abonnement Unibet Coolblue
pi_168548465
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 18:39 schreef Loekie1 het volgende:
Eenvandaag heeft nu al twee keer een anti-PvdA item binnen korte tijd. Vooral Asscher moet het bij Eenvandaag ontgelden. Dat zal bij Asscher aanvoelen als een dolksteek in de rug.
Hoezo, bij PVVandaag heeft de PvdA toch weinig te winnen?
pi_168548672
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 18:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoezo, bij PVVandaag heeft de PvdA toch weinig te winnen?
Eenvandaag is onderdeel van de linkse media.
pi_168549174
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 18:48 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Eenvandaag is onderdeel van de linkse media.
Aha, volgens wie?
pi_168550400
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 19:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, volgens wie?
Volgens henzelf.
pi_168550403
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 18:48 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Eenvandaag is onderdeel van de linkse media.
Volgens rechtstokkies zijn alle media links en liegen ze, totdat diezelfde media iets melden wat wél in hun straatje past :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_169011298
Zowel met interesse als met stijgende verbazing gekeken naar het programma Politicologica van omroep HUMAN. De serie bestaat uit 4 afleveringen en de eerste ging over de PvdA. Aan het woord onder meer Wouter Bos, Felix Rottenberg, Ella Vogelaar, Rob Oudkerk, Ayaan Hirsi Ali en Tunahan Kuzu. Maar ook socioloog Ruud Koopmans.

http://www.npo.nl/politicologica/16-02-2017/VPWON_1266176

Vooral opmerkelijk om te zien: politici uit het Fortuyn-tijdperk die nu gewoon ruiterlijk toegeven dat Fortuyn gelijk had en dat ze zelf laf waren. Maar eigenlijk zie je de partij continu weer dezelfde fouten maken, tot de dag van vandaag aan toe...

Aan bod komt trouwens ook dat de PvdA grondig was gewaarschuwd voor de heren Kuzu en Öztürk en dat die voor problemen zouden zorgen.

De hele uitzending is zonder meer het bekijken waard.
  zondag 19 februari 2017 @ 22:34:15 #182
198365 Morendo
The Real Deal
pi_169014829
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 20:54 schreef Elfletterig het volgende:

Aan bod komt trouwens ook dat de PvdA grondig was gewaarschuwd voor de heren Kuzu en Öztürk en dat die voor problemen zouden zorgen.
Wat dat betreft heb ik ook geen medelijden met de PvdA. Het doelgroepenbeleid, dat zij lang gevoerd hebben, moest wel een keer als een handgranaat in het gezicht ontploffen.

Zelfde met een Rabbae bij GL.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_169025001
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:34 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wat dat betreft heb ik ook geen medelijden met de PvdA. Het doelgroepenbeleid, dat zij lang gevoerd hebben, moest wel een keer als een handgranaat in het gezicht ontploffen.

Zelfde met een Rabbae bij GL.
De uitzending maakt pijnlijk duidelijk hoe realisme bij PvdA-politici plaatsmaakt voor het vertolken van het links-naïeve geluid. Het is bizar dat oud-leiders en -kopstukken wél de spagaat (h)erkennen en wél inzien dat de partij op tal van vlakken te soft en te naïef was, terwijl de huidige partijleiding doodleuk op die voet verdergaat.

Ik heb nog nooit eerder een PvdA-lijsttrekker meegemaakt die zoveel aversie bij mij oproept als Lodewijk Asscher. En dat terwijl ik bij alle voorgaande verkiezingen waarbij ik mocht stemmen in zo'n 80 procent van de gevallen op de PvdA heb gestemd, ook in 2012 nog.

Het is in principe een partij die me na aan het hart gaat en waarmee ik het op veel fronten eens ben. Precies daarom hoop ik op een historische verkiezingsnederlaag op 15 maart. Alleen een terugval richting 10-12 zetels kan de PvdA nog wakker schudden wat betreft de volstrekt naïeve, veel te softe koers op thema's als integratie en immigratie.

Precies daarom stem ik op Nieuwe Wegen, dat overigens niet voor niets met een straatlengte voorsprong op 1 stond bij mij in de Stemwijzer. De kritiek van Monasch op de PvdA (hij zit ook nog kort in het begin van de documentaire) snijdt houdt. Het is precies de kritiek ik ook heb én de reden waarom de partij zo beroerd scoort in de peilingen.
pi_169227810
Asscher voorspelt verkiezingszege PvdA

PvdA-lijsttrekker Lodewijk Asscher voorspelt dat zijn partij als grootste uit de bus komt bij de verkiezingen. Hij verwacht dat de sociaaldemocraten 26 zetels halen, op de voet gevolgd door de VVD, de huidige coalitiepartner, met 25 zetels.

Asscher deed zijn voorspelling woensdag tijdens de debatreeks van De Twentsche Courant Tubantia en de Universiteit Twente. Hij erkende dat de 26 zetels wel een verlies betekenen in vergelijking met de 38 zetels bij de vorige verkiezingen.

Ook moet de PvdA-lijsttrekker de komende twee weken tot aan de verkiezingen op 15 maart nog een forse inhaalrace beginnen, want in de peilingen komt de PvdA niet hoger dan dertien of veertien zetels. Volgens Asscher doet zijn partij het zo slecht in de peilingen omdat veel mensen nog steeds boos zijn dat de PvdA vijf jaar geleden met de VVD is gaan regeren.
http://www.telegraaf.nl/b(...)elt_zege_PvdA__.html

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_169263604
quote:
'Wilders voelt boosheid feilloos aan'
Voormalig PvdA-leider Wouter Bos vindt Geert Wilders "een uitstekende vertolker van het brede ongenoegen in Nederland". In het Belgische blad De Tijd zegt Bos dat Wilders feilloos aanvoelt waar de boosheid zit. "En succesvolle politiek begint vandaag bij de empathie", zegt Bos.

Bos werd door het blad onder meer gevraagd het succes van Wilders te verklaren. Hij zegt dat hij na de moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh linkse politici in Europa heeft gewaarschuwd voor onvrede en opkomend populisme. "Daar werd ik bijna om uitgelachen", aldus Bos. Links heeft volgens hem te laat beseft dat het vaak verkeerd loopt met migratie en integratie.

Bos denkt dat het succes van Wilders ook komt door de groeiende onzekerheid en door zijn "uitgekiende strategie". Volgens hem weet Wilders "exact hoe het systeem werkt", heeft hij de media "aan een touwtje" en geeft hij alleen interviews als hij niet wordt tegengesproken. Het hele interview van De Tijd met Bos verschijnt morgen.
Bron: http://nos.nl/liveblog/21(...)rdeelt-partijen.html
pi_169263860
quote:
En links heeft er (helaas) nog niet heel veel van geleerd. Zie ook de verdringing op de arbeidsmarkt door oostblokkers. Daar heeft links grotendeels vrolijk aan meegewerkt. De PvdA sputtert nu wat tegen voor de bühne heb ik de indruk.

GroenLinks hoor je er nauwelijks over, het wordt als snel als 'anti-EU' gezien en dat kan natuurlijk niet binnen die partij. Ze roepen wel eens iets over 'gelijk belonen' maar ik heb niet de illusie dat als GL bij de macht kan komen dat ze hier een belangrijk punt van gaan maken. Die laten zich omkopen met een paar windmolens en zonnepanelen en tekenen vervolgens rechts onder bij het kruisje.

Alleen de SP lijkt altijd al gewaarschuwd te hebben voor verdringing en uitbuiting en er serieus werk van te willen maken. Maar die zie ik dan weer niet op het pluche terecht komen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 3 maart 2017 @ 20:31:03 #187
198365 Morendo
The Real Deal
pi_169270564
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 14:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En links heeft er (helaas) nog niet heel veel van geleerd. Zie ook de verdringing op de arbeidsmarkt door oostblokkers. Daar heeft links grotendeels vrolijk aan meegewerkt. De PvdA sputtert nu wat tegen voor de bühne heb ik de indruk.

GroenLinks hoor je er nauwelijks over, het wordt als snel als 'anti-EU' gezien en dat kan natuurlijk niet binnen die partij. Ze roepen wel eens iets over 'gelijk belonen' maar ik heb niet de illusie dat als GL bij de macht kan komen dat ze hier een belangrijk punt van gaan maken. Die laten zich omkopen met een paar windmolens en zonnepanelen en tekenen vervolgens rechts onder bij het kruisje.

Alleen de SP lijkt altijd al gewaarschuwd te hebben voor verdringing en uitbuiting en er serieus werk van te willen maken. Maar die zie ik dan weer niet op het pluche terecht komen.
Zou het feit dat we lid zijn van de EU, en daardoor gebonden zijn aan vrij verkeer van werknemers, er iets mee te maken kunnen hebben?

Ik roep maar iets raars....
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_169272309
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 20:31 schreef Morendo het volgende:

[..]

Zou het feit dat we lid zijn van de EU, en daardoor gebonden zijn aan vrij verkeer van werknemers, er iets mee te maken kunnen hebben?

Dat is natuurlijk niet in steen gebeiteld. Als je dat wilt veranderen begint het met het vóórnemen om het te veranderen en je er ook voor in te zetten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_169344118
Zijn er eigenlijk nog FOK!kers die PvdA gaan stemmen? Zo ja, waarom niet GroenLinks?
Puntjes.
pi_169371528
Dit soort triestigheid zegt zo veel over de PvdA, anno 2017:
http://politiek.tpo.nl/20(...)fddoekje-in-publiek/
pi_169377480
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 23:55 schreef Pg_up het volgende:
Zijn er eigenlijk nog FOK!kers die PvdA gaan stemmen? Zo ja, waarom niet GroenLinks?
Voor mij persoonlijk hangt er een te elitair/intellectueel sfeertje om de partij heen. Heel kort door de bocht maar ik ben te moe om er iets genuanceerders van te maken momenteel :')

Niet dat ik uitsluit dat ik ooit weer eens op ze ga stemmen maar dan moet ik echt meer overtuigd raken van de 'echte linksheid' van de partij. Ik vind het nu een beetje de partij van de goedverdienende hipsterlinksen zeg maar :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 9 maart 2017 @ 13:29:00 #192
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169391193
Prachtige Nederlandse traditie: vlak voor de verkiezingen steekt een PvdA-prominent de lijsttrekker van zijn eigen partij nog even een mes in de rug:

Job Cohen: Asscher heeft Carré-debat niet goed gedaan

,,Maar ik hou groot vertrouwen in Asscher", benadrukt Cohen, die zelf in 2012 op moest stappen na tegenvallende prestaties. ,,En als het nu niet helemaal goed komt, dan later. Kijk maar naar Buma. Die was vier jaar geleden ook nergens, en nu doet hij het hartstikke goed. Hij kan andere dingen roepen: wat zij hebben gedaan vind ik niet goed, wat zij niet hebben gedaan, ga ik doen. Asscher kan dat niet."

http://www.ad.nl/dossier-(...)oed-gedaan~afe132c1/

Precies, Job. Over 4 jaar weer een kans. Laten we de handdoek maar alvast in de ring gooien.

Nu nog wat commentaar van Bram Peper... :')
pi_169392830
Column over de PvdA en dan met name de toekomst vanaf 16 maart, geschreven door dezelfde reclamemaker die de partij over het reclamefilmpje adviseerde: http://brandpunt.kro-ncrv.nl/brandpunt/pdva-vend/
pi_169392895
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 13:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Prachtige Nederlandse traditie: vlak voor de verkiezingen steekt een PvdA-prominent de lijsttrekker van zijn eigen partij nog even een mes in de rug:

Job Cohen: Asscher heeft Carré-debat niet goed gedaan

,,Maar ik hou groot vertrouwen in Asscher", benadrukt Cohen, die zelf in 2012 op moest stappen na tegenvallende prestaties. ,,En als het nu niet helemaal goed komt, dan later. Kijk maar naar Buma. Die was vier jaar geleden ook nergens, en nu doet hij het hartstikke goed. Hij kan andere dingen roepen: wat zij hebben gedaan vind ik niet goed, wat zij niet hebben gedaan, ga ik doen. Asscher kan dat niet."

http://www.ad.nl/dossier-(...)oed-gedaan~afe132c1/

Precies, Job. Over 4 jaar weer een kans. Laten we de handdoek maar alvast in de ring gooien.

Nu nog wat commentaar van Bram Peper... :')
Amsterdamse bestuurder houdt vertrouwen in Amsterdamse bestuurder. Fijn is dat. Als zelfs Cohen zegt dat je het slecht hebt gedaan in de debatten, is het wel heel droevig gesteld....

Als de partij straks gaat evalueren, zal een voorname vraag zijn waarom die Lodewijk Asscher zich zo nodig moest kandideren en waarom Diederik Samsom is gedumpt. Want Asscher bakt er helemaal niks van. Onder Samsom was er geheid ook zetelverlies gekomen, maar die had in de debatten felheid en passie laten zien. Die had de schade een stuk beperkter weten te houden.
pi_169398268
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Amsterdamse bestuurder houdt vertrouwen in Amsterdamse bestuurder. Fijn is dat. Als zelfs Cohen zegt dat je het slecht hebt gedaan in de debatten, is het wel heel droevig gesteld....

Als de partij straks gaat evalueren, zal een voorname vraag zijn waarom die Lodewijk Asscher zich zo nodig moest kandideren en waarom Diederik Samsom is gedumpt. Want Asscher bakt er helemaal niks van. Onder Samsom was er geheid ook zetelverlies gekomen, maar die had in de debatten felheid en passie laten zien. Die had de schade een stuk beperkter weten te houden.
Ik heb ook al vaker gezegd dat Samsom al dat gezeik niet verdiende. Feitelijk heeft hij het retegoed gedaan. Maar zo werkt het in de politiek: slechte peilingen of uitslagen is exit. Vraag me af of ze Asscher ook zo snel gaan dumpen echter of dat hij zich in de oppositie mag bewijzen. Regeringsdeelname met 10 zetels lijkt me uitgesloten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_169398781
Ambtenaren laten PvdA links liggen

Ambtenaren laten de PvdA massaal links liggen. Slechts een op de tien ambtenaren is van plan om op de partij van Lodewijk Asscher te stemmen. Dat blijkt uit onderzoek van vakblad Binnenlands Bestuur.

De PvdA was in het verleden vaak de populairste partij onder ambtenaren. Vijf jaar geleden steunde nog bijna een op de vijf overheidsmedewerkers de sociaaldemocraten, schrijft het vakblad.

Onder gemeenteambtenaren scoort de PvdA inmiddels even goed als de PVV. Bij rijksambtenaren kan de partij van Geert Wilders volgende week zelfs rekenen op meer stemmen dan Asscher.
De meeste stemmen van ambtenaren gaan echter naar D66, GroenLinks en VVD. Aan het onderzoek, uitgevoerd door I&O Research, deden 1359 ambtenaren mee uit verschillende lagen van de overheid.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_links_liggen__.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_169399009
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ambtenaren laten PvdA links liggen

Ambtenaren laten de PvdA massaal links liggen. Slechts een op de tien ambtenaren is van plan om op de partij van Lodewijk Asscher te stemmen. Dat blijkt uit onderzoek van vakblad Binnenlands Bestuur.

De PvdA was in het verleden vaak de populairste partij onder ambtenaren. Vijf jaar geleden steunde nog bijna een op de vijf overheidsmedewerkers de sociaaldemocraten, schrijft het vakblad.

Onder gemeenteambtenaren scoort de PvdA inmiddels even goed als de PVV. Bij rijksambtenaren kan de partij van Geert Wilders volgende week zelfs rekenen op meer stemmen dan Asscher.
De meeste stemmen van ambtenaren gaan echter naar D66, GroenLinks en VVD. Aan het onderzoek, uitgevoerd door I&O Research, deden 1359 ambtenaren mee uit verschillende lagen van de overheid.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_links_liggen__.html
Zijn we iig van dat gezeik af dat het ambtenarenapparaat links is.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_169403341
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 19:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik heb ook al vaker gezegd dat Samsom al dat gezeik niet verdiende. Feitelijk heeft hij het retegoed gedaan. Maar zo werkt het in de politiek: slechte peilingen of uitslagen is exit. Vraag me af of ze Asscher ook zo snel gaan dumpen echter of dat hij zich in de oppositie mag bewijzen. Regeringsdeelname met 10 zetels lijkt me uitgesloten.
Asscher beweert bij hoog en laag dat hij niet weggaat, wat de uitslag ook is. Of hij woord houdt, zal na 15 maart wel blijken.

Overigens zijn de huidige peilingen nog geen feit. Stel dat de PvdA de komende dagen nog de wind in de zeilen krijgt, dan zouden de 10-12 zetels ook zomaar 16-17 zetels kunnen worden. Regeringsdeelname is zeker nog mogelijk en denkbaar. Vergeet niet dat de partij ook een substantieel aantal zetels in de Eerste Kamer heeft.
pi_169420180
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 22:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Asscher beweert bij hoog en laag dat hij niet weggaat, wat de uitslag ook is. Of hij woord houdt, zal na 15 maart wel blijken.
.
Het ging mij er meer om dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat Asscher er zelf niet veel over te zeggen heeft :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_169421126
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Voor mij persoonlijk hangt er een te elitair/intellectueel sfeertje om de partij heen. Heel kort door de bocht maar ik ben te moe om er iets genuanceerders van te maken momenteel :')

Niet dat ik uitsluit dat ik ooit weer eens op ze ga stemmen maar dan moet ik echt meer overtuigd raken van de 'echte linksheid' van de partij. Ik vind het nu een beetje de partij van de goedverdienende hipsterlinksen zeg maar :')
Ik zou niet zoveel waarde hechten aan het gevoel dat je bij de partij hebt en gewoon kijken of je het eens bent met de standpunten. Natuurlijk moeten de personen binnen de partij wel capabel zijn, maar een beetje arrogantie hoeft geen groot probleem te zijn toch? :P Daarnaast is het de vraag of dat gevoel terecht is, ikzelf heb dat gevoel in ieder geval niet zo. Zeker Jesse Klaver, inmiddels hét gezicht van GroenLinks, kan je niet bepaald elitair of intellectueel noemen.

Denk overigens dat de goedverdienende hipster eerder voor D66 gaat.

Echt links zijn ze trouwens inderdaad niet meer, maar dat is de PvdA ook niet. Zijn allebei meer progressieve middenpartijen inmiddels.
Puntjes.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 8 / 10
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')