abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78611962
Hoi,

Ik ben moeder van een 1,5-jarig meisje. Ik geloof in de vroege ontwikkeling van een kind. Ik bedoel dat een kind ontwikkelt zich zeer snel tijdens de eerste 5 jaar van zijn / haar leven. Sinds de geboorte van mijn dochter ben ik op zoek naar goede boeken voor haar. Ik kon vinden veel leuke boeken, maar mijn probleem is dat ik niet erg creatief. Ik wil haar leren schilderen, om iets doen met eigen handen, herkennen wat goed en wat slecht is. Maar alles wat ik kon doen is te lezen deze boeken. Mijn meisje vond ik maar nieks en ik begeon mijn zoektocht naar de betere manier te leren.

In Rusland (ik kom uit dit land) heb ik veel meer boeken gevonden die me kunnen helpen. Momenteel is het een trend in Rusland om uw kind eerder te ontwikkelen. En omdat veel ouders niet kunnen betalen voor een kind in dure kinderopvang of exclusieve kleuterschool, zijn er veel boeken op de markt die bedoeld zijn als help voor ouders. Dus ik vond veel boeken met gebrijksaanwijzingen voor ouders! It is geweldig! Ik kon lezen het gebrijksaanwijzing en vervolgens lezen en spelen met mijn meisje. Mijn meisje houdt ze gewoon!

Ik ben erg enthusiast over. En ik zou graag andere ouders willen helpen die worstelen met dezelfde probleem. Dat zou betekenen dat ik boeken moet vertalen, publiceren en verkopen. De boeken hebben gemiddeld 16 - 20 pagina's. In Rusland de gemiddelde prijs van een boek is ongeveer 2-3 euro. Dat vraagt investering en ik wil niet in zee gaan als er is geen vraag naar zo’n boeken.

Beste ouders van het forum, wat denken jullie? Denken jullie dat er een markt is voor zo’n boeken? Zouden jullie een paar minuten per dag willen doorbrengen met je kind om samen te lezen en spelen met het boek en tegelijktijdig de intellectuele capaciteiten te vergroten? Of misschien ben ik gewoon een dromer en er is geen markt voor kinderboeken voor kinderen met gebrijksaanwijzingen voor de ouders?

Ik zou graag om uw mening.

Gegroet!
Asel
pi_78612164
Het kind is net 1,5 jaar oud, wacht toch tot ze ongeveer 10 jaar is, tijd zat om haar intellectueel te stimuleren.
  † In Memoriam † maandag 1 maart 2010 @ 21:54:54 #3
7074 moussy
kuttekop
pi_78612298
Kan me haast niet voorstellen dat daar vraag naar is.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 1 maart 2010 @ 21:56:25 #4
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_78612396
Het idee is leuk, echter vergeet niet dat een kind ook de kans moet hebben om kind te zijn. Voorlezen prima (zijn genoeg boeken voor verkrijgbaar, ook om mee te leren plaatjes boeken, voelboeken etc.) Hiervoor is een bibliotheek abbonement bij uitstek geschikt. (is t/m 17 jaar gratis voor inwoners van Nederland)
Kortom ik zou persoonlijk een dergelijk boek niet snel kopen.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  maandag 1 maart 2010 @ 22:16:08 #5
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_78613774
Bedoel je dergelijks als Miffy enzo?
Er zijn o.a. abonnementen te verkrijgen voor iets meer dan 10 euro per maand waarbij je een aantal boekjes maandelijks toegestuurd krijgt exact naar leeftijd/ontwikkeling van je kind.

Een kind is geen studie-object en zal toch zijn of haar eigen ding willen doen. Dat kan tekenen, kleien of anders creatiefs zijn maar dat kan ook met poppen of treinen spelen zijn of gewoon lekker rennen buiten, etc etc. Uitproberen is aan de opvoeders, ontwikkelen aan het kind zelf.
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 1 maart 2010 @ 22:17:08 #6
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_78613842
Ik zal wel niet intellectueel genoeg gestimuleerd zijn in mijn vroege jaren, maar elk boek stimuleert een kind toch? Is het niet qua fantasie dan wel qua leren.. Daar heb ik echt geen handleiding voor nodig... Haal gewoon elke 3 weken 10 boeken bij de bieb vanaf dat ze anderhalf is...
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_78614059
Twee dingen.

1. Als je als moeder een beetje geforceerd dingen aan je kind geeft, leert het kind juist het verkeerde. Het kind merkt namelijk ook dat het niet natuurlijk gaat, en dat moeder zich ergens zorgen over maakt.

2. Ieder kind is anders. Jij hebt iets gevonden dat werkt voor jouw kind. In Nederland zijn er al honderden boeken. Als er echt maar één boek was dat goed werkte en de rest was niet goed, dan was dat ene boek al lang vertaald in alle talen.
De kunst is niet om het juiste boek te vinden dat voor iedereen werkt. Dat boek bestaat niet.
Je moet iets vinden dat goed aansluit bij jouw kind. Bij jouw is dat dit boek.
Voor een ander is dat weer iets anders.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:40:11 #8
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_78618747
De aandacht die je geeft aan een kind als je willekeurig welk boekje dan ook met ze leest of voorleest doet al wonderen. De aandacht die je aan haar besteedt als je samen met haar gaat verven, dat is al meer dan genoeg.

Op dat moment maakt het volgens mij niks uit welk boek het is of wat voor een soort verantwoorde kunst je maakt. Dus helaas, ik zie geen gat in de markt hier voor je.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:41:02 #9
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_78620967
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:16 schreef RockabeIIa het volgende:
Bedoel je dergelijks als Miffy enzo?
Er zijn o.a. abonnementen te verkrijgen voor iets meer dan 10 euro per maand waarbij je een aantal boekjes maandelijks toegestuurd krijgt exact naar leeftijd/ontwikkeling van je kind.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_78621229
Niet om lullig te zijn maar wil je die boeken dan zelf gaan vertalen? Want dat lijkt me niet zo'n goed plan gezien je eigen beheersing van Nederlands.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:42:35 #11
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78639012
KidDo etc. is ook zo'n systeem - in mijn ervaring gebruik je het vaker niet dan wel en is het eigenlijk jammer van je geld. Leuke systemen maar niet echt praktisch en vaak heel erg duur.

Ik ben het met de vorige sprekers eens maar als je zoiets voor je kind in het Nederlands ook wilt, is KidDo misschien wél wat voor jou.
pi_78641215
Ah interessant topic want onze zoon van 5 heeft dit ook en zegt zelfs dat hij zich op school verveelt en niks leert.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_78641572
Ik ben dan geen ouder maar ik werk wel met kinderen. En een kind stimuleren in de ontwikkeling is goed en belangrijk maar bij dit topic krijg ik het idee van overstimuleren.. Een kind ontwikkeld zich in zijn eigen tempo, en moet gestimuleerd worden door de ouders denk aan speelgoed dat aansluit bij de leeftijd, maar ook boekjes voorlezen.
Ik kan me niet goed vinden in het tempo versnellen van de ontwikkeling van het kind. Zou echt niets voor mij zijn persoonlijk..

Maar wat rubje hierboven zegt dat haar zoontje zegt dat hij zich verveelt kan er wel wat meer aangeboden worden, als ik me niet vergis zijn er ook extra taakjes voor kinderen die dat gevoel krijgen..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')