abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82089562
Sinds wanneer wordt generalisatie (een label geven) gedefinieerd als het "terugbrengen naar een individu"?

Geinige tegenspraak.

Wat ik probeer te zeggen is dat het probleem bekend is en dat het (evenals de pubertijd) een fase is waar men doorheen moet komen. Zeer frustrerend! Absoluut... Maar niets om je al te druk om te maken.

Advies aan TS: Investeer in waardevolle relaties, vorm die eindeloze kennissenkring om in een paar echte vrienden en tracht je te richten op je eigenlijke wens, al weet je nog niet goed wat dat is.
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
~Douglas Adams~
  zondag 30 mei 2010 @ 11:02:34 #128
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82092627
ik zag studeren ook als een nutteloos kwaad, vond er ook weinig aan maar wist dat als ik er mee klaar was dat ik eindelijk wel de dingen kon gaan doen die ik leuk vind... zet jezelf wat toekomstige doelen en leef ernaar, de rest is bijzaak
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_82094412
Geniet van je studententijd, als je moet gaan werken wordt het pas zwaar..
  zondag 30 mei 2010 @ 12:18:06 #130
267146 D.D.W.
Big guy
pi_82094614
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:11 schreef Bombshell het volgende:
Geniet van je studententijd, als je moet gaan werken wordt het pas zwaar..
Mwa, echt genieten kan (ook) pas na je studententijd denk ik. Mensen die bijv. een zware (technische) studie doen zijn vaak voor en na school nog bezig te werken, als je kunt gaan werken ben je (normaal gesproken) na 5 of 6 uur klaar en ben je in de avond nog vrij om te doen en laten wat je wilt. Daarnaast heb je ook gewoon een goede salaris wat je in je vrije dagen lekker kunt uitgeven
Why stay small, if you can grow big..
pi_82105408
In verhouding heb je natuurlijk veel meer vrijetijd als je studeert. En er zit nogal een verschil tussen bivakeren tussen je medestudenten en tussen je collegas. Ligt een veel hogere druk op je tijdens werk.
pi_82213223
Eens met je houding tegenover studeren en werk.
Ik vind mijn studie ook niet boeiend, maar weet niet wat ik anders wil.
Ik wil later niet werken, maar niet afhankelijk van anderen worden.
Ik weet niet wat ik wil, maar ik weet wel wat ik niet wil.

Ik heb geen oplossing voor je, want die heb ik ook niet voor mezelf, daar kom ik nog wel achter;).

Maar reizen, dat hoeft niet perse met de auto of vliegtuig. Er zijn diverse mensen die liftend, lopend of met de fiets gaan. Slapen kun je ergens buiten onder een zeil wel, maar als je alleen maar geldverslindende hotels wilt, tsjah, dan is het duur.
  donderdag 3 juni 2010 @ 22:06:54 #133
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_82304955
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:18 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Mwa, echt genieten kan (ook) pas na je studententijd denk ik. Mensen die bijv. een zware (technische) studie doen zijn vaak voor en na school nog bezig te werken, als je kunt gaan werken ben je (normaal gesproken) na 5 of 6 uur klaar en ben je in de avond nog vrij om te doen en laten wat je wilt. Daarnaast heb je ook gewoon een goede salaris wat je in je vrije dagen lekker kunt uitgeven
Maar ook dat klinkt uitzichtloos: werken om te consumeren.

Terwijl werk juist een manier is om aan een bepaalde behoefte te voldoen, namelijk een zekere wil tot nuttige arbeid / zingeving. Joost mag weten waarom we die als mensen hebben, maar dat zo'n "kriebel" bestaat, daar ben ik toch wel overtuigd van.

+ TVP, want ik kende dit subforum niet. Het idee ook dat sociologie ondergeschikt zou zijn aan de psychologie.. maar enfin.
  donderdag 3 juni 2010 @ 23:13:39 #134
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_82308890
Sport iets minder en ga een leuke hobby beoefenen...
Je hebt zo te lezen weinig vrije tijd voor ontspanning...
en geld is vaak ook tijd voor leuke ontspanning
Snollebolt
  vrijdag 4 juni 2010 @ 01:53:39 #135
198365 Morendo
The Real Deal
pi_82314128
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_82314399
quote:
Het lijkt me wel leuk om in een bandje te spelen, maar dat regel je ook niet even. Daarbij kan ik geen enkel instrument echt goed, op toetsen instrumenten na, maar dat neem je weer niet even mee naar één of andere oefenruimte.
Een advertentie is snel gezet, en er zijn genoeg online muzikantenbanken.
Ook zijn er repetitie-ruimtes inc. toetsen.

Als je maar wilt
pi_82347920
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:44 schreef Bombshell het volgende:
In verhouding heb je natuurlijk veel meer vrijetijd als je studeert. En er zit nogal een verschil tussen bivakeren tussen je medestudenten en tussen je collegas. Ligt een veel hogere druk op je tijdens werk.
Toen ik stage liep, 5 dagen per week, 10 uur per dag, had ik meer vrije tijd dan ooit. Wat dat betreft is werken wel beter. Studie is totaal niet gescheiden van priveleven. Nu ben ik letterlijk elk weekend bezig met studie, vaak ook gewoon 8 - 12 uur per dag.
Bij werken ben je wel gewoon echt klaar als je weekend hebt.
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 02:18 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Een advertentie is snel gezet, en er zijn genoeg online muzikantenbanken.
Ook zijn er repetitie-ruimtes inc. toetsen.

Als je maar wilt
Ik ben nu bezig het muziek maken weer op te pakken. Misschien is dit iets voor over een paar maanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')