Wat een kut disco is dat dan. Hier in de kroeg zijn ze altijd geldig!quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:09 schreef karr-1 het volgende:
Deze discussie is vaker gevoerd en het antwoord is altijd dat het inderdaad kan. Een discotheek kan zijn eigen regels bepalen. Dat jij meer munten koopt dan je opmaakt is niet te verwijten aan de disco. In de disco waar ik vroeger kwam hadden ze elke week andere munten.
Het is toch van de zotten dat dit wettelijk is toegestaan?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:09 schreef karr-1 het volgende:
Deze discussie is vaker gevoerd en het antwoord is altijd dat het inderdaad kan. Een discotheek kan zijn eigen regels bepalen. Dat jij meer munten koopt dan je opmaakt is niet te verwijten aan de disco. In de disco waar ik vroeger kwam hadden ze elke week andere munten.
En zij hun klanten.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:17 schreef merkens11 het volgende:
[..]
Het is toch van de zotten dat dit wettelijk is toegestaan?
Dan zouden ze dus theoretisch gezien elk uur van soort/kleur muntjes kunnen veranderen?
En dan ben je dus je geld kwijt..
Daar is het dan weer niet zo vreemd, omdat ze meestal de muntjes huren en de boel dus gewoon weer terugsturen naar de muntverhuurder, dat wordt waarschijnlijk duurder als het ook nog een keer kleur X moet zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
Bij jaarlijkse evenementen veranderen ze de muntkleur ook vaak, belachelijk.
Klopt, maar dat zullen ze niet doen. Per avond oke, maar per uur dan ben je snel je klanten kwijt. En tsja aangezien het je eigen zaak is mag je ook zelf de regels bepalen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:17 schreef merkens11 het volgende:
[..]
Het is toch van de zotten dat dit wettelijk is toegestaan?
Dan zouden ze dus theoretisch gezien elk uur van soort/kleur muntjes kunnen veranderen?
En dan ben je dus je geld kwijt..
Dat zou kunnen, geen idee.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:11 schreef Dwan het volgende:
Ja ze mogen muntjes wijgeren als de kleur is veranderd maar ik dacht ook dat ze verplicht zijn muntjes aan het einde van de avond of een andere keer terug te nemen.
Per avond ben je ook al snel je klanten kwijt.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, maar dat zullen ze niet doen. Per avond oke, maar per uur dan ben je snel je klanten kwijt. En tsja aangezien het je eigen zaak is mag je ook zelf de regels bepalen.
Wie gaat er dan ook naar Comedia?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:06 schreef merkens11 het volgende:
Enige maanden geleden ben ik nog eens bij de plaatste discotheek op stap geweest. Daar heb ik toen muntjes moeten kopen voor consumpties.
Nu wilde ik bij deze discotheek gisteren weer betalen met deze muntjes. Deze werden echter geweigerd. Er zouden blijkbaar nieuwe muntjes zijn en de oude waren niet meer geldig.
Kan dit zomaar? Op de muntjes staat niets over een geldigheidsduur.
Ook op de website van de discotheek is hierover niets terug te vinden.
Ik vind dit echt belachelijk, aangezien ik nu voor 30 euro muntjes heb liggen waar ik niets mee kan.
Kan dit zomaar?
Ehm nee, dat zijn ze zeker niet, en ik heb jarenlang kassa gedraaid bij een evenement, maar muntjes terugnemen is absoluut niet verplicht.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:11 schreef Dwan het volgende:
Ja ze mogen muntjes wijgeren als de kleur is veranderd maar ik dacht ook dat ze verplicht zijn muntjes aan het einde van de avond of een andere keer terug te nemen.
Gastquote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:11 schreef Dwan het volgende:
Dat zal per tent verschillen. In mijn tijd waren het wekelijks andere munten die om de zoveel tijd dan wel weer terugkwamen dus je kon niet gebruikte munten altijd bewaren en een paar weken later weer gebruiken.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Per avond ben je ook al snel je klanten kwijt.
Over het algemeen hanteren horecagelegenheden die een muntsysteem hebben geruime tijd munten van dezelfde kleur.
Meestal is er bij een nieuwe kleur nog een dubbelperiode van een tot drie maanden, waarin beide kleuren gebruikt mogen worden en de oude kleur al niet meer verkocht wordt, voor oude kleur echt niet meer geldig is.
Dat dus. Wat mankeert er aan gewoon geld?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:25 schreef Repeat het volgende:
Toko's waar je munten moet kopenSad. Daar wil je toch uberhaupt niet naartoe. Zeker niet als ze op zo'n lage manier extra geld uit hun klanten willen wringen.
Niets maar in grote drukte is het makkelijker met bv wisselen enzo. En het gaat fraude van personeel tegen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat dus. Wat mankeert er aan gewoon geld?
En rekenfouten.... je kunt nog steeds maar 2 muntjes aannemen van een bekende terwijl hij 6 drankjes haalt.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niets maar in grote drukte is het makkelijker met bv wisselen enzo. En het gaat fraude van personeel tegen.
Ik heb (enkele jaren geleden) ge-oberd in een flink drukke discotheek. Geen problemen met afrekenen. Je neemt de bestelling op, loopt naar de bar, krijgt je bestelling, passeert langs de kassa die alles op jouw account zet en je brengt het naar de klant. Die betaalt jou en jij steekt het geld in je portemonnee. Aan het eind van de avond (zeg maar vroeg in de ochtend) draaien ze jouw eindbedrag uit en haal je dat uit je portemonnee. Wat er teveel inzit is ook nog voor jou. Wat er te weinig inzit - binnen redelijke normen - wordt je kwijtgescholden.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niets maar in grote drukte is het makkelijker met bv wisselen enzo. En het gaat fraude van personeel tegen.
Nou wij hadden in de lokale disco eerst drank kaartenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:25 schreef Repeat het volgende:
Toko's waar je munten moet kopenSad. Daar wil je toch uberhaupt niet naartoe. Zeker niet als ze op zo'n lage manier extra geld uit hun klanten willen wringen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |