abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78532083
Mijn vriend en ik hebben een huis in Duitsland gekocht, net over de grens. Het is een bestaand huis, gebouwd in 1975. Mooie lap grond erbij, 2300 m2. Als je tegenwoordig een kavel koopt, is het een stuk krapper.

De mensen waar we het van hebben gekocht, zijn ook degenen die het hebben gebouwd. Uiteraard was het één groot feest van bruin en hout en HEEL VEEL frutsels.
We hadden niet veel tijd en niet veel geld om voor opknappen dus het is vooral een diepte-investering in verf geworden.
Daarnaast was het vooral een kwestie van declutteren en stickers verwijderen....

Badkamer voor

Badkamer na

Badkamer voor

Badkamer na

Keuken voor

Keuken na

Keuken voor

Keuken na

Eetkamer voor

Eetkamer na

Meer volgt!
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_78532191
Wens jullie veel geluk, maar wat een lelijk huis!
pi_78532627
Eg wel, het is een geweldig huis. Je moet door het bruin kijken en lange termijn denken. Alles kan veranderd worden maar je kunt van een 500 m2 kavel geen 2300 m2 meer maken.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_78532650
Sjonge, wat hadden die Duitsers een hoop troep aan/op de muren, tafels en kastjes zeg

En een propvolle boekenkast IN de eetkamer? Met zelfs nog troep vóór de boeken gezet
En die eettafel, 5 planten/bakjes/weetikhet op tafel. Lekker handig als je gaat eten.
Ik word onrustig van die voor-foto's.
Na ziet het er een stuk ruimtelijker en kalmer uit.
5 Ferrari's op videoband!
pi_78532736
Volgens mij zaten ze alleen maar aan dat ronde tafeltje in de keuken. De tv staat daar ook op de hoge plank.
pi_78532754
Nog even die gruwelijk lelijke panelen van de plafonds en wanden eraf slopen en het valt allemaal best mee.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 21:28:11 #7
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_78532776
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:24 schreef elvhenk het volgende:
Eg wel, het is een geweldig huis. Je moet door het bruin kijken en lange termijn denken. Alles kan veranderd worden maar je kunt van een 500 m2 kavel geen 2300 m2 meer maken.
So true!
Je moet idd door de "zooi" heen kunnen kijken en hopen dat je later wel de middelen hebt om leuk te verbouwen, maar tot die tijd is het prima uit te houden, lijkt me en heb je wel het huis.

tevens tvp
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_78532779
Nee maar, het huis bestaat!

Dat bleek ook helemaal niet uit de foto's in de OP. Overigens wel een riant optrekje in een chill land.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
pi_78532841
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:27 schreef elvhenk het volgende:
Volgens mij zaten ze alleen maar aan dat ronde tafeltje in de keuken. De tv staat daar ook op de hoge plank.
Dat lijkt wel een witte tuintafel!
Waren het oude mensen ofzo?
pi_78532940

Hoe de fuck komt jullie kat op de kast?!
pi_78532948
Yup, de meeste duitsers hebben maar één huis en gaan eruit als ze bejaard zijn. Daarom het is ook altijd zo bruin en mosgroen... Duitsers hebben liever nieuwbouw (in tegenstelling tot bestaande bouw dus) als ze wat kopen, banken houden er ook niet zo van. Je krijgt makkelijker hypotheek voor nieuwbouw, maar wij wilden een groot perceel.
pi_78532963
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:32 schreef Hiya het volgende:
[ afbeelding ]

Dat is een beeldje.
pi_78532970
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:32 schreef Hiya het volgende:
[ afbeelding ]

Is een theemuts. Letterlijlk.
pi_78533049
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:33 schreef elvhenk het volgende:

[..]

Is een theemuts. Letterlijlk.
Kijk de volgende keer in de supermarkt eens wat een krat halve liters Warsteiner kost, als je wil.
pi_78533055
De niet zo kleine slaapkamer! Het huis heeft een woonoppervlak van 260 m2.

We hebben hier ook het plafond gespoten en het groen weggehaald. De tussenmuur een andere kleur gegeven zodat het een soort verbindingsmuur werd.
Uiteindelijk hebben we het bed in het kleine deel gezet, in het grotere deel bleef het gedoe met de verwarming en de ramen. Dus daar hadden we plek voor een heel bankstel (van marktplaats).
De poezenpaal was ook gelijk weer populair.

Voor

Na

Voor

Na

Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 27 februari 2010 @ 21:38:57 #16
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_78533195
Ik ga het huis morgen eens rustig bekijken..
pi_78533322
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:38 schreef qltel het volgende:
Ik ga het huis morgen eens rustig bekijken..
Zal ik voor het raam gaan staan voor wanneer je langs komt?
pi_78533403
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:41 schreef elvhenk het volgende:

[..]

Zal ik voor het raam gaan staan voor wanneer je langs komt?
Hoeveel heeft dit huis jullie eigenlijk gekost?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 27 februari 2010 @ 21:51:39 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_78533754
Tjee, wat een verschil maakt een lik verf en flink declutteren Ik rij even mee met qltel morgen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_78533883
Hoe zijn de buurtfeesten eigenlijk over het algemeen in der Heimat?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 27 februari 2010 @ 21:56:31 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_78533972
Bier, braadworst, barbecue
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_78534065
Leuke hond heb je

Hoe heet ie? Mijne heet John
pi_78534149
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:56 schreef Rewimo het volgende:
Bier, braadworst, barbecue
Kijk, dat zijn geen halve maatregelen. Ondanks de onvermijdelijke schlagermuziek, lijkt het me stukken chiller dan de meeste buurtfeesten in Nederland.
pi_78534321
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:58 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Leuke hond heb je

Hoe heet ie? Mijne heet John
We hebben er 2: Tinka (op de bank) en Akkie. Die zit je voor de eettafel liggen. We hebben ook 3 poezen.
De honden doen hun best om hun hobby van in de weg liggen vol te houden maar het is in dit huis toch moeilijker... haha
pi_78534604
Dit huis kostte 280.000. In NL is het al snel een paar ton meer.

De woonkamer, dit was de wintergarten. Volgens mij gebruikten ze deze ruimte alleen voor als er visite was. Ze hadden hier de beeldige kleurencombinatie mintgroen en oranje. Ik heb ook een hekel aan schoon metselwerk. Ik dacht eerst dat het gestuct zou moeten worden maar met verf kom je ook een heel eind. Als het maar geen spierwit is.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')