abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78658515
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:06 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Tja als je hoog inzet moet je gewoon ook een vent zijn als het even niet meezit... en hij heeft gewoon goud... dat is al weinige Nederlanders gegeven....
Wanneer je drie jaar aan een stuk met kop en schouders boven de rest uitsteekt op twee afstanden, is het toch logisch dat je zo'n hoge verwachtingen koestert?

Hij is wat dat betreft misschien wel slachtoffer van zijn eigen succes.

Voor wat betreft het zijn van een vent: Ik vond dat Kramer nog behoorlijk zijn composure hield op de Spelen. Dat hij niet aan deze kermis wil meedoen is misschien flauw tegenover de lui die het organiseerden, maar goed. Er zijn genoeg redenenen te bedenken om dit niet te willen, los nog van de sportieve teleurstelling.
pi_78658984
Als ie consequent is doet ie dat ook als ie wel aan zijn eigen verwachtingen voldoet....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:21:11 #103
331 Merel
Be here now.
pi_78659151
Als 'ie wel naar de huldiging zou gaan, zou iedereen zeggen "hij heeft de verwachtingen niet waargemaakt, zo goed was 'ie nu ook niet, en nu laat 'ie zich wel onterecht huldigen en als een held binnenhalen, wat een opschepper". Nu wil 'ie al die poespas niet en is het een slechte verliezer. Wat 'ie ook doet, het is toch niet goed.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_78659247
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:21 schreef Merel het volgende:
Als 'ie wel naar de huldiging zou gaan, zou iedereen zeggen "hij heeft de verwachtingen niet waargemaakt, zo goed was 'ie nu ook niet, en nu laat 'ie zich wel onterecht huldigen en als een held binnenhalen, wat een opschepper".
Nee, dat zou alleen Klopkoek zeggen.
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:31 schreef Merel het volgende:
Voor wie is die huldiging nou, voor Kramer toch? Dan mag 'ie toch ook zelf beslissen of 'ie er zin in heeft of niet?
Het is een huldiging VOOR Kramer. Iemand wil je graag in het zonnetje zetten en doet dat middels een huldiging. Zie het als een soort cadeau.

Nogmaals: het is compleet begrijpelijk dat hij teleurgesteld is, maar hij moet niet vergeten dat hij wel Olympisch Kampioen is. Dat zou jammer zijn, vooral voor hemzelf.

[ Bericht 12% gewijzigd door marcodej op 02-03-2010 22:27:40 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_78659304
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:18 schreef TheVulture het volgende:
Als ie consequent is doet ie dat ook als ie wel aan zijn eigen verwachtingen voldoet....
Njah, het is geen sportief gedrag, maar misschien is hij in zijn eigen perceptie ook echt een 'verliezer'.

We weten niet wat bij hem overheerst: een egoistische fuck you-houding of een idee van 'ik ben geen winnaar' (wat hij objectief gezien als kampioen op de 5 km natuurlijk wel is)
pi_78659364
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:21 schreef Merel het volgende:
Als 'ie wel naar de huldiging zou gaan, zou iedereen zeggen "hij heeft de verwachtingen niet waargemaakt, zo goed was 'ie nu ook niet, en nu laat 'ie zich wel onterecht huldigen en als een held binnenhalen, wat een opschepper". Nu wil 'ie al die poespas niet en is het een slechte verliezer. Wat 'ie ook doet, het is toch niet goed.
Denk je nou echt dat iemand hem een faalhaas vindt?

Hij wint goud en brons, en zijn coach kost hem een tweede gouden plak... dat laatste is balen... maar falen
  woensdag 3 maart 2010 @ 00:13:36 #107
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_78665404
quote:
en zijn coach kost hem een tweede gouden plak... dat laatste is balen... maar falen
Ook voor Kemkers is het moeilijk, dat je het weet
  woensdag 3 maart 2010 @ 08:12:58 #108
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_78668959
nouja, ondertussen heeft ie ook gewoon nog 2 weekenden schaatsen voor de boeg. Je kan bezig blijven met huldigen he.. hele tijd die poppenkast om je heen
Be sure to wear some flowers in your hair
pi_78671015
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 00:13 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Ook voor Kemkers is het moeilijk, dat je het weet
Jij begrijpt het (weer eens) verkeerd.... ik snap ook best dat Kemkers het moeilijk heeft hoor
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:07:26 #110
40566 Ericr
Livewrong
pi_78671701
Iemand die niet blij is met twee medailles waarvan 1 goud kan je ook maar beter niet huldigen. De kater bij Kramer is wel begrijpelijk maar hij kan volgens mij nog niet inschatten wat een Olympische medaille voor waarde heeft. Goud is weinigen gegeven, een pas gestopte multi-kampioen (Ritsma) kan daar over meepraten.

Als Kramer met een gezicht als een oorwurm bij die huldiging aanwezig zou zijn heb je er toch niks aan. Laat hem die kater maar verwerken, ook al krijg ik een beetje het idee dat in de komende jaren er geen heersende Kramer meer terugkomt. Lijkt wel of het heilige vuur in 1 keer is uitgedoofd door deze Olympische domper.
pi_78671981
Als zo iemand nu niet gehuldigd wil worden zou je dat in de toekomst gewoon niet meer moeten organiseren... ik vind het eerlijk gezegd gewoon een schoffering van de mensen die je waarderen
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:18:28 #112
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_78672022
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:17 schreef TheVulture het volgende:
Als zo iemand nu niet gehuldigd wil worden zou je dat in de toekomst gewoon niet meer moeten organiseren... ik vind het eerlijk gezegd gewoon een schoffering van de mensen die je waarderen
Nee, Kramer vraagt niet om zo'n huldiging en je kunt ook niet afdwingen dat ie daar de vrolijke Henkie moet gaan uithangen... Hij ging voor 2, 3 keer goud en dat is hem niet gelukt. Als echt sportman mag ie dan zwaar teleurgesteld zijn, dunkt me.
pi_78672341
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:18 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Nee, Kramer vraagt niet om zo'n huldiging en je kunt ook niet afdwingen dat ie daar de vrolijke Henkie moet gaan uithangen... Hij ging voor 2, 3 keer goud en dat is hem niet gelukt. Als echt sportman mag ie dan zwaar teleurgesteld zijn, dunkt me.
Teleurstelling is prima maar het is gewoon triest dat ie elke keer zegt "ja ik had op meer gerekend"... dat hadden we allemaal gehoopt voor 'm maar life is a bitch af en toe... ben blij met wat je wél hebt gewonnen... voor hetzelfde geld rijdt die Koreaan je er op de 5km af en heb je helemaal geen goud...

Het is echt het gedrag van een koningskind dat niet gewend is om te verliezen....
pi_78672444
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:07 schreef Ericr het volgende:
Iemand die niet blij is met twee medailles waarvan 1 goud kan je ook maar beter niet huldigen. De kater bij Kramer is wel begrijpelijk maar hij kan volgens mij nog niet inschatten wat een Olympische medaille voor waarde heeft. Goud is weinigen gegeven, een pas gestopte multi-kampioen (Ritsma) kan daar over meepraten.

Als Kramer met een gezicht als een oorwurm bij die huldiging aanwezig zou zijn heb je er toch niks aan. Laat hem die kater maar verwerken, ook al krijg ik een beetje het idee dat in de komende jaren er geen heersende Kramer meer terugkomt. Lijkt wel of het heilige vuur in 1 keer is uitgedoofd door deze Olympische domper.
Ik vraag me daarentegen af wat Lee de komende periode gaat doen. Staat hij te trappelen om het stokje over te nemen van Kramer als beste stayer of eventueel zelfs allrounder? Of gaat ie het toch weer in het shorttrack proberen, omdat daar voor een Koreaan het meeste geld te verdienen is?
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:31:31 #115
40566 Ericr
Livewrong
pi_78672461
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:17 schreef TheVulture het volgende:
Het is aan de sporter zelf of hij wel of niet gehuldigd wil worden. Tegelijkertijd zou Kramer wel iets blijer mogen zijn met die gouden medaille, een OS bestaat er ook uit dat je teleurgesteld kan raken.
pi_78672546
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:31 schreef Ericr het volgende:

[..]

Het is aan de sporter zelf of hij wel of niet gehuldigd wil worden. Tegelijkertijd zou Kramer wel iets blijer mogen zijn met die gouden medaille, een OS bestaat er ook uit dat je teleurgesteld kan raken.
Tsja, je zou het kunnen afzetten tegen Lindsey Vonn. Is zij teleurgesteld omdat ze 'slechts' 1 keer goud won, in plaats van 3 keer goud zoals sommigen voorspelden? Of is ze gewoon blij dat ze eindelijk goud won en haar rol als torenhoge favoriet op de afdaling waarmaakte?
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:43:27 #117
40566 Ericr
Livewrong
pi_78672855
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:34 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Tsja, je zou het kunnen afzetten tegen Lindsey Vonn. Is zij teleurgesteld omdat ze 'slechts' 1 keer goud won, in plaats van 3 keer goud zoals sommigen voorspelden? Of is ze gewoon blij dat ze eindelijk goud won en haar rol als torenhoge favoriet op de afdaling waarmaakte?
Volgens mij was Vonn redelijk blij maar die ging al gemankeerd de spelen in natuurlijk. Haar eigen doel was overigens een medaille, op welke discipline ook. Een groot verschil met Kramer die echt voor drie keer goud ging en zich ook niet kansloos achtte op de 1.500m.

Als Kramer nieuwe uitdagingen zoekt zal hij zelf ook weten dat die nieuwe uitdagingen mogelijk nog meer tijd vreten dan het voorbereiden op de spelen van 2012 om daar alsnog minimaal 2 keer goud op te halen. Als stayer wordt je met het verstrijken der jaren alleen maar beter, kleine kans dat iemand hem de komende jaren voorbijstreeft. Of Lee moet fulltime stayer willen worden.
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:02:55 #118
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78673549
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:22 schreef marcodej het volgende:

[..]

Nee, dat zou alleen Klopkoek zeggen.
[..]

Het is een huldiging VOOR Kramer. Iemand wil je graag in het zonnetje zetten en doet dat middels een huldiging. Zie het als een soort cadeau.

Nogmaals: het is compleet begrijpelijk dat hij teleurgesteld is, maar hij moet niet vergeten dat hij wel Olympisch Kampioen is. Dat zou jammer zijn, vooral voor hemzelf.
ligt aan de manier waarop
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:35:11 #119
16715 Mylene
*schatje*
pi_78723526
quote:
'Kramer blies huldiging niet af'

HEERENVEEN - Volgens zaakwaarnemer Ron Mulder is het niet waar dat schaatser Sven Kramer een huldiging in Heerenveen heeft afgeblazen.

Mulder zegt dit in een reactie op eerdere berichten uit Heerenveen, dat de winnaar van het goud op de 5 km in Vancouver de feestelijkheden niet vindt passen bij zijn gemoedstoestand.

''Pertinent niet waar'', zegt Mulder. ''Sven wordt hiermee ten onrechte in een kwaad daglicht geplaatst.

Beslissing

De gemeente Heerenveen had zonder enig overleg met ons de datum van de huldiging al vastgesteld én bekend gemaakt. Voor Sven kwam die dag echter gewoon niet uit.

De beslissing wanneer één en ander plaatsvindt is aan hem, lijkt mij. Dat kan niet van te voren én buiten hem om worden besloten.''

Festiviteiten

Daarna kwam van de kant van de gemeente het voorstel de festiviteiten naar 15 april te verschuiven. Mulder: ''Dat hebben wij in beraad genomen en zeker nog niet afgezegd. We moeten dat nog bespreken.''

Na zijn zege op de 5 kilometer verliep de 10 kilometer in Vancouver voor Kramer zeer teleurstellend. Hij werd gediskwalificeerd. Bij de ploegachtervolging zat er vervolgens niet meer in dan brons, waar op goud was gerekend.
bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')