abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78545785

Omdat ook de meest fantastische artiesten een topic verdienen.

De band werd opgericht onder de naam Lunacy in augustus 1989 in Japan door bassist J en gitarist INORAN. Gitarist Sugizo en drummer Shinya werden niet veel later bij de band toegevoegd en na enkele maanden besloten ze dat Ryuichi Kawamura goed genoeg was als zanger. In 1991 werd de band ontdekt door toenmalig gitarist hide (Hideto Matsumoto) van X Japan en kregen ze een contract aangeboden bij Yoshiki's (ook van X Japan) Extasy Records. Ze brachten hun debuutalbum uit genaamd LUNA SEA en veranderden de bandnaam ook naar LUNA SEA. De line-up is daarna nooit gewijzigd.

In 1995, een jaar na de release van Mother (wat door velen als hun beste album wordt bestempeld), gaven ze hun eerste concert in het Tokyo Dome genaamd "Lunatic Tokyo" en meer dan 55.000 tickets werden verkocht. In 1997 namen ze een korte pauze zodat verschillende leden konden beginnen en werken aan hun solo carrires.

In 1999 steeg hun populariteit nog verder in nabijgelegen landen en vierden ze het tienjarig bestaan van de band met een concert dat bezocht werd door zo'n 100.000 mensen.

Na nog een pauze besloten ze in 2000 hun laatste studio-album uit te brengen, genoemd naar de originele bandnaam Lunacy, en een aantal concerten te geven waaronder de "Final Act" en daarna te "stoppen". Maar iedereen ging verder met andere projecten en de bekendste daarvan zijn:

INORAN
SUGIZO
Ryuichi Kawamura
J
Tourbillon
FAKE?

Het nieuwste album van INORAN "Watercolor" komt op 10 maart uit. Het nieuwste album van de zanger Ryuichi Kawamura "Sora" kwam op 24 februari uit.

Album discografie LUNA SEA:
quote:
Luna Sea (1991)
Image (1992)
Eden (1993)
Mother (1994)
Style (1996)
Shine (1998)
Lunacy (2000)
Een definitieve stop is het vooralsnog niet. LUNA SEA kwam in 2007 weer bij elkaar om een renie-concert te geven in het Tokyo Dome. Hier kwam ook een DVD van uit: “LUNA SEA God Bless You ~One Night Dejavu~". In 2008 traden ze op op het grote "hide Memorial Summit", een evenement dat werd gehouden 10 jaar na de dood van hide, die ze ontdekt had. Ze speelden hier alleen maar later ook samen met X Japan. Sugizo is in 2009 full-time "zesde" lid geworden als gitarist (en violist) van X Japan. Dat maakt de kans op een LUNA SEA comeback natuurlijk wel minder groot, maar niet uitgesloten. Ook Sugizo heeft toen op z'n blog geschreven dat hij spelen met X Japan geweldig vindt, maar dat "zijn hart nog altijd bij LUNA SEA ligt".

Video's:

[ Bericht 6% gewijzigd door Desunoto op 28-02-2010 14:25:34 ]
pi_79014173

Het nieuwe album van INORAN is er en hij is goed. Alleen ik heb het gevoel dat z'n stem beter kon zijn. Nog steeds goed hoor, maar er mist iets. En van de 10 nummers zijn er 3 korte instrumentale stukken. Dus eigenlijk zijn het maar 7 nummers (die korte stukken sluiten aan op andere nummers dus hadden ze beter samen kunnen voegen). Ook een beetje jammer. Maar wel 7 goede gelukkig.

En waarom post er niemand in mijn mooie topicje? Jullie stellen mij teleur.
Het is wel d LUNA SEA hoor
pi_85682767
quote:
LUNA SEA has announced to resume activities, and the details will be announced in press conference at Hong Kong at 2010/08/31 15:00 (Hong Kong time), which will be broadcast through Ustream
www.lunasea.jp/
ZE KOMEN WEER TERUG!!!! Ik kan niet wachten. _O_ *;
Ben wel benieuwd hoe ze dat dan gaan doen met Sugizo want die tourt binnenkort met X Japan door Amerika.

Tevens: stormlooptopic ;(
  woensdag 8 september 2010 @ 00:03:01 #4
244650 MYV
Indonesian Pride
pi_86189628
Zijn stem klinkt wel goed.
  woensdag 8 september 2010 @ 00:04:45 #5
244650 MYV
Indonesian Pride
pi_86189703
Tevens Stormloop O+
pi_86190009
Ryuichi heeft een schitterende stem. _O_
Sowieso n van de beste zangers aller tijden. Live is hij ook zo ontzettend goed.

Aangekondigde concerten :o
quote:
2010/11/27 - Germany, Bochum (Ruhrkongress)
2010/12/4 - USA, LA (Hollywood Palladium)
2010/12/11 - Hong Kong (Asia World Expo)
2010/12/18 - Taiwan, Taipei (Taipei Trade Center)
2010/12/23,24 - Japan, Tokyo (Tokyo Dome)
Ik wil zo graag naar Bochum, maar dat wordt een duur geintje. Alleen voor een concert naar Bochum en weer terug... Als ze nou naar Parijs komen kan je er samen met iemand nog een weekendje Parijs omheen maken. Maar Bochum lijkt me echt helemaal niets aan.

Er komen nog meer aankondigingen. Dus hopen, hopen, hopen...
pi_86332834
Ha, Luna Sea! Ik heb hier het Best Of album liggen, en ook nog de DVD God Bless You van het laatste optreden in de Tokyo Dome. En nu maken ze weeeer een comeback. Ach ja. Ik ben die datum wel in Tokyo maar met hun populariteit denk ik dat ik geen kaartje meer kan bemachtigen. Weet het zelfs wel zeker. Wat dat betreft kun je beter in Europa naar J-bandjes kijken, dan zit je al snel met 100 man in een zaaltje, dat is tenminste makkelijk. ;)
pi_86333174
Als ik jou was zou ik het toch proberen. :P

Hoewel een kleinere zaal wel z'n charme heeft en makkelijker is inderdaad, zou ik LUNA SEA in het Tokyo Dome toch zeker niet willen missen. :o
pi_86368872
Nou ik ga nog wel even kijken zodra ik ter plekke ben of ik nog iets kan bemachtigen, maar met de kerstdagen en dan in Tokyo Dome, dat zegt al genoeg over hoe veel mensen daar wel niet op afkomen. Maar zou inderdaad retecool zijn. Kijk je wel meteen even naar een van de Japanse topacts op het gebied van rock. Die gasten die weten niet wat ze laten liggen als ze niet gewoon zo door blijven gaan. Ze kunnen populairder worden dan ooit tevoren, ook zeker in het buitenland. Het is hele toegankelijke muziek.
pi_86571687
Ik kom hier even mijn liefde tonen voor Luns Sea :P

Ik wil zo graag naar het concert in Bochum maar ik mag niet :S

Ik vind trouwens wel dan Luna Sea ondergewaardeerd wordt hier door de mensen die van j-rock enzo houden want de meeste kennen ze niet ;O Tenminste de mensen in mijn omgeving haha

Dan heb ik ook nog een favo XD Dat is J hij is zooooo jammie en een geweldige bassist. Heel Luna Sea is gewoon keigoed en ik haat het dat ik ze nooit live ga zien *CRY*
''Wake Up Motherf*ucker!'' - J (Jun Onose)
pi_86573462
Ze worden inderdaad zwaar ondergewaardeerd buiten Japan. In Japan zelf hebben ze een heel grote fanbase en zijn ze een fenomeen, echte celebrities en zo... maar daarbuiten luisteren mensen veelal naar de nieuwere bands. Fans van oudere Japanse rockbands kom je maar zelden tegen. Wel jammer.
pi_89370881
LUNA SEA invites 50,000 fans to their free live concert at Tokyo Dome

It’s been reported that LUNA SEA will be holding a free live concert at the Tokyo Dome on December 25th (Christmas Day). Previously, they have announced their world tour “REBOOT -to the New Moon-” which includes concerts at Tokyo Dome on December 23rd, and 24th. However, for the concert on the 25th, they will invite 50,000 fans to the live for free, and it will be held under the name of “LUNACY” which was their name when they first formed the band.

The free live is titled as “LUNACY Kurofuku Gentei GIG~The Holy Night~“, and as the title says, there will be a dress code as limited to all-black clothes. This “limited to all-black clothes GIG” has been held for three times during 1990 ~ 1992, and it was a synonym for LUNA SEA.

There was also an announcement that they will release an album “LUNA SEA” which they will self-cover their first indie album that was released in April 1991, on March 16th 2011.

The tickets for the free live will be available on “e+” starting on December 1st at 10:00 a.m. to December 6th at 6:00 p.m, and the result will be announced on the 15th at 10:00 a.m.

Van http://www.tokyohive.com/(...)ncert-at-tokyo-dome/

_O_ _O_ _O_

Kan niet wachten. De audiokwaliteit van het allereerste album was niet geweldig. Hopelijk gaan ze de nummers nu opnemen zoals ze die ooit bedoeld hadden, maar waar de mogelijkheden niet voor waren. Geen onzin met losse nummers her en der opnieuw opnemen die eigenlijk al goed waren. Gewoon een heel album opnieuw doen, eentje die er perfect voor is. En dan nog dat gratis concert!

LUNA SEA. O+
pi_91881665
Tijd om dit topic weer eens een schop te geven.

Er komt een dvd van het concert uit de vorige post. Moet. Hebben. Compilaties met van alle nummers ongeveer een minuut maar ook volledige nummers zijn al her en der op youtube te vinden. De band was (vooral Ryuichi) helemaal retro, terug naar de oude visual kei kleding- en haarstijl, en muziekstijl. Met heel erg veel oude nummers van hun eerste paar albums, waaronder weer veel nummers die nooit hits of singles zijn geweest. Andere bands zouden die zo aan de kant schuiven en vergeten, maar LUNA SEA gelukkig niet. En hun fans ook niet. O+

En een "nieuw" nummer, 'Nightmare'. Eigenlijk oud, maar hij is nooit op een cd verschenen. Erg jammer, want het is prachtig... hoe kan je dit nou nooit uitbrengen... :o hopelijk staat deze op hun komende album:

*;

Blijft jammer dat er in Nederland weinig mensen geven om n van Japans (en daarmee ook gelijk 's werelds) beste rockbands aller tijden.
pi_91882456
:D Dit is echt ontzetten lang geleden dat ik hier naar geluisterd heb. Ik zag de naam en dacht "Wacht eens... dat ken ik." Super vet om dit weer terug te vinden! *O*
pi_94495183
De remake van hun debuutalbum is echt waanzinnig goed. Eindelijk de kwaliteit die de nummers verdienen. En Ryuichi zingt schitterend, veel beter dan toen ze de nummers voor het eerst opnamen _O_

En het nummer 'Shade' heeft een eigen videoclip gekregen. Niet bepaald epilepsie-vriendelijk, wel gaaf om te zien hoe de band toch echt die connectie heeft gevonden met hoe ze vroeger waren en dat combineren met de ervaring van nu.

LUNA SEA is beter dan ze ooit waren, wat een comeback _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')