abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78537961
wat een zuigleven heb je dan ook iig he

Elke ochtend als ik naar het bedrijf rijdt waar ik afstudeer zie ik weer al die jan-modaalbakken van forenzen die weer naar 'de baas' rijden en mogen ze zich weer kapot werken elke dag van 8 tot 5. Of je nu een eenvoudig handarbeider bent in een fabriek of een hoogopgeleide consultant in een verzekeringsbedrijf. Wat ze allebei gemeen hebben is dat ze elke week geknecht en gesmeed worden door hun werkgever, de voortdurende angst om te presteren om de baan te behouden of de angst om 'overbodig of misbaar' te worden/raken.

Allen in de organisatie trappen naar de onderkant, naar de schoonmakers of klusjesman en buigen /slijmen ze voor het almachtige management. De bovenlaag, de werkgevers waar het 'gouden kooi' leventje aan te danken is. Niet wetende dat diezelfde bovenlaag alles wat daaronder is ook verfoeid en enkel aan winst, prestige en ego denkt.

Kortom, het leven van een loonslaaf gaat niet over rozen en het enige wat elke loonslaaf zich verplicht zou moeten stellen: hoe hieruit te ontsnappen.

Klacht: het afhankelijke, beperkte en onzekere bestaan van een loonslaaf
pi_78538034
Als het je nu al niet aanstaat: Stop met afstuderen, ga nooit werken en hoop op een goedgeefse regering.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 27 februari 2010 @ 23:29:03 #3
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_78538053
Eens met de klacht.
Ik probeer nu dan ook met zo weinig mogelijk inspanning en zo veel mogelijk rendement mijn opleiding af te ronden zodat ik zekerheid heb, maar ik weiger een loonslaaf te worden. Ik zie wel wat er van komt. Ambitie heb ik wel, maar niet om loonslaaf te worden.
This isn't even my final form.
pi_78538072
Ik vind dat TS een beetje overdrijft.
Zeik niet. Als ik op FOK! zit ben ik tenminste van de straat.
pi_78538086
Zo moeilijk is het anders niet om daar uit te komen hoor. Common sense.
"Hoffenheim, daar hebben ze geen palendansclubs."
pi_78538130
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:29 schreef Levolution het volgende:
Eens met de klacht.
Ik probeer nu dan ook met zo weinig mogelijk inspanning en zo veel mogelijk rendement mijn opleiding af te ronden zodat ik zekerheid heb, maar ik weiger een loonslaaf te worden. Ik zie wel wat er van komt. Ambitie heb ik wel, maar niet om loonslaaf te worden.
Je kan beter met zo veel mogelijk inspanning je studie afronden, zodat je zo'n goede baan kan krijgen dat je geen slaaf wordt
Troll van de maand: nicolesoufi
  zaterdag 27 februari 2010 @ 23:32:09 #7
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_78538215
Aan de luchtige reacties hier te zien is het best ernstig gesteld met de Nederlander. We vinden het maar best zo en hebben niet door dat we allemaal een slaaf van de consumptiemaatschappij zijn en geheel opgaan in de massa.

MENSEN OPEN JE OGEN
  zaterdag 27 februari 2010 @ 23:33:38 #8
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_78538287
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:30 schreef Robere_Renaissance het volgende:

[..]

Je kan beter met zo veel mogelijk inspanning je studie afronden, zodat je zo'n goede baan kan krijgen dat je geen slaaf wordt
Wat een bullshit, jij bent er zo één die denkt dat de prestatie belangrijker is dan het talent. Aan papieren alleen heb je niks, je hebt ook nog veel sociale contacten en een grote bek nodig om hogerop te komen.
En hoe bereik je dat? Door wat minder tijd in je studie te stoppen.
pi_78538327
TS is een moderne Spartacus
pi_78538331
Niet iedereen verdwijnt in het grote, grijze bedrijfsleven; er zijn ook nog andere mogelijkheden zoals MKB of ZZP'er.

Zelf ben ik ook niet meer van plan om bij een groot bedrijf aan te kloppen voor werk, heb reeds ervaringen opgedaan bij multinationals, MKB en als zelfstandige en voor mij was de conclusie duidelijk: nooit meer hoer van een manager.

Er zit namelijk ook een wereld van verschil tussen een baas/chef en een manager, maar dat verschil heb je kennelijk nog niet ontdekt.
pi_78538336
Word dan ondernemer huilie als je zo goed bent Moet je wel wat serieuzere uren maken dan 40..
pi_78538375
Of WAO'er zoals Haagsje Sjonnie.
pi_78538453
Ik zag net deze advertentie in de krant staan. De slavendrijvers durven er gewoon bij te zetten dat je 7 dagen in de week beschikbaar moet zijn.

quote:
Voor onze Transport Unit zijn wij op zoek naar:

REPRESENTATIEVE EN SERVICE GERICHTE CHAUFFEURS

Taken:
Bezorgen en ophalen van barbecue of gourmetpakketten bij de klanten
van A-Z Barbecue & Gourmet Party Service
Administratieve route afhandelingstaken
Laden en lossen van de bussen
Het rijden van storingen en draaien van storingsdiensten

Functie eisen:
In het bezit van rijbewijs B en minimaal 1 jaar rij ervaring
Op oproepbasis beschikbaar zijn van maandag tot en met zondag in de maanden mei tot en met september met de nadruk op vrijdag, zaterdag, zondag ,maandag en dinsdag
Betrouwbaar en beschikken over een sterk verantwoordelijkheidsgevoel
Goede rekenvaardigheden
Geografisch inzicht
Klantvriendelijk, service gericht, communicatief goed vaardig en flexibel
In staat zijn om zelfstandig te werken
Op aanvraag kunnen overhandigen van een verklaring omtrent het gedrag.

Voor onze Office Unit zijn wij op zoek naar:

VERKOOPMEDEWERK(ST)ERS:
(20 - 38 uur per week op oproepbasis voor de periode mei t/m september)

Taken:
Het verstrekken van telefonische informatie betreffende onze verschillende barbecue en gourmet menu’s.
Het telefonisch aannemen van reserveringen en het verwerken daarvan in ons automatiseringssysteem.
Overige administratieve taken ter ondersteuning van onze afdeling verkoop, marketing en productie.
Het vervullen van algemene receptietaken aan onze front office.

Functie eisen:
Beschikken over goede contactuele eigenschappen
Stressbestendig en accuraat kunnen werken
Beschikken over een organisatorisch goed inzicht en een service gerichte en dienstverlenende instelling
Goede computervaardigheden en kunnen werken met o.a. Microsoft Office en Outlook
Minimaal 20-38 uur per week beschikbaar zijn en inzetbaar van maandag tot en met zondag in de maanden mei tot en met september
Een team player die graag in een gezellig team wil samenwerken
pi_78538470
niet iedereen wil een linkse stinkende metal luisterende langharige hippie zijn die later uitkeringen trekt zoals TS
There are only 151 Pokémon.
pi_78538518
Tja. Ik erger me dan weer aan die stageadvertenties die pronken met "wil jij de tijd van je leven beleven?" Tijd van je leven tijdens een kutstage in de polder.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 23:39:32 #16
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_78538540
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:37 schreef Eenskijken het volgende:
niet iedereen wil een linkse stinkende metal luisterende langharige hippie zijn die later uitkeringen trekt zoals TS
hippies luisteren geen metal
  Moderator zaterdag 27 februari 2010 @ 23:40:07 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78538561
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:37 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
Ik zag net deze advertentie in de krant staan. De slavendrijvers durven er gewoon bij te zetten dat je 7 dagen in de week beschikbaar moet zijn.

[..]
Nooit verder gelezen dan je neus lang is medunkt?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_78538581
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:39 schreef Levolution het volgende:

[..]

hippies luisteren geen metal
Eens. En verder: Lemmy is God
  zaterdag 27 februari 2010 @ 23:41:00 #19
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_78538596
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:29 schreef Levolution het volgende:
Eens met de klacht.
WTF!?..

Zekerheid???..

Man man man, wat zal jij opkijken zodra jij je op de arbeidsmarkt gaat begeven..

Veel succes!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_78538610
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:40 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nooit verder gelezen dan je neus lang is medunkt?
Verklaar u nader a.u.b.
  Moderator zaterdag 27 februari 2010 @ 23:41:21 #21
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78538614
En dan vooral het begrip: OVERWERKEN BELANGELOOS ! MER STUDENTEN
  zaterdag 27 februari 2010 @ 23:41:47 #22
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_78538633
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:40 schreef loeki_de_leeuw het volgende:

[..]

Eens. En verder: Lemmy is God
Dat is Lemmy niet
  Moderator zaterdag 27 februari 2010 @ 23:42:12 #23
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78538653
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:41 schreef loeki_de_leeuw het volgende:

[..]

Verklaar u nader a.u.b.
De woensdag en donderdag is niet van belang, minder belang. En ik zou een moord doen voor zo'n functie die op alle dagen van de week uitvoerbaar is. Ik zou het GEWELDIG vinden om op zondag te werken. Wat een verneukte kutdag is dat anders.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 23:43:21 #24
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_78538701
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:41 schreef Tism het volgende:

[..]

WTF!?..

Zekerheid???..

Man man man, wat zal jij opkijken zodra jij je op de arbeidsmarkt gaat begeven..

Veel succes!..
Verkeerd verwoord. Ik bedoel natuurlijk dat het in ieder geval handig is om die papieren achter de hand te hebben.
pi_78538799
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:42 schreef Renesite het volgende:

[..]

De woensdag en donderdag is niet van belang, minder belang. En ik zou een moord doen voor zo'n functie die op alle dagen van de week uitvoerbaar is. Ik zou het GEWELDIG vinden om op zondag te werken. Wat een verneukte kutdag is dat anders.
Dat dus. Plus het simpele feit dat werk op zondag doorgaans dubbel betaald wordt.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')