quote:Kramer baalt van slechts één plak
Van onze speciale verslaggever
RICHMOND - Sven Kramer was naar Vancouver afgereisd met als doel drie gouden medailles op te halen. Hij kroonde zichzelf uiteindelijk slechts één keer tot olympisch kampioen, dat was de eerste zaterdag van de Winterspelen toen hij de vijf kilometer won. Vervolgens werd Kramer twee keer de dupe van miscommunicatie. Eerst op de tien kiliometer door een blunderende coach Gerard Kemkers en later op de ploegachtervolging door onoplettendheid van Mark Tuitert en Jan Blokhuijsen.
Foto: Francois Wieringa "Ik heb me de afgelopen jaren helemaal kapot getraind. Dag in dag uit ben ik bijna iedere minuut met deze twee weken bezig geweest", zei Kramer in het online programma Telesport Vancouver. "Als je dan met één gouden medaille naar huis gaat, is dat niet wat je er van had verwacht."
Dat zei ik hier thuis ook al dat het aan Jan Blokhuijsen lagquote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:26 schreef Wilskracht het volgende:
Volgens mij lag dat meer aan Blokhuijsen
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:28 schreef Adelante het volgende:
[..]
Verder is Sven gewoon niet de sportman van 2010!
Verschrikkelijk dat hij zo afgeeft op zijn collega's, teamsport is teamsport en dan telt individuele klasse nietquote:
Met een grote mond is niets mis, maar dan moet je het wel even waarmaken. Daar hebben Nederlanders vaak wat moeite mee. Zoals nu ook weer met de achtervolgingsploeg. Men zou wel even goud ophalen. Dat hebben we gezien.quote:Op zondag 28 februari 2010 16:57 schreef Klopkoek het volgende:
Kom nou, jij hebt nooit moeite met mensen die een grote bek opzetten en amerikanen zijn bij uitstek figuren die denken te weten hoe het zit.
kan hij uit zijn hoofd zettenquote:Nu al goud voor Sven Kramer bv
13 februari 2010, 10:00 uur | FD.nl
Door: Trappenburg, N.
De sponsorcontracten liggen klaar voor schaatser Sven Kramer. Mocht hij vandaag in Vancouver olympisch goud halen op de vijf kilometer, dan kunnen zijn sponsorinkomsten verdubbelen, schat zijn manager Ron Mulder in.
Transportverzekeraar TVM is als hoofdsponsor nu goed voor de helft van Kramers inkomsten en betaalt naar verluidt rond euro 1 mln per jaar. Mulder wil geen bedragen noemen, maar zegt dat na olympisch succes straks driekwart van Kramers inkomsten door andere contracten wordt gevormd. Daarmee behoort een jaarinkomen van euro 4 mln tot de mogelijkheden.
Oakley
De grootste klapper moet komen van het Amerikaanse zonnebrilmerk Oakley, dat interesse heeft getoond in de jonge Fries. Kramer, die nu alleen nog voor nationale merken werkt, betreedt dan de internationale markt. Wielrenner Lance Armstrong is bijvoorbeeld een bekend boegbeeld van Oakley.
Daarnaast is zijn manager Mulder bezig met een eigen merk voor Kramer, 'SvenK'. Dat moet als label verbonden worden aan A-merken. Mulder is in gesprek met fietsproducent Giant en schaatsproduct Viking om met een aparte SvenK-lijn te komen.
Brood
Mulder heeft er bewust voor gekozen te wachten met dit soort deals tot na de Spelen. 'Mijn visie is eerst presteren, dan kijken we wat we kunnen doen.' In de aanloop naar Vancouver heeft Mulder het daarom 'rustig aan gedaan' en alleen contracten gesloten met bedrijven die al actief waren in het schaatsen, zoals energiebedrijf Essent en supermarkt Plus. Ook is Kramer ambassadeur voor brood.
Zullen ook wel goed verkopen nuquote:Sven Kramer fietsen in aantocht
LC | Gepubliceerd op 18 februari 2010, 19:28
HEERENVEEN -
Fietsenmerk Giant gaat fietsen ontwikkelen met de naam van Sven Kramer eraan verbonden. De fietsen, met het SvenK. label, moeten al over 2 weken gestalte krijgen.
Het Japanse merk Giant wilde graag samenwerken met Olympisch kampioen Kramer, zo meld zijn zaakwaarnemer Ron Mulder aan het Algemeen Dagblad. De fietsen moeten binnenkort al in de winkel te verwachten zijn.
De eerste exemplaren kunnen we binnenkort al in de winkel verwachten. Giant, de grootste fietsfabrikant ter wereld, wil de eerste modellen op 1 maart presenteren in Thialf. Dit is direct na de Olympische Winterspelen in Vancouver.
Bron: Telegraaf.nlquote:Kramer zoekt nieuwe uitdagingen
VANCOUVER - Vier jaar lang werkte Sven Kramer toe naar de Olympische Spelen. De 23-jarige schaatser zette elke dag alles opzij voor het belangrijkste toernooi uit zijn loopbaan. Vanaf komend seizoen slaat de Fries een 'nieuwe' weg in, zei hij zondag in Vancouver.
Sven Kramer
Foto: Francois Wieringa
„Om dit programma nog vier jaar te volgen, is te veel”, aldus de winnaar van één gouden en één bronzen medaille. „Ik ben scherp geweest op alles en iedereen, dat houd je niet vol. En ook ik moet gemotiveerd blijven. Ik zoek nieuwe prikkels en uitdagingen. Na de Spelen zal dat snel actueel worden.”
Kramer zei alvast dat hij het komend seizoen rustiger aan gaat doen. „De prioriteit ligt voor mij bij het EK en WK allround. Ik zal wereldbekerwedstrijden vermoedelijk wat vaker overslaan.”
De vertrouwensband met trainer Gerard Kemkers liep door de mislukte 10 kilometer, waarbij Kramer door zijn coach bij een wissel de verkeerde baan werd ingestuurd, een flinke deuk op in Canada. „Op een belangrijk moment gaat het mis. Maar ik heb ook veel met Gerard gewonnen. Ik heb niet het idee dat een onwerkbare situatie is ontstaan, tenminste daar ga ik in eerste instantie niet vanuit. Al merk ik dat misschien pas als het nieuwe seizoen van start is gegaan. Dan kan ik er een duidelijker beeld over geven.”
Hmmzz, komt van Associated Press vandaan. Meerdere media nemen het nu over. Zal wel kloppen dan. Of de amerikanen zijn dom, kan ook.quote:Op maandag 1 maart 2010 00:35 schreef Bbs29 het volgende:
Heb op Twitter iets voorbij zien komen over een nieuwe coach....
Edit: en lees net dit:
Posted: Sunday February 28, 2010 6:27PM; Updated: Sunday February 28, 2010 6:27PM
Kramer could pick new trainer next season
RICHMOND, British Columbia (AP) -- Sven Kramer says he is considering changing the relationship with his coach Gerard Kemkers and his approach to speedskating in the run-up to the next Olympics in Sochi.
Olympic 5,000 meter champion Kramer was favored to win three gold medals here, but was undone when Kemkers sent him into the wrong lane during a crossover deep into the 10,000 he was well on his way to winning.
Then more miscommunication cost the Dutch pursuit team a spot in the final and it had to settle for bronze Saturday despite setting an Olympic record.
When asked as if a new trainer could be joining him, Kramer said Sunday it was "possible" but added it did not mean that the current coach would leave.
Volgens mij levert dit hem juist een uitstekende kans op een legende te worden. Alleen op een wat andere manier als 'ie had gedacht.quote:Op maandag 1 maart 2010 00:43 schreef Klopkoek het volgende:
Bij 'nieuwe uitdaging' denk ik aan iets radicaals. Zijn doel om een legende te worden is mislukt (was niet alleen zijn doel natuurlijk). Misschien gaat ooit eens de Tour de France rijden, je weet het niet. Hij kan iig goed fietsen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |