruik maakt van de diensten van een prostituee weet dat de kans levensgroot is dat er sprake is van dwangarbeid.

Europa en buitenland

Europa moet terug naar de kerntaken: samenwerking tussen zelfstandige lidstaten. Er moet een onderzoek komen naar het opsplitsen van de Eurozone. Er moeten minder regels en richtlijnen komen en de begroting moet omlaag.
Budget voor ontwikkelingssamenwerking blijft tenminste 0,7 % van het BNP en groeit geleidelijk weer naar 0,8 procent. Daar bovenop verstrekken we laagrentende leningen. Het ontwikkelingssamenwerkingsbudget wordt meer verbonden met andere departementen die internationaal actief zijn en een substantieel deel wordt besteed aan klimaat- en milieudoelen.
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_113257822
Sympathisanten van kamerlid Cynthia Ortega proberen haar alsnog op de lijst te krijgen, stond te lezen in het ND vandaag.
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_113801979
De ChristenUnie was in de afgelopen twee kabinetsperiodes de succesvolste fractie in de Tweede Kamer. Dat concludeert de Volkskrant op basis van cijfers van het Centraal Informatiepunt van de Kamer. De vijfkoppige fractie telde gemiddeld de meeste aangenomen moties per Kamerlid. Aan kop gaat het ChristenUnie-Kamerlid Esmé Wiegman met honderd moties die de steun kregen van een Kamermeerderheid. Op 2 staat Joël Voordewind, een ander lid van haar fractie, met 95 aangenomen moties.

CDA
De Volkskrant noemt het opvallend dat kleine fracties goede resultaten halen. Naast de ChristenUnie scoren D66, SGP en de Partij voor de Dieren ook hoog op de lijst met aangenomen moties per Kamerlid. In absolute aantallen haalde het CDA de hoogste score. Een motie is een voorstel tot aanpassing van het kabinetsbeleid. Aangenomen moties worden niet altijd uitgevoerd.
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
  vrijdag 27 juli 2012 @ 09:11:47 #32
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_114710110
quote:
Ruzie voorbij; lijstverbinding tussen SGP en ChristenUnie
27/07/12, 07:30 bron: ANP

De ChristenUnie en de SGP sluiten voor de Tweede Kamerverkiezingen op 12 september opnieuw een lijstverbinding, waarmee ze meer kans maken op een restzetel.

SGP-partijvoorzitter Maarten van Leeuwen heeft berichtgeving daarover in het Nederlands Dagblad vrijdag bevestigd.
De partijen hadden als vanouds altijd een lijstverbinding bij verkiezingen, maar bij de Senaatsverkiezingen van vorig jaar mei weigerde de SGP de ChristenUnie aan een derde zetel te helpen. Dat leidde tot harde verwijten van ChristenUnie-senatoren aan de SGP'ers. Maar inmiddels zijn de partijen over die episode heen gestapt en is een nieuwe lijstverbinding een feit.

Wat vorig jaar rond de Senaatsverkiezingen ook speelde was de cruciale rol van de SGP, die nodig was om de gedoogconstructie van VVD, CDA en PVV in de Senaat aan een meerderheid te helpen. De ChristenUnie stond veel kritischer tegenover het kabinet.

'We hebben besloten de handen weer ineen te slaan. Dit geeft aan dat er de afgelopen tijd goede onderlinge contacten zijn geweest, met name tussen de besturen', zegt SGP-voorzitter Van Leeuwen. 'Wij zien dit als een hele positieve ontwikkeling', aldus Van Leeuwen.

Voor de verkiezingen op 12 september zijn ook de PvdA, SP en GroenLinks een lijstverbinding aangegaan.
http://www.volkskrant.nl/(...)n-ChristenUnie.dhtml
pi_164950862
kick
pi_165643026
Bij deze meld zich nog een CU stemmer :) :W ^O^
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:25:42 #35
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_165951367
Verkiezingsprogramma is vandaag gepresenteerd. https://www.christenunie.nl/l/library/download/1047759

Staan wmb mooie punten in wat betreft basisbeurs, ontwikkelingssamenwerking, vluchtelingenintegratie, meer geld voor starters/gezinnen/eenverdieners, minder eigen risico enz.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:55:47 #36
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166031171

De vertrouwde gezichten in de top van de kieslijst. Van 1 t/m 10.

• Gert-Jan Segers (1969, Hoogland)
• Carola Schouten (1977, Rotterdam)
• Joël Voordewind (1965, Amsterdam)
• Carla Dik-Faber (1971, Veenendaal)
• Eppo Bruins (1969, Alphen aan den Rijn)
• Stieneke van der Graaf (1984, Groningen)
• Don Ceder (1989, Amsterdam)
• Hermen Vreugdenhil (1975, Nieuwendijk)
• Nico Drost (1980, Rhenen)
• Joëlle Gooijer-Medema (1976, Delft)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_168478419
Ik vind die Segers een goed politicus en het lijkt me een integere man. Maarja. Een partij op grondslag van een geloof :')_! Ik denk niet dat ik me ertoe kan zetten daarop te stemmen.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 22:09:27 #38
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168478673
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:42 schreef sjoemie1985 het volgende:
Bij deze meld zich nog een CU stemmer :) :W ^O^
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2010 19:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik overweeg het ook weer :).
KuikenGuppy
pi_168479106
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 22:09 schreef Burdie het volgende:

[..]


[..]

Waarom overweeg je het?
  vrijdag 27 januari 2017 @ 22:22:57 #40
198365 Morendo
The Real Deal
pi_168479194
http://nicodrost.nl/

Wat is dit voor een paradijsvogel dan?
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 22:27:21 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168479358
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 22:22 schreef Morendo het volgende:
http://nicodrost.nl/

Wat is dit voor een paradijsvogel dan?
Heeft niks met dit topic te maken...
KuikenGuppy
  vrijdag 27 januari 2017 @ 22:29:05 #42
198365 Morendo
The Real Deal
pi_168479429
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 22:27 schreef Burdie het volgende:

[..]

Heeft niks met dit topic te maken...
Hij staat nummer negen op de lijst, vriend.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 22:31:09 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168479511
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 22:20 schreef bamibij het volgende:

[..]

Waarom overweeg je het?
Omdat ik het een fijne integere partij vind. Maar ik heb me dit keer nog niet enorm in de verschillende verkiezingsprogramma's verdiept.
KuikenGuppy
  vrijdag 27 januari 2017 @ 22:33:22 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168479626
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 22:29 schreef Morendo het volgende:

[..]

Hij staat nummer negen op de lijst, vriend.
Die site is van een andere Nico Drost.



is niet

KuikenGuppy
  vrijdag 27 januari 2017 @ 22:37:20 #45
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168479771
Maar het is wel apart dat ze dezelfde naam hebben en in hetzelfde dorp wonen.
KuikenGuppy
  vrijdag 27 januari 2017 @ 22:42:01 #46
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_168479891
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 22:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik ben je vriend niet (vriendin ook niet :+) en die site is van een andere Nico Drost.
Maar wel toevallig allebei uit Rhenen. Zouden de klanten van die 'intimiteitscoach' wel eens per ongeluk bij het CU-raadslid op de stoep gestaan hebben, of andersom?
pi_168838114
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 22:31 schreef Burdie het volgende:

[..]

Omdat ik het een fijne integere partij vind. Maar ik heb me dit keer nog niet enorm in de verschillende verkiezingsprogramma's verdiept.
Lees: www.christenunie.nl/hoofdlijnen-verkiezingsprogramma

Voor mij is het duidelijk weer CU
En...... onthoud! Er is altijd iemand die van je houd!
pi_169029917
Ik hoop dat het me vergeven word dat ik als RK op de CU stem :P :*
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 20 februari 2017 @ 19:43:57 #49
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_169030455
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 19:23 schreef TLC het volgende:
Ik hoop dat het me vergeven word dat ik als RK op de CU stem :P :*
Er staan tegenwoordig drie rooms-katholieken op de kandidatenlijst, dus ik denk dat dat goed komt.
pi_169152750
Ik ga voor het eerst ChristenUnie stemmen. Ik heb niets met het geloof, vindt het wel interessant, maar ik kies ChristenUnie gezien de andere standpunten. Is tenminste nog een partij die niet populair doet om in de picture te komen, en buiten de homoacceptatie- en abortus standpunten ben ik het op heel veel punten eens. Ik zie CU graag in de coalitie! Mijn stem krijgen ze. CU is voor mij nog een van de 'normale' partijen, die niet meegaan met het moddergooien van tegenwoordig.

[ Bericht 0% gewijzigd door HPoi op 26-02-2017 13:33:16 ]
pi_196637867
Open
Definitely not CIA
pi_198023749
quote:
Ik hoop dat de pandemie ons bekeert van het maakbaarheidsdenken – daar hebben we veel last van’

De lijsttrekkers spreken. Vandaag: Gert-Jan Segers. De leider van de ChristenUnie is na vier jaar meeregeren duidelijk over zijn ervaringen: leuk is anders, maar zo maak je het meeste verschil. Als er een volgende keer komt, moet het wel anders: iets meer afstand tot het kabinet. ‘Het was soms wel heel dichtgetimmerd.’
https://www.volkskrant.nl(...)l-last-van~b011daf2/
Incelfrikandel
pi_209925710
Interview met Bikker: https://www.trouw.nl/poli(...)tie-zitten~beb9b384/

Kernpunten: waarschijnlijk liever oppositie, maar coalitie niet bij voorbaat uitsluiten. De lijn bij asiel blijft zoals hij bij de val lag, aan gezinshereniging wordt niet getornd. Coalitie met PVV of FvD is geen optie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 20 juli 2023 @ 21:11:49 #54
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209974282
De CU heeft zo te zien zin in een potje modderworstelen.
twitter



De CU faciliteerde kabinetten Rutte tijdens en na de toeslagenaffaire en Groningen.
Als hun campagne zo'n wedstrijdje wordt, weet ik niet of CU die wel wint...
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_210631495
ChristenUnie wil alle toeslagen afschaffen, minimumloon naar 18 euro, zorgpremie naar 50 euro en een hoge belastingvrije voet: https://www.ad.nl/politie(...)asispakket~adc17ba9/

Een complete belastinghervorming dus in het partijprogramma, ik ben heel benieuwd naar de doorrekening.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_210631521
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 11:17 schreef Hanca het volgende:
ChristenUnie wil alle toeslagen afschaffen, minimumloon naar 18 euro, zorgpremie naar 50 euro en een hoge belastingvrije voet: https://www.ad.nl/politie(...)asispakket~adc17ba9/

Een complete belastinghervorming dus in het partijprogramma, ik ben heel benieuwd naar de doorrekening.
Wat ze willen klinkt heel goed
pi_210631556
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 11:20 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Wat ze willen klinkt heel goed
Ja, vind ik ook. Ben echt wel enthousiast over het programma. Maar nu de vraag: is het uitvoerbaar? Kan de belastingdienst dit binnen 4 jaar aan? En de vraag dus wat de doorrekening is.

Maar als dit goed uit pakt in de doorrekening zie ik zo NSC en PvdA/GL uiteindelijk een heel deel van deze hervormingen overnemen, past bij die partijen ook prima.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_210631599
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 11:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, vind ik ook. Ben echt wel enthousiast over het programma. Maar nu de vraag: is het uitvoerbaar? Kan de belastingdienst dit binnen 4 jaar aan? En de vraag dus wat de doorrekening is.

Maar als dit goed uit pakt in de doorrekening zie ik zo NSC en PvdA/GL uiteindelijk een heel deel van deze hervormingen overnemen, past bij die partijen ook prima.
Klopt, ook benieuwd naar de doorrekening,
Ik hoop dat ze het overnemen, gezien dat grote kanshebbers zijn in een kabinetsformatie, de CU zie ik niet wederom in een kabinet stappen
pi_211020480
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 11:17 schreef Hanca het volgende:
ChristenUnie wil alle toeslagen afschaffen, minimumloon naar 18 euro, zorgpremie naar 50 euro en een hoge belastingvrije voet: https://www.ad.nl/politie(...)asispakket~adc17ba9/

Een complete belastinghervorming dus in het partijprogramma, ik ben heel benieuwd naar de doorrekening.
Insteek is best leuk en ondersteun ik, verwacht ook dat de kamer dit ook wel wil. Maar minimumloon zo hard laten stijgen is kolderiek, de uitkeringen daarin meetrekken helemaal absurd. Verder kan ik niet overzien wat dit betekent voor een persoons huishoudens, maar het moet wel evenwichtig zijn tussen gezinnen en mensen die alleen wonen.

Hopen dat ze dan ook écht stoppen met al die toeslagen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_211020543
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 19:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Insteek is best leuk en ondersteun ik, verwacht ook dat de kamer dit ook wel wil. Maar minimumloon zo hard laten stijgen is kolderiek, de uitkeringen daarin meetrekken helemaal absurd. Verder kan ik niet overzien wat dit betekent voor een persoons huishoudens, maar het moet wel evenwichtig zijn tussen gezinnen en mensen die alleen wonen.

Hopen dat ze dan ook écht stoppen met al die toeslagen.
8 november komt de doorrekening op de site van het CPB, ik ben echt enorm benieuwd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211020614
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 19:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
8 november komt de doorrekening op de site van het CPB, ik ben echt enorm benieuwd.
Ja.

Benieuwd of er tussen groepen geld wordt gedistribueerd.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_211232160
Dit valt me niet tegen:

quote:
De ChristenUnie kiest voor een omvangrijke hervorming van de sociale zekerheid en het belastingstelsel. De partij schaft een groot deel van de bestaande toeslagen, kindregelingen en heffingskortingen af. Hiervoor in de plaats komt een verzilverbare basiskorting die afhankelijk is van de huishoudsamenstelling. Daarnaast voert de ChristenUnie een inkomensafhankelijke werkendenkorting in en verhoogt de partij de ouderenkorting. De tariefstructuur in box 1 van de inkomstenbelasting wordt progressiever, met een lager tarief in de eerste schijf en een hoger toptarief. Het wettelijk minimumloon wordt met 10% verhoogd, de AOW, de bijstand en de Wajong worden hieraan gekoppeld. Als gevolg van de omvangrijke verschuivingen in dit pakket is de doorrekening met meer dan gebruikelijke onzekerheid omgeven.

De partij verhoogt de lasten met 9,4 mld euro, vooral bedrijven worden zwaarder belast. Onderliggend zijn er enkele grote wijzigingen: de zorgpremies verschuiven voor een groot deel van gezinnen naar bedrijven, de AOW-premie wordt gefiscaliseerd en de hypotheekrenteaftrek wordt beperkt. Het btw-tarief wordt met enkele uitzonderingen geüniformeerd op 18%. De partij verhoogt de lasten op winst en vermogen, met onder meer de invoering van een vermogensbelasting en een gebruikersdeel in de onroerendezaakbelasting. De lasten op klimaat en milieu worden verhoogd door introductie van een vrachtwagenheffing en een verpakkingenbelasting, verhoging van de vliegbelasting en doordat enkele vrijstellingen in de energiebelasting worden afgeschaft. Het pakket van de ChristenUnie vergroot hiermee de inspanning ten aanzien van de reductie van nationale broeikasgasemissies ten opzichte van het basispad.

De ChristenUnie verhoogt de uitgaven met 3,3 mld euro, het EMU-saldo verbetert. De partij intensiveert onder andere in defensie, het gemeente- en provinciefonds en internationale samenwerking. In de zorg wordt het eigen risico bevroren. Tegenover de extra uitgaven staat onder meer de afschaffing van het Nationaal Groeifonds. Doordat de lasten meer worden verhoogd dan de uitgaven en door een positieve macroeconomische doorwerking verbetert het EMU-saldo tot -2,9% bbp in 2028.

De maatregelen van de ChristenUnie leiden vooral aan de onderkant van de inkomensverdeling tot meer koopkracht. Als gevolg van dit pakket verbetert de koopkracht in doorsnee met 1,3% per jaar ten opzichte van het basispad, waarbij de uitkeringsgerechtigden en alleenverdieners het meest profiteren. De verschillen tussen huishoudens zijn groot. Dit komt doordat in het basispad huishoudens met hetzelfde inkomen maar andere arbeids-, woon- of huishoudkenmerken in verschillende mate recht hebben op toeslagen of heffingskortingen. Met het nieuwe stelsel vervalt dit onderscheid grotendeels, waardoor sommige huishoudens profiteren, en andere juist niet. De armoede wordt als gevolg van het beleidspakket meer dan gehalveerd. Op termijn leidt de stelselwijziging tot lagere werkgelegenheid ten opzichte van het basispad, omdat de prikkel tot (meer) werken afneemt. Het stelsel biedt huishoudens meer voorspelbaarheid dan het huidige toeslagenstelsel, doordat het risico op terugbetalingen vermindert.

Het pakket heeft geen effect op de economische groei en verlaagt de werkloosheid met 1,2%-punt in 2028. De overheidsbestedingen liggen hoger, terwijl de investeringen en de uitvoer licht lager uitkomen als gevolg van de lastenverzwaring voor bedrijven. De consumptie blijft gelijk, doordat het effect vanuit de lastenverlichting voor gezinnen in evenwicht wordt gehouden door een negatief effect vanuit lagere huizenprijzen door de beperking van de hypotheekrenteaftrek. De werkloosheid daalt, door hogere werkgelegenheid in de collectieve sector en door het lagere arbeidsaanbod.


Het EMU-saldo komt door het beleidspakket van de ChristenUnie 0,8% bbp hoger uit dan in het basispad. Door de maatregelen neemt het saldo initieel toe met 0,5% bbp. De macro-economische doorwerking zorgt voor een toename van het saldo met 0,2% bbp. Het EMU-saldo in 2028 komt daarmee uit op -2,9% bbp.

De schuldquote daalt in 2028 ten opzichte van het basispad. Dit komt zowel door de verbetering van het EMU-saldo als door de toename van het nominale bbp (de noemer van de schuldquote). De toename van het nominale bbp wordt vooral veroorzaakt door een hogere bbp-prijs.
Halvering armoede, lagere inkomensongelijkheid, minder werkloosheid, lagere staatsschuld. Dat klinkt echt prima.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211376489
Als ze echt teruggaan naar 3 zetels, dan is dat een beroerd resultaat. Tamelijk onderbelicht ook.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')