Ik heb hier de specifieke resultaten van de beste 5 22" monitoren geüpload (excuses voor de kleine letter). Als ik dit zo zie zou ik voor de iiyama gaan: beste beeldkwaliteit. "Gebruiksgemak" en "Veelzijdigheid", samen 35%, vind ik persoonlijk weinig interessant. Beeldkwaliteit telt hier maar voor 55% mee, maar het is voor mij 90%. Nou ja, bekijk de specificaties zelf en beoordeel wat je belangrijk vindtquote:Op zaterdag 27 februari 2010 14:33 schreef MadGuy het volgende:
En bedankt voor die resultaten, TNA!Ik kijk ook tv-series, dus 16:9 is inderdaad essentieel. Ik geloof dat al mijn genoemde monitoren dat wel zijn, overigens. Die HP 2229H komt dus als beste uit de test bij de Consumentenbond. Waar scoort die vooral goed op?
Hoe hoger hoe beter (waarbij ik 1:5000 voor het gemak hoger noem dan 1:1000). Maar met termen als 'dynamisch contrast' e.d. wordt nogal marketingwise omgegaan - neem het mee, maar kijk vooral naar hoe mensen de beeldkwaliteit vinden. Ervaringen en vergelijkende ervaringen zeggen meer dan cijfertjes.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 14:56 schreef MadGuy het volgende:
Bedankt voor de moeite! Gaan we even doornemen. Weet jij ook iets van de cijfers voor helderheid en contrastverhouding? Wat beter is?
Klopt, kijken in winkels is vrij zinloos. 't Is beter om gebruikerservaringen te lezen.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:12 schreef MadGuy het volgende:
Hm ja, zag in sommige how-to gidsen al dat de fabrikanten soms wat creatief omgaan met de cijfers. Ik ben er ook wel voorstander van eerst te kijken voordat ik koop. Maar de pest in winkels is dat niet álle monitoren die ze verkopen uitgestald staan en als ze al uitgestald staan, ze ook niet altijd naar de meest ideale instellingen geconfigureerd zijn. Vreemd.
En speel je er ook games op? Ik had die ook bijna gekocht tot ik hoorde dat ie voor games niet echt geschikt is.quote:Op zondag 28 februari 2010 13:22 schreef drumstickNL het volgende:
Heb zelf een Acer V243HQbd gekocht voor 145 euro, 23,5 inch. Heb bijna geen backlight bleeding, wel hdmi en goede full HD-kwaliteit. En geen dode pixels. Vind alleen het ontwerp wat gewoontjes.
Ja vooral CCS en CoD:MW waarbij de kwaliteit me wel bevalt maar ik weet niet wat voor een grafische kaart je hebt dus als je een monster van een kaart hebt dan kan het maar zo dat het je niet gaat bevallen.quote:Op zondag 28 februari 2010 13:24 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
En speel je er ook games op? Ik had die ook bijna gekocht tot ik hoorde dat ie voor games niet echt geschikt is.
Nu zeg ik: ik kijk graag films, maar HD daar heb ik de tv wel voor, maar zul je net zien dat ik het dan juist wél wil. Misschien ook goed om over na te denken. Blijf nog steeds wel een beetje hangen bij de 2253V-PF en 2261V-PF van LG. Als jullie daartussen moesten kiezen, wat zou het worden? En waarom?quote:Op zondag 28 februari 2010 13:14 schreef Thomas B. het volgende:
De maximale resolutie van die HP is relatief laag. Als je graag films in HD wilt kijken zou ik toch die drie tientjes meer uitgeven voor een LG of Liyama.
De LG W2253V-PF, die is namelijk een halve inch groter maar daarnaast zijn de verschillen tussen beide schermen minimaal. Daarnaast vind ik het design ook net iets mooier.quote:Op zondag 28 februari 2010 13:52 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Nu zeg ik: ik kijk graag films, maar HD daar heb ik de tv wel voor, maar zul je net zien dat ik het dan juist wél wil. Misschien ook goed om over na te denken. Blijf nog steeds wel een beetje hangen bij de 2253V-PF en 2261V-PF van LG. Als jullie daartussen moesten kiezen, wat zou het worden? En waarom?
Relatief laag? 1680*1050 is gewoon normaal voor een 22" hoorquote:Op zondag 28 februari 2010 13:14 schreef Thomas B. het volgende:
De maximale resolutie van die HP is relatief laag. Als je graag films in HD wilt kijken zou ik toch die drie tientjes meer uitgeven voor een LG of Liyama.
Dit topic gaat mn. over Full-HD 22" schermen dus dan is 1680 relatief laag ja. TS wil een 22" om films op te kijken, dus dan zou ik niet zo snel naar een 1680 gaan kijken. Ik zeg overigens niet dat het geen goed scherm is hoorquote:Op zondag 28 februari 2010 14:54 schreef Bart het volgende:
[..]
Relatief laag? 1680*1050 is gewoon normaal voor een 22" hoor
En je kan ze wel nemen met een hogere resolutie, maar dan is alles weer zo klein. Als je perse 1920*1080/1200 wil, koop dan een 24", die zijn veel beter geschikt voor die resolutie.
Ja oké, daar heb je dan wel gelijk inquote:Op zondag 28 februari 2010 14:57 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dit topic gaat mn. over Full-HD 22" schermen dus dan is 1680 relatief laag ja. TS wil een 22" om films op te kijken, dus dan zou ik niet zo snel naar een 1680 gaan kijken. Ik zeg overigens niet dat het geen goed scherm is hoor
Overigens wel nog een nadeeltje bedacht van de LG. Je kunt 'm niet kantelen of draaien: hij zit gewoon vast op de voet.
Niets staat vast hoorquote:Op zondag 28 februari 2010 15:01 schreef MadGuy het volgende:
Over hoe klein spreken we dan eigenlijk, een 22" scherm met een resolutie van 1920x1080? Ik heb overigens begrepen dat resoluties een vaststaan gegeven zijn bij TFT-schermen?
Ik heb nu zelf een 17" CRT-bakbeest en als ik dat met mijn werk vergelijk, heb ik nu jumbo-icoontjes en dergelijke. Ik denk dat ik kleiner niet zó erg ga vinden. Maar dat kan ik beter even in de winkel bekijken (al is mijn ervaring met winkels dat de monitoren vaak niet goed afgesteld staan, ENORME iconen enzo...quote:Op zondag 28 februari 2010 15:02 schreef Bart het volgende:
[..]
Niets staat vast hoor
Je hebt 22" met 1680*1050 (meeste), maar ook met 1920*1080 en 1920*1200...
En hoe klein, tja, ik weet niet of je vroeger een oude crt van 15" wel eens op 1280*1024 hebt gezet?
Je kan het beter in de winkel vergelijken, dan kun je het gewoon zien. Ik vind het zelf niet prettig, zo klein, maar misschien heb jij er wel helemaal geen moeite mee...
Je kan hem wel op een andere resolutie gebruiken, alleen het ziet er dan allemaal blurry uit. Het is dus niet aan te raden. Maar het is niet onmogelijk.quote:Op zondag 28 februari 2010 15:13 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ik heb nu zelf een 17" CRT-bakbeest en als ik dat met mijn werk vergelijk, heb ik nu jumbo-icoontjes en dergelijke. Ik denk dat ik kleiner niet zó erg ga vinden. Maar dat kan ik beter even in de winkel bekijken (al is mijn ervaring met winkels dat de monitoren vaak niet goed afgesteld staan, ENORME iconen enzo...
Annie wees, wat ik bedoelde is dat je de resolutie van TFT-schermen per scherm niet kunt veranderen. Dus als je een 1920x1080-scherm hebt, je hem alleen op die resolutie kunt gebruiken. Klopt dat?
@ Richard: is dat zo? Ik heb daar weinig over gehoord eigenlijk.
Dat komt dus doordat ze alle monitors op dezelfde pc hebben aangesloten, die op één resolutie staat, die dan voor heel veel monitors niet de native resolutie is.quote:Op zondag 28 februari 2010 15:24 schreef MadGuy het volgende:
Blurry ben ik uiteraard geen voorstander van. Dat zie ik dus vaak in winkels.
Video wordt echt alleen gekeken naar bewegende videobeelden, hoe worden die weergegeven, schokkerig, onscherp, vervaging bij snelle bewegingen enzo. Beeldkwaliteit wordt met abstracte tests gedaan, zoals onderstaande afbeeldingen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:18 schreef mrbombastic het volgende:
Ik vraag me 1 ding af over de Iiyama E2208HDS. In de testresultaten wordt een 9.6 gegeven voor beeldkwaliteit digitale input, en een 6.7 voor videoweergave.
Beeldkwaliteit digitale input: beeldkwaliteit via DVI of HDMI. De beeldkwaliteit via de digitale ingang is vrijwel altijd beter dan de beeldkwaliteit via VGA. Deze beeldkwaliteit wordt beoordeeld door experts.
Videoweergave: dit is getest door volledig HD-beeldsignaal op het scherm af te spelen. Hiervoor werd een Blu-ray-speler direct op het scherm aangesloten via DVI/HDMI. Deze beeldkwaliteit wordt beoordeeld door experts.
Wat is nu precies het verschil tussen deze twee termen?
Gezien de Wet Aankoop op Afstand mag je vrijwel ieder via internet gekocht product binnen zeven werkdagen ruilen. Kies een goede webshop (zie reviews bij Tweakers en Kieskeurig) en dat zal geen probleem zijn, kies een slechte webshop en ze zullen zeuren en zich beroepen op die 'verzekering' die pure marketing is.quote:Op zondag 7 maart 2010 19:47 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb mijn defintieve keuze gemaakt. Het wordt waarschijnlijk tóch die LG. Even een praktisch vraagje: dode pixelverzekering handig of een must of loopt het niet zo storm met dode pixels. De verzekering kost ¤19,- en houdt in dat je het scherm kosteloos kunt omruilen als je binnen 8 dagen één of enkele dode pixels ontdekt (die dus niet onder de fabrieksgarantie vallen).
Anders lees je even de post boven de jouwequote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:38 schreef Phreakingout het volgende:
Dell UltraSharp 2209WA
Enough said..![]()
[ afbeelding ]
Aaah ok.. overheen gelezen. Nou blij dat TS een LCD'tje heeft kunnen kopen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:39 schreef Bart het volgende:
[..]
Anders lees je even de post boven de jouwe
Ik heb uit m'n omgeving alleen maar slechte ervaringen gehoord over LG.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:50 schreef MadGuy het volgende:
Het is uiteindelijk de LG W2253V-PF geworden!Erg blij mee. Moet hem nog een beetje tweaken, maar dat gaat helemaal goed komen.
LG valt onder Phillips? Right....quote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:42 schreef richard. het volgende:
[..]
Ik heb uit m'n omgeving alleen maar slechte ervaringen gehoord over LG.
Ook heb ik er zelf slechte ervaring mee als was dat een mobiele telefoon en geen lcd-scherm.
LG is meer een 'testmerk', dwz; als er iets goeds uit komt gaat Philips het maken (LG valt onder Phlilips) en als het niet goed is zit de koper ermee, misschien jij dus..
Maar laat je het hier ff weten als ie 't na een paar maand begeefd!?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |