abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78523566
Ik heb een ovenschaal die net te groot is voor mijn rondraaiende combimagentron. Hij past er wel in, maar kan niet meer ronddraaien. Is dit erg, wat is de functie van het ronddraaien?
Who said that every wish would be heard and answered, when wished on the morning star? Somebody thougt of that and someone believed it. Look what it's done so far.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 16:59:43 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78523620
De functie is om de warmte/magnetronstralen gelijkmatig te verdelen.

Heb je de optie om het ronddraaien stil te zetten? Zo ja, dan kun je dat proberen. Zo nee, dan blokkeer je dus het ronddraaien als je de schaal toch gebruikt en daar gaat je apparaat misschien kapot van.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 17:02:21 #3
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78523685
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 16:59 schreef Lienekien het volgende:
De functie is om de warmte/magnetronstralen gelijkmatig te verdelen.

Heb je de optie om het ronddraaien stil te zetten? Zo ja, dan kun je dat proberen. Zo nee, dan blokkeer je dus het ronddraaien als je de schaal toch gebruikt en daar gaat je apparaat misschien kapot van.
Wel eens een te grote schaal gebruikt in zo'n magnetron. Toen iets van 15 minuten ofzo in de magnetron gehad, was geen probleem en eten was prima
.
pi_78523713
Nee die optie is er niet, beter maar niet doen dan..
Who said that every wish would be heard and answered, when wished on the morning star? Somebody thougt of that and someone believed it. Look what it's done so far.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 17:05:47 #5
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78523777
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 17:03 schreef Xonze het volgende:
Nee die optie is er niet, beter maar niet doen dan..
Het is inderdaad waarschijnlijk beter om gewoon een kleinere schaal te kopen
.
pi_78524238
Met die reden heb ik dus een magnetron met ronddraaiende magnetron buis, kan je zoveel schalen erin plempen als maar kan

Ik haat magnetrons met draaiplateau's, maar ja, dat zijn wel de goedkoopste magnetrons.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_78533888
kan je geen hippe pootjes onder je schaal zetten zodat t draai plateuaw gewoon draaien kan?
pi_78534232
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
kan je geen hippe pootjes onder je schaal zetten zodat t draai plateuaw gewoon draaien kan?
Dan heb je dus grote kans dat je eten niet goed en volledig doorgewarmt wordt. De magnetronbuis moet namelijk draaien tov je eten om het gelijkmatig door en door te kunnen verwarmen. De goedkope magnetrons doen dat door een draaiplateau waardoor de ruimte in je magnetron dus zeer slecht benut kan worden.
De duurdere magnetrons draaien de magnetronbuis waardoor je dus ook vierkante schalen of meerdere schalen naast elkaar kan gebruiken.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')