abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:13:59 #126
164283 Luco
Buongiorno!
pi_78674023
Hoezo moet iets geld opleveren? De stad is geen bedrijf. De tram zorgt voor een betere bereikbaarheid van Zernike en UMCG, daarnaast ontlast je de binnenstad van de bussen. Iets wat de leefbaarheid alleen maar ten goede komt. Je investeert in de leefbaarheid van je stad, zodat je bewoners gelukkiger zijn. Dat mag best wat centen kosten.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:14:39 #127
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_78674048
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:10 schreef detulp050 het volgende:
Ach, je bent zo'n "we hebben A gezegd en moeten nu ook B zeggen, dus gooien we geld dat we niet hebben over de balk en gaan daarna bezuinigen op sport, onderwijs en cultuur" huilie zonder langetermijnvisie die geld echt wil wegpissen door projecten goed te praten die nooit wat gaan opleveren.
En hoe precies gaat de tram nooit wat opleveren met de huidige groei van de stad?
Ik ga naar huis.
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:14:57 #128
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_78674057
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:10 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Forum gaat toch al sowieso door??
Ja en Nee.
Er is al besloten over het Forum, maar besluiten kun je ongedaan maken. Een forum in een andere vorm is veel logischer, goedkoper en rendabeler. Een kleiner forum, waarbij meer aandacht is voor de omgeving en de invulling, is veel logischer. De huidige vorm is qua exploitatiekosten vrijwel altijd onrendabel.

Voor hen die niet weten hoe het forum er uit komt te zien, kijk en huiver:

pi_78674098
Mjaa.. als we de verhuizing van Images nog ongedaan kunnen maken, dan zou dat mooi zijn.

Maar goed, ik maak me meer druk om andere dingen op de een of andere manier. Ben ook wel nieuwsgierig.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:16:10 #130
164283 Luco
Buongiorno!
pi_78674111
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:12 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Nee joh, de tram die het college wilt levert overlast op, is veel te groot en veel te duur. Je kunt veel beter inzetten op een Translohr of een trolley. Die twee varianten bieden alleen maar voordelen ten aanzien van de tram.

De Translohr:
[ afbeelding ]

De Trolley
[ afbeelding ]
Wat zijn de voordelen dan? Een Trolleybus is niks meer dan een bus aan kabels gebonden. Ok, ze krijgen hun energie uit een bovenleiding, maar verder zit je met hetzelfde als wat je nu met de "gewone" bussen hebt. Een Translohr is een tram op rubber banden met een geleiderail, en verschilt dus ook vrijwel niks van een normale tram. Waarom zouden deze dan toch de voorkeur moeten krijgen boven een echte volwaardige tram?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:16:14 #131
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_78674114
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:13 schreef Luco het volgende:
Hoezo moet iets geld opleveren?
Nouja, dat ook nog eens. Wat zie ik terug voor de centen die men nu in gehandicaptenzorg steekt? Hier is het een overheid voor.
Ik ga naar huis.
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:19:57 #132
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_78674282
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:13 schreef Luco het volgende:
Hoezo moet iets geld opleveren? De stad is geen bedrijf. De tram zorgt voor een betere bereikbaarheid van Zernike en UMCG, daarnaast ontlast je de binnenstad van de bussen. Iets wat de leefbaarheid alleen maar ten goede komt. Je investeert in de leefbaarheid van je stad, zodat je bewoners gelukkiger zijn. Dat mag best wat centen kosten.
Ik zeg toch niet dat het geld op moet leveren? Het moet rendabel zijn ten aanzien van de alternatieven en een betere bereikbaarheid opleveren. Een tramlijn kost echt enorm veel geld en het resultaat qua bereikbaarheid is miniem. Daarnaast kunnen trams niet afwijken van een route als het nodig is en zijn ze voor het andere verkeer onveilig.
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:23:23 #133
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_78674417
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:19 schreef detulp050 het volgende:
en zijn ze voor het andere verkeer onveilig.
Ja, dat was nog wel het mooiste argument van dat basisschool-lijsttrekker debat. Fietsers zouden klem raken in de rails en dat zou LEVENS GAAN KOSTEN!!! .

En die muts van de VVD met haar stapeltje geniete vodjes over die Transfaal was ook priceless.
Ik ga naar huis.
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:24:07 #134
164283 Luco
Buongiorno!
pi_78674450
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:19 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat het geld op moet leveren? Het moet rendabel zijn ten aanzien van de alternatieven en een betere bereikbaarheid opleveren. Een tramlijn kost echt enorm veel geld en het resultaat qua bereikbaarheid is miniem. Daarnaast kunnen trams niet afwijken van een route als het nodig is en zijn ze voor het andere verkeer onveilig.
En die Translohr of Lorrybus kunnen wel van hun route afwijken? Qua veiligheid verschilt een tram echt niet veel van een bus lijkt me, of heb je daar bewijzen van?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:28:41 #135
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_78674659
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:16 schreef Luco het volgende:

[..]

Wat zijn de voordelen dan? Een Trolleybus is niks meer dan een bus aan kabels gebonden. Ok, ze krijgen hun energie uit een bovenleiding, maar verder zit je met hetzelfde als wat je nu met de "gewone" bussen hebt.
Minder lawaai en minder uitstoot. Tegelijkertijd kunnen ze tot 2020 met gemak de stroom mensen aan die vervoerd willen worden.
quote:
Een Translohr is een tram op rubber banden met een geleiderail, en verschilt dus ook vrijwel niks van een normale tram. Waarom zouden deze dan toch de voorkeur moeten krijgen boven een echte volwaardige tram?
Een Translohr is goedkoper en biedt dezelfde voordelen als een gewone tram.
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:30:38 #136
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_78674736
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:24 schreef Luco het volgende:

[..]

En die Translohr of Lorrybus kunnen wel van hun route afwijken? Qua veiligheid verschilt een tram echt niet veel van een bus lijkt me, of heb je daar bewijzen van?
Een Trolleybus kan afwijken en op accu verder rijden. Erg handig als er een stremming of ongeluk is.
Een Translohr kan inderdaad niet afwijken van de route.
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:34:38 #137
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_78674870
Overigens is het aspect onveiligheid relatie, lees ik.

http://www.fietsberaad.nl(...)trail_tram_fiets.pdf

4% bij de bus en 6% bij de tram.
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:35:29 #138
164283 Luco
Buongiorno!
pi_78674909
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:28 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Minder lawaai en minder uitstoot. Tegelijkertijd kunnen ze tot 2020 met gemak de stroom mensen aan die vervoerd willen worden.

[..]

Een Translohr is goedkoper en biedt dezelfde voordelen als een gewone tram.
Hoezo zou een bus aan kabels de stroom mensen wel aankunnen en het huidige OV-systeem in Groningen niet?
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:30 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Een Trolleybus kan afwijken en op accu verder rijden. Erg handig als er een stremming of ongeluk is.
Een Translohr kan inderdaad niet afwijken van de route.
Hoeveel extra tijd ben je kwijt indien zo'n trolleybus z'n pantograaf los moet maken, deze vervolgens in moet klappen, naar een andere plek rijden en hier z'n pantograaf weer aan de bovenleiding moet hangen. Je vergeet dat de pantograaf van een trolley heel anders is dan die van een tram/trein. Bij een trolley heb je te maken met 2 relatief kleine uiteindes welke een geleiderail volgen. Dit bevestigen is (lijkt mij) een aardig secuur werkje, waar wel wat miktijd in gaat zitten. Daarnaast zijn die pantograven niet te richten, dus moet de bus perfect onder die geleiderail staan.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:38:43 #139
164283 Luco
Buongiorno!
pi_78675038
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:34 schreef detulp050 het volgende:
http://www.fietsberaad.nl(...)trail_tram_fiets.pdf
4% bij de bus en 6% bij de tram.
quote:
Omdat cijfers ontbreken wordt deze vergelijking vaak gemaakt op basis van logisch redeneringen,
zoals: een tram vervangt meerdere bussen en is dus veiliger. Of: de tram heeft een langere
remweg en is dus onveiliger.
Ok, dus echte cijfers zijn er niet, en hier baseer je op dat de tram minder veilig zou zijn?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:39:01 #140
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_78675057
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:35 schreef Luco het volgende:

[..]

Hoezo zou een bus aan kabels de stroom mensen wel aankunnen en het huidige OV-systeem in Groningen niet?
Het huidige OV-systeem kan dat ook, zo blijkt uit een notitie van RO/EZ. Dat is juist een punt van belang; de noodzaak van tram is -waarschijnlijk opzettelijk- overdreven om het plan 'erdoor' te krijgen.
quote:
Hoeveel extra tijd ben je kwijt indien zo'n trolleybus z'n pantograaf los moet maken, deze vervolgens in moet klappen, naar een andere plek rijden en hier z'n pantograaf weer aan de bovenleiding moet hangen. Je vergeet dat de pantograaf van een trolley heel anders is dan die van een tram/trein. Bij een trolley heb je te maken met 2 relatief kleine uiteindes welke een geleiderail volgen. Dit bevestigen is (lijkt mij) een aardig secuur werkje, waar wel wat miktijd in gaat zitten. Daarnaast zijn die pantograven niet te richten, dus moet de bus perfect onder die geleiderail staan.
In Arnhem doen ze het binnen 5 minuten.
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:40:03 #141
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_78675097
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:38 schreef Luco het volgende:

[..]

Ok, dus echte cijfers zijn er niet, en hier baseer je op dat de tram minder veilig zou zijn?
Nee, die 4% en 6% zijn gemeten, de rest zijn aannames
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:43:15 #142
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_78675229
Niemand die gaten wil schieten in mijn antiforumlobby?
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:43:32 #143
164283 Luco
Buongiorno!
pi_78675242
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:40 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Nee, die 4% en 6% zijn gemeten, de rest zijn aannames
Excuus, hierin heb je gelijk. Aannames gaan over de veiligheid IN de bus of tram.

Waar men met die cijfers echter geen rekening mee houdt is de hoeveelheid ongevallen. Men zegt alleen dat 4% (of 6%) een dodelijke afloop heeft voor de fietser. Als er 100 busongevallen zijn, maar slechts 25 tramongevallen, valt de absolute hoeveelheid dodelijke slachtoffers lager uit. Je moet dus ook zicht hebben op het totaal aantal ongelukken lijkt mij. Hoeveel % van de huidige bus/tramritten maakt een ongeval mee. Liggen die percentages gelijk, dan kan je deze vergelijking trekken. Nu heb je die data gewoon niet.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_78675485
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:43 schreef detulp050 het volgende:
Niemand die gaten wil schieten in mijn antiforumlobby?
Je moet het wel een megalomaan project noemen, dat is hip.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:03:12 #145
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_78676013
Het mooiste wicht krijgt mijn stem .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_78676399
Ik ben ook faliekant tegen de komst van een tram. Zolang commerciėle eigenaren een nogal beeldbepalend stuk als de Folkingestraat zelf moeten redden, dan is er genoeg werk te verrichten zonder...
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 3 maart 2010 @ 12:13:54 #147
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_78676402
Zo, ik heb gestemd.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 3 maart 2010 @ 12:14:22 #148
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_78676421
Oh, en trams zijn lelijk.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_78676691
Tulipinho, ben je zelf ook politiek actief?
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_78677926
Wel leuk, eindelijk een echte discussie op niveau in dit topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')