abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78617012
Hallo

Mijn specs:

• Antec Big Tower Nine Hundred ATX No PSU

• Asus P5Q-E iP45, SATA2 RAID, GLAN, 8CH

• Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD4870 512MB GDDR5 DVI/HDCP

• Cooler Master Powersupply Realpower 620W Modular

• Corsair 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 DHX

• ICIDU PCI Adapter NI-707507 WLAN 54Mbit

• Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz 1333 6MB Box

• Microsoft Windows Vista Home Premium SP1 NL 64b

• Samsung 640GB SATA300 16MB, HD642JJ

• Samsung DVD-/+/RAM SH-S223F 22x/22x/12x Retail (zwart)

• Scythe Processor Koeler Mugen AMD & Intel

Ik zit met het volgende probleem: Mijn computer's aan/uit schakelaar doet het niet meer. Ik kan de pc nog wel starten, omdat er een onboard schakelaar op het moederbord zit. Maar om iedere keer onder mijn bureau te kruipen . Dat is ook niet geweldig.

Ik heb wel redelijk veel verstand van computers (ICT, Informatica opleiding gehad.)
    Dit was op de middelbare school. Maar ik weet niet wat ik nu moet doen

Heb alle draden aangedrukt etc. Je hoort trouwens nog wel een klik als ik de schakelaar indruk.
    De reset knop doet het ook nog, maar ik heb nog niet gekeken bij het voor paneel(front panel).

Wat zijn de beste opties?

Alvast bedankt!

Groet,

Rzz
  • -referral link verwijderd niet terug plaatsen-
    pi_78617113
    De kabel van kast naar moederbord kan kapot of los zijn. Aandrukken is sowieso een goede start. Anders moet je iemand gaan roepen met goede electronica ervaring als het om de kast gaat.
    Bij defect moederbord zit er waarschijnlijk niks anders op dan een nieuwe halen.

Maar kijk eerst naar het kabeltje
    pi_78617114
    Alle draaitjes zijn aangesloten? Als dat zo is lijkt mij de voeding die het signaal niet opakt.
    pi_78617135
    de draadjes van de reset knop aansluiten op de pwr van je moederbord en dan de pc aan en uit zetten met je resetknop
    Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
      maandag 1 maart 2010 @ 23:08:46 #5
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_78617154
    Nieuwe voeding kopen.
    pi_78617293
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 23:08 schreef Chinless het volgende:
    de draadjes van de reset knop aansluiten op de pwr van je moederbord en dan de pc aan en uit zetten met je resetknop
    Dat is een optie, daar kwam ik ook achter. Maar wil eerst even alles op een rijtje hebben. Dat is eigenlijk de laats mogelijke optie voor mij. Maar bedankt voor het denkwerk.

één ding vergeten bij te schrijven: Toen de knop voor het laatst werkte, drukte ik hem in en sprong de hele computer 1seconde later uit.

Misschien de voeding. Is er geen programma om te kijken of alles juist aangesloten is ofzo. Klinkt misschien stom
    -referral link verwijderd niet terug plaatsen-
      maandag 1 maart 2010 @ 23:14:16 #7
    180174 Diemux
    People vs Me
    pi_78617441
    De knop is gewoon stuk.

Aangezien je hem wel gewoon kan starten en gebruiken als je de onboard schakelaar gebruikt is er dus niks mis met je voeding.

Test: sluit idd de reset knop aan op de aansluiting voor de power knop. Als wederom alles werkt weet je zeker dat het aan de knop ligt en niet aan je andere hardware.
    pi_78617475
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 23:11 schreef Rzz het volgende:

[..]

Dat is een optie, daar kwam ik ook achter. Maar wil eerst even alles op een rijtje hebben. Dat is eigenlijk de laats mogelijke optie voor mij. Maar bedankt voor het denkwerk.

één ding vergeten bij te schrijven: Toen de knop voor het laatst werkte, drukte ik hem in en sprong de hele computer 1seconde later uit.

Misschien de voeding. Is er geen programma om te kijken of alles juist aangesloten is ofzo. Klinkt misschien stom
    Nee zoiets is lastig als particulier.

Je kan juist beginnen met die draadjes, dit heeft geen imact en daarmee sluit je gelijk de schakelaar en draadjes ervan mee uit.

Als het dan nog niet werkt, kan het goed je voeding zijn of moederboard.
    Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
    pi_78617769
    Demonteer de bovenkant van je computerkast en kijk of de draden nog goed op de aan/uit-knop aansluiten.
    Kijk op het moederbord of de stekker voor de aan/uit-knop goed is aangesloten op het moederbord.

Als dat allemaal het geval is, dan is de knop zelf stuk en zal je of een nieuwe knop moeten zoeken of een nieuwe kast moeten kopen.
    So we just called him Fred too
    pi_78621407
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 23:08 schreef Chinless het volgende:
    Ik had een soort gelijk probleempje. Ik heb in mijn geval de draadjes van de pwr aangesloten op mijn resetknop. Ik start mijn pc dus op met mijn resetknopje.

@ TS, je kan misschien ook zoiets proberen:
    http://195.69.74.103/shop/product_info.php?cPath=56&products_id=147&osCsid=0040aeacffea8d6a79ee42a3a0425b33
    pi_78622012
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 01:07 schreef ShinobizWinter het volgende:

[..]

Ik had een soort gelijk probleempje. Ik heb in mijn geval de draadjes van de pwr aangesloten op mijn resetknop. Ik start mijn pc dus op met mijn resetknopje.

@ TS, je kan misschien ook zoiets proberen:
    http://195.69.74.103/shop/product_info.php?cPath=56&products_id=147&osCsid=0040aeacffea8d6a79ee42a3a0425b33
    Ik heb dit probleem "Vroagah" opgelost door gwn 2 draadjes op moederbord te solderen,met daar een leuke gezellige druk knop op.

Werkt als n tiet!
    Dit is mijn uitspraak,en daar zult u het mee moeten doen - De rijdende rechter.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')