abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78474946
Enige maanden geleden ben ik nog eens bij de plaatste discotheek op stap geweest. Daar heb ik toen muntjes moeten kopen voor consumpties.

Nu wilde ik bij deze discotheek gisteren weer betalen met deze muntjes. Deze werden echter geweigerd. Er zouden blijkbaar nieuwe muntjes zijn en de oude waren niet meer geldig.

Kan dit zomaar? Op de muntjes staat niets over een geldigheidsduur.
Ook op de website van de discotheek is hierover niets terug te vinden.

Ik vind dit echt belachelijk, aangezien ik nu voor 30 euro muntjes heb liggen waar ik niets mee kan.
Kan dit zomaar?
pi_78474977
ja
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_78474998
ja
© Copyright TryX, 2006-2017 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
pi_78475058
Bij jaarlijkse evenementen veranderen ze de muntkleur ook vaak, belachelijk.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:09:55 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_78475073
Deze discussie is vaker gevoerd en het antwoord is altijd dat het inderdaad kan. Een discotheek kan zijn eigen regels bepalen. Dat jij meer munten koopt dan je opmaakt is niet te verwijten aan de disco. In de disco waar ik vroeger kwam hadden ze elke week andere munten.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:11:20 #6
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_78475128
Ja ze mogen muntjes wijgeren als de kleur is veranderd maar ik dacht ook dat ze verplicht zijn muntjes aan het einde van de avond of een andere keer terug te nemen.
Dwannie is like god is rubbing your tummy
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:12:08 #7
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_78475161
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:09 schreef karr-1 het volgende:
Deze discussie is vaker gevoerd en het antwoord is altijd dat het inderdaad kan. Een discotheek kan zijn eigen regels bepalen. Dat jij meer munten koopt dan je opmaakt is niet te verwijten aan de disco. In de disco waar ik vroeger kwam hadden ze elke week andere munten.
Wat een kut disco is dat dan. Hier in de kroeg zijn ze altijd geldig!
pi_78475253
Kan je trouwens niet in China gewoon 10.000 van die muntjes bestellen voor 10 euro ?
pi_78475382
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:09 schreef karr-1 het volgende:
Het is toch van de zotten dat dit wettelijk is toegestaan?
Dan zouden ze dus theoretisch gezien elk uur van soort/kleur muntjes kunnen veranderen?
En dan ben je dus je geld kwijt..
pi_78475404
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:17 schreef merkens11 het volgende:

[..]

Dan zouden ze dus theoretisch gezien elk uur van soort/kleur muntjes kunnen veranderen?
En zij hun klanten.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:20:06 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78475475
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
Bij jaarlijkse evenementen veranderen ze de muntkleur ook vaak, belachelijk.
Daar is het dan weer niet zo vreemd, omdat ze meestal de muntjes huren en de boel dus gewoon weer terugsturen naar de muntverhuurder, dat wordt waarschijnlijk duurder als het ook nog een keer kleur X moet zijn.

Plus dat de opbrengst van het jaarlijkse evenement vrij snel na dat evenement duidelijk moet zijn, beetje lastig als die opbrengst dan positief of negatief beïnvloed wordt door oude munten of doordat mensen munten inslaan.

Het aantal munten wat je verkocht hebt minus de prijs van de verkochte drank is de winst die je op de drank gehaald hebt, en niet ¤ 1.000,= minder omdat er nog 500 munten circuleren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:20:38 #12
152789 karr-1
pi_78475506
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:17 schreef merkens11 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat zullen ze niet doen. Per avond oke, maar per uur dan ben je snel je klanten kwijt. En tsja aangezien het je eigen zaak is mag je ook zelf de regels bepalen.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:21:09 #13
152789 karr-1
pi_78475531
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:11 schreef Dwan het volgende:
Ja ze mogen muntjes wijgeren als de kleur is veranderd maar ik dacht ook dat ze verplicht zijn muntjes aan het einde van de avond of een andere keer terug te nemen.
Dat zou kunnen, geen idee.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:23:36 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78475618
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, maar dat zullen ze niet doen. Per avond oke, maar per uur dan ben je snel je klanten kwijt. En tsja aangezien het je eigen zaak is mag je ook zelf de regels bepalen.
Per avond ben je ook al snel je klanten kwijt.
Over het algemeen hanteren horecagelegenheden die een muntsysteem hebben geruime tijd munten van dezelfde kleur.

Meestal is er bij een nieuwe kleur nog een dubbelperiode van een tot drie maanden, waarin beide kleuren gebruikt mogen worden en de oude kleur al niet meer verkocht wordt, voor oude kleur echt niet meer geldig is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:24:32 #15
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78475659
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:06 schreef merkens11 het volgende:
Enige maanden geleden ben ik nog eens bij de plaatste discotheek op stap geweest. Daar heb ik toen muntjes moeten kopen voor consumpties.

Nu wilde ik bij deze discotheek gisteren weer betalen met deze muntjes. Deze werden echter geweigerd. Er zouden blijkbaar nieuwe muntjes zijn en de oude waren niet meer geldig.

Kan dit zomaar? Op de muntjes staat niets over een geldigheidsduur.
Ook op de website van de discotheek is hierover niets terug te vinden.

Ik vind dit echt belachelijk, aangezien ik nu voor 30 euro muntjes heb liggen waar ik niets mee kan.
Kan dit zomaar?
Wie gaat er dan ook naar Comedia?

Bij ons was het altijd zo dat je op 31 december nog je muntjes kon gebruiken, vanaf 1 januari was er dan een nieuw muntje. Vette pech.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:25:04 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78475693
quote:
Ehm nee, dat zijn ze zeker niet, en ik heb jarenlang kassa gedraaid bij een evenement, maar muntjes terugnemen is absoluut niet verplicht.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78475713
Toko's waar je munten moet kopen Sad. Daar wil je toch uberhaupt niet naartoe. Zeker niet als ze op zo'n lage manier extra geld uit hun klanten willen wringen.
pi_78475742
quote:
Gast
© Copyright TryX, 2006-2017 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:28:22 #19
152789 karr-1
pi_78475844
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Per avond ben je ook al snel je klanten kwijt.
Over het algemeen hanteren horecagelegenheden die een muntsysteem hebben geruime tijd munten van dezelfde kleur.

Meestal is er bij een nieuwe kleur nog een dubbelperiode van een tot drie maanden, waarin beide kleuren gebruikt mogen worden en de oude kleur al niet meer verkocht wordt, voor oude kleur echt niet meer geldig is.
Dat zal per tent verschillen. In mijn tijd waren het wekelijks andere munten die om de zoveel tijd dan wel weer terugkwamen dus je kon niet gebruikte munten altijd bewaren en een paar weken later weer gebruiken.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:42:46 #20
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_78476388
Gek. Ik dacht juist dat dit officieel niet mag. Dat was toch ook zo met de VVV bon. Je zet geld om in een bon en dat zou dan na verloop van tijd niet meer geldig zijn. Ik dacht dat daar een rechterlijke uitspraak over was geweest dat tegoedbonnen en dergelijke gewoon geldig blijven. En zo'n muntje kan je natuurlijk ook als een soort tegoedbon zien.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_78476895
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:25 schreef Repeat het volgende:
Toko's waar je munten moet kopen Sad. Daar wil je toch uberhaupt niet naartoe. Zeker niet als ze op zo'n lage manier extra geld uit hun klanten willen wringen.
Dat dus. Wat mankeert er aan gewoon geld?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:18:36 #22
152789 karr-1
pi_78477952
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:55 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Dat dus. Wat mankeert er aan gewoon geld?
Niets maar in grote drukte is het makkelijker met bv wisselen enzo. En het gaat fraude van personeel tegen.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:22:32 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78478131
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niets maar in grote drukte is het makkelijker met bv wisselen enzo. En het gaat fraude van personeel tegen.
En rekenfouten.... je kunt nog steeds maar 2 muntjes aannemen van een bekende terwijl hij 6 drankjes haalt.

Verder is het ook handig dat er geen 8 kassa's (of meer) in een horecagelegenheid zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78478640
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:18 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik heb (enkele jaren geleden) ge-oberd in een flink drukke discotheek. Geen problemen met afrekenen. Je neemt de bestelling op, loopt naar de bar, krijgt je bestelling, passeert langs de kassa die alles op jouw account zet en je brengt het naar de klant. Die betaalt jou en jij steekt het geld in je portemonnee. Aan het eind van de avond (zeg maar vroeg in de ochtend) draaien ze jouw eindbedrag uit en haal je dat uit je portemonnee. Wat er teveel inzit is ook nog voor jou. Wat er te weinig inzit - binnen redelijke normen - wordt je kwijtgescholden.

Moeilijk? Nee. Zelfs niet als er door de klanten in Belgische franken, Nederlandse guldens of Duitse marken wordtbetaald. Plus het voordeel dat je sneller wat extra krijgt toegestopt, terwijl je dat bij muntjes minder gemakkelijk zal krijgen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_78484363
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:25 schreef Repeat het volgende:
Nou wij hadden in de lokale disco eerst drank kaarten
Iedereen betaalde wat anders bij de kassa ook al had iedereen hetzelfde er op staan. Munten zijn veel minderr fraude gevoelig. En als het super druk is kan ik me voorstellen dan betalen aan de bar geen doen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')