quote:ah!
Op vrijdag 17 mei 2002 13:08 schreef SignOTheTimes het volgende:[..]
Luke en Leia zijn de Tweeling van Padme en Anakin. Ze worden gescheiden opgevoed. De ene (leia) komt bij Senator Organa en de ander Bij Aunt Beru en Owen Lars. Owen Lars is de Halfbroer van Anakin.
check!
quote:Ah, dank je.
Op vrijdag 17 mei 2002 13:08 schreef SignOTheTimes het volgende:[..]
Luke en Leia zijn de Tweeling van Padme en Anakin. Ze worden gescheiden opgevoed. De ene (leia) komt bij Senator Organa en de ander Bij Aunt Beru en Owen Lars. Owen Lars is de Halfbroer van Anakin.
Maar ik wil niet dat
, Padme,
dood gaat.
.
En vooral de laatste scenes (als de clone troopers zich inschepen en Yoda brabbelt van 'begun the clone war has') scheppen echt hoge verwachtingen voor Ep. III.
quote:
hehe, loop ik gisteren naar de Heineken Music Hall, kom ik natuurlijk langs Pathe. Staat daar een rij mensen op de rode loper gekleed in een grote juute zak met een gekleurde TL buis in de handen .. wat rook er omheen, zag er echt stom uit.
Bedoel je deze jedi's?
Ik had kaartjes gewonnen, ik had nog geen star wars films
hiervoor gezien, maar vond 't wel aardig. Mooie special effects, maar het verhaal was nu niet echt diepzinnig. (of komt dat doordat ik de anderen niet heb gezien?)
Ik was er ook, maar ik ben nog zo'n proleet met een rolletje in z'n toestel, duurt nog wel een week of 4 voor ik die vol heb.
Voordat dit slowchat wordt, reageer maar op het emailadres in m'n profile
The Bad:
- Jammer dat we Anakin niet nog meer zien Freaken bij het Tusken Camp. Maar ja het blijft natuurlijk PG
- How to sove this: Obi Wan kent in een new Hope R2D2 niet..
C3PO kent Tatooine geen eens.. Een beetje jammer.. Want Lucas moet dan in Ep III wat kunstgrepen uit gaan voeren.
- Er zitten nogal wat grote plotholes in het verhaal. Yoda is tegen een leger en gaat ze vervolgens ophalen Yehhh Right..
- Zam Wessel. Ze is een changeling maar blijft tot haar dood een mensenmeisje.. Wederom een typisch geval van Yeh Right.
The Ugly:
- Het acteerwerk van Natalie Portman.. Ze is wel
maar ook erugh irri.
- Wederom vindt George het nodig om wat humor in de climax te gooien, helaas echter zo kinderachtig dat het botst met de voorafgaande vrij volwassen verhaallijn. (alleen de opmerkng van C3PO "Die you Jedi Dogs" was wel erg geestig)
- Het erg weeige liefdesverhaal..
- SPOILER
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kan iemand uitleggen waarom het tientallen jaren duurt voordat men de eerste Death Star weet te bouwen terwijl de tweede er in een paar jaar is..
-Ten slotte: Zowel het kloonleger als zo'n beetje alles in deze en TPM ziet er zoveel moderner uit dan in EP IV, V en VI. Tuurlijk het universum is in oorlog, maar als je nagaat dat Tie Fighters e.d. zijn gebasseerd op de techniek uit TPM en AOTC dan klopt het voor geen meter.
Al met al..: Eeen veul betere film dan EP I maar toch gezien de hype.. een licht teleurstellende film. Al maakt Yoda zo'n beetje de hele film goed.
Ja :
- Een achtbaan aan visuele effecten!
- Je verveelt je geen moment!
- Verhaal/plot is beter dan deel 1!
- JarJar houd eindelijk zijn kop in deze film.
- Minder Walt Disney humor!
- Liefje van Anakin is een waanzinnig lekker ding.
Nee :
- Huilen met tuiten, zo slecht is het acteerwerk.
- Hilarische momenten waarbij de zaal krom lag van het
lachen terwijl het serieuse scene's betrof.
- Sorry, maar de scene waarbij Yoda een lightsabel gevecht houdt geeft je de indruk naar een muppit in een wasmachinedroger, die op volle toeren draait, te kijken!
- Anakin is een lelijk puberjochie.
Eindcijfer :
Een 7.3
Amusante film, bioscoopbezoek waard, mooie shots.
GLG
AOTC is gewoon top! Lucas kan het dus toch nog godzijdank......
het eerste half uur tot uur was wel ff wennen......heel vreemd sfeertje kan t niet anders zeggen.....maar als je er dan eenmaal inzit is het echt een vette starwars film die gewoon niet te vergelijken is met TPM,
het is weer echt star wars gewoon, er zit weer rust in zoals dat ook bij de oude films was........bij TPM mistte dit.
en het allerbelangrijkste (wat ook de fout was van TPM): Lucas heeft de special effects dit keer goed gebruikt
bij TPM was er een verhaaltje verzonnen om even te laten zien hoe mooi ILM kon tekenen......
maar bij AOTC vind ik de balans weer goed: de special effects zijn er om een verhaal te laten zien, dus ze zijn er niet alleen om mooie beelden te laten zien.
en negatieve dingen die ik las in recensies ben ik het helemaal niet mee eens, zoals dat ze zeggen dat de duistere momenten van Anakin geforceerd zijn.....bull
vind ik juist goed verwerkt.....steeds dat geruzie met Obi Wan........
en de Arena scene is ook ongelooflijk vet......die 3 monsters echt coole beesten.......verder heb ik ook eens echt kunnen lachen met de grappen, dus helemaal niet geergerd aan C3PO die ze nu alweer als de JarJar van EpII willen bestempelen.
enige kritiek die ik kan geven is dat het geluid kut was, dat ik me kapot heb zitten zweten en gewoon 140 min. NIET heb kunnen bewegen
maar dat ligt allemaal aan die ***bioscoop waar ik geweest ben, heeft niks met de film te maken. En ik had toch gehoopt op wat 'freaks' bij de premiere met Obi Wan capes, lightsabers etc. maar een applaus kon er gelukkig wel af bij DE gele letters ![]()
AOTC laat wel veel zien van hoe het leven er een beetje aan toegaat, zoals politieke gesprekken en ook kinderen die les krijgen van Yoda.....dit was wel ff wennen voor een star wars film......
of het niveau van de oude trilogy bereikt is, durf ik niet te zeggen, een vriend waar ik mee geweest ben, vond van wel, maar daar moet ik m nog een paar keer voor gezien hebben. goed ik zal maar eens stoppen en reacties van anderen lezen
quote:ik heb me absoluut niet aan het liefdesverhaal gestoort, het zorgde weer voor wat rustige stukjes tussen de actie door, en dat was ook heel goed verdeeld......goed rustige stukken waar ook de tijd werd genomen om dingen uit te leggen ipv snel af te handelen zodat de volgend actie kon beginnen.........
Op vrijdag 17 mei 2002 11:51 schreef ThE_ED het volgende:
Het liefdesverhaal is wel erg slap en hoort er eigenlijk niet in thuis vind ik. En de padme/natalie portman moet niet zo zitten auwauwelen over democratie enzo... samen met ani... dat zijn wel een beetje jammere dingen.. maar ach.De gevechten zijn wel wat, eh, snel, het is juist koel als het wat beheerster gaat, maar ok... Toch best gaaf!
(misschien als Natalie niet had meegespeeld dat ik me er wel aan geirriteerd had
)
[Dit bericht is gewijzigd door Bolderbast op 17-05-2002 20:11]
quote:Geforceerd??? ik vond het juist heel goed verdeeld over de film. Je kon echt zien dat Anakin duister werd.
en negatieve dingen die ik las in recensies ben ik het helemaal niet mee eens, zoals dat ze zeggen dat de duistere momenten van Anakin geforceerd zijn.....bull
vind ik juist goed verwerkt.....steeds dat geruzie met Obi Wan........
Pluspunt:
- Gevecht in arena en de daaropvolgende achtervolging.
- Jar Jar was wat minder aan woord
- C3PO en R2D2
- Natalie Portman en haar dienstmeisjes/slaafjes
Minpunt:
- Erg warm in bios.
- Muziek soms irritant.
- Ongrijpbare liefde (zoooooo cliché)
Punt : 8
[Dit bericht is gewijzigd door wizarddragon op 17-05-2002 20:20]
nu ik AOTC gezien heb, is me nog steeds niet duidelijk hoe het nu zit met Qui Gon Jinn????? dat hij niet verdween toen ie doodging zoals alle Jedi's??
Dooku heeft t wel op een moment over hem, dat ze elkaar gekend hebben, ik geloof zelfs dat Dooku zn meester was?
maar nog steeds wordt er niet verklaard wat er nu 'mis'was met hem???
ik vind btw ook dat ze grof geknipt hebben, en belangrijke stukken die ik graag had gezien eruit gehaald hebben zoals uitleg over de 12 lost Jedi's enzo, daar hoor je nu helemaal niks over??? net of Dooku helemaal alleen opereert? (of heb ik dit gemist)
[Dit bericht is gewijzigd door Bolderbast op 17-05-2002 20:20]
quote:dat vind ik dus ook als dat misschien niet duidelijk was???
Op vrijdag 17 mei 2002 20:14 schreef wizarddragon het volgende:[..]
Geforceerd??? ik vond het juist heel goed verdeeld over de film. Je kon echt zien dat Anakin duister werd.
veel kritieken zeggen dat dus
Zeeer slegt punt:
-de overdreven gheye en veel te lang in beeld gebragte liefdes scene, degenen die hem hebben gezien weten wat ik bedoel
![]()
goede puntem:
-er zat weer spanning in (in tegenstelling tot ep1)
-het verhaal was beter dan ep1
-jar jar was gelukkig wijnig aan het woort!
-de special effects natuurlijk
-de yoda scene ![]()
-de koele alien met de gave taal/stem die bij de viceroy en dooku loopt
edit: imperial march is back ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door LenL op 17-05-2002 22:19]
quote:idd die alien praat echt wel cool
Op vrijdag 17 mei 2002 22:14 schreef LenL het volgende:
Heb gisteren de premiere (2200 uur) gezien, en vandaag om 1500 uur weer. Hij 0wnt zwaar.
Zeeer slegt punt:
-de overdreven gheye en veel te lang in beeld gebragte liefdes scene, degenen die hem hebben gezien weten wat ik bedoel![]()
goede puntem:
-er zat weer spanning in (in tegenstelling tot ep1)
-het verhaal was beter dan ep1
-jar jar was gelukkig wijnig aan het woort!
-de special effects natuurlijk
-de yoda scene
-de koele alien met de gave taal/stem die bij de viceroy en dooku looptedit: imperial march is back
quote:wanneer annie bovenop dat ding springt waarin ze vliegt kijkt ze schuinrechts omhoog, op dat moment zie je haar effe veranderen in waar ze later ook verandert als ze dood gaat.
Op vrijdag 17 mei 2002 18:14 schreef thorgal het volgende:The Bad:
- Zam Wessel. Ze is een changeling maar blijft tot haar dood een mensenmeisje.. Wederom een typisch geval van Yeh Right.
quote:Ik bedoel daar mee Zam is een changeling. Gaat die nachtclub in (volgens Obi Wan) om zich te verschuilen.. en houdt het zelfde uiterlijk..
Op zaterdag 18 mei 2002 01:33 schreef haaahaha het volgende:[..]
wanneer annie bovenop dat ding springt waarin ze vliegt kijkt ze schuinrechts omhoog, op dat moment zie je haar effe veranderen in waar ze later ook verandert als ze dood gaat.
Hee, ik zag een plaatje in de Veronica gids waarin een hoop soldaten (Stormtroopers leken het wel
) schepen binnenlopen. Die schepen leken wel Star Destroyers, wel gaaf als die er al in zitten. Klopt dat?
quote:klopt, het zijn emer pre-stormtroopers en pre-star destroyers, maar je kutn duidelijk zien wat het gaat worden later...
Op zaterdag 18 mei 2002 13:33 schreef Robino het volgende:
Blegh wat een hoop spoilersHee, ik zag een plaatje in de Veronica gids waarin een hoop soldaten (Stormtroopers leken het wel
) schepen binnenlopen. Die schepen leken wel Star Destroyers, wel gaaf als die er al in zitten. Klopt dat?
quote:Dat kun je verwagten in een star wars topic 2 dagen na de premiere
Op zaterdag 18 mei 2002 13:33 schreef Robino het volgende:
Blegh wat een hoop spoilers
quote:keizer is palpatine en volgens mij ook darth sidious, maar daar ben ik voor 90% zeker van. Hij is de lord of the sith een soort über dark jedi... en zijn kragten haalt hij van de force
Op zaterdag 18 mei 2002 13:50 schreef kamagurka het volgende:
Als je het SW publiek beschouwd, lijkt het op attack of the nerds.
Een vraagje (heb hem nog niet gezien), wordt ooit die keizer uitgelegd? Wie de fuck is dat nou eigenlijk. Is dat een uberjedi? Waar haalt hij zijn superduistere krachten vandaan?
In episode 3 verandert hij de republiek in een keizerrijk met hemzelf als leider.. the emperor dus
Die stem, brrrrr.
Goed geacteerd ook
quote:Wat nou
Op zaterdag 18 mei 2002 14:13 schreef LenL het volgende:[..]
keizer is palpatine en volgens mij ook darth sidious, maar daar ben ik voor 90% zeker van. Hij is de lord of the sith een soort über dark jedi... en zijn kragten haalt hij van de force
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |