Wat is er wtf aan?quote:
Zo eng ben ik helemaal nietquote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:03 schreef Jesse_ het volgende:
Ik zou Luco toch niet in een donker steegje tegen willen komen
Je had zo de evil twin van Danny Holla kunnen zijn.quote:
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:24 schreef JH87 het volgende:
Fijn, doordat de Hanzehogeschool de boel niet op orde heeft is m'n account bij de RuG nu geblokkeerd. En wie mag 't weer oplossen.
Waar in Hoogkerkquote:Op woensdag 3 maart 2010 10:16 schreef Haushofer het volgende:
Valt Hoogkerk ook nog onder Groningen?
Ach, je bent zo'n "we hebben A gezegd en moeten nu ook B zeggen, dus gooien we geld dat we niet hebben over de balk en gaan daarna bezuinigen op sport, onderwijs en cultuur" huilie zonder langetermijnvisie die geld echt wil wegpissen door projecten goed te praten die nooit wat gaan opleveren.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:02 schreef nietzman het volgende:
Ach, je bent zo'n "mijn belastingcenten" huilie zonder langetermijnsvisie die geld ècht wil wegpissen door dingen in zo'n vergevorderd stadium stop te zetten?
Nee joh, de tram die het college wilt levert overlast op, is veel te groot en veel te duur. Je kunt veel beter inzetten op een Translohr of een trolley. Die twee varianten bieden alleen maar voordelen ten aanzien van de tram.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:02 schreef Luco het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een tram voegt iets toe aan je stad vind ik. Wmb. halen ze alle bussen uit de binnenstad, een tram naar Zernike, Kardinge (En van daaruit Beijum/Vinkhuizen), Martini Ziekenhuis. Laat buiten de binnenstad dan maar nog wat bussen rijden. Trams in je binnenstad is heerlijk.
En hoe precies gaat de tram nooit wat opleveren met de huidige groei van de stad?quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:10 schreef detulp050 het volgende:
Ach, je bent zo'n "we hebben A gezegd en moeten nu ook B zeggen, dus gooien we geld dat we niet hebben over de balk en gaan daarna bezuinigen op sport, onderwijs en cultuur" huilie zonder langetermijnvisie die geld echt wil wegpissen door projecten goed te praten die nooit wat gaan opleveren.
Ja en Nee.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:10 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Forum gaat toch al sowieso door??
Wat zijn de voordelen dan? Een Trolleybus is niks meer dan een bus aan kabels gebonden. Ok, ze krijgen hun energie uit een bovenleiding, maar verder zit je met hetzelfde als wat je nu met de "gewone" bussen hebt. Een Translohr is een tram op rubber banden met een geleiderail, en verschilt dus ook vrijwel niks van een normale tram. Waarom zouden deze dan toch de voorkeur moeten krijgen boven een echte volwaardige tram?quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:12 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Nee joh, de tram die het college wilt levert overlast op, is veel te groot en veel te duur. Je kunt veel beter inzetten op een Translohr of een trolley. Die twee varianten bieden alleen maar voordelen ten aanzien van de tram.
De Translohr:
[ afbeelding ]
De Trolley
[ afbeelding ]
Nouja, dat ook nog eens. Wat zie ik terug voor de centen die men nu in gehandicaptenzorg steekt? Hier is het een overheid voor.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:13 schreef Luco het volgende:
Hoezo moet iets geld opleveren?
Ik zeg toch niet dat het geld op moet leveren? Het moet rendabel zijn ten aanzien van de alternatieven en een betere bereikbaarheid opleveren. Een tramlijn kost echt enorm veel geld en het resultaat qua bereikbaarheid is miniem. Daarnaast kunnen trams niet afwijken van een route als het nodig is en zijn ze voor het andere verkeer onveilig.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:13 schreef Luco het volgende:
Hoezo moet iets geld opleveren? De stad is geen bedrijf. De tram zorgt voor een betere bereikbaarheid van Zernike en UMCG, daarnaast ontlast je de binnenstad van de bussen. Iets wat de leefbaarheid alleen maar ten goede komt. Je investeert in de leefbaarheid van je stad, zodat je bewoners gelukkiger zijn. Dat mag best wat centen kosten.
Ja, dat was nog wel het mooiste argument van dat basisschool-lijsttrekker debat. Fietsers zouden klem raken in de rails en dat zou LEVENS GAAN KOSTEN!!!quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:19 schreef detulp050 het volgende:
en zijn ze voor het andere verkeer onveilig.
En die Translohr of Lorrybus kunnen wel van hun route afwijken? Qua veiligheid verschilt een tram echt niet veel van een bus lijkt me, of heb je daar bewijzen van?quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:19 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat het geld op moet leveren? Het moet rendabel zijn ten aanzien van de alternatieven en een betere bereikbaarheid opleveren. Een tramlijn kost echt enorm veel geld en het resultaat qua bereikbaarheid is miniem. Daarnaast kunnen trams niet afwijken van een route als het nodig is en zijn ze voor het andere verkeer onveilig.
Minder lawaai en minder uitstoot. Tegelijkertijd kunnen ze tot 2020 met gemak de stroom mensen aan die vervoerd willen worden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:16 schreef Luco het volgende:
[..]
Wat zijn de voordelen dan? Een Trolleybus is niks meer dan een bus aan kabels gebonden. Ok, ze krijgen hun energie uit een bovenleiding, maar verder zit je met hetzelfde als wat je nu met de "gewone" bussen hebt.
Een Translohr is goedkoper en biedt dezelfde voordelen als een gewone tram.quote:Een Translohr is een tram op rubber banden met een geleiderail, en verschilt dus ook vrijwel niks van een normale tram. Waarom zouden deze dan toch de voorkeur moeten krijgen boven een echte volwaardige tram?
Een Trolleybus kan afwijken en op accu verder rijden. Erg handig als er een stremming of ongeluk is.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:24 schreef Luco het volgende:
[..]
En die Translohr of Lorrybus kunnen wel van hun route afwijken? Qua veiligheid verschilt een tram echt niet veel van een bus lijkt me, of heb je daar bewijzen van?
Hoezo zou een bus aan kabels de stroom mensen wel aankunnen en het huidige OV-systeem in Groningen niet?quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:28 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Minder lawaai en minder uitstoot. Tegelijkertijd kunnen ze tot 2020 met gemak de stroom mensen aan die vervoerd willen worden.
[..]
Een Translohr is goedkoper en biedt dezelfde voordelen als een gewone tram.
Hoeveel extra tijd ben je kwijt indien zo'n trolleybus z'n pantograaf los moet maken, deze vervolgens in moet klappen, naar een andere plek rijden en hier z'n pantograaf weer aan de bovenleiding moet hangen. Je vergeet dat de pantograaf van een trolley heel anders is dan die van een tram/trein. Bij een trolley heb je te maken met 2 relatief kleine uiteindes welke een geleiderail volgen. Dit bevestigen is (lijkt mij) een aardig secuur werkje, waar wel wat miktijd in gaat zitten. Daarnaast zijn die pantograven niet te richten, dus moet de bus perfect onder die geleiderail staan.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:30 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Een Trolleybus kan afwijken en op accu verder rijden. Erg handig als er een stremming of ongeluk is.
Een Translohr kan inderdaad niet afwijken van de route.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:34 schreef detulp050 het volgende:
http://www.fietsberaad.nl(...)trail_tram_fiets.pdf
4% bij de bus en 6% bij de tram.
Ok, dus echte cijfers zijn er niet, en hier baseer je op dat de tram minder veilig zou zijn?quote:Omdat cijfers ontbreken wordt deze vergelijking vaak gemaakt op basis van logisch redeneringen,
zoals: een tram vervangt meerdere bussen en is dus veiliger. Of: de tram heeft een langere
remweg en is dus onveiliger.
Het huidige OV-systeem kan dat ook, zo blijkt uit een notitie van RO/EZ. Dat is juist een punt van belang; de noodzaak van tram is -waarschijnlijk opzettelijk- overdreven om het plan 'erdoor' te krijgen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:35 schreef Luco het volgende:
[..]
Hoezo zou een bus aan kabels de stroom mensen wel aankunnen en het huidige OV-systeem in Groningen niet?
In Arnhem doen ze het binnen 5 minuten.quote:Hoeveel extra tijd ben je kwijt indien zo'n trolleybus z'n pantograaf los moet maken, deze vervolgens in moet klappen, naar een andere plek rijden en hier z'n pantograaf weer aan de bovenleiding moet hangen. Je vergeet dat de pantograaf van een trolley heel anders is dan die van een tram/trein. Bij een trolley heb je te maken met 2 relatief kleine uiteindes welke een geleiderail volgen. Dit bevestigen is (lijkt mij) een aardig secuur werkje, waar wel wat miktijd in gaat zitten. Daarnaast zijn die pantograven niet te richten, dus moet de bus perfect onder die geleiderail staan.
Nee, die 4% en 6% zijn gemeten, de rest zijn aannamesquote:Op woensdag 3 maart 2010 11:38 schreef Luco het volgende:
[..]
Ok, dus echte cijfers zijn er niet, en hier baseer je op dat de tram minder veilig zou zijn?
Excuus, hierin heb je gelijk. Aannames gaan over de veiligheid IN de bus of tram.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:40 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Nee, die 4% en 6% zijn gemeten, de rest zijn aannames
Je moet het wel een megalomaan project noemen, dat is hip.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:43 schreef detulp050 het volgende:
Niemand die gaten wil schieten in mijn antiforumlobby?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |