quote:Ik zou jou heel graag wat ontnemen....
Op zondag 16 juni 2002 20:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik wilde jullie dit niet ontnemen:
[afbeelding]
Documantaire:
quote:Nu op Ned 3.
In het Hadassah-ziekenhuis in Jeruzalem worden sinds het uitbreken van de tweede Intifada zowel daders als slachtoffers van terreuraanslagen verpleegd. Is het gespleten waanzin, een vorm van heroďsme, of alleen maar medische ethiek dat de artsen geen onderscheid maken tussen daders en slachtoffers? 'Als ik Arafat morgen op straat tegenkom zal ik proberen hem te doden, maar als mijn poging mislukt en ik hem alleen verwond, dan neem ik hem mee naar mijn ziekenhuis en zal hem zo goed mogelijk behandelen', zegt prof. Ariel Eldad, hoofd van de Burn Unit en overtuigd 'settler'. Zijn grote project is een negenjarig Palestijns jongetje dat in april jl. bij een actie voor 85% verbrandde. Hij opereert hem elke twee dagen. Maar voor Efrat, het meisje dat in maart bij de zelfmoordaanslag van een Palestijnse jongen in het Café Moment ernstig gewond raakte, is het onbegrijpelijk dat haar beulen in hetzelfde ziekenhuis behandeld worden. 'Ik zou ze willen wurgen, maar het mag niet van hun bewakers, onze soldaten.' 'En ik', zegt prof. Avi Rivkind van de Trauma Unit, 'wil laten zien dat we niet zo slecht zijn als ze denken dat we zijn.' Prof. Rivkind leidt een grootscheepse oefening waar zijn aankomend arts-assistenten leren wat te doen bij een terreuraanslag. Welcome to Mount Hadassah
quote:Er zijn ook projecten waar Joodse en Palestijnse kinderen elkaar ontmoeten.Een zo'n project heet Givat Haviva en waar dus kan worden gepraat over oplossingen voor de problemen in Israel en de bezette gebieden.De oprichters van Givat Haviva willen laten zien dat het wel mogelijk is om samen te leven en dat het dus belangrijk is dat je elkaar beter leert kennen.
Op zondag 16 juni 2002 21:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik weet dat Ron_Jeremy het niet leuk vindt, maar kijk nu eens naar Ned3 en zie hoe een palestijn vredig leeft met de joden, hij maakt zelfs het eten voor ze klaar. Het is dus geen utopie, het kan echt.
quote:Dat vind ik echt prachtig !
Op zondag 16 juni 2002 22:46 schreef schatje het volgende:[..]
Er zijn ook projecten waar Joodse en Palestijnse kinderen elkaar ontmoeten.Een zo'n project heet Givat Haviva en waar dus kan worden gepraat over oplossingen voor de problemen in Israel en de bezette gebieden.De oprichters van Givat Haviva willen laten zien dat het wel mogelijk is om samen te leven en dat het dus belangrijk is dat je elkaar beter leert kennen.
Yossi Ben-Baruch, Noam Federman, Ofer Gamliel, Yarden Morag and Shlomi Dvir have been charged over their alleged involvement in the placing of a large explosive device in the East Jerusalem neighborhood of A-Tur.
The special prayer refers to the five detainees as "Israeli heroes, arrested by an evil regime that is merciful with the cruel and is cruel to the merciful." The text of the prayer was published at dozens of synagogues throughout the country, including Jerusalem and the Cave of the Patriarchs in Hebron.
bron+volledig artikel
-------
Is dit niet het andere uiterste??
Is puur haat!!
quote:Klopt, heb onlangs nog een documantaire daarover gehuurd bij de videotheek, was wel intressant omdat er vooral kinderen aan het woord kwamen
Op zondag 16 juni 2002 22:46 schreef schatje het volgende:Er zijn ook projecten waar Joodse en Palestijnse kinderen elkaar ontmoeten.Een zo'n project heet Givat Haviva en waar dus kan worden gepraat over oplossingen voor de problemen in Israel en de bezette gebieden.De oprichters van Givat Haviva willen laten zien dat het wel mogelijk is om samen te leven en dat het dus belangrijk is dat je elkaar beter leert kennen.
de naam was als ik het goed heb iets als:
"the children of Jeruzalem"
Fourteen-year-old Saleh Attiti has replaced his once-precious Pokémon cards with a less innocent craze that has swept up children in this violence-torn camp.
On a plastic coffee table in his cinder-block home, Saleh proudly displays part of his growing collection of necklaces with pictures of "martyrs" of the Palestinian uprising against Israeli occupation.
"I used to have plenty of Pokémons — my school bag was half full of them," Saleh said. "I threw them all away. They're not important now. The pictures of martyrs are important. They're our idols."
It's difficult to find a child in this teeming camp of 20,000 people who isn't wearing at least one necklace with a picture of a shahid, or "martyr" — mostly militant gunmen killed or suicide bombers blown up during the 20-month-old uprising.
The children use them the way they once used cards of Pokémon or sports heroes. They spend their meagre allowances to collect and trade them, constantly hunting for prized shahid pictures that excite like a vintage baseball card.
For Palestinian teachers, the craze in "martyr" necklaces is the latest example of children poised to become the next generation of fighters against Israeli occupation. Growing up in a culture of violence fuelled by both sides in the conflict, Palestinian children are adopting the uprising's militia fighters as role models.
"These children are convinced that martyrdom is a holy thing, something worthy of the ultimate respect," said Munir Jabal, head of a Balata teachers association. "They worship these pictures. I think it will lead them in the future to go out and do the same thing."
In Balata, a stronghold of the Fatah-linked Al Aqsa Martyrs Brigades militia, the most highly sought after necklaces have pictures of Mahmoud Attiti, Raed Karmi, and Yasser Badawi, militia leaders assassinated by the Israeli army during the conflict.
The most recent hot item is a pendant of Jihad Attiti, the 18-year-old who became the camp's first suicide bomber two weeks ago by blowing himself up and killing two Israelis — an 18-month-old baby and her grandmother — in a Tel Aviv suburb.
"It works like this," says 12-year-old Assam Kandil, who boasts of having 30 necklaces. "If I have an extra one of Mahmoud Attiti, I will trade one for Yasser Badawi."
Added Saleh, a nephew of bomber Attiti: "We love them and we want to be like them."
The trend first appeared last November. A shopkeeper in the adjacent city of Nablus, Assam Kanaza, was producing plaques of civilians and militants killed in the fighting when a family asked him to produce a plastic medallion of their son.
Kanaza, 29, said the work was noticed by other families who lost loved ones, and new orders came in until the medallions snowballed into a popular phenomenon. Kanaza said he's produced more than 5,000 of them, and another 6,000 plaques and key chains — all with the pictures of "martyrs."
The medallions are shipped to other parts of the Israeli-occupied West Bank, but the phenomenon is most evident in Balata and Nablus.
Kanaza's plastic medallions are the top end of the necklace craze and sell for 10 shekels a piece, about $3.30.
"Sometimes a child will say, `Don't you think that's too much,'" said Kanaza. "I say, `If you bring me half that much I will give it to you.' He comes back in a week with five shekels and he's very, very happy."
With Palestinian civilians or fighters killed on almost a daily basis, Kanaza's business is booming. Other merchants have jumped on the craze with a cheaper alternative to Kanaza's medallions. They mass-produce passport-size photos of the militants and slip them into transparent pendants. Those sell for just 65 cents.
At Balata, the craze is a by-product of a community that has seen some of the worst fighting in the uprising.
Since last February, the camp has been completely invaded three times by Israeli soldiers in search of militants and bomb-making workshops.
At the camps' school for boys, run by the United Nations' agency responsible for Palestinian refugees, bullet holes riddle the inside of some classrooms and parts of its façade.
The 1,700 students have missed half the school year because of Israeli-imposed curfews or invasions. Many of the students know a relative or friend killed in the uprising. Two of its students have been killed and six have brothers who died in the fighting.
It's the kind of environment that has forced teachers to grudgingly allow students to wear their "martyrs" necklaces in class. When a teacher recently insisted a student remove his necklace during gym class, the boy's father showed up the next day and "wanted to fight us," said the school's principal.
The principal, who asked not to be named, said teachers were forced into a similar compromise about posters commemorating fighters and suicide bombers, which used to fill classroom walls. The students agreed to take them down in exchange for posting them on classroom bulletin boards.
"We tried to convince the students that there's just not enough places to put up all the martyrs posters because it's a continuous phenomenon," he said. "The Israeli occupation thinks it can break this new generation by showing its power. They don't understand that the opposite is happening. They're breeding hatred."
Jabal said the children have lost all fear of Israeli soldiers and already go through dangerous lengths to imitate their militant models.
Recently, Jabal's 15 year-old son was shot in the leg by soldiers after setting fire to an unoccupied tank.
"I opened my son's closet and found it full of martyrs posters and necklaces. I said to him there's nothing wrong with being nationalistic and defending your rights, but you're just too young," Jabal said. "I said, `Ultimately, you'll be rewarded with your picture hanging from a necklace, and we will have lost a son.'"
Bij deze:
![]()

[Dit bericht is gewijzigd door BansheeBoy op 18-06-2002 01:24]

JERUZALEM - Bij een zelfmoordaanslag op een bus in Jeruzalem zijn dinsdagochtend volgens schattingen van de politie tien mensen om het leven gekomen. Circa veertig mensen raakten gewond.
De aanslag had plaats in het zuidelijke Pat-district van de stad, zo meldt de politie. De gewonden, onder wie er enkelen in kritieke toestand verkeren, zijn overgebracht naar ziekenhuizen.
Scholieren
De bus zou vooral scholieren hebben vervoerd die op weg waren naar school. De politiechef van Jeruzalem, Mickey Levy, verklaarde dat het een 'zeer zware' aanslag was. Ooggetuigen meldden dat de bus door de explosie volledig was verwoest.
Wegblokkades
De politie in Jeruzalem was vanaf maandag al in hoogste staat van paraatheid, omdat er berichten waren dat een terrorist de stad wilde binnendringen. Bij de ingang van Jeruzalem werden wegblokkades opgezet en de politie zette ook helikopters in, maar de voorzorgsmaatregelen hebben de aanslag niet kunnen voorkomen.
(c)www.nu.nl
Inmiddels 17 doden. ![]()
J.
quote:Oh wat zijn ze zielig. Jammer van de onschuldige doden, maar wie kaatst kan de bal terug verwachten, het is m.i. de eigen dikke schuld van het slechte optreden van Sharon en kornuiten, maar dat zullen de meesten ongetwijfeld met me eens zijn.
Op dinsdag 18 juni 2002 09:28 schreef Juan Zueco het volgende:
Doden door busaanslag in JeruzalemJERUZALEM - Bij een zelfmoordaanslag op een bus in Jeruzalem zijn dinsdagochtend volgens schattingen van de politie tien mensen om het leven gekomen. Circa veertig mensen raakten gewond.
De aanslag had plaats in het zuidelijke Pat-district van de stad, zo meldt de politie. De gewonden, onder wie er enkelen in kritieke toestand verkeren, zijn overgebracht naar ziekenhuizen.
Scholieren
De bus zou vooral scholieren hebben vervoerd die op weg waren naar school. De politiechef van Jeruzalem, Mickey Levy, verklaarde dat het een 'zeer zware' aanslag was. Ooggetuigen meldden dat de bus door de explosie volledig was verwoest.
Wegblokkades
De politie in Jeruzalem was vanaf maandag al in hoogste staat van paraatheid, omdat er berichten waren dat een terrorist de stad wilde binnendringen. Bij de ingang van Jeruzalem werden wegblokkades opgezet en de politie zette ook helikopters in, maar de voorzorgsmaatregelen hebben de aanslag niet kunnen voorkomen.
(c)www.nu.nl
Inmiddels 17 doden.J.
quote:Ik wordt ook een beetje ziek van die
Op dinsdag 18 juni 2002 09:59 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Oh wat zijn ze zielig.
Slachtoffers zitten ten alle tijden aan beiden kanten. En Israel is en blijft de angstige bezetter die het niet aandurft de Palestijnen een kans te geven door ze een Staat te gunnen en verschuilt zich achter dit soort van aanslagen om dat plan maar vooral niet door te laten gaan.
Hoe je het wend of keert de aanslagen komen voort uit die bezetting en niet uit genetisch bepaalde aangeboren verottigheid.
quote:Och weer die foto ? Of weet je niet dat het jongetje is doodgeschoten door de palestijnse autoriteiten ?
Op dinsdag 18 juni 2002 01:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Een foto zegt meer dan 1000 woorden !!!Bij deze:
![]()
![]()
quote:Kan er ook niet tegen, Israel gedraagt zich tegen de buitenwereld als een ideale schoonzoon, maar dit soort beelden bevestigen inderdaad gewoon weer het tegendeel
Op dinsdag 18 juni 2002 11:09 schreef gelly het volgende:[..]
Och weer die foto ? Of weet je niet dat het jongetje is doodgeschoten door de palestijnse autoriteiten ?
quote:Slachtofferrol? Ik betreur onschuldige doden bij onzinnige acties.
Ik wordt ook een beetje ziek van diesmilies en die slachtoffer-rol die hier en elders maar in stand wordt gehouden.
quote:Precies. Mag m'n
Slachtoffers zitten ten alle tijden aan beiden kanten.
quote:De schuldvraag ligt m.i. bij beiden. En vingertjewijzen helpt niet.
En Israel is en blijft de angstige bezetter die het niet aandurft de Palestijnen een kans te geven door ze een Staat te gunnen en verschuilt zich achter dit soort van aanslagen om dat plan maar vooral niet door te laten gaan.
quote:Aanslagen helpen niet tot een stichting van een Palestijnse Staat. Sterker nog, zij doen die kans afnemen. Dialoog is de enige oplossing en bij voorkeur met andere politieke leiders dan nu.
Hoe je het wend of keert de aanslagen komen voort uit die bezetting en niet uit genetisch bepaalde aangeboren verottigheid.
J.
quote:Wat koop je daar voor door dat elke keer hier neer te zetten. Het betreuren van onschuldige slachtoffers doet ieder weldenkend mens. Het is zo vanzelfsprekend dat het onzinnig is dat neer te zetten. Vind ik dan. En het helpt mee aan het sentiment om Israel als groter slachtoffer te zien dan de Palestijnen. Al deze vormen van ongelijkwaardigheid of eenzijdigheid vind ik ongepast in de discussie. Net zoals die lange gekleurde c/p texten die hier nog steeds ter propaganda van eigen partij worden neergezet.
Op dinsdag 18 juni 2002 11:27 schreef Juan Zueco het volgende:Slachtofferrol? Ik betreur onschuldige doden bij onzinnige acties.
quote:Er valt beide zijden inderdaad veel te verwijten. Maar de kern van het probleem en vooral de eerste stap van de oplossing van dit alles ligt bij Israel, die de sleutel in handen heeft en weigert verantwoordelijkheid daarvoor te nemen. Vingerwijzen helpt zeker, daar waar het terecht is en er een doofpotcultuur heerst. Het beestje bij de naam noemen is toch zo trendy de laatste tijd...
De schuldvraag ligt m.i. bij beiden. En vingertjewijzen helpt niet.
quote:Mee eens. Maar de aanslagen komen wel voort uit de bezetting. Dat blijft de kern. Het wordt alleen verpakt in een angstig anti-semitisch verhaal aan de eigen bevolking en de wereld in die zin dat men nooit de andere kant kan vertrouwen.
Aanslagen helpen niet tot een stichting van een Palestijnse Staat. Sterker nog, zij doen die kans afnemen. Dialoog is de enige oplossing en bij voorkeur met andere politieke leiders dan nu.
Als Israel het aan zou durven morgen wereldwijd aan te kondigen dat ze het spuugzat zijn met deze oorlog en dat men een streep onder het verleden wil zetten door zo snel mogelijk ( binnen 2 maanden bijvoorbeeld ) een Palestijnse staat in te voeren dan geloof ik persoonlijk dat het dan echt afgelopen kan zijn met deze onzin.
Er valt gewoon bar weinig te praten tussen 2 leiders die elkaars bloed kunnen drinken.
Ik heb alle hoop op vrede in de lange termijn, alleen niet met deze leiders. Zolang zij de steun van het volk genieten geloof ik niet in een oplossing.
quote:Inderdaad, vermoord door zijn eigen volk wat dus alleen maar laat zien dat de palestijnen echt harteloos zijn en zelfs kinderen op deze manier opofferen voor een plaatsje in de hemel
Op dinsdag 18 juni 2002 01:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Een foto zegt meer dan 1000 woorden !!!Bij deze:
![]()
![]()
quote:Lekker generaliseren weer van je.
Op dinsdag 18 juni 2002 12:28 schreef BAZZA het volgende:
Inderdaad, vermoord door zijn eigen volk wat dus alleen maar laat zien dat de palestijnen echt harteloos zijn en
Als je het toch hebt over harteloos: met ruim 70% steun voor Sharon van het Israelische volk blijkt het Israelische egoistische hart dat alleen meevoelt met de eigen bevolking en weinig geeft om hun broedervolk van Ismael net zo harteloos op dit moment. En ze lijken daarvan nog niet echt te ontwaken.
Het lijden ( klein en groot ) van de buren telt niet, het lijden van kleine groepjes eigen mensen bij aanslagen wordt zwaar aangedikt en gedramatiseerd tot aan zulke proporties dat men weer emotioneel gezien een reactie rechtvaardigd die elkaar geen stap dichterbij brengt bij wederzijdse invoeling en begrip.
quote:De meerderheid van de Palestijnen steunt de HAMAS, die plegen expres aanslagen op bussen met burgers.
Op dinsdag 18 juni 2002 12:59 schreef michelos het volgende:Lekker generaliseren weer van je.
de IDF niet.
quote:de meerderheid van de Israelische bevolking steunt het staatsterrorisme van Israel... what's your point ?
Op dinsdag 18 juni 2002 13:19 schreef BAZZA het volgende:[..]
De meerderheid van de Palestijnen steunt de HAMAS, die plegen expres aanslagen op bussen met burgers.
de IDF niet.
quote:Dat een aanslag op burgers heel wat anders is als wat Israel doet,
Op dinsdag 18 juni 2002 13:20 schreef kariem112 het volgende:de meerderheid van de Israelische bevolking steunt het staatsterrorisme van Israel... what's your point ?
nu jankt Arafat weer op TV omdat die muur het moeilijker maakt voor zijn terroristen om aanslagen te plegen
quote:Ohh ja, Israel vaagt geen hele dorpen weg
Op dinsdag 18 juni 2002 13:26 schreef BAZZA het volgende:[..]
Dat een aanslag op burgers heel wat anders is als wat Israel doet,
nu jankt Arafat weer op TV omdat die muur het moeilijker maakt voor zijn terroristen om aanslagen te plegen
quote:De meerderheid van Nederland steunde onze verzetsgroeperingen ook een tijdje geleden ook...
Op dinsdag 18 juni 2002 13:19 schreef BAZZA het volgende:De meerderheid van de Palestijnen steunt de HAMAS, die plegen expres aanslagen op bussen met burgers.
de IDF niet.
Counter: de meerderheid van Israel steunt zuiveringsacties in vluchtelingenkampen waar doden vielen. Totale aantal doden aan Palestijnse zijde door de IDF en Israelische militaire acties zijn ook nog steeds groter. Je kunt het zelden bewijzen maar ik durf em wel aan dat een hele hoop mensen die neergeschoten zijn door de IDF weinig met de Hamas te maken hebben.
Ze lopen met een gun rond en zijn een gevaar omdat men schiet op militairen die ingezet worden om her en der op te ruimen in Palestijnse gebied. Aangezien de IDF een license to kill heeft en ook maar wat aanprutst zie je ook daar veel doden die uit provocatie voortkomen.
Je ziet het. Kissebissen om niks omdat beide kanten een vuil spel spelen. En maar categorisch blijven weigeren in te zien dat verzet voorkomt uit ongelijkheid, gebrek aan vrijheid en onderdrukking...
quote:Met het verschil dat er geen Nederlanders massaal op Duitse burgers aanslagen pleegde.
Op dinsdag 18 juni 2002 13:31 schreef michelos het volgende:De meerderheid van Nederland steunde onze verzetsgroeperingen ook een tijdje geleden ook...
Het spel dat gespeeld wordt is vuil, de gedachten erachter, de vrijheid, hoop en economische voorspoed is zuiver en terecht. Dat spel wordt ook maar door een heel klein gedeelte uitgevoerd.
Een aanslag op bv een generaal van Israel zou ik nog enigzins kunnen begrijpen, een bus met schoolkinderen niet.
Daar leg ik de grens tussen achterlijkheid en verzet, het is maar al te duidelijk dat er bij Arabieren in het algemeen en Palestijnen in het speciaal die achterlijkheid de boventoon voert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |